بازدید 3905

تأثیرکمبود بودجه بر مسائل رفاهی دانشجویان

کد خبر: ۸۹۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 28 April 2019

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: کمبود بودجه امسال دانشگاه‌ها به صورت مسقیم بر مسائل آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش مهر، دکتر عزیزاله حبیبی با تاکید بر اینکه تغییری در پذیرش دانشجویان دکتری در این دانشگاه ایجاد نشده است، اظهار داشت: امسال پذیرش دانشجویان مانند سال گذشته انجام می‌شود اما به طور حتم سیاست ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری در آینده در میزان پذیرش‌ها تأثیر می‌گذارد اما تاکنون کاهش ظرفیتی ناشی از اعمال چنین سیاستی نداشته ایم.

حبیبی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۸، گفت: بودجه امسال دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته تنها ۱۰_۱۲ درصد افزایش داشته است؛ در حالی که پایه حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته و قطعاً در مقابل این افزایش، دانشگاه‌ها با کسری بودجه مواجه خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که کمبود بودجه امسال دانشگاه‌ها به صورت مسقیم بر مسائل آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان تأثیر می‌گذارد گفت: با توجه به گرانی، تورم و وضعیت اقتصادی، بودجه امسال کافی نبوده و توان اجرایی دانشگاه‌ها را برای پاسخگویی به مسائل رفاهی، آموزشی و پژوهشی کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره امکان جبران کسری بودجه از راه درآمدهای اختصاصی گفت: دانشگاه‌ها در این شرایط باید سعی کنند از منابع دیگر و درآمدهای اختصاصی کسری بودجه را جبران کنند که البته با توجه به شرایط فعلی اقتصاد، امکان تحقق درآمدهای اختصاصی ابهام و درصد ریسک بالایی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر