بازدید 5978

انهدام شبکه جاسوسی اماراتی در عمان

کد خبر: ۸۹۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 04 May 2019
منابع خبری گزارش کردند که کشور عمان یک شبکه جاسوسی جدید اماراتی را که در این کشور فعالیت می‌کردند، شناسایی و منهدم کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه الاخبار چاپ لبنان روز پنجشنبه به نقل از منابع عربی حوزه خلیج فارس در گزارشی نوشت: سلطنت عمان وارد چیزی شبیه به جنگ سرد با اماراتی‌ها شده و از زمان آغاز بحران قطر اختلافات بی سروصدا میان این دو کشور افزایش یافته است و عمان ضربات امنیتی سختی به شبکه‌های جاسوسی اماراتی وارد کرده است.

بنابر گزارش این روزنامه، دستگاه‌های امنیتی عمان مدتی پیش، اطلاعاتی از یک شبکه جاسوسی اماراتی که علیه این کشور فعالیت می‌کرد به دست آورده است. این اطلاعات باعث شد تا دستگاه امنیتی عمان جزئیات این شبکه جاسوسی و اسامی همه افراد و شرکت‌هایی که با این شبکه همکاری داشتند را به دست آورده و این افراد را دستگیر کند.

الاخبار افزوده است: «محمد بن راشد»، حاکم دبی شخصا در موضوع این شبکه جاسوسی دخالت داشته و این مسئله باعث «تنش بزرگی» میان دو طرف شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مقام‌های عمان سپس با ارسال پیام تهدید آمیز علیه ابوظبی با این مضمون که یا پرونده شبکه جاسوسی افشا و علنی می‌شود و یا اینکه ابوظبی اسامی همه جاسوس‌های قدیمی و جدید را در اختیار عمان قرار می‌دهد، اماراتی‌ها را از اطلاعاتی که در این زمینه به دست آوردند با خبر کردند؛ بنابراین گزارش، بن راشد خط تماسی را با مقام‌های عمانی مسئول دو بندر «الدقم» و «صحار» (بنادررقیب امارات) ایجاد کرده است و در مقابل سنگ‌اندازی این مقامات در توسعه بنادر مذکور به آن‌ها پیشنهاد رشوه داده است. این رشوه شامل اعطای تابعیت اماراتی به مقا‌مهای دو بندر مذکور به همراه چند آپارتمان، خودرو و مبالغ مالی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: تلاش‌های اماراتی‌ها برای سنگ اندازی در توسعه بنادر عمانی پس از کشف این شبکه جاسوسی و دستگیری افراد مرتبط با این شبکه، به شکست انجامید.

به گفته منابع عربی حوزه خلیج فارس، مساله توطئه اماراتی‌ها دامنه وسیعی دارد و «محمد بن زاید»، ولیعهد امارات رهبری حمله به کشور‌های ترکیه، قطر و عمان را برعهده دارد و امارات، نظامی بانکی خود را در اختیار او گذاشته است.

منابع آگاه به الاخبار گفتند، سرویس اطلاعات امارات برای مشخص شدن هویت شرکت‌های تجاری و بازرگانانی که با کشور‌های منطقه از جمله ترکیه، قطر و عمان تعامل دارند، به سیستم بانکی متوسل شده است و دستگاه‌های اطلاعاتی امارات از یک سال گذشته، «روش‌های پیچیده‌ای» برای به دام انداختن این شرکت‌ها به کار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است که کارمند‌ان و نمایندگان بانک‌های اماراتی خود را به عنوان تاجر جا زده و به برقراری روابط با برخی از شرکت‌های ترکیه ای، قطری و عمانی پرداختند. این نمایندگان از شرکت‌های سه کشور یاد شده خواسته اند در مقابل دریافت کارانه تشویقی، بار‌های خود را به امارات تحویل داده و از این کشور تحویل بگیرند.

پیش از این نیز مقام‌های امنیتی ترکیه، دو تن از عناصر اطلاعاتی امارات را که در این کشور جاسوسی می‌کردند، بازداشت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل