بازدید 4990
۶
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

اهتزاز پرچم بازار سرمایه در ارتفاع ۲۲۰ هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه یازدهم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۳۴۶۶ واحدی معادل ۱.۶۰ درصد به رقم ۲۲۰ هزار و ۱۰۸ واحد رسید. با رشد امروز، در مجموع این هفته، نماگر بورس بیش از ۱۶۳۰۰ واحد تقویت شده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 01 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه یازدهم فروردین ماه ۹۸، با افزایش  ۳۴۶۶ واحدی معادل ۱.۶۰ درصد به رقم ۲۲۰ هزار و ۱۰۸ واحد رسید. با رشد امروز، در مجموع این هفته، نماگر بورس بیش از ۱۶۳۰۰ واحد تقویت شده است.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۹۹ واحدی معادل ۱.۶۰ درصد به رقم ۶۳ هزار و ۴۳۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۷۲ واحدی معادل ۱.۷۶ رصد، عدد ۴۴ هزار و ۶۵۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۳۸ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد به رقم ۳۱ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۶۵۲ واحد افزایش معادل ۱.۴۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۴۸ هزار و ۵۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۵۴۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۶ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۳۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۴۲۳ هزار و ۱.۶۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۲۲۰ هزار و ۱۰۸ واحد قرار گرفت.
 
اهتزاز پرچم بازار سرمایه در ارتفاع ۲۲۰ هزار واحدی
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی جم متعلق به پتروشیمی جم با ۲۴۳ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۱۲ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۸۳ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۴۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۳۸ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۳۴ واحد و نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۲۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۷۷ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۵۲ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۲۴ واحد، نماد ستران متعلق به سیمان تهران با ۲۰ واحد و نماد کالا متعلق به بورس کالای ایران با ۱۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۱۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
اهتزاز پرچم بازار سرمایه در ارتفاع ۲۲۰ هزار واحدی
 
امروز نماد شرکت‌های سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو)، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید)، مخابرات ایران (اخابر)، حفاری شمال (حفاری)، پتروشیمی فجر (بفجر)، سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی (وصندوق)، و سایپا (خساپا) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند ودر مقابل سهامداران برای فروش نماد‌های بانک انصار (وانصار)، سیمان تهران (ستران)، صندوق س. با درآمد ثابت کیان (کیان)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس)، ایران خودرو (خودرو) ودر صفوف عرضه ایستادند.

همچنین گروه‌های خودرو و شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و شاخص گروه انتشار و چاپ با ۴.۹۰ درصد معادل ۱۸۷۸۹ واحد رشد و شاخص گروه وسایل ارتباطی با ۴.۸۸ درصد معادل ۲۱۴ واحد رشد در راس شاخص‌های صنعت قرار گرفتند.
 
در معاملات امروزنماد معاملاتی شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس)، کارگزاران بورس اوراق بهادار (کبورس) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، صنعتی بهشهر (غبشهر) بازگشایی شد در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ایلام (سیلام ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام و معدنی املاح ایران (شاملا)، ارتباطات سیار ایران (همراه) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، تولیدی چدن سازان (چدن ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، ایران مرینوس (نمرینو ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
سود واقعی بیشتر باید با رونق تولید شکل بگیرد و راه آن این است که مردم با مطالعه به سمت بورس بروند و در آنجا سرمایه گذاری کنند تا هم سود خوبی بدست بیاورند و هم تولید تقویت شود و دلالی از بین برود.
قبل از ورود باید با مفاهیم بازار بورس آشنا شوید سپس شروع به خرید و فروش سهام کنید و برای سهامی که با قیمت مناسب خریدید دید بلند مدت داشته باشید تا سود ببرید.
مجلس و دولت باید از بازار سرمایه به صورت جدی حمایت کنند تا هم نقدینگی جامعه کنترل شود و هم این پول سمت شرکت های تولیدی برود
از آن طرف دیگر هم باید شرکت ها افزایش سرمایه دهند و با قانونی که مجلس شرکت ها را ملزم به شفاف سازی گزارش های مالی به صورت منظم کرده ، مردم را به سمت بورس هدایت کنند تا در محیطی شفاف تولید صورت بگیرد و دلالی از اقتصاد ایران از بین برود.

بورس + مطالعه بازار بورس + دید بلند مدت = سود + ایجاد شغل و افزایش تولیدات داخلی + از بین بردن دلالی
یکی از بازاهای بورس در نوع خود مفید و سوده ، بورس کالا هست
کشاورازن هم می توانند محصولات خود را به بورس کالا تحویل دهند و در بازار سهام محصولات خود را به بهترین قیمت بفروش برسانند
در این روش دلال های حذف می شوند و محصولات مستقیم به دست مصرف کننده گان می رسد و کشاورزان هم سود واقعی خود را می برند و کشاورزی رونق می گیرد
همش عددسازیه وبزودی این حباب بزرگ خواهدترکید
بورس دولتي و دستوري و شاخص ساز...................
وقتی رشد اقتصادی در حد صفر است و تولید کم شده و واردات و صادرات بااعمال تحریم ها کم شده است چگونه بازار بورس این گونه رشد می کند. در دوره ریاست جمهوری اقای خاتمی هم همین بازی را با بازار بورس کردند و بسیاری از مردم بی خبر از همه جا سرمایه خود را از دست دادند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر