بازدید 5880

ظرفیت اندک سدهای خراسان شمالی برای ذخیره سازی روان آب و سیلاب‌ها

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سدهای خراسان شمالی قابلیت ذخیره سازی مقدار کمی از روان آب و سیلاب‌ها را دارند گفت: در عملیات ذخیره‌سازی آب موفقیت چندانی نداشته ایم و که حجم قابل توجهی از روان آب‌ها را از دست دادیم.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 27 April 2019

هادی قوامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت آبی استان خراسان شمالی گفت: باتوجه به افزایش نزولات جوی در ماه‌های اخیر، منابع آبی استان، چاه‌ها و سفره‌های زیر زمینی تقویت شده و بخش زیادی از آب مورد نیاز کشاورزان نیز تامین شد. اما متاسفانه در عملیات ذخیره‌سازی آب موفقیت چندانی نداشته ایم و حجم قابل توجهی از روان آب‌ها از دست دادیم.

حجم قابل توجهی از آب‌های استان خرسان شمالی از دست رفت

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ذخیره‌سازی آب در سد بیدواز اسفراین به دلیل اجرای طرح علاج بخشی بدنه، کاهش پیدا کرده است افزود: سد بیدواز ظرفیت ذخیره‌سازی آب تا 40 میلیون متر مکعب را دارد اما به دلیل عملیات علاج بخشی بدنه، نتوانست بیش از 10 ملیون متر مکعب آب ذخیره کند، از طرفی سدهای خراسان شمالی قابلیت ذخیره سازی مقدار کمی از روان آب و سیلابها را دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نیمه تمام بودن برخی از سد‌های استان خراسان شمالی،تصریح کرد: طرح احداث برخی از سد‌های استان خراسان شمالی همچون گراتی و گلمندره و سد دربند که از دولت‌های گذشته آغاز شده بود، به دلیل کاهش اعتبارات در سال‌های اخیر تقریباً متوقف شده‌اند، بخشی از منابع آبی استان به دلیل ساخته نشدن همین سدها از دست رفت.

پروژه‌های آبخیزداری استان خراسان شمالی در انتظار تخصیص اعتبار

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت طرح‌های آبخیزداری در استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: پروژه های آبخیزداری بسیار خوبی در استان آغاز شده و تاکنون نیز حدود 40 درصد آن اجرایی شده است. با توجه به منابعی که قرار است از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل این پروژه های تخصیص داده شود 60 درصد باقی مانده راه نیز انجام خواهیم داد. بی تردید عملیاتی شدن این پروژه ها کمک بسیار زیادی به نگه داشت آب، پالایش آب و کنترل سیلاب‌ها خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها