بازدید 2355

منطقه نوآوری شریف ایجاد می شود

کد خبر: ۸۹۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 29 April 2019

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد منطقه نوآوری شریف خبر داد و گفت: ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در اطراف دانشگاه متشکل از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه مستقر هستند.

به گزارش مهر، محمود فتوحی صبح امروز در چهارمین همایش آموزش عالی که با حضور وزیر علوم در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است، با اشاره به تصویب برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی شریف توسط هیأت امنای این دانشگاه گفت: دانشگاه جامع محور و دانشگاه اثرگذار دانشگاهی است که برای حل مسائل کشور آماده است.

وی ادامه داد: شاید هیچ دوره‌ای به اندازه زمان حال بخش‌های مختلف کشور به همکاری دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور نیاز نداشتند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: دانشگاه‌ها دو اثر مهم دارند که می‌توان به آموزش و پژوهش مساله محور اشاره کرد، آموزش دانشگاه‌ها باید هدفمند باشد و نیاز است دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز جامعه ایجاد شود و باید به دوره‌های میان رشته‌ای به بحث کارآفرینی و مهارت‌های اجتماعی توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به پژوهش مساله محور در دانشگاه‌ها گفت: با توجه به تعداد زیاد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها باید پایان نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد هدفمند و بر مبنای نیاز جامعه و صنعت تعریف شود.

فتوحی ادامه داد: همچنین ما به پژوهش‌های میان رشته‌ای با محوریت مراکز تحقیقاتی نیاز داریم و باید به رشد آنها کمک کنیم، باید علم و فناوری با هم رشد کرده و دستاوردهای تحقیقاتی را تجاری سازی کنیم.

وی افزود: بر همین اساس منطقه نوآوری شریف را تعریف کردیم و در حال حاضر ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در اطراف دانشگاه مستقر هستند که از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه تشکیل شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مأموریت دانشگاه‌ها را نمی‌توان در آموزش و پژوهش خلاصه کرد.

فتوحی به رشته‌های علوم انسانی و ریاضی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشجویان از این دو رشته استقبال زیادی نمی‌کنند و این در آینده معضلی برای کشور خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها