بازدید 2565

ترویج زایمان بدون درد در کشور

کد خبر: ۸۹۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 27 April 2019

معاون درمان وزارت بهداشت در همایش روز جهانی ماما گفت: روند رو به افزایش سزارین متوقف شده است.

به گزارش ایلنا، قاسم جان‌بابایی در همایش روز جهانی ماما ضمن تشکر و قدردانی از خدمات جامعه مامایی ایران اظهار داشت: در مناطق سیل‌زده بسیاری از مادران باردار توسط متخصصین بهداشت و ماماها شناسایی و ساماندهی شدند و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در هیچ یک از مناطق سیل زده برای مادران باردار مشکلی وجود نداشت.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: برنامه آموزشی و مراقبتی این است که آموزش را از هفته بیستم به مادران باردار ارائه دهیم که این خدمات در تمام نقاط کشور به مادران باردار ارائه می‌شود.

جان‌بابایی همچنین افزود: موضوع حفظ کرامت مادران باردار به یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها بود که با پیگیری‌های انجام شده به ۱۰۰ درصد رسیده است، همچنین موضوع رایگان کردن زایمان طبیعی توانست کمک زیادی کند اما برای تحقق کامل زایمان طبیعی نیازمند مولفه‌های دیگری هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، روند رو به افزایش سزارین متوقف شده است.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد انجام زایمان طبیعی در یک سال اخیر در آغاز شده است گفت: توجه به مادر باردار به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای خدمت اگر افزایش یابد سرعت زایمان طبیعی نیز افزایش خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: موضوع زایمان بدون درد در یک سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و اگر بخواهیم زایمان طبیعی بدون مشکل داشته باشیم باید به بحث متولد شدن نوزاد سالم فکر کنیم.زایمان بدون درد که به شکل‌های مختلف قابل انجام است مورد توجه قرار گرفته و متخصصان بیهوشی نیز در این خصوص کمک زیادی می‌کنند و بسته ترویج زایمان طبیعی روزهای پایانی خود را می‌پیماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر