بازدید 2522

نرخ سود وام ریالی از ذخایر ارزی

کد خبر: ۸۹۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 28 April 2019

در حالی نرخ سود تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی ۱۱ درصد تعیین شده که این نرخ نسبت به گذشته تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا، در جلسه اخیر هیأت امنای صندوق توسعه ملی مصوب شد نرخ سود تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق برای صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی ۱۱ درصد باشد. این در حالی است که بررسی نظام نامه صندوق در بخش تسهیلات ریالی از این حکایت دارد که در بخش کالاهای صنعتی و کشاورزی تغییری ایجاد نشده است.

بر اساس نظام‌نامه صندوق توسعه ملی پیش از این نیز نرخ سود تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق برای صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی ۱۱ درصد و برای مناطق مشمول، اعمال نرخ ترجیحی چهار درصد کمتر از این نرخ تعیین شده بود.

در مورد سایر بخش‌ها نیز در حال حاضر نرخ سود تسهیلات ریالی برای اعطای وام به بخش‌های آب و کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ۱۴ درصد، بخش صنعت و معدن ۱۶ درصد و برای مناطق محروم چهار درصد تخفیف از این نرخ‌ها تعیین شده است.

تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی از محل تبدیل منابع ارزی آن و ایجاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها پرداخت می‌شود. فعالیت‌های قابل قبول برای پرداخت تسهیلات ریالی در حدود سه بخش کلی صنعت و معدن، گردشگری و همچنین آب و کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی تقسیم بندی می‌شود.

طبق آخرین گزارش از وضعیت پرداخت تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی از تأسیس آن در ابتدای دهه ۱۳۹۰ تا پایان آذرماه سال گذشته، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از ذخایر ارزی به ریال تبدیل شده و از کانال سپرده‌گذاری در بانک‌ها برای استفاده در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر