بازدید 1911

زورگیری به بهانه نگرانی از وضعیت اقتصادی

کد خبر: ۸۹۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 28 April 2019
جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو متهم سابقه دار که در پوشش مأمور اقدام به زورگیری و سرقت از دلالان و دستفروشان ارز در خیابان کرده بودند، خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، بهمن ماه سال گذشته بود که درپی دریافت چندین گزارش مشابه از برخی دستفروشان در بازار ارز مبنی بر اینکه از سوی دو مامورنما مورد سرقت و زورگیری قرارگرفته‌اند، پرونده‌ای به معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و تیمی ویژه رسیدگی به موضوع را دستورکار خود قرار دادند.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پلیس آگاهی متوجه شدند که یک یا دو نفر در پوشش مأمور پلیس و با خودروهای مختلفی مانند پژو پارس، سمند، پراید و در رنگ‌های مختلف به دستفروشان ارز در مناطقی همچون بازار تهران، میدان فردوسی، خیابان منوچهری، خیابان بهار و… مراجعه کرده و با ترفند و شیوه‌ای خاص اقدام به سرقت یا زورگیری مبالغ مختلفی از آنان کرده و متواری شده‌اند.

یکی از مالباختگان با حضور در مقر پلیس آگاهی به مأموران اعلام کرد: در خیابان منوچهری بودم و تازه بساط فروش پول‌های قدیمی‌ام را پهن کرده بودم که مردی کچل با قد کوتاه در حالی که دستبندی فلزی به کمربندش متصل کرده بود، مقابلم آمد و ادعا کرد که از من به دلیل ضربه به اقتصاد کشور و قاچاق ارز شکایت شده و باید همراه او به مقر پلیس بروم تا به پرونده‌ام رسیدگی شود. مرا سوار بریک سواری پژو کردند و شروع به حرکت در خیابان کردند، اما در میانه راه هرچه پول داشتم به زور از من گرفته و من را در خیابان رها کرده و متواری شدند.

تعدادی دیگر از مالباختگان نیز در اظهاراتی مشابه اعلام کردند که یک یا دو نفر تحت عنوان مأمور به آنها مراجعه کرده و با طرح این ادعا که به اقتصاد کشور لطمه وارد شده، اقدام به سرقت و زورگیری از آنان کرده اند.

تحقیقات مأموران ادامه داشت تا اینکه سرنخ‌هایی از همدست متهم اصلی پرونده به دست آمد و کارآگاهان متوجه شدند این فرد سال‌ها پیش در کشور ترکیه دستگیر و روانه زندان شده است. همچنین در ادامه تحقیقات اطلاعاتی از سرکرده این باند نیز به دست آمد و کارآگاهان با شناسایی هویت این فرد، متوجه شدند که متهم در سال ۹۳ به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و به ۱۰ سال زندان محکوم شده است، اما چون فرزند کوچکی داشته است، حکمش به چهار سال کاهش پیدا کرده و در نهایت پس از گذشت ۱۰ ماه از زندانی مرخصی گرفته و متواری شده است. همچنین مشخص شد که این فرد در شهر کرج نیز دارای سابقه و تحت تعقیب پلیس آگاهی استان البرز است.

سرانجام در تاریخ سوم اردیبهشت ماه دو متهم در عملیاتی جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند که این افراد پس از مواجهه با شواهد و قرائن موجود به سرقت و زورگیری از حدود ۱۰۰ نفر در تهران و البرز و در پوشش مأمور اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه داودفر، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر به ایسنا گفت: برای دو متهم که در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند، پرونده‌ای تشکیل شد و هم اکنون در حال رسیدگی است، این افراد از هر یک از مالباختگان و با توجه به سن و شرایطی که داشتند به شیوه‌ای خاص سرقت می‌کردند و با توجه به اینکه متهم اصلی در کار خرید و فروش خودرو است، خودروهای مختلف در سرقت‌ها را نیز از همین طریق تأمین کرده بود.

به گفته وی این افراد از هریک از مالباختگان بین دو میلیون تا ۳۸ میلیون تومان پول و ارز سرقت یا زورگیری کرده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر