بازدید 6142
واعظ آشتیانی:

خسارت شفر را از جیب خودشان بدهند تا دیگر فوری اخراج نکنند

کد خبر: ۸۹۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 04 May 2019

امیررضا واعظ آشتیانی بار دیگر در خصوص اتفاقات باشگاه استقلال دست به انتقاد زد و این بار هم روی صحبت‌های او با وزارت ورزش است .

به گزارش تابناک ورزشی، مدیرعامل سابق استقلال در برهه ای کوتاه، این بار سراغ دروغ مدیران استقلال درباره فروش صیادمنش و همچنین قرارداد نجومی شفر رفته است. قراردادی که گفته می شود بیش از یک میلیون دلار زیان روی دست استقلال می گذارد و به نحوی باعث ورشکستگی آبی ها می شود. گزیده حرف های واعظ را می خوانید.

راست نگفتن مدیران استقلال و افشای فروش صیادمنش

متأسفانه یک عده بر این باور هستند تا دروغ هست چرا راست بگویند! و این یک زنگ خطر برای جامعه است. البته مردم افرادی را که دروغ می‌گویند را می‌شناسند و ماه هیچ وقت پشت ابر نمی‌ماند، اما اینکه این همه دروغ گفته می‌شود حاصلش چیست و افراد از راست نگفتن چه به دست می‌آورند؟ اسماعیل خلیل‌زاده رسما اعلام کرد صیادمنش از استقلال جدا شده و تناقض در اظهارات مدیریت استقلال را افشا کرد، این کار جز بازی با احساس هواداران و ایجاد بار روانی چیز دیگری ندارد. به طور مثال یکی از اعضای هیأت مدیره عنوان کرده بود احساسات هواداران ارزشمندتر از قرارداد شفر است، این افراد با حرفهای پوپولیستی هدفی جز اینکه خودشان را نزد مردم شیرین کنند و در دل آنها جا باز کنند ندارند یک عضو دیگر می‌گوید تاوان قرارداد شفر را به صفر می‌رسانیم، تناقض تا چه اندازه؟ 

قرارداد شفر غیر حرفه‌ای بود، شما چه کار کردید؟

رساندن قرارداد شفر به صفر چقدر است؟ ۲ درصد است یا ۹۰ درصد؟ ضمن آنکه آقایان می‌گویند (باید) شفر با استقلال تسویه کند، مگر در قرارداد بایدی وجود دارد؟ در اروپا و همین کشور حاشیه خلیج فارس که ما در مورد برکناری مربیان آنها را مورد تمسخر قرار می‌دهیم، حق و حقوق مربی بلافاصله پرداخت می‌شود و او از تیم می‌رود. مورد دیگر این است که آقایان هر روز بهانه می‌آورند که قرارداد شفر ترکمنچای و غیر حرفه‌ای بوده که این را هم قبول می‌کنیم، اما شما چه کاری انجام دادید؟ شما چرا به این راه ادامه می‌دهید؟ وقتی مربی را اخراج می‌کنید باید با او تسویه کنید و دیگر حرفی باقی نمی‌ماند.

ترکمنچای شفر یعنی وزارت و مجمع خواب بودند!

وزارت ورزشی که متولی این باشگاه است باید روی کارهای آن نظارت کند. نکته سؤال‌برانگیز اینجاست که مدیران استقلال به صورت غیرمستقیم عملکرد وزارت را زیر سؤال می‌برند و به صورت وزیر چنگ می‌زنند. اگر آنها می‌گویند قرارداد شفر حرفه‌ای نبوده و این قرارداد به نوعی ترکمنچای امضا شده، معنی اش این است که وزارت و مجمع در زمان امضای قرارداد شفر با مدیریت قبلی خواب بوده‌اند.شما وقتی قرارداد ارزی با یک بازیکن یا مربی می‌بندید، اول باید با وزارتخانه مربوطه صحبت کنید.

در استقلال افراد ناخواسته دست یکدیگر را رو می‌کنند. اگر قرارداد مربی استقلال ترکمنچای بوده، وزراتخانه باید به افکارعمومی، دیوان محاسبات و نهادهای ذیربط پاسخ بدهد. چرا مدیران جدید روی آن اشتباهات استمرار دارند و خیلی راحت مربی را برکنار می‌کنند؟ برکناری یک مربی با این نوع قرارداد به صلاح بیت‌المال است یا خیر؟ گفته اند پسر شفر بدون مدرک آنالیز با استقلال قرارداد بسته، باز هم سؤال من این است اگر آقایان حقوق می دانند، چرا با کسی که مدرک آنالیزوری ندارد قرارداد را ادامه دادند؟ 

هیات مدیره استقلال به صورت وزیر چنگ می‌زند!احساس می‌کنیم دروغ‌های فراوانی وجود دارد. آیا اخراج شفر با اجازه هیات مدیره بود؟قبول می‌کنیم شفر باید مستطیل سبز را مدیریت می‌کرد، ولی اعتقاد من این است مدیریت بیرونی قضایا به مراتب سخت‌تر است.

پول شفر را از جیب شان بدهند نه از بیت المال

کسی که باید در این زمینه پاسخگو باشد وزیر ورزش است، چه درباره قرارداد شفر چه درباره برکناری‌اش. اگر قرار است مثل سنوات گذشته این بدهی بر گردن مدیریت آینده بیفتد، وزیر حسن نیت نشان بدهد و تکلیف کند، کسانی که ادعا کردند قرارداد شفر را پرداخت می‌کنند، اگر نتوانستند این کار را انجام بدهند، این پول را از جیب‌شان به حساب سرمربی بریزند. اگر یکبار این اتفاق رخ دهد، مدیران کارنابلد تنبیه شده و به همین راحتی یک نفر را بیرون نمی‌کنند. شما فرض کنید استقلال بعد از این دو بازی سهمیه آسیایی نگرفت و در آن صورت شفر مصاحبه کند و بگوید اگر من سرمربی بودم سهمیه می‌گرفتم، در آن صورت جواب مدیران چیست؟ به اعتقاد من، عدم توانایی افراد در جایگاه هیأت مدیره استقلال همگی باعث به وجود آمدن چنین سؤالاتی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر