بازدید 2359

تداوم روند فاصله گرفتن روسیه از دلار

کد خبر: ۸۹۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳ 27 April 2019

روسیه در ماه مارس بیش از ۱۸ تن طلا به ذخایر خود افزوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، بانک مرکزی روسیه در گزارشی جدید از وضعیت ذخایر ارزی و طلای خود اعلام کرد این کشور در ماه مارس ۱۸.۷ تن طلا به ذخایر خود افزوده است، به گونه‌ای که حجم ذخایر طلای این کشور اکنون به ۲۱۷۰ تن رسیده است. ذخایر طلای روسیه در حال حاضر ۱۸ درصد از کل ذخایر بانک مرکزی را شامل می‌شود.

طی سه ماهه نخست سال روسیه ۵۶ تن طلا از دیگر کشورها خریداری کرده است. روسیه از مدت‌ها پیش به دنبال تقویت ذخایر طلای خود برای متنوع سازی ذخایر بانک مرکزی بوده است. از سوی دیگر اما این کشور به طرز محسوسی از وابستگی خود به دلار کاسته است. روسیه در شرایطی در پنج سال گذشته به طور متوسط ۲۰۰ تن طلا در سال خریداری کرده است که سال گذشته این کشور ۸۱ میلیارد دلار از ذخایر دلاری خود را به طلا و ارزهای دیگر تبدیل کرده است.

در حال حاضر روسیه ۹۰ میلیارد دلار ذخیره به شکل اسکناس و اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا در اختیار دارد که نشان می‌دهد سهم دلار از ذخایر این کشور از ۴۶ درصد به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

پایگاه خبری بلومبرگ نیز پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود روسیه در فاصله گرفتن از دارایی‌های آمریکایی پیشرفت خوبی داشته است. کشورهای دیگر اروپایی نظیر فرانسه، لهستان و مجارستان نیز در حال اقدام مشابهی برای تقویت ذخایر طلای خود و فاصله گرفتن از دلار هستند.

روسیه با افزایش ذخایر طلای خود به دنبال مقاوم سازی بیشتر اقتصاد خود در برابر تنش‌های ژئوپلتیکی و مصون سازی ارز خود در برابر تحریم‌های آمریکا است. سال گذشته روسیه حدود ۳۰۰ تن طلا به ذخایر خود افزوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل