بازدید 2442
سفیر ایران در لبنان:

امریکا نمی تواند مانع صادرات نفت ایران شود

'محمد جلال فیروزنیا' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز سه شنبه تاکید کرد، امریکا نمی تواند مانع صادرات نفت ایران شود.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷ 01 May 2019

به گزارش ایرنا، وی در سفر یک روزه به شهر بندری صیدا در جنوب لبنان و در دیدارهای جداگانه با برخی شخصیت های لبنانی با بیان این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران از این تحریم ها نیز سربلند و مقتدرتر از قبل عبور خواهد کرد. 


وی درخصوص سیاست های خصمانه امریکا درقبال جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: امریکا یقینا این بار نیز مانند گذشته به اهداف خود در ارتباط با ایران نخواهد رسید.


سفیر ایران در لبنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان به حمایت های خود از مقاومت ادامه خواهد داد و سیاست های ظالمانه و تجاوزکارانه امریکا و صهیونیست ها را در منطقه ناکام خواهد گذاشت.


فیروزنیا در جریان سفر به صیدا با شیخ عفیف نابلسی از علمای بزرگ صیدا ، اسامه سعد نماینده مجلس لبنان ، شیخ احمد الزین رئیس تجمع علمای مسلمین، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت، شیخ محمد العسیران مفتی جعفری صیدا ، شیخ سلیم سوسان مفتی اهل سنت و عبدالرحمن البذری شهردار سابق این شهر دیدار و گفت و گو کرد.


سفیر ایران در این دیدارها علاوه بر تبادل نظر درخصوص مسائل جاری لبنان و همکاری های جمهوری اسلامی ایران با لبنان، اوضاع منطقه به ویژه فلسطین و سیاست های خصمانه امریکا در قبال ایران و ملت های منطقه نیز گفت و گو کرد.

**ایران از ثبات و امنیت لبنان حمایت می کند


فیروزنیا با تاکید بر سیاست اصولی ایران در حمایت از مقاومت در منظقه و کمک به لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران چون گذشته از ثبات و امنیت لبنان حمایت می کند.


وی تصریح کرد: ایران در این زمینه در کنار دولت و ملت لبنان قرار دارد و آماده تعمیق همکاری های دو جانبه به خصوص در عرصه های مختلف اقتصادی است.

**قضیه فلسطین فقط با آزادی قابل حل است


فیروزنیا درخصوص فلسطین و تلاش امریکا برای رونمایی از معامله قرن نیز گفت: امریکا در راستای پیشبرد معامله قرن از اعمال هرگونه فشار بر جمهوری اسلامی و محور مقاومت و ملت های منطقه فروگذار نکرده است. 


وی با اشاره به این که فلسطین به عنوان قضیه اول جهان اسلام و منطقه است، تاکید کرد: موضوع فلسطین جز با آزادی سرزمین های اشغالی و تحقق حقوق کامل ملت فلسطین و در راس آن تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حل نخواهد شد.


فیروزنیا تصریح کرد: ملت قهرمان فلسطین نشان داده است تا احقاق حقوق خود از مقاومت و مبارزه با صهیونیست ها دست نخواهد کشید و این بار نیز چون گذشته کوشش های امریکا را با شکست مواجه خواهد کرد. 


شخصیت های لبنانی نیز در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه از حمایت ها و همراهی جمهوری اسلامی ایران با لبنان و ملت های منطقه و نقش برجسته آن در مهار تروریسم تکفیری تقدیر کردند.


آنان همچنین سیاست های نابخردانه امریکا و حمایت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین و کشورهای منطقه را عامل اصلی ناامنی و مشکلات منطقه توصیف و بر ادامه مقاومت در مقابل این سیاسته و اقدامات تجاوزکارانه تاکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر