بازدید 16543
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

چون مجلس مجوز افزایش قیمت نداد، موضوع را به سران سه قوا بردند/ ظاهر کار نشان می‌دهد که سران سه قوه تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفته اند

روز گذشته، پمپ‌های بنزین کشور شاهد هجوم بی سابقه‌ای از خودرو‌ها برای سوخت گیری بودند و صف‌های طولانی بنزین در برخی خیابان‌ها به چند صد متر می‌رسید و در برخی اتوبان‌ها حتی تا یک کیلومتر نیز گزارش شد. همچنین در برخی جایگاه‌های سوخت، گزارش‌هایی از درگیری‌های لفظی کوچک وجود داشت و خلاصه به‌هم‌ریختگی شدیدی در نظم عمومی ایجاد شده بود.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 03 May 2019

چون مجلس مجوز افزایش قیمت نداد، موضوع را به سران سه قوا بردند/ ظاهر کار نشان می‌دهد که سران سه قوه تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفته اندروز گذشته، پمپ‌های بنزین کشور شاهد هجوم بی سابقه‌ای از خودرو‌ها برای سوخت گیری بودند و صف‌های طولانی بنزین در برخی خیابان‌ها به چند صد متر می‌رسید و در برخی اتوبان‌ها حتی تا یک کیلومتر نیز گزارش شد. همچنین در برخی جایگاه‌های سوخت، گزارش‌هایی از درگیری‌های لفظی کوچک وجود داشت و خلاصه به‌هم‌ریختگی شدیدی در نظم عمومی ایجاد شده بود.

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که دو رسانه کشور، خبری درباره افزایش قیمت را در خروجی‌های خود قرار داده و اعلام کرده بودند از بامداد پنجشنبه، سهمیه بندی بنزین اعمال و قیمت بنزین آزاد نیز ۲۵۰۰ تومان خواهد شد.

انتشار همین خبر کافی بود تا مردم را به پمپ بنزین‌ها بکشاند و همه با مراجعه به نزدیک‌ترین پمپ بنزین، در تلاش بود تا باک خودروی شان را پر کنند تا بتواند شاید چند صباحی بیشتر از فرصت موجود بهره ببرد و همین باعث شد تا شهر چند ساعتی آرامش خود را از دست بدهد.

اما این اتفاق با واکنش‌های مختلف روبه رو شد، به گونه ای که وزیر نفت به سرعت در مصاحبه‌ای افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و برخی نمایندگان مجلس نیز انجام این کار را منوط به تصمیم مجلس دانستند و اعتقاد داشتند دولت بدون مجوز مجلس، اجازه افزایش قیمت سوخت را ندارد.

در این میان، اما برخی‌ سخنان دو پهلو می گویند و با مرتبط کردن موضوع به سران نظام، آن را تصمیم نظام می‌دانند. برخی‌ نیز بر این باورند که حکم حکومتی بوده و به زودی این تصمیم اجرا خواهد شد، البته برخی از نمایندگان هم می گویند دولت مجوز افزایش قیمت سوخت را در لایحه بودجه داشته، ولی باید پلکانی این کار را انجام دهد و نمی‌تواند قیمت‌ها را یکباره چند برابر کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: واقعیت این است که چون این‌ها نمی‌توانستند از مجلس رأی به گران کردن بنزین بگیرند، به سران سه قوا بردند و در آنجا تصمیم‌گیری کردند. من خودم خیلی به این موضوع اعتقاد ندارم؛ اما این یک حکم حکومتی است و این‌ها تصمیم گیری می‌کنند، متأسفانه این‌ها بسیاری از قوانین مجلس را مسکوت می‌گذارند و یا اقدام نمی‌کنند و یا مانع آن می‌شوند و خلاصه از این کار‌ها زیاد انجام می‌شود. متأسفانه چیز جدیدی ایجاد شده و به نام سران سه قوا متناسب با اقتضائات زمان تصمیم گیری می‌کنند.

وی گفت: ظاهر امر نشان می‌دهد این‌ها تصمیم گرفته اند بنزین این گونه باشد؛ اما مجلس مصوبه‌ای در این خصوص ندارد، با این حال هنوز زمانی برای افزایش‌ها گفته نشده و مشخص نیست، چه زمانی اجرایی شود. به هر حال تصمیم مجلس نیست، البته دولت قانون هدفمند مجزا برای افزایش قیمت داشت، اما قرار بر این است که کار به آرامی صورت گیرد و نه اینکه یک باره قیمت‌ها افزایش داشته باشد. این کار مردم را بسیار نگران کرده و تماس‌هایی که ما داشتیم، نشان می‌دهد که افکار عمومی از این تصمیم راضی نیست و بسیار مضطرب است. امیدوارم مشکلات امنیتی برای کشور ایجاد نشود. متأسفانه هر زمان که مجلس تعطیل است، دولت یا جا‌های دیگر تصمیماتی می‌گیرند که باعث می‌شود تا مجلس تحت فشار قرار بگیرد. این هم جزو مواردی است که باعث ایجاد ناهماهنگی در کشور می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹۳
ماشالله به عصاره ملت، مرحبا به مجلس که در راس امور است. چرا باید ساعتی میلیونها تومن خرج مجلس بی‌خاصیت بشه؟! تازه اگر حقوق نمایندگان و دفاتر و هزینه محافظ و دفتر و دستک را حساب کنیم ساعتی میلیاردها تومن هزینه برای کشوره، بهتره مجلس رو کلا برداریم و پولشو در جهت گران نکردن بنزین هزینه کنیم.
پاسخ ها
ناشناست
| Netherlands |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
حق با شماست، اما روی تصمیم خانم کریستین لاگارد کسی نباید حرفی بزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
حرف حق روزدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
کسی به این سوال جواب بگه که تعیین قیمت بنزین چه ربطی به رئیس قوه قضایی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
هرروزشاهدیک خبرمنفی افتصادی هستیم درمقابل بورس هرروز رکورد جدیدمیزنه !!!
میخوان تحت هرشرایطی شاخص کل رابه ۲۵۰ هزارواحدبرسانند بعد فورادرروزنامه های بشدت حامی بورس بخصوص روزنامه د.ا. تیترحماسی بادرشت ترین فونت بزنندکه بورس درسال ۹۸ فلان میزان بازدهی داشته وازبازارهای رقیب بویژه مسکن سوداورتربوده !!!!
وقتی لاریجانی میگه گرون میشه یعنی گرون میشه!!مجلسی که برجام رو ۲۰ دقیقه ای تصویب کرد گرون کردن بنزین رو ۱۰ دقیقه ای تصویب میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
برجام باید تصویب میشد دوست عزیز اصولگرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
دوست عزیز الان با برجامـــــــچای، کدام مشکل مملکت حل شد ؟ که سریع بحث را حزبی و جناحی می کنیش؟؟؟
رفتار مجلس آدم را یاد یکی از حواریون حضرت عیسی به نام یهودا می اندازد که حضرت عیسی را به حاکمان تحویل داد وقتی با اعتراض مردم مواجه شد لب حوض آبی رفت و دستان خود را شست و گفت من در اعدام عیسی تقصیری ندارم
یه عده لب مرز بنزین قاچاق می کنند و 80 میلیون ایرانی تنبیه میشوند دولت مردم را به خاطر قاچاقچیان تنبیه می کند یا باید قاچاقچی را به خاطر مردم تنبیه کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
بابا قاچاق بهانه است... اینها باز میخوان دست تو جیب ملت بدبخت کنن...
جالبه بدونید که سال ۸۹ با اولین یارانه ای که دادن ؛
می‌شد ۲۰۰ تا نون بربری خرید، الان ۲۰ تا
می‌شد ۶۵ لیتر بنزین آزاد زد، الان ۱۸ لیتر
می‌شد ۴۰ دلار خرید، الان ۳ دلار
می‌شد ۱۵ کیلو مرغ خرید، الان ۳ کیلو
می‌شد ۳ کیلو گوشت خرید،الان ۰.۵ ‌کیلو
می‌شد ۱ گرم طلا خرید، الان ۰.۱گرم
+ همه چیز چندین برابر شده به جز یارانه ...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
ای کاش و برای همیشه اعتراف کنند که نمی توانند اداره کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
عجیب است که امت همیشه در صحنه همچنان زنده است و به راه خود ادامه می دهد
شمارش معکوس برای افزایش شدید قیمتها و نابودی اقشار کم درآمد و قشر متوسط جامعه به نفع ثروتمندان !!!!!

شرم بر تیم اقتصادی ناکارآمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
این فشارها ربطی به تیم اقتصادی یک دولت خاص ندارد. مسئله مقابله با استکبار است که هزینه دارد و در طول این چهل سال همین بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
هی بگیم تحریم اثر نداره از تریبون‌های نماز جمعه یا از تریبون های بلا دستی وای بر ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
وقتی فروشگاه زنجیره ایی مثل افق کوروش ماکارونی نداشته باشه . چی میشه . توخودت حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
نه داداش این اتفاق نمیفته
گرسنگی حدی داره
چاقوهیچ وقت دسته اش رونمیبره !!!
مجلس هم دلش برای ملت نسوخته بعضی هادارن خودشونوبرای انتخابات ریاست جمهوری اماده میکنن
بله دیگه. مثل همیشه مردمو اماده کردن..حالا میگن بجا ۲۵۰۰ میکنیم ۲۰۰۰ برید خیرشو ببینین...دیگه عادت کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
نخیر اینجوری نیست . بنزین توی عربستان گرون شده وما هم داریم کنترل میکنیم که مبادا بنزین کشور ما هم گرون بشه !!!!!!!!مدیران دولتی هوای مردم کشور ما را دارند !!!!!!!!!!!
شما اگر خیلی دلتان بند بود نمی گذاشتید که کارت سوخت حذف شود
در ضمن قرار مگر نیست سهیمه ۱۰۰۰ تومانی باشد پس نگرانی وجود ندارد مگر برای عده ای که می خواهند قاچاق کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
مشکل اساسی کشور افراد بی انصاف و بی مروتی امثال تو هست . خیلی نامردی میخواد زدن این حرفات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
قاچاق زمانی صورت میگیرد که پول کشوری به پایین ترین حد خودش برسد . زمانی برای خرید سیگار وینستوناز کویت خرید میکردیم .
مجلس در راس امور بوده است!
یعنی مجلس بی مجلس.
شیب ملایم خیلی خنده داره .ملت به فنا رفت یکباره هر لیتر را با شیب تند ده تومن بالا ببرید نگران مسائل امنیتی نباشید مردم مثل همیشه از اینکه یک باک بنزین پر خواهند کرد وحس زرنگی و مغلوب نشدن را تجربه کنند برای آنها کفایت میکنه از تبعات گرانی بنزین و قیمت هایی که به بهانه بنزین افزایش پیدا میکنه را هم اصلا بهش فکر نکنید متاسفانه تصمیم گیرندگان نوک بینی خودشان را می بینند وقتی اسباب راحتی وثروت برای خود وخانواده واطرافیان مهیا باشه وندونن پنجاه تومن ناقابل پول کار وامرار معاش یک خانوادست باید هم اینچنین تصمیم بگیرن این بود آرمانهای انقلاب و آوردن نفت سر سفره های مردم این بود جواب خون شهدا وجوانهایی که برا راحتی وحفظ امنیت جامعه جان خودشان را تقدیم کردن شرم بر شما باد با این تصمیمات بی خردانه وبدون پشتوانه فکری
اینکار خیانت به ملت و نظام است.در این برهه زمانی فرد فرد جامعه میداند که با تورم کمرشکنی که افزایش نرخ دلار توسط دولت اعمال شد چه فشار تورمی شدیدی بر مردم وارد آمد حالا با این تصمیم واقعا سران نظام می خواهند باعث چه اتفاقی در جامعه شوند؟ آیا نتیجه ای جز نارضایتی بسیار شدید مردم را در پی خواهد داشت و آیا این نارضایتی برای اقایان اهمیتی ندارد؟ بسیار عجیبه!
این عمل با توپ باران مجلس به وسیله احمد شاه تفاوتی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
مجلس را کلنل لیاخوف روسی به دستور محمدعلی شاه به توپ بست. محمد علی شاه پدر احمد شاه بود. مشروطه طلبان محمد علی شاه را از سلطنت برکنار کردند و پسرش احمد شاه را به سلطنت رساندند
مهدی
| Germany |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
تشکر فراوان بخاطر تصحیح مطلبم
عزیزم مجلس تعطیل نبود هم این اتفاقات می‌افتاد شما زیاد ناراحت نشو! الحق که این مسئولان لایق همچنین مردمیست که باک به دست صف میکشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
کاملا صحیح است .
متاسفم برای خودم که در مملکتی زندگی میکنم که دست مقاماتش در جیب مردم است.. مردم همت کنند خرید بنزین را تحریم کنند
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
ملت فعلا در صف تشریف دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
در و تخته خوب به هم جفت شدن. دولت گرانفروش و مردم صف کش در نوبت کالای گران شده
با بی خردی مسئولین، خبرها درز می کند، آسیب ها اتفاق می افتد و بعدا هیچ
خوشبختانه نه رسانه حرفه ای داریم و نه حتی یک مسئول حرفه ای که بداند نتیجه تصمیم چقدر مهم است که حفظ اسرار شود. مردم هم فعلا به صف عادت دارند و همراهی دوستان همین است
گران کردن بنزین یک الزام است که هم از پشتوانه دلایل اقتصادی برخوردار است و هم از پشتوانه قانونی. اظهارات این نماینده مجلس هم چیزی به جز تبری جستن نیست. اینکه قرار بوده قیمت بنزین پلکانی گران شود با توجه به اینکه قیمت الزاماً باید به پایه فوب خلیج فارس برسد، یعنی حتی قیمت ۲۵۰۰ تومان هم شاید برای شروع افزایش کم باشد. از طرف دیگر و به عنوان یکی از دلایل جانبی ولی بسیار مهم الزام به افزایش قیمت بنزین ، مقایسه قیمت بنزین در کشور با قیمته بنزین در کشورهای همسایه است. هرگونه تفاوت قیمت معنی دار بین بنزین در جایگاههای عرضه بنزین داخلی با نرخ بنزین در جایگاههای عرضه بنزین در کشورهای همسایه موجب قاچاق حجم زیادی بنزین به سمت آن کشورها خواهد بود.
اگر قبول کنیم که بیشتر مصرف بنزین توسط خانوارهای با درآمد ماهیانه بالاتر از سطح متوسط انجام می‌شود و اینکه این حمایت یارانه ای علاوه بر مخالفت با منطق اقتصادی بر خلاف منطق حمایتی از اقشار فرو دست هست ، لذا افزایش نرخ بنزین ناگزیر مینماید. باید در نظر داشت که تعداد تاکسی‌های در حال حرکت در شهرها نسبت بسیار کمی از کل سواریهای کشور هستند، موضوع گرانی بنزین و تبع آن گرانی حمل و نقل و به تبع آن گرانی و تورم می‌تواند دلایل دیگری به غیر از متغیرهای اقتصادی داشته باشد. شاید گرانی انتظاری- بهانه ای بتواند این زنجیره گرانی را توجیه کند. توضیحاً اینکه چون اقتصاد کشور ما از بیماری مضمن و سیاست زده رنج میبرد تقریباً هیچ یک از متغیرهای اقتصاد کلان و حتی خورد بصورت که در یک اقتصاد سالم و پویا عمل می‌کنند، عمل نکنند. نتیجه آنکه بخش‌هایی از شبکه اقتصادی و کسب و کار کشور که تحت فشار از قیمتها و یا در آمد لازمه برخوردار نبوده اند به بهانه هر افزایش قیمتی در بخش عمومی واکنش سودجویانه انفجاری بروز می‌دهند که، انتظار ً برای کسب ً بهانه ً است تا واکنش منطقی.
بهتر است هیچ یک از عوامل تأثیر گذار در بهبود شرایط اقتصادی کشور به بهانه مردم و از روی عافیت طلبی به ضرر مردم تصمیمی نگیرند و یا تصمیمی را معوق نگذارند. باید توجه داشت که مطابق اخبار نرخ بنزین در ایران بعد از نرخ بنزین در ونزوئلا ارزان‌ترین نرخ بنزین در دنیاست و ونزوئلا دارای بالاترین ذخائر ادبات شده نفت در دنیا و دولت ونزوئلا عاجز از پرداخت حقوق و تأمین مایحتاج مردمش و بالاترین تورم ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
به نظر تو هم از ژن ها هستی.ملت بیچاره شده با این قیمتها .حالا اگه قیمت بنزین بده بالا یک موج تورم ۵۰ درصدی رو باید ملت بدبخت تحمل کنند .البته از ماست که بر ماست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
با سلام مگه قیمت خودرو با کشورهای همسایه برابر که بتزین باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
کلی اراجیف تکراری رو اینجا بلغور کردی... و. برای خودت کلی منفی جمع کردی پس بهتره حرف نزنی کسی نمیگه لالی....
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
آقای الزام است الزام است هنوز شعله های سرکش تورم ونزوئلایی که با " الزام گرون شدن دلار " ایجاد کردین سر به آسمون میکشه و همه رو خاکستر کرده حالا میخواین با گرونی بنزین این شعله ها رو بشدت سرکش تر کنین . وجدان که 100% نداری چی داری ؟ اینو بگو
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
سلام
اصل موضوع چیز دیگری است و آن اینکه پس مجلس چه کاره است با این حساب دیگر مجلس نیازی نیست و چند نفر بنشینند و تصمیم بگیرند و یا یک نفر هم کافی است و این همه هزینه برای مجلس نیازی نبوده و در هزینه ها صرفه جویی می شود ما نشان دادیم که لیاقت ما دموکراسی نیست و با این مقوله فاصله داریم و فرسنگها فاصله داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
!خودت بهتر ميدوني !
نصف ایران داره با مسافرکشی زندگی میکنه البته زنده میمونه حالا اگه بنزین گرون بشه دیگه زنده هم نمیمونه
صفي ها دقيقاً محصول چهل سال تربيت جمهوري اسلامي هستند .
همه کشورهای دنیا یک سری مزیت‌های اقتصادی دارن که با اون مزیتها سعی در ایجاد رفاه و افزایش تولید ملی میکنن،سوخت در کشور ما یک مزیت محلی و ملی هستش که میتونه باعث ایجا رفاه نسبی در بین مردم میشه،به نظر من سوخت و انرژی به عنوان یک مزیت ملی کشور ما باید به ارزانتری شکل در اختیار صنعت،تجارت،ورفاه عمومی قرار بگیره تا اولا موجب تولید ارزان بشه و از این مزیت ملی برای ایجاد اشتغال به وسیله مقرون به صرفه کردن تولید و تشویق تولید کننده جهت تولید مقرون به صرفه و مقرون برای صادرات بشه،متاسفانه دول ما هیچ برنامه ای برای مزایای ملی و خداداد کشور ندارن و تولید و کارخانه ها از این مزایای محلی و ملی بی بهره اند،در تمام دنیا یکی از شاخص‌های تعیین کننده قیمت تمام شده کالا سوخت و انرژی می‌باشد ولی متاسفانه هرگز برای این مهم برنامه ریزی نشده...با بالا بردن قیمت بنزین به بهانه واهی جلوگیری از قاچاق و بی عرضگی دولت در جلوگیری از قاچاق سوخت مخالفم،کما اینکه اعتقاد دارم قاچاق سوخت توسط مردم انجام نمیشه و این قضیه سر درهزار توی مناسبات سیاسی و حکومتی دارد....
گاوان و خران بار بردار به ز آدمیان مردم آزار
جمهوری = مجلس
مجلس = مردم
.........
اسلام = مسلمانان
مسلمانان= مردم
........ ..
امام خمینی: مردم ولی نعمتند.
...........

مردم= فشار + فشار+ فشار+.......
مجلس کدومه! کسان دیگه تصمیمی میگیرن همیشه
گرون کنید . شما استاد " اول کار بعدا فکر" هستید". یعنی ملت خیلی وقته متوجه شدن که دشمن اصلی مردم امریکا نیست. امریکا اونچه را که در حق ویتنام کرد هرگر با ما نکرده. ولی الان مثل دو تا عاقل با هم رابطه دارن. دشمن اصلی مردم و مملکت کارنابلدی مسئولانه. واقعا موندن توش. اگر مردید بکشید کنار از صندلیتون برید بگذارید یکی که واقعا کار بلده بیاد کا رو بگیره بدست. یعنی بین این 80 میلیون نفر چهار نفر دیگه مثل آقای زنگنه پیدا نمیشه ؟
نخواهی که ضایع شود روزگار به ناکاردیده مفرمای کار
قصه تکراری این چهل سال همین بود اول شایعه درست میکنن بعد با شیب کمتر واقعیت و نشون میدن مردم همیشه در صحنه هم خوشحالن که شایعه به واقعیت تبدیل نشد و بازهم این روند تکراری ادامه دارد....
واقعا کی قراره بیدار بشیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
منم دیونه شدم داود جان

بریدم به خدا
سرانه سه قوه که مشکلات مردم را ندارند
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
سران سه قوه صحیح است نه بقول شما سرانه سه قوه
بنزین باید سهمیه بندی بشه ولی قیمت ازاد نباید انقد زیادبشه طمع دولت حدی داره زنگنه داری چیکار میکنی
روحانی بنابود آ»ریکا را به زانو در بیاره
ولی با این اقدام ملت را خاک می نشاند
250 درصد گرانی محصولی استراتژیک که بر تمام ارکان زندگی و کل کشور اثرگذار خواهد بود در این شرایط تورم وحشتناک و گرانی لجام گسیخته به صلاح نیست
آیا درآمد مردم و حقوق کارکنان و کارگران هم یک باره 250 درصد افزایش یافته است؟
مراقب باشید که فشار اقتصای تمام اقشار جامعه را در تنگنا قرار داده و بیش از این فشار وارد کردن به صلاح
آقای روحانی بارها احمدی نژاد را به خاطر همین شیوه مدیریت به تمسخر گرفت
خود که هزار بار بدتر عمل کرد
سران سه قوه چرا تصمیم به گران کردن سوخت گرفته اند این یکی که به وفور داریم و وارد هم نمی کنیم.
من که تو عمرم حتی یک لیتر بنزین مصرف نکرده ام چی؟
حق منو بدید ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
بنزین گران بشه ابتدا حق من و تو ضایع خواهد شد.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
ببخشید شما با شتر اینور اونور میری یا لوازم مصرفی شما با اسب و قاطر براتون میاد وسیله هایی که استفاده میکنی در ساخت حمل و نقل از سوخت استفاده نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
حق تو بالا نرفتن قيمت ها ناشي از افزايش قيمت بنزينه
كمه ؟
بيشتر حق ميخاي ؟
وزرا و مسئولین بی کفایت بایستی کناره گیری کنند . در مملکت مدیرانی وجود دارند که میتوانند کشور را بخوبی اداره کنند. بدون رانت و چپاول و دزدی و اختلاس و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
مگر در خواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
من چنین مسئول و مدیری نمی بینم .
مجلس هر کاری بکند ملت در انتخابات شرکت نخواهد کرد.
متاسفانه کسی فکر مردم و فشاری که روی آنان است و نگرانی جامعه نیست از همین متن بالا مشخصه فقط دعوای زرگری راه انداختند در نهایت هم کار خودشون را میکنند
تمامی افزایش قیمت ها را باید از مجلس مجوز بگیرند
قیمت دلار رو از دست دولت خارج کنید
آقای جعفرزاده اگه کاری از دستت برنمی آید همین امروز استعفا بده چون حقوقت حلال نخواهد بود البته یادمان نخواهد رفت که شما جزو حلقه نزدیکان رییس مجلس هستید و با این حرفها داری توجیه میکنی
مجلس با اینهمه گرانی کالاهای مختلف مشکلی ندارد ولی با گرانی بنزین مشکل دارد اگر بنزین ارزان تر از آب نبود قیمت خودرو اینهمه بالا نمیرفت مجلس از خودروساز حمایت میکند
مهم این است که از درامد گران کردن بنزین فقط و فقط حیف و میل مسولین همانند قبل اتفاق می افتد و خیری عاید ملت نمیشود .
جعفر زاده امین ابادی حالت خوبه ؟ اگر راست میگی تو مجلس حرف بزن ، ، حکم حکومتی هست اما تو قبول نداری ؟
هیچ جایگزینی برای مجلس وجود ندارد و باید قانون شود رییس جمهور برای دور زدن قانون تصمیم گرفته چنین کاری کند و احتمالا از تبعات امنیتی آن کاملا آگاه است و بعد از اتفاقات بگوید ما نبودیم .
بنزین نمیتونه تا ابد هزارتومان باقی بماند اما مسئله جبران هزینه ها با پول مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
یارانه که موند
بد نبود آماری از خویشان و بستگان سران سه قوه و بقیه مسئولین اراپه می دادید تا معلوم بشه چند نفر از بستگان آنها مقیم کشورهای استکباری هستند یا در ایران پرونده و دادگاه اقتصادی دارند!!!!
در ضمن مردم ایران را نادان فرض نکنند چند درصد حقوق را می خواهند اضافه کنند به جایش با گران کردن بنزین می خواهند چند برابر این افزایش حقوق از جیب مردم بیرون بکشند مردم فرانسه برای ۶ سنت گران شدن قیمت بنزین به خیابان ها آمدند و شما شب تا صبح اعتراض مردم فرانسه را پوشش دادید بنزین را گران گنید تا عواقبش را ببینید!!!
نکته جالب اینکه همزمان با تصمیم به افزایش قیمت بنزین قیمت مترو واتوبوس را هم افزایش دادند.این نشان از بهم ریختگی در تصمیمات در مراجع تصمیم گیریست.همه مسولین کشور تمام توان ورفتارشون در به اشوب کشیدن کشور است ولی مردم با همه سختیها مقاومت میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
مقاومت ما خیلی جالبه !!!!
بجای ناله کردن یک کار موثر انجام بدید
خوب..... مجلس دیگه میخواهیم برای چه.... اینهمه حقوق.و وقت تلف کردن و هزینه سنگین.
مردم بدبخت هيچ حامي و پناهگاهي ندارن !خودشون ميبرن و ميدوزن ! اون از مجلس اون هم از ساير مسيولين ! خدايا خودت كمكمان كن !
مشکل از ما مردمه....
وقتی سران سه قوه برای هر چیزی که مجلس تایید نمیکند تاییدیه میدهند ، دیگه چه نیازی به مجلس و نماینده است ؟
یادمه مجلس و دولت ما دلار رو هم همین جوری برد بالا مردم ما که فقط سکوت کردن.
توانایی مدیریت و کنترل قیمت پنیر و ماکارونی ندارند. به ولله مملکت داری کار سختی نیست
اول شایعه رو پخش می کنن ببینن واکنش مردم چیه.وقتی دیدن همه ریلکس میرن تو صف دیگه دلیلی برای گران نکردن وجود نداره
مدت زيادي از افتتاح پالايشگاه ستاره خليج فارس و ادعاي مسئولان مبني بر خودكفايي توليد بنزين و حتي صادرات ان نگذشته كه حالا در صدد سهميه بندي و گران كردن ان هستند !
گران کردن بنزینی که درداخل تولید میشه منطقی نیست
الان ملت زیر بار شدید ترین مشکلات اقتصادی هستن
امیدوارم باتصمیم نادرست مشکلات داخلی روشن نشه
پناه برخدا
حدقل حقوق را 2000 برابر قیمت هر لیتر بنزین قرار دهید بعد اینقدر قیمت بنزین را افزایش دهید
تا حالا شده يه خبر خوش يرسه همش در مورد بدبختي و گروني و فقر حرف ميزنيم. يه بابايي گفت خدا در سوره نسا ايه 26 گفته زمين رو بزرگ افريدم تا تو راحت زندگي كني . مگه مجبوريم اينجا بمونيم؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر