بازدید 8416

زمان سهمیه بندی و قیمت بنزین هنوز نهایی نشده

کد خبر: ۸۹۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 02 May 2019

وزیر کشور در بجنورد گفت: قیمت و زمان سهمیه بندی بنزین هنوز نهایی و مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خراسان شمالی با توجه به حجم سیل خسارت ها هم در حوزه انسانی و نیز در حو ه اقتصادی کالبدی کم بود است.

وی افزود: به دلیل اینکه مدیریت بحران و مدیریت استانداری و پیگیری دستگاه ها اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی خوب کار کردند. به موقع کار کردند و پیش بینی های لازم را داشتند، علی ایحال خسارت ها ی حداقلی کنونی نیز برای مردم زیاد است و باید به سرعت جبران شود،

وزیر کشو با بیان اینکه خیلی از منازل روستایی خراسان شمالی خشتی و گلی است: طی بازدید امروز از مناطق مختلف آسیب دیده و سیل زده استان و منازل مسکونی تخریب شده زیادی را مشاهده کردیم به طوری که ادامه زندگی در آن‌ها آسیب پذیر است و نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارد.

وی با اشاره به خرابی زیرساخت‌ها در مسیر روستای کالیمانی افزود: زیر ساخت های کنونی زیرساخت مناسب نیست و وضعیت ابنیه راه های روستایی در استان بسیار ضعیف است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه راه های روستایی نیاز زیادی به پل دارند گفت: با این شرایط بازهم شاهد آن بوده‌ایم که اندک پل‌های موجود در راه‌های روستایی استان تخریب شده است. همچنین با توجه به عرض 90 متری رودخانه اگر بنا باشد پلی به عرض 6 متر در رودخانه جایگذاری شود 8میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی ساکنان روستاهای راز و جرگلان و مانه و سملقان رفت و آمد بسیار سختی دارند. امید است با براورد سریع استاندار و مدیریت بحران خراسان شمالی و همکاری دستگاه‌های اجرایی به سرعت در پی جبران خسارات باشیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین خاطرنشان کرد: مسئله بنزین و سوخت همواره مورد بحث در کشور بوده است، قیمتی که اکنون بنزین به فروش می‌رسد و این حجم مصرف در پیک تا 110میلیون لیتر در روز بنزین مصرف داشته‌ایم.

رحمانی گفت: متوسط مصرف بنزین در کشور 90 میلیون لیتر در روز است، واقعا نه از نظر اقتصادی و نه از نظر زیست محیطی و نه از نطر سلامت انسان ها قابل قبول نیست و حتما باید در قیمت‌ها و نوع ارائه بازنگری شود.

وی افزود: در سال گذشته ذیل قانون بودجه کشور این مهم پیش بینی شده است، امسال نیز مقدمات کار باتوجه به بحث‌های کارشناسی در حال انجام است اما نه قیمت و نه زمان اجرای آن نهایی نشده است.

وزیر کشور تصریح کرد: به محض اینکه نهایی شود حتما به اطلاع مردم خواهد رسید و این موضوعات از جمله مسائلی است که همواره همکاری مردم را می‌طلبد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر