بازدید 3037
اقتصاد در گذر زمان

از تصویب قانون منع خروج طلا و نقره تا بازی ترامپ به نفع میلیاردر‌ها

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 27 April 2019
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه‌ای است تمام نما از رویداد‌های اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

۷ اردیبهشت ۱۲۹۴، قانون منع خروج طلا و نقره از کشور به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۲۰، یدالله عضدی به سمت معاون اولی وزارت دارایی برگزیده شد.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۲۸، بانک شاهی طبق تصویب نامه هیات وزیران مجبور شد پنجاه درصد سرمایه خود را به بانک ملی بسپارد.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۳۴، قرارداد تکمیل و تجهیز بنادر خلیج فارس بین وزارت راه و کمپانی کامپکس امضا و مبادله شد.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۳۶، موافقتنامه ترانزیتی ایران و شوروی امضا و مبادله شد.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۴۲، هیات وزیران فروش سهام کارخانه‌ها را به مالکان روستا تصویب کرد. همچنین در این روز، هوشنگ انصاری در راس یک هیات اقتصادی به عربستان سعودی رفت.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۴۹، هیأتی از سرمایه داران امریکایی به رهبری راکفلر، وارد تهران شد.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۵۶، رییس جمهوری ونزوئلا جهت موضع‌گیری در خصوص رویه اوپک وارد تهران شد.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، سیدابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال جاری ۶ میلیون یارانه بگیر ایرانی از لیست یارانه‌ها حذف می‌شوند.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، قیمت رسمی خودرو پس از دو سال تثبیت با رای شورای رقابت تغییر کرد. قیمت رسمی خودرو در سال ۹۳ به دلیل شرایط بازار ثابت مانده بود؛ اما در سال جدید با درخواست خودروسازان و موافقت شورای رقابت به عنوان نهاد ناظر بر کالا‌های غیررقابتی قیمت آن تغییر کرد. مصوبه شورای رقابت به ایران خودرو اجازه داده سقف قیمت محصولات خود را تا ۱.۸۱ درصد افزایش دهد. این رقم برای سایپا ۴ دهم درصد تعیین شده است.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، وزیر خزانه داری آمریکا از طرح دونالد ترامپ، رونمایی کرد که براساس آن نرخ مالیات سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در آمریکا از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. اقتصاددان‌ها معتقدند این سیاست ترامپ چندین تریلیون دلار به کسری بودجه این کشور در دهه‌های آینده اضافه خواهد کرد؛ اما منوخین گفته است این طرح، از طریق «افزایش رشد اقتصادی، کاهش و بستن راه‌های گریز مالیاتی» از پس هزینه‌های خودش برخواهد آمد. بیشتر منتقدان ترامپ بر این باورند که از این کاهش مالیاتی تنها ثروتمندان منتفع می‌شوند.
 
منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر