بازدید 15440
پیمانه اقتصادی؛

حسرت ژاپنی‌ها برای افزایش نرخ تورم به ۲ درصد/ این ۲۵ شغل در حال نابودی هستند/ رکورد سکه در آخرین روز هفته/ افزایش تقاضای بانک‌های مرکزی برای طلا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت و زمان سهمیه بندی بنزین مشخص نیست، ترکیه به راحتی نمی‌تواند جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند، شاخص بورس‌های آسیایی با کاهش روبه رو شدند، چهار میلیارد دلار ذخایر ارزی ترکیه از بین رفت و دلار آمریکا ۱۴۲۵۰ تومان و پیش بینی تولید ۲۲۰ هزار تن پسته را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 03 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت و زمان سهمیه بندی بنزین مشخص نیست، ترکیه به راحتی نمی‌تواند جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند، شاخص بورس‌های آسیایی با کاهش روبه رو شدند، چهار میلیارد دلار ذخایر ارزی ترکیه از بین رفت و دلار آمریکا ۱۴۲۵۰ تومان و پیش بینی تولید ۲۲۰ هزار تن پسته را در بر دارد.

وزیر کشور: قیمت و زمان سهمیه بندی بنزین مشخص نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور پنجشنبه شب در خراسان شمالی گفت: قیمت و زمان سهمیه بندی بنزین مشخص نیست. رحمانی فضلی در بازدید از مناطق سیل زده خراسان شمالی در جمع خبرنگاران و درباره بنزین گفت: قیمت فروش و حجم مصرفی بنزین در کشور از نظر اقتصادی، زیست محیطی و سلامت انسان ها قابل قبول نیست.

وزیر کشور افزود: میانگین روزانه حجم بنزین مصرفی در کشور 90 میلیون لیتر است و در پیک مصرف تا 110 میلیون لیتر در روز نیز می رسد. وی ادامه داد: قیمت و زمان سهمیه بندی بنزین هنوز اجرایی نشده است و شایعات مطرح از سوی دو خبرگزاری موجب نگرانی مردم و حتی باعث ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها شد. رحمانی فضلی با بیان اینکه با عملکرد خوب وزارت نفت در تامین سوخت هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، افزود: بنزین و گازوئیل مازاد بر نیاز کشور تولید می شود و هیچ یک از جایگاه های سوخت دچار کمبود سوخت نیستند. وی تصریح کرد: هر نوع تغییر به اطلاع مردم خواهد رسید و با مشارکت مردم انجام می شود.

ترکیه به راحتی نمی‌تواند جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه قادر نیست نفت وارداتی خود را به راحتی از منابع مختلف تأمین کند. وزیر امور خارجه که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: پالایشگاه‌های ترکیه با نفت هر کشوری سازگار نیست و واشنگتن باید در زمینه تصمیم خود درباره تحریم نفت ایران تجدیدنظر کند. ایران بزرگترین تأمین‌کننده انرژی ترکیه استو این کشور که تقریباً‌ کامل به واردات انرژی ازاین کشور وابسته است.

حسرت ژاپنی‌ها برای افزایش نرخ تورم به ۲ درصد

خبرگزاری فرانسه: بانک مرکزی ژاپن در گزارش جدید خود اعلام کرد سومین اقتصاد بزرگ جهان نخواهد توانست به تورم ۲ درصدی هدفگذاری شده تا سال ۲۰۲۲ دست یابد و این نرخ کمتر از این سطح خواهد بود. این بانک نرخ تورم را تا پایان مارس سال ۲۰۲۲ معادل ۱.۶ درصد پیش بینی کرده است. نرخ تورم ژاپن در حال حاضر زیر یک درصد است که با وجود شش سال از سیاست های محرک بانک مرکزی این کشور به ریاست هاروهیکوکورودا برای افزایش آن تحرک اندکی داشته است. اعضای هیات مدیره بانک مرکزی ژاپن در نشست دو روز پیش خود تصمیم گرفتند سیاست های انبساطی فعلی را ادامه دهند. در طول سال گذشته سیاست‌گذاران ژاپنی سعی کردند، حمایت‌های بیشتری از اقتصاد کشور خود که بر اثر جنگ تجاری آمریکا و چین و کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان در وضعیت نامساعدی قرار داشت انجام دهند. اقتصاد ژاپن که اقتصادی وابسته به صادرات محسوب می‌شود سال گذشته رشد ضعیفی را تجربه کرد و این مسأله کار بانک مرکزی این کشور را برای افزایش نرخ تورم با مشکلات زیادی مواجه کرد. این بانک از فضای نامطمئن کنونی اقتصاد جهانی و برنامه دولت برای افزایش مالیات بر مصرف از 8 درصد به ۱۰ درصد به عنوان بزرگ ترین ریسک های فعلی بر سر راه اقتصاد ژاپن نام برده است.

در بخش دیگری از گزارش بانک مرکزی، نرخ رشد اقتصادی برای سال ۲۰۲۲ معادل ۱.۲ درصد پیش بینی شده است که کمتر از پیش بینی های قبلی این بانک است. از سال ۲۰۱۳ بانک مرکزی ژاپن برنامه گسترده ای برای خرید اوراق قرضه آغاز کرد تا بتواند نرخ تورم را به دو درصد افزایش دهد اما هنوز از تحقق چنین هدفی ناکام بوده است. کورودا پیشتر و در ماه ژانویه از کاهش چشم انداز رشد اقتصادی ژاپن خبر داده بود.

شاخص بورس های آسیایی با کاهش مواجه شدند

روز پنج‌شنبه، در حالی که بازارهای دو مرکز مهم منطقه آسیا، چین و ژاپن، تعطیل بودند، سهام آسیایی درجا زدند و فدرال‌رزرو امیدها برای کاهش نرخ بهره را ناامید کرد. در عین حال دلار تقویت شد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا ـ اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، با حجم کم معاملات، ۰.۱ درصد پایین آمد. همچنین ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷ درصد افت کرد و سهام نیوزیلند ۰.۴ درصد پایین آمد و شاخص کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱ درصد بالا رفت و شاخص ای‌مینی سهام اس‌اندپی آمریکا بدون تغییر باقی ماند. از سوی دیگر، معاملات بازارهای سهام ژاپن در حالی از سه‌شنبه آینده آغاز می‌شود که معاملات بازارهای چین، از دوشنبه آینده برقرار خواهد بود. بازارهای سهام جهان از ابتدای سال با انتظار کاهش نرخ بهره رکوردزنی کرده‌اند، در حالی که اخبار مثبت از مذاکرات چین و آمریکا، حال و هوای بازارها را تقویت کرده است. پس از نتیجه اجلاس دو روزه فدرال‌رزرو، ادامه این روند با تردید همراه شده است. سرمایه‌گذاران و تاجران انتظار داشتند فدرال‌رزرو برای تقویت تورم نرخ بهره خود را کاهش دهد یا اطلاعاتی در مورد برنامه کاهش این نرخ در آینده اعلام کند، اما چنین نشد. این خبری ناامیدکننده برای بازارهای سهام است. در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان، چهارشنبه شب تا نرخ ۹۷.۷۲۸ واحد بالا رفت، اما در معاملات دیروز با افت جزئی در نرخ ۹۷.۶۳۱ واحد تثبیت شد. در برابر ین ژاپن، نرخ برابری دلار به افت خود از بالاترین رکورد ۴ ماهه ۱۱۲.۳۹ ادامه داد و در نرخ ۱۱۱.۴۹، معامله شد.

سامانه سنا بانک مرکزی: دلار آمریکا ۱۴۲۵۰ تومان

در معاملات روز پنجشنبه، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که نشان دهنده نرخ‌هایی است که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارز بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۱۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی خریداری شد و به قیمت ۱۴۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین در صرافی‌های مجاز و بانکی، هر یورو به نرخ ۱۶۰۰۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۶۱۰۰ تومان فروخته شد. این در حالی است که در بازار آزاد، دلار و یورو با اختلاف حدود ۲۰۰ تومانی خرید و فروش شد.

رکورد سکه در آخرین روز هفته

به گفته کشتی آرای، دیروز هر اونس جهانی طلا با کاهش قیمت به ۱۲۷۲ دلار رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۴۰ هزار تومانی ۵,۰۸۰,۰۰۰ قیمت گذاری شد. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به ۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۱۰ هزار تومان افزایش داشته است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲,۷۶۰,۰۰۰ ارزشگذاری شد که ۵ هزار تومان گران‌تر از روز قبل می‌باشد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به ۱.۷۹۰.۰۰۰ تومان رسید. هر سکه یک گرمی با افزایش ۱ هزار تومانی به رقم ۹۶۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت، رقم ۴۵۶۴۰۰ تومان است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱، ۹۷۷،۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، ۱۷ هزار تومان افزایش داشته است. حباب سکه نیز ۵۸۰ هزار تومان بود.

چهار میلیارد دلار ذخایر ارزی ترکیه از بین رفت

حجم ذخایر ارزی ترکیه در ماه مارس حدود ۴ میلیارد دلار کاهش یافت. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، حجم ذخایر طلا و ارز این کشور تا پایان ماه مارس به ۹۶.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است که از این بین، ۷۴ میلیارد دلار به شکل ارز، ۲۰.۸ میلیارد دلار به شکل طلا و مابقی به اشکال مختلف بوده است. حجم این ذخایر در مقایسه با ۱۰۰.۱ میلیارد دلار ماه فوریه ۳.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. طبق اعلام این بانک، ذخایر ارزی در مقایسه با ماه قبل ۴.۸ درصد و ذخایر طلا ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده اند. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان ذخایر طلا و ارز ترکیه ۱۲.۷ درصد ریزش داشته است. حجم این ذخایر در دسامبر سال ۲۰۱۳ و رسیدن به رقم ۱۳۶ میلیارد دلار رکوردشکنی کرده بود. حجم سپرده‌ها و ذخایر ارزی ترکیه با ۲۲.۷ درصد افزایش به ۴۴.۶ میلیارد دلار رسیده است. طبق بیانیه صادر شده توسط وزارت خزانه داری ترکیه، بدهی خالص دولت ترکیه تا پایان ژانویه سال ۲۰۱۹ به ۱.۱ تریلیون لیر (۲۱۲ میلیارد دلار) رسیده است که از این میزان ۵۸۶.۲ میلیارد لیر باید بر حسب لیر و ۵۱۱.۹ میلیارد لیر دیگر باید بر حسب دیگر ارزها به وام دهندگان پرداخت شود. بدهی خالص مجموع بدهی عمومی، بخش خصوصی، بانک مرکزی و مؤسسات مالی است. اقتصاد ترکیه که شامل دولت، مؤسسات مالی و خانوارها است تا پایان سه ماهه نخست سال گذشته ۴۵۰ میلیارد دلار بدهی خالص ایجاد کرده بود. از سوی دیگر اما بدهی دولت و بانک مرکزی ترکیه در مقایسه با سال گذشته با افزایش چشمگیر ۷۰ درصدی به ۲۵.۲ میلیارد دلار رسیده است. از این میزان، ۱۲.۱ میلیارد دلار مربوط به وام های ارزی، اوراق بهادار و سپرده بانک های خارجی بوده است. ۴.۷ میلیارد دلار نیز مربوط به بهره وام های پرداختی دلاری به ترکیه است.

پیش بینی تولید 220 هزار تن پسته

عضو هیأت مدیره اتحادیه صادر کنندگان خشکبار گفت: پیش بینی می کنیم امسال 220 هزار تن پسته تولید شود و برای صادرات این میزان تولید باید به دنبال بازار بود. اسد الله عسکراولادی روز پنجشنبه در نشست یک روزه هم اندیشی فعالان پسته کشور در خصوص چالشهای بازار ایران در سال جاری در مشهد، افزود: هم اینک کشورهای آمریکا و ترکیه هم به عنوان رقبای پسته ایران وارد بازار جهانی شده اند. وی ادامه داد: مسئولان با صادرکنندگان مشورت نمی کنند مثلا طی مدت دو ماه بانک مرکزی 20 بخشنامه در خصوص صادرات ابلاغ کرده است که دلیل آن هم مشخص نیست با این همه اتحادیه صادر کنندگان خشکبار طی هفته کنونی جلساتی با مسئولان برگزار کرد تا مشکلات صادرات پسته حل شود و به نتایج خوبی هم رسیدیم.

این ۲۵ شغل در حال نابودی هستند

با مطالعه آمارهای تفکیکی مشاغل مختلف از سال ۲۰۱۶ که توسط دفتر آمار وزارت کار آمریکا منتشر می شود پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶، از ۸۱۸ شغل مورد تجزیه و تحلیل گرفته، ۲۵ شغل رو به نابودی بروند که عبارتند از:

۱-رانندگان قطار

۲- تکنیسین های درمان مشکلات تنفسی

۳-پارک بانان

۴-مشاغل مرتبط با فرآوری صنعت چوب

۵-تعمیر کاران ساعت

۶-نصب کنندگان تجهیزات الکترونیکی و تعمیرکاران موتورهای وسایل برقی

۷- مشاغل مرتبط با ریخته گری

۸- مشاغل مرتبط با آهنگری

۹-اپراتورهای کامپیوتری

۱۰-اپراتورهای تلفنی

۱۱-اپراتورهای دستگاه های استخراج از معادن

۱۲-سر هم کنندگان قطعات الکترومکانیکی

۱۳-وارد کنندگان اطلاعات

۱۴-مشاغل مرتبط با خدمات پستی

۱۵-سرهم‌کنندگان قطعات الکتریکی و الکترونیکی

۱۶- بافندگان فرش

۱۷- کارگران پولیش کننده ماشین

۱۸-تعمیرکاران لوازم زمان بندی

۱۹-خدمات پاسخ به مشتریان از طریق تلفن

۲۰-کارکنان خش کاغذسازی

۲۱-معاملعه گران و اپراتورهای قطعات فلزی و پلاستیکی ماشین آلات

۲۲-مشاغل مرتبط با پارچه بافی

۲۳- آسیا بانی

۲۴-مشاوران حقوقی

۲۵- مشاغل مرتبط با ذوب فلزات

دبیر کل اوپک:حذف ایران از بازار نفت غیر ممکن است

دبیر کل اوپک گفت: اوپک تصمیم‌های گروهی می‌گیرد و تک‌روی نداریم و همچنین امکان حذف ایران از بازار نفت غیر ممکن است. محمد بارکیندو دبیر کل اوپک درباره تهدیدهایی که به ‌تازگی درباره عرضه نفت ایران مطرح شده است، گفت: در خصوص مسأله ایران در سطح وزارت و دبیرخانه اوپک گفت‌وگوهایی داریم تا راهکارهای ممکن را بررسی کنیم. وی با اشاره به اینکه ایران در سال‌های گذشته نیز با چالش‌هایی از این دست روبه‌رو بوده است و مطمئنم بر این مسائل فائق می‌آید، تصریح کرد: ما در ۶۰ سال تأسیس اوپک تاکنون با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده‌ایم، اما همیشه آنچه به ما کمک کرده، اتحاد میان کشورها بوده و اگر این اتحاد را حفظ کنیم باز هم بر مشکلات غلبه می‌کنیم. بارکیندو در پاسخ به این پرسش که دو عضو اوپک ادعای جایگزینی نفت ایران را کرده‌اند، موضع این سازمان چیست؟ گفت: اوپک تصمیم‌های گروهی می‌گیرد و تک‌روی نداریم، سیاست اوپک بر این است تا با مشورت با کارشناسان دبیرخانه همه اعضا در کنار هم و بر اساس خرد جمعی تصمیم بگیرند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر فنی امکان حذف نفت ایران از بازار وجود دارد یا نه، گفت: لازم به تکرار نیست، امکان حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است.

افزایش تقاضای بانک‌های مرکزی برای طلا

میزان طلای خریداری شده توسط بانک های مرکزی در سه ماهه ابتدایی سال 2019، بالاترین مقدار در شش سال گذشته بوده و روسیه و چین در صدر کشورهای خریدکننده طلا بوده اند. کشورهای مختلف در حال تنوع بخشیدن به ذخایر خود هستند تا وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهند. به نقل از بلومبرگ، شورای جهانی طلا در گزارشی در روز پنجشنبه اعلام کرد که ذخایر جهانی طلا در سه ماهه ابتدایی سال جاری افزایش 145 میلیارد و 500 میلیون تنی داشته که 68 درصد نسبت به زمان مشابه در سال قبل بیشتر است. روسیه کماکان بزرگترین خریدار طلا در جهان است، چرا که این کشور در راستای کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا، در پی جایگزین کردن ذخایر خزانه خود با منابع دیگر است. الیستر هیوویت رئیس بخش اطلاعات بازار در شورای جهانی طلا در این باره گفت: ما شاهد ادامه روند تقاضای بالا توسط بانک های مرکزی هستیم. ما انتظار داریم در سال 2019 نیز میزان خرید طلا توسط بانک های مرکزی بالا باشد، اما در صورتی که این میزان به مقادیر خریداری شده در سال 2018 برسد، به شخصه غافلگیر خواهم شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
ما حاضریم مدیرامون رو به ژاپن صادر کنیم....
پاسخ ها
خصوصی سازی = علت تورم
| - |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اگر این بذل و بخششهای میلیارد دلاری نبود ؛ اکنون تورم بالا نداشتیم.

اگر صنایع و معادن ثروتساز عمومی ، مانند پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، فولاد مبارکه ، ملی مس ، معادن سنگ آهن و ... خصوصی سازی نمی شد، حال این گونه دست دولت خالی نبود .
ژاپنی ها چند تا از مسئولان مارو ببرند دو درصد که هیچ به ۲۰۰ درصد برسونند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
به ما نگاه نکن. وقتی ارزش ول کشوری بالاست دوست داره ارزش پولیش رو کمتر کنه تا از طریق صادرات تولیداتش سود کنه. ولی چون ارزش پولش بالاست خیلی سخته کاهش ارزشش.باید یعالمه با دنیا توافق انجام بده که تورم رو زیاد کنه. مال ما هم اگه اینقدر مشکل نداشتیم اونوقت تورم باعث پولدرشدنمون میشد. وقتی تورمت بالاست باید اونقدر زیاد تولید بکنی که همه بازار کشورهای اطرافت رو اشباع کنی. مردمت پولدار تر بشنو نه اینکه تولید رو بخوابونی واردا رو زیاد کنی و مواد زندگی مردم رو ببری بفروشی اینور اونور. نتیجش میشه اینی که هست. دزدی از سفره مردم بجای کمک به تولید کننده. خداییش اگه همه کار داشتن حقوق زیاد هم میگرفتن گرونی اصلا براشون مهم نبود. ما دو سر لوله رو بستیم و انتظار اریم پیشرفت کنیم. اخر این راهی که میریم به سودان هم ختم نمیشه.
ژاپنی های بدبخت اصلا نمی دونند تورم بالای ۱۰۶ درصد یا ۲ درصد یعنی چی
اونوقت ما همینجوری نعمت تورم دو رقمی سه رقمی چپ و راست از پایین از بالا رو سرمون میباره ناسپاسی میکنیم
درود بر اقتصاددانان و دولت ژاپن
وای بر ما
این ژاپنی ها خیلی آدم های با وجدانی هستند راحت می توانند تولید بعضی از محصولات را کم کنند تا تورم افزایش پیدا کند اما این کار را نمی کنند ای کاش چند مدیر ژاپنی می آوردیم اقتصاد را می دادیم دست آنها
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اثر چند محصول تو تورم هیچی نیست. اون کالا نهایتا تبدیل میشه به کالای لوکس. باید کل صنایع رو بخوابونن. کارگرها رو اخراج و زندانی بکنن و درازه واردات رو باز کنن.
ژاپن چهار تا مدیر ایرانی ببره تورمش میشه ۲۲ درصد
"حسرت ژاپنی‌ها برای افزایش نرخ تورم به ۲ درصد"

خخخ خو یه دو تا مدیر به ژاپن صادر کنیم
هم اختلاس رو میفهمن چی هست هم تورم سالی 200 درصد
اینها اصلا بلد نیستن زندگی رو

خیلی نازک نارنجی هستن
ژاپنی ها بیایند از مسئولان ما یاد بگیرند. تورم ۳۶درصدی بطور رسمی و ۴۰۰ درصدی در عمل . در عرض هفت ، هشت ماه می توانند ژاپن را به مقام اول افسردگی ،غمگینی ، خشونت ، عصبانیت ،فحشا ،اعتیاد ،اختلاس ،فقر ،دروغ ، تصادفات جاده ای ،خودکشی ، نومیدی ،اختلاف طبقاتی جهان برسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ایول داری ناشناس به مولا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
چقدرش مربوط میشه به :
خلایق هرچی لایق !!!!! چند درصد ما ملت خوبیم ؟؟!!!!
حسرت ندارد مقداری نفر از خودیها به ژاپون صادر نمائید هم مشکل انها حل میشود هم ما
از نخبگان اقتصادی ایران بعنوان لژیونر تشریف ببرند ژاپن تا اقتصاد آنجا با خاک یکسان شود.
منظور اینه که با مشارکت مردم در طرح گرانی بنزین، تورم را سه رقمی خواهیم کرد تا بعدا گلایه ای پیش نیاد. مسولین هیچ کاری به اوضاع نداشته باشند همه چیز درست میشه فقط حقوق بگیرند و نظر هم ندهند اوضاع بهتر میشه
کاری نداره ژاپن چند تا از مسولین ما را ببره آن چنان رونق تورمی ایجاد کنن
مسئولین و مدیران ایرانی را ببرن ژاپی تا عرض شش ماه تورم اونجا را را حداقل 140 درصد برسونن!!
کافیست ژاپن از تجربیات اساتید ایجاد توروم ایران استفاده کنند حسرت لازم نیست
۱۴۵ میلیارد تن طلا !!!! یا نمیدونین طلا چیه یا تن یا میلیارد
تیم اقتصادی مان را به انجا بفرستید چنان منابع مالی ژاپن را ظرف مدت یکماه نابود میکنن همانطور که مال ایران را کردند که ژاپن بشه بورکینافاسو
مشاغل مرتبط با پزشکی و دکتری را اگز از بین ببرند خیلی باحال میشه . اینها همش دارند مهتدسی ها را از بین میبرند
پیش نهاد من به کشور ژاپن اینه که اگه مشکل تورم دارند بیان مسوولین ما رو ببرن برا خودشون من تضمین میدم ظرف یک سال تورم 100درصدی رو تجربه کنن
ای وای چرا ژاپنی ها اینقدر عقب مانده اند بیایند چند تن از مسئولین کار کشته ی ما را هر چه زودتر ببرندتاببیند در عرض چند ماه تورم شان چقدر بالا می رود زود - تند - سریع بشتابید
حتما ژاپنی ها از مسولان دانای ما یاد گرفته اند..........
بهترین کار طلا خریدن هست. اگر از مردم هم کسی میخواد دلار یا ارز بخره و ذخیره کنه بهتره که طلا و سکه بخره اون هم به چند دلیل: ۱-خود دلار تورم رو تجربه میکنه و شما اگر ۱۰۰ دلار بخری سال دیگه ارزشش میشه مثلا ۹۹ دلار در حالی که طلا همون ارزش رو داره ۲- هر موقع بخوای به ارز یا پول نقد تبدیل کنی ارزشش رو از دست نداده و به راحتی به ارز و پول مملکت تبدیل میشه ۳- احتکار سکه و ارز به اقتصاد ایران ممکنه ضربه بزنه ولی با این حال خرید سکه بهتره چون باعث میشه آمریکا هر چند جزیی تقویت نشه و فشار اقتصادیش کم بشه ۴- نرخ طلا در جهان با تمام تفاسیری که میشه همچنان کمتر از نرخ واقعی‌ای هست که باید باشه و دولتها برای رونق اقتصادی جهانی نرخش رو پایین نگه داشتن، ذخایر بانکهای مرکزی دنیا خیلی کمتر از چیزی هست که اعلام میشه
ژاپنی ها فقط کافی یک ساعت سیستم حکومتی ما یا ونزوئلا را در کشورشون اجرا کنن تا تورمشون 1000درصد رشد کنه
تورم هم مثل خیلی چیزهای دیگه به اندازه اش خوبه! مثلا برای ایران باید بین 5 تا 10 درصد باشه تا باعث بشه افراد پولشون رو بدون استفاده نگه ندارند.
ژاپن دوتا مدیر از ایران ببره تا دویست درصد تورم براشون درست میکنن،تخصص تورم تو ایران زیاد داریم.
آخي ژاپن گناه داره نرخ تورمش به دو درصد نمیرسه،، کاری نداره یک صدتا از مدیران ایران را ببرید اونجا تا پاشون برسه تورم میشه پانصد درصد
بابا جان ذخیره 145 میلیارد تن طلا درست نیست . سنگ آهن هم چنین ذخیره ای نداره.
باید ژاپن از ایران مشورت بگیرد تا بتواند تورم اش را60 درصد بالا ببرد
حسرت ژاپنی‌ها برای افزایش نرخ تورم به ۲ درصد
کافی است چندنفر از مدعیان مدیریت جهانی (از دولت ..تا دولت دوازدهم وسیزدهم )به ژاپنیها مشاوره بدهندغیرازتورم فقرفلاکت و..رانیزبه آنهاخواهنددادتا قرنها حسرت نخواهندخورد
لطفا درخصوص نابودي شغلهاي درحال نابودي توضيحات وعلل آنرانيزريزتراعلام فرماييد
از دلالان ما استفاده کنید که کار بلد هستند و نه تنها تورم شما را به ۲ درصد بلکه به بالای۵۰ درصد می رسانند
بانک مرکزی ایران هم اعلام کرد نرخ تورم کمتر از 100% به صرفه نیست
خوش بحال ژاپنیها
به مسئولین ژاپن خبر بدهید هیچ مشکلی نیست اگر اجازه بدهند از این تورم متوسط سالانه 35 در صد ایران بخشی را برایشان صادر کنیم و بعلاوه آنها می توانند برخی از مسئولین فوق کاردان ما را به ژاپن ببرند تا مشکلشان برای سالاهای بعد را حل کنند.
ایران نفتش حذف شد هیچ تازه قیمتها هم اومد پایین
از بدهی 11 تریلیون دلاری ژاپن هم بنویس
کافی است چند نفر از مدیران خودرو سازی و ... را از ایران استخدام کنند آنوقت باید چاره ای برای کاهش رشد تورم 300 درصدی داشته باشند بجای رشد 2 درصدی .
در تمام دنیا این شغلها در حال انقراض است لیکن در کشور ما این شغلها در حال گسترش است
1 - جمع اوری ذباله
1-1 فقط کاغذ
2-1 فقط پلاستیک
2 - پارکبانهای خود جوش
3 - در صف ایستادن خریدگوشت برای رستورانها
4 - در صف ایستادن خریدشکر برای رستورانها
بقیه در صفحه بعد
چقدرماوژاپن بهم شباهت داریم ماهم درحسرت تورم دودرصدی هستیم ،آنها بمانرسیدندمابه آنهارسیدیم
به نظر من دولت چند نفر از مدیران لایق و توانمند خود را در کلیه امور به ژاپن برای مدت کوتاه البته قرض دعهند تا با مدیریت عالی خود اقتصاد ژاپن را به فلاکت برسانند تا در لذت مدیریت با مردم ما شریک شوند تا زیاد حسرت تورم را نخورند.
به ژاپنی ها پیشنهاد میکنم چندتا مدیر از ایران ببرن تا به تورم 200 درصدی برسن
به ژاپن بگین نگران نباش ما پشتتیم
بیان دوتا از سیاستمدارهای ما رو ببرن در عرض 1 سال به چنان تورمی برسن که کیف کنن.
میگم در راستای کمک به کشور دوست ژاپن، بیایین برخی از مسوولین اقتصادی مون رو با هم عوض کنیم! هم اونا به تورم پنجاه درصد میرسن، که هیچ وقت به مخیلشون هم نمیرسید، و هم ما به تورم اونها می رسیم! برد برده!
مسوولین ایران رو بفرستید ژاپن، کمتر از ششماه تورم پنجاه درصدی تحویلتون میدن
دو تا مدیر ایرانی استخدام کنن به ارزوش میرسه ژاپن. یه ساعته دو درصد که سهله صد در صد تورم ایجاد میکنن.
برای انکه ژاپنی ها حسرت رکود اندک را نخورند ایران حاضر است چند مسوول اقتصادی سالهای اخیر را که تورم ایران را به مرز ۴۰ در صد رسانده اند و هنوز در تلاش برای افزایش ان هستند فی سبیل الله به کشور چشم بادمی هدیه کند خواهید دید با ابتکارات من دراوردی چقدر سریع تورم شما را به بالای ۵۰ درصد خواهند رساند
ژاپنی ها دو ماه مملکتشون رو بدن دست مسئولان ایرانی ۲ درصد که چیزی نیست تورم ۲۰۰ درصد تحویلشون میدن
دلم خیلی برای ژاپن سوخت.ارزوی تورم ۲درصدی دارن به گور میبرن.باید بیان ایران رو الگو کنند.
به دولتمردان ژاپن پیشنهاد می کنم برای افزایش تورم ۲درصدی که آرزوی شما طی برنامه ریزی چند سال است یک کمک خیلی کوچولو از دولتمردان ما بگیرید تا مزه تورم ۱۰۰۰ درصدی را بفهمید
قابل توجه دولتی که با شعار بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر ازملت رای گرفت وبا تحمیل تورم بالای 100درصد کمر اکثریت ملت ایران رازیرفشاراقتصادی شکست
متاسفانه حاکمان ما تنها دغدغه ای که ندارند مبارزه با تورم وکم کردن تورم ودرصد بالای بی کاری است ومدام مدعی بهبود اوضاع هستند در حالیکه حقیقبت فرسنگها ارادعای حضرات فاصله دارد
حسرت ژاپنی‌ها برای افزایش نرخ تورم به ۲ درصد
كافيست يكي از مسئولين كشور ما را ببرند اونجا. تضميني تورم به 200 درصد ميرسه!
مردم ایران هم حسرت رسیدن به تورم ۲ درصد را دارند البته ما از ۱۰۰ درصد دوست داریم به ۲ درصد برسیم اما ژاپنی ها از ۱ درصد!!!!!
آیا در حسرت تورم بالا به سر میبرید!!!
آیا در انجام این کار ناتوان مانده اید!!!
ما به شما مسئولان ایرانی را معرفی میکنیم صد درصد تضمینی
در خصوص تیتر" حسرت ژاپنی ها در افزایش نرخ تورم به 2درصد" :
دیگرنگران کاهش تورم خوذ نباشید.فقط کافیست با ارسال عدد 1400به کشور ما 48ساعت بعد چند تن از مسئولین کاربلدمان خودشان را به توکیو رسانده و فقط در عرض 1هفته ، تورم ژاپن را چنان به طاق کوه فوجی یاما بکوبند که تأثیرش را تا نسلهای بعدی به همراه داشته باشید.اگر تورم ندارید،دلیلش این است که سلطان نداریدماسلاطینی از جنس، شکر،کاغذ،قیر ،پیاز ،خرما و ... را برایتان به ارمغان می آوریم .ما تا انتهای بازسازی اوضاع اقتصادی و سلطان پروری در ژاپن در کنار شما خواهیم ماند...............
در پاسخ به پیشنهاد وزیر کار
بهتره بجای صادر کردن کارگر، مدیران را به کشورای دیگه مثل ژاپن صادر بشن تا تورم اونجا را افزایش بدن. البته اونجا همه چی حساب کتاب داره. نمیتونن هر حرفی رو بدون پشتوانه منطقی بزنن.
چند مدیر تورم زا بدون رنگ، کارکرد تضمینی، در طرح ها و نقش های متنوع جهت ارسال به ژاپن موجود است .
تورم ما هم ۲۱۳ درصد
عارضه تورم زایی ایرانیان

در مجموع رفتار و تفکر بسیاری از ایرانیان ؛ تورم زا و توهم زا است و موضوع مختص مدیران نیست . مدیران هم برآمده از همین مردم هستند .
پاسخ ها
مدرس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
آفرین عالی بود .

خود من هم وقتی منصفانه نگاه میکنم یه آنسان با تفکرات تورم زا هستم !
ژاپنی ها باید اقتصاد ما و نرخ بهره 30% را آموزش ببیند تا به فراتر از تصوراتشان دست یابند.
لطفا جلوی خلق پول توسط بانکها رو بگیرین. نتیجه این کار ثروتمند شدن یک عده و فقیر تر شدن یک عده ی دیگه هست.یک نگاه مختصر و مفید به سیستم بانکی کشورهای پیشرفته بندازین بد نیست.دیگه تابلو هست که این تورم افسار گسیخته که هر چند سال یک بار عینا تکرار میشه ناشی از رشد نقدینگی و خلق پول و اعتبار بدون پشتوانه ی ارزی توسط بانکها هست! نقدینگی هم از فضا نمیاد بانکهای محترم و بانک مرکزی مسئول ایجاد اون هستند !
راه نجات اقتصاد و معیشت ایرانیان
.............................

........ ادغام قاطعانه و سریع همه ی صندوقهای بازنشستگی با حکم حکومتی
........پس گرفتن صنایع و معادن هدیه شده
........ بالابردن سن بازنشستگی به میزان پنج سال
........ جلوگیری از اشتغال مجدد بازنشستگان
........ بالابردن دو درصدی سهم بازنشستگی شاغلین
........ بالابردن پنج درصدی سهم بازنشستگی شرکتها برای پرسنل
راههای بهبود اقتصاد و معیشت مردم

راههای کاهش کسری بودجه دولت

جلوگیری از فرارهای مالیاتی ..............پس گرفتن صنایع و معادن بخشیده شده به نام خصوصی سازی ............ ادغام دانشگاهها و فروش ساختمانهای مازاد ........... محاسبه انرژی مصرفی شرکتها و اداره جات دولتی با قیمت واقعی ................ فروش ساختمانهای اداری ، مسکونی ، مهمانسراها و زایرسراهای شرکتها در تهران ، مشهد ، اصفهان ، شیراز و سایر شهرها .......... حذف 80 درصد از همایشها و سمینارهای نمایشی و هزینه زا ............ جلوگیری جدی از هزینه های ساختگی ماموریتی داخل و خارج ، پژوهش های غیر واقعی پر از فساد ...... تقویت مدیریت انرژی در کلیه شرکتهای خصوصی و دولتی ......... توزیع رایگان ابزارهای کاهش مصرف آب و انرژی ................. مدیریت بر زیانسازی و حسابسازی تصنعی شرکتها برای صحنه سازی واگذاری ....... کنترل ارتباط شرکتهای دولتی با حیات خلوتهای خصوصی خود ........ تقویت بدنه کارشناسی سازمانهای بازرسی و حسابرسی ...... جلوگیری از سوء استفاده های مالی در نظام مهندسیها و اتاقهای بازرگانی ...........
ورود مجلس به شرکتهای خصوصی حیات خلوت دولتیها ؛ مهمتر است .... اگر به دنبال حل مشکلات اقتصاد و بهبود زندگی مردم هستید ، به تاریکخانه های ویژه سر بزنید .......... نورافکنها را روشن کنید و ببینید حقوق این مردم مظلوم و منابع کشور به کجا هدایت میشوند ..............
پاسخ ها
کارشناس مالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
چقدر مطلب آموزنده و کلیدی توی این چند خط نوشتید . آفرین
با سلام لطفا " به کشور ژاپن از مسئولان بفرستید تا انان هم از تورم 100درصد یاد بگیرند
همه دنیا فهمیده است ، قیمت سوخت باید واقعی شود . وگرنه کشور و اقتصاد نابود میشود .
.................
مردم باید این موضوع را بفهمند و واقعی شدن قیمت سوخت ، مطالبه عمومی گردد . وگرنه دولت و مجلس محبور به ادامه رفتارهای خود هستند . و نتیجه سوخت شدن روزانه میلیاردها تومان اموال عمومی .
فقط واقعی شدن قیمت سوخت ضمن حمایت از قشر آسیب پذیر .

ما مردم ایران متمدن باید یاد بگیریم بجای سوخت و انرژی مجانی از دولت ، آموزش باکیفیت همه جانبه و رایگان بخواهیم برای همه . آموزش با کیفیت در ابعاد ساختمان ، سرویس مناسب ، معلم و اساتید حرفه ای و ... تا وقتی اولویت این دو را متوجه نشویم ، خسارتهای زیادی خواهیم پرداخت . دولت مجبور است تحت فشارهای پوپولیستی رسانه ها و مردم ، دهها میلیارد دلار یارانه ی پیدا و پنهان برای سوخت بپردازد . دقت کنید هزاران میلیارد تومان . که با یک دهم اینها میتوان همه دانشگاهها ، مدارس ، سرویسهای رفت و آمد و ... سر و سامان داد . اما ما مردم خجسته دل فقط سوخت ارزان میخواهیم و از تبعات این فشار مخرب اجتماعی غافلیم . طنز تلخیست اما واقعیت دارد . از ماست که بر ماست . !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی