بازدید 31981
کارشناسان سیاست خارجی پاسخ می دهند؛

در برابر آمریکای ترامپ چه باید کرد: «صبر»،«جنگ» یا «مذاکره»؟

اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران، این پرسش را برای بسیاری از ناظران داخلی و خارجی ایجاد کرده که ایران برای مقابله با این اقدامات چه باید بکند؟ در واقع با توجه به سیاست‌های تهاجمی واشنگتن برای تسلیم ایران، جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود خود، لازم است چه راهبردی در پیش بگیرد. جمهوری اسلامی ایران با طیفی از گزینه‌ها برای کنش راهبردی در برابر آمریکا روبه روست.
کد خبر: ۸۹۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 26 April 2019

اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران، این پرسش را برای بسیاری از ناظران داخلی و خارجی ایجاد کرده که ایران برای مقابله با این اقدامات چه باید بکند. در واقع، با توجه به سیاست های تهاجمی واشنگتن برای تسلیم ایران، جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود خود، لازم است چه راهبردی را در پیش بگیرد.

به گزارش «تابناک»؛ جمهوری اسلامی ایران با طیفی از گزینه ها برای کنش راهبردی در برابر آمریکا روبه روست که برای بررسی و امکان سنجی آن ها با تعدادی از کارشناسان سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت وگو کرده ایم.

در اینجا به نظر می رسد، تهران سه گزینه پیش روی دارد: 1ـ سیاست صبر و انتظار، 2 ـ اقدام متقابل و عملیاتی علیه آمریکا در منطقه و خروج از برجام، 3 ـ مذاکره با آمریکا.

سیاست صبر و انتظار

سیاست صبر و انتظار بدین معناست که ایران باید با ادامه همین رویکرد فعلی، از هرگونه اقدام متهورانه و تهاجمی پرهیز کند. در واقع، تهران باید ضمن تحمل فشارهای آمریکا، از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش ها و فشارها شود، خودداری کند.

این راهبردی است که طرفدارانی در داخل و حامیان جدی در خارج، از جمله اروپایی ها و شرکای ایران در برجام دارد. این گروه برآنند که هرگونه اقدام تهاجمی از سوی ایران نه تنها منافع ایران را تأمین نمی کند، بلکه ریسک برخورد نظامی میان ایران و آمریکا و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران را افزایش خواهد داد.

در همین رابطه، دکتر محسن شریعتی نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با تابناک، عنوان کرد که سیاست صبر و انتظار نمی تواند منافع ایران را تأمین کند.

وی افزود: صبر و انتظار شاید اصطلاح دقیقی نباشد. در این شرایط صبر بیشتر به معنای انفعال است تا انتظار. صادرات نفت به عنوان بنیان امنیت اقتصادی کشور و مبنای زندگی اقتصادی ملت به شدیدترین شکل به چالش کشیده شده است. باید به این چالش واکنش نشان داد؛ صبر و انفعال راه حل نیست.

دکتر حیدر علی مسعودی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مسائل آمریکا نیز به تابناک گفته است: روابط ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی شده که ویژگی های منحصربه فردی دارد و نشان دهنده عزم و اراده جدی آمریکا برای ایجاد یک نوع تغییر در دینامیزم های روابط ایران و آمریکاست. در این وضعیت، در پیش گرفتن یک راهبرد (به طور مثال صرفا صبر و انتظار) نمی تواند برای ایران مؤثر واقع شود و به لحاظ عملی و تئوریک ایران می تواند، همزمان جنبه هایی از سیاست صبر و انتظار، اقدامات متقابل و مذاکره را در پیش بگیرد.

وی افزود: اگر هدف ما از ماندن در برجام صرفا این است که بگوییم از جنگ و اروپایی ها از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران جلوگیری می کنند، این ها برای ماندن ایران در برجام کافی نیست؛ بنابراین، اگر قرار است تنها منفعت ایران در برجام جلوگیری از جنگ باشد، به نظر در بلندمدت نمی تواند منافع ایران را تأمین کند. لذا باید تغییری در سیاست ها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایجاد شود.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: اینکه صبر کنیم و منتظر باشیم ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا شکست بخورد و بعد از آن دموکرات ها به برجام برگردند، راهبرد اشتباهی است، چون از یک سو، احتمال انتخاب دوباره ترامپ بسیار است و از طرف دیگر، در صورت شکست ترامپ و پیروزی دموکرات ها، چه تضمینی وجود دارد که آمریکا بار دیگر به برجام بازگردد؟

اقدام متقابل و خروج از برجام

طیف دیگری از کارشناسان برآنند که ایران باید از لاک دفاعی خارج شود و ضمن راه اندازی اقداماتی علیه آمریکا در منطقه، از برجام نیز خارج شود؛ هرچند این گزینه، طرفدارانی را در داخل ایران همراه خود دارد، به نظر می رسد با توجه به خطرات فزاینده آن، هیچ جایگاهی در ذهن تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران ایرانی ندارد.

دکتر محسن اسلامی استادیار روابط بین الملل دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس مسائل آمریکا به تابناک گفت: بدون تردید صبر و انفعال در برابر آمریکا نمی تواند تأمین کننده منافع ایران باشد. با این حال، اقدامات واکنشی نیز راهگشا نخواهد بود. بلکه سیاست های مستقل و ابتکاری و نه مقابله ای مؤثر خواهد بود.

وی افزود: طبعا جمهوری اسلامی ایران در این دست از تصمیمات تجریه بالایی دارد و می تواند بدون اعلام سیاست های خود صحنه منطقه را به نفع خود تغییر دهد؛ برای نمونه، مهار تروریسم، تأمین امنیت بازار نفت، قاچاق و مواد مخدر و ... از جمله مواردی است که تحت اراده ایران قرار دارند و قطعا هر گونه خلل در آن به خواست ایران بستگی دارد.

دکتر محسن شریعتی نیا نیز در رابطه با بستن تنگه هرمز به عنوان یکی از گزینه های اقدام ایران در برابر آمریکا گفت: بستن تنگه هرمز، از منظر سیاست و امنیت بین الملل مبنای کارشناسی ندارد. در صورتی که ایران این اقدام را انجام دهد، ریسک درگیری نظامی به شدت افزایش خواهد یافت. بیشترین آسیب به مصرف کنندگان آسیایی نفت می رسد که خریداران مهم نفت ایران نیز هستند و کشورهایی چون چین و هند روابط نزدیکی با ایران دارند. از طرفی مهمترین برندگان این اقدام، رقبای استراتژیک ایرانند که می توانند در چنان شرایطی ایران را عامل تنش در اقتصاد سیاسی بین الملل نشان دهند.

وی افزود: نگاه صفر و یک به تنگه هرمز به عنوان مهمترین دارایی استراتژیک ایران نگاه غلطی است. هر کنشی در این نقطه فوق العاده حساس به محاسبات دقیق و پیچیده ای نیازمند است. بین عدم استفاده از این اهرم استراتژیک و گزینه بستن آن طیفی از گزینه های دیگر هم وجود دارد که می توان به آنها اندیشید.

در این رابطه، دکتر حیدر علی مسعودی ضمن اشاره به امکان کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: ایران در ماه های آینده باید یکسری اقداماتی انجام دهد که نشانگر عزم و تلاش ایران برای حفاظت از منافع ملی خودش باشد. این سیاست همه جانبه می تواند در درون برجام انجام شود. در عین حال که در برجام می مانیم و تعهدات خود را انجام می دهیم، می توانیم از تعهدات خود در برجام کم کنیم. در درون برجام پیش بینی شده که اگر طرف های ایران اقداماتی انجام دهند و یک بخشی از تعهدات خود را انجام ندهند، ایران نیز می تواند بر پایه برجام، بخشی از تعهدات خود را انجام ندهد.

مذاکره با آمریکا

مذاکره با آمریکا نیز یکی از گزینه های ایران در مواجهه با شرایط جدید است؛ گزینه ای که همواره در روابط تنش زای میان تهران و واشنگتن مطرح بوده و در وضعیت های حساس پیگیری شده است. با این حال، بسیاری از ناظران رفتن ایران به پای میز مذاکره در وضعیت کنونی را تأمین کننده منافع آن نمی دانند و بر این باورند، تیم سیاست خارجی و امنیت ملی ترامپ در هرگونه مذاکره احتمالی، نه تنها امتیازی به ایران نخواهند داد، بلکه خواسته های غیرمشروع خود را نیز بر ایران تحمیل خواهند کرد.

در همین رابطه، دکتر سهیل گودرزی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت وگو با تابناک عنوان کرد: مذاکره بهترین و کم هزینه ترین راه برای کسب بیشترین منافع ممکن است؛ لذا مذاکره با ترامپ به خودی خود نکوهیده نیست، بلکه تابعی از شرایط و مقتضیات خواهد بود. در زمینه مذاکره با ترامپ باید بیش از هر چیز به تقویم میلادی توجه کرد. جامعه آمریکا و به طریق اولی نهادهای رسمی ایالات متحده از نیمه سال جاری اندک اندک وارد فرایند انتخابات شده و در این فضا کنش متهورانه سیاست خارجی همانند مذاکره با دشمنی قدیمی، شانس کمی برای تحقق دارد.

وی افزود: این امر در مورد مذاکره با تهران حتی پیچیده تر هم هست، چون واشنگتن هیچ گاه نه نسبت به آمال و خواسته های تهران تصویر روشنی داشته و نه در زمینه مذاکره با جمهوری اسلامی به جمع بندی و سیاست واحدی رسیده است. در فضای احتمالات ورود به مذاکره برای دولتی که در آستانه انتخابات قرار داشته و اتفاقاً از پایگاه رأی قابل توجهی نیز برخوردار است چندان وسوسه کننده نیست، چون افق شکست در مذاکرات با تهران می تواند در آستانه انتخابات به زیان حزب جمهوری خواه و هیأت حاکمه فعلی تمام شود؛ بنابراین، اگر واقعاً دولت ترامپ مشتاق مذاکره با ایران است و یا دست کم خواهان شکل گیری ارتباط با تهران ولو برای ارائه به عنوان دستاوردی در عرصه سیاست خارجی به جامعه آمریکاست، بهتر است کم و کیف آن جدی تر از همین حالا بررسی شود.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: شرایط مذاکره با ایالات متحده نیز چندان غیر مشخص نیست. از آنجا که نه ایران و نه آمریکا در حال حاضر در روابط دوجانبه به بن بست راهبردی دچار نشده اند، مذاکره نه به شکل فراگیر بلکه عمدتاً موضوعی خواهد بود. پیش شرط ایران برای مذاکره می تواند بازگشت ایالات متحده به برجام و ازسرگیری مشارکت در آن باشد که ضمن کاستن از فشار تحریمی، زمان بیشتری برای تصمیم گیری در شرایط غیر بحرانی به تهران را خواهد داد. تحت این شرایط است که مذاکره با ترامپ می تواند دستاوردهایی برای تهران به همراه داشته باشد.

حرف آخر

اینکه در نهایت، در برابر آمریکای ترامپ چه باید کرد، یکی از پرسش هایی است که پاسخ بدان از اهمیت زیادی برخوردار است. چهار کارشناس حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل هر یک پاسخ مشخصی به این پرسش دارند.

دکتر مسعودی

ایران باید سیاست همه جانبه ای را در پیش بگیرد و اقدامات متنوعی را در پاسخ با سیاست های تهاجمی آمریکا در در نظر داشته باشد. بر این اساس ایران باید در برجام بماند، بخشی از تعهدات غیرحساس خود در درون برجام را کاهش دهد، پالس مذاکره را در مسائل منطقه ای بدهد و در نهایت سپاه و نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس، مانورهایی را انجام دهند و مواضعی را اعلام کنند که اقتدار ایران را به نمایش بگذارند.

دکتر شریعتی نیا

نگاه به شرق بی شک بخشی از راهکار است، اما تمامی راه حل در شرق نهفته نیست. کشورهایی همچون روسیه و چین هر یک نوع خاصی از روابط با ایالات متحده دارند و اولویت های ملی و آسیب پذیری هایشان نیز متفاوت است. در این میان اهمیت واکنش چین و هند بسیار بیش از روسیه است. روسیه تولید کننده مهم نفت است و از این شرایط سود می برد. نکته مهم تر آنکه در صادرات نفت به چین و هند، ایران بیش از آنکه با دولت ها طرف باشد با شرکت ها طرف است و شرکت های نفتی و پالایشگاهی در این دو کشور نیز بر مبنای هزینه ـ فایده عمل می کنند. با پایان دادن به معافیت ها ریسک واردات نفت از ایران برای این شرکت ها افزایش یافته و احتمالا خریدهایشان از ایران افت خواهد کرد؛ اما برداشتم این است که دولت ها در این دو کشور، بخشی از نفت ایران را خریداری خواهند کرد. نگاه به شرق می تواند بخشی از استراتژی جدید ایران برای مواجهه به شرایط بعد از اتمام معافیت ها باشد، اما تکیه بر شرق برای خنثی کردن فشار آمریکا، احتمالا به نتایج چندانی منجر نخواهد شد. شرق بخشی از راه حل است، ولی منجی نیست و نخواهد بود.

دکتر اسلامی

ایران باید با در پیش گرفتن سیاست همسایگی، از اثرات اقدامات آمریکا علیه خود بکاهد. از سوی دیگر، ایران نباید صرفا به دنبال اقدامات واکنشی باشد، بلکه پیگیری سیاست ها و اقدامات ابتکاری و پیشگیرانه می تواند منافع جمهوری اسلامی ایران را به خوبی تأمین کند.

دکتر گودرزی

نخستین گزینه اقدام ایران در برابر ایالات متحده تلاش در جهت بازسازی وفاق ملی و سرمایه اجتماعی در درون کشور است. در پیش گرفتن سیاست همسایگی و بهینه ساختن روابط با همسایگان در جهت کاهش فشار تحریمی از یک سو و از بین بردن پتانسیل های آسیب زا از سوی دیگر دومن اقدام بایسته ایران خواهد بود. در پیش گرفتن راهبرد امنیت هم بسته در زمینه اقتصادی و افزایش پیوندهای ژئواکونومیک با محیط پیرامونی از رهگذر تکمیل و اجرایی ساختن طرح هایی همچون کریدور شمال جنوب و نظایر آن نیز دیگر عاملی است که می تواند از اثرات فشار تحریمی ایالات متحده طی سال ها و ماه های آتی بکاهد. در پیش گرفتن لفاظی هایی اعم از بستن تنگه هرمز و... در وضعیت فعلی نه فقط کمکی به بهبود شرایط نمی کند بلکه موجب افزایش همگرایی بین آمریکا و سایر قدرت های اثرگذار شده و نهایتاً به اجماع سازی علیه ایران منجر می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۴۸
مذاکره زیرا ترامپ می خواهد خود را به دنیا نشان دهد پس ما هم با مذاکره برای این حودنمایی ترامپ برای خودمان از او امتیاز بگیریم
پاسخ ها
Asd
| Seychelles |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
این که میشه دقیقا همون چیزی که دوسال پیش ترامپ میخواست و ایران این همه نمیشه و نمیتونه تا حالا در اورده!بعد هم ایران اگر قبول مذاکره بکنه حکومت باید پاسخ ملت را بدهد که چرا همون اول این پیش بینی را نکرده بود که امریکا این توانایی را دارد که ایران را در منگنه بگذارد و به زور پای میز بنشاند و باعث شود اینقدر زندگی را بر مردم سخت باشد. ن
ناشناس
| Romania |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
فکر کنم تو این شرایطی که ماداریم بهتره به جای کلمه"مذاکره"از کلمه تسلیم استفاده کنی چون دست برتر رو در حال حاظر اونا دارن.
شاید نباید میزاشتیم به این جا برسه ولی حالا که رسیده جای عقب نشینی نمیبینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اگرتصمیمگیری رابسپاریدبه بعضی هاخواهندگفت باید در کل فناوری هسته وموشکی راتخته کنیم و هرچه شیطان بزرگ گفت بی چون وچرااجراکنیم ! هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
درشرایطی که امریکا ۱۲ شرط تحقیرامیز و عملا غیرقابل اجرا پیش پای ماگذاشته مذاکره چه مفهومی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
با یک سری کارهای هوشمندانه و متنوع که هر کدام به تنهایی کارساز نیست باید به آنها ضربه زد که در
بالا هم به آن اشاره شده که مهمترین آن
گشودن مرزها بر روی سیل عبور مهاحران و قاچاقچیان به غرب و اسکورت آنها تا مرزبا این توجیه
که در شرایط حاضر دیگر خون جوانانمان را برای امنیت غرب هدر نمیدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
نبایدبرای مذاکره التماس کنیم بایدانقدرقوی بشیم ک اونهابرای مذاکره درخواست بدن و ازملاقات بامسوولین ماذوقزده بشن درست مثل کره شمالی
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
قطعا کسی به دولت روحانی در هیچ‌مذاکره ای امتیازی نمیدهد دلیلش روشن است
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ایرانی ها دلسوز و دلرحم هستند ،خیلی زود گول می خورند و از طرفی بیشتر مسئولین ما فرزندانی در آمریکا دارند ،واز ترس آسیب رسیدن به آنها مقابل دشمن تسلیم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
مذاکره رو به رفراندوم بگذارید.
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
هر راه حلی که منافع ملی بیشتر و خسارت کمتر داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
مذاکره به معنای قبول شرایط آمریکا نیست باید ایران همان اول می‌رفت پای میز و مل زمان جلیلی آنقدر امروز پو فردا میکرد که زمان ترامپ سر آید الان هم راهکار همین هست بگویند معافیت ها ی فروش نفت را تمدید کنید تا مذاکره کنیم و سخنرانی بکنند و .... تا
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
فقط جنگ . جنگ‌با امریکای استکبار بهترین گزینه هست . تنگه هرمز را ببندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
فردای روز مذاکره جنگ است .

تاریخ بخوانید !!!!!

آمریکایی ها به هر کشوری حمله نظامی کرده اند اول آن کشور را خلع سلاح کرده سپس حمله کرده اند . . .

ولی این بار اگر آقایان بترسند و پای میز مذاکره
بروند قطعا فردایش جنگ خواهد شد

ولی ایندفعه جنگ نیابتی خواهد بود داعش و عربستان . . ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تجربه نشان میدهد نه ترامپ نه روحانی گزینه های مناسبی برای مذاکره نیستند و نتیجه اش جز بدترشدن اوضاع اقتصادی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
به نظر میاد بهتره تا ایران از این ضعیفتر نشده و بعد یک سری فدا بشن و بعد وارد مزاکره بسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
جالبه هم تورم 500 درصدي را تحمل كنيم و هم مذاكره كنيم!!!؟ خوب از اول مذاكره مي كردين و پياز همون كيلويي 2 هزار تومان مي بود نه 11 هزار تومان
ناشناس
| - |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
مذاکره با فردی که امضای خودش را هم قبول ندارد دیوانگی است مثل این است که کسی زیر امضا و قراداد و چک خود که امضا کرده است نمی رود و از طرف دیگر به شما می گوید بیا یک معامله جدید بکنیم هرگونه تقاضای مذاکره در این برهه حساس منافع ایران در دنیا و منطقه را به باد خواهد داد
ترامپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
سلام به همه عزيزان والا ما اگر بتونيم با مختلسان توافق برسيم ترامپ عددي نيست اصلا ترامپ كي باشه كه بخواد خط و نشون بكشه اول بايد ترامپهاي داخل درست بشه و يه يا علي ميخواد كه هرچي ادم فاسد و اختلاسگر به اين مملكت هست نابود كنيم .
ناشناس
| Germany |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ترامپ اهل معامله هستش
اما امضاش اعتبار دائمی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
این همه مذاکره کردیم و تمام تاسیسات اتمی مون تعطیل شد و هیچ چیزی نصیبمون نشد و هر چی تحریم بود سرمون آوردن و ... براتون کافی نسیت و
میگین باید مذاکره کرد
چرا بعضیا اینجور ذلیل و خوار هستن ؟
همراه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
فقط جنگ بزنید بدرانید این آمریکای نامرد را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
ازموده را ازمودن خطاست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است- با دوستان مروت با دشمنان مدارا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
پیامهای نوشته شده پیامهای شبه رسمی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
کینه آمریکا بخاطر توهین است آنها از زبان ما ناراحت هستند .بقیه اش بهانه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
مراجع معظم تقلید مر فرمایند با دنیا خوب حرف بزنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
شعارهای ما اسلامی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
وَ لا تَسُبُّوا الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ
پشتوانه مردمی و اتحاد ملت که متاسفانه دولت در این زمینه کارنامه فاجعه باری دارد چون فقط به ثروتمندان توجه داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تابی جون هفته ای یک تیتر جنگی داری ها . . .
OK کاملا قابل درکه . . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
داداش ثروتمند باید سرمایه گذاری کند
خدایی حتما جنگ محدود بعد مذاکره؛ وگرنه مردم زجر کش میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بله ایشون درست میفرمایند.علی برکت الله
دولت آنقدر بد عمل کرده که تمام پلهای پشت سرش را خراب کرده
نارضایتی در داخل بیداد میکند
کشور در آستانه خطر است
مردم از دولت بسیار متنفر و ناامیدند
تنها راه : رفراندوم یا ....
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ببخشید میشه بگیدمنظور شما از دولت چیست؟قطعا منظورتان روحانی و چند نفر مترسک داخل کابینه اش که در مجموع ۱۰ درصد قدرت اجرایی کشور را هم در اختیار ندارند نیست غیر این است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
جهانگیری را بردارند ان ۱۰ درصد شما به ۹۰ درصد می رسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
چطور شد؟ پس اونزمان احمدی نژاد که میگفتین همه چی زیر سر دولت احمدی نژاد و رییس جمهوره حالا که به افتضاح الان رسوندن وضعیت رو ، دولت هیچکاره شده؟!! شده 10 درصد!!!جالبه..دوسه سال اول که تو بوق کرده بودن همش بازم تقصیر دولت قبلیه .پس بالاخره دولت تو. ایران کاره ای هست یا نه؟خوب به موقع ویراژ میرین ولی مردم دیگه حالا خوب شناختن .با این حرفا دیگه کلاه سرشون نمیره.حرفاتون یادتونه وقت انتخابات.با امریکا می سازیم وضع مردم خوب میشه!! مال صد سال قبل نیست که یادمون رفته باشه
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
انتقاد معمولی ما به وزیر خارجه و برجام چاپ نمیشه. تابناک مستقل نیست. دروغ میگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
همون ها بتون ریخت هسته ای وتعطیل کردن

همون ها توافق پذیرفتن و سریع اجرا کردن بدون برداشتن تحریم ها همزمان با اقدام ما برای اونا

دستمون خالی گذاشتن برای مذاکره امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
مسئولان مسکن مهر رها کردن

دلار 4200 راه انداختن زیمنه رانت فساد ایجاد کردن

کارت سوخت برداشتن و امروز با هزینه بیشتر با دنبال همون برنامه هستن
مسعود
| Netherlands |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
این دولت ومجلس عصاره های طیف اصلاحطلبان هستند مشکل تئوریسین های این طیف هستند نه کم کاری چند
نفر در دولت و مجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
دولت که کاره ای نیست ؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
آخه دولت چکارس اخوی ؟

تا کی میخواهید خودتون رو گول بزنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
توهین نکنید همه چیز درست می شود.
ایران با امریکا جنگ نمیکنه کشمکش میکنه دودشم فقط تو چشم مردم میره حالا باز بیا بنویس کودتای 28 مرداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
كجاي كاريد چندين ساله كه جنگ تو ايران همه چيزو داغون كرده. 4500 متر زمين تو زعفرانيه كرج سال 79 معامله شده 12 ميليون تومان الان 9 ميليارد.
تصور میکنم به همان دلیل که اقای ترامپ توافق قبلی را پاره کرد رئیس جمهور بعدی آمریکا(حتی اگر خود ترامپ باشد)توافق جدید را پاره میکند،در مورد نفت هم روسیه و عراق(به دلایل منفعت ملی خود)و عربستان(به دلیل دشمنی با ما)اصلا قابل اعتماد نیستند،کارد به استخوان رسید و دیگر هیچ...پیشنهاد میکنم تکلیف اختلاس،رانت و بعضی اقازادها را روشن کنید آنگاه ۹۹/۹۹ درصد مشکلات حل میشود.و بعد توکل بر خدا و فرمایشات مقام معظم رهبری.ان شاءالله از این گردنه هم به سلامت عبور میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
بعید هست اینبار به سلامت عبور کنی
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
دوست عزیز میشه بفرمایید چه جوری از این گردنه هم به سلامت عبور می کنید!!! بعد تکلیف گردنه های دیگه چی میشه؟ میشه لطفا برنامه مشخصی اعلام کنید تا مردم بدونند که شما برای این روزهای سخت برنامه ریزی کردین؟ اتفاقا به نظر من بهترین زمان ممکن برای مذاکره رو از دست دادیم. الان ما باید بپذیریم که تو حالت ضعف و دفاعی هستیم. اصلا بحث امریکا پرستی و غرب پرستی نیست!!! بحث واقعیت و توهم هست. ما باید بپذیریم که امریکا کشوری ابرقدرت هست و ما هم به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه ای پای میز مذاکره بریم.در خصوص بخش اول اظهار نظر شما، از کجا معلوم رئیس جمهور بعدی امریکا به ایران جمله نکنه؟ خواهش می کنم نفرمایید که ما از جنگ استقبال می کنیم . چون این چنگ با چنگ عراق فرق می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
دوست عزیز از بیانیه ۱۹۸۱ الجزایر و توافق ۱+۵ میشه نتیجه گرفت که آمریکا به هیچ عهد و پیمان خود وفا دار نیست،در مورد برنامه کلان کشور من کاره ای نیستم،این دست دولتمردان هست و در صورت مذاکره مجدد با آمریکا امیدوارم نظر شما و دیگر خوانندگان عزیز درست بوده و آمریکا به توافق خود پایبند باشد،اما حتی در صورت پایبندی آمریکا با وجود بعضی از مسئولین و حجم بالای رانت و اختلاس و اختلاف طبقاتی میشود به اقتصاد امیدوار بود؟؟؟؟اگر مشکلات داخل حل شود آیا ایران با این همه ثروت خدادادی مردمش خوشبخت نمیشوند؟؟؟چرا باید فکر کنیم خوشبختی ما در گرو مذاکره با آمریکاست؟؟شاید یکی از شرایط باشد اما نه شرط لازم و نه شرط کافی برای ماست...
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
قابل توجه دوستی که در مورد توافق الجزایر نوشته

چرا خودتونو به نفهمی میزنید ؟

فرض کنید برای جای پارک خودرو در کوچه که درست یا نادرست ، اونو حق خودتون میدونید ، مدام با یکی از
همسایگانتون که اونم ماشینشو همونجا پارک میکنه جر و بحث دارید
آیا شما این حق را به همسایتون میدید که بچه شما رو به گروگان بگیره و در ازای آزادی اون شمارو مجبور کنه تعهدنامه ای را امضا کنید که دیگه ماشینتونو اونجا پارک نکنید ؟ آیا بعد از آزادی بچه تون باز هم به این توافق غیر اصولی پایبند خواهید ماند ؟؟

در 13 آبان یک عده آدم تندرو و بی فکر به سفارت آمریکا که حکم خاک آمریکا را داره حمله کردند و دیپلمات ها را به گروگان گرفتن .. آمریکا هم مجبور شد برای آزادی گروگان ها علاوه بر انعقاد توافق الجزایر و پذیرش شروط ایران ، محموله های سلاح هم به ایران بده .. اگه آمریکا مجبور نبود آیا چنین توافقی
امضا میکرد ؟ فقط خواهشا نگو حمله به سفارت آمریکا در جواب جاسوسی آمریکا بوده چون آمریکا توسط سفارتخانه هاش از همه کشورها جاسوسی میکنه ولی آیا بطور مثال وقتی مشخص شد که سفارت آمریکا در آلمان مکالمات تلفنی آنگلا مرکل را شنود میکنه ، آلمانی ها به خودشون این حق رو دادن که از در و دیوار سفارت آمریکا بالا برن ؟؟؟

اینکه شما دنبال تکنولوژی هسته ای باشید و با توجه به تحریم ها و محدودیت های علمی موجود و معادن و ذخایر اورانیوم بسیار محدود ، در سطحی به آن دست پیدا کنید که فقط به درد ساخت سلاح هسته ای بخوره ، چرا توقع دارید دنیا به این باور برسه که ما قصد ساخت سلاح هسته ای نداریم ؟ حالا ابرقدرت ها برای اینکه ما را از سلاح هسته ای دور نگه دارند ، مجبور شدند که توافقی مسخره و غیر اصولی با ما منعقد کنند ولی بعد از اینکه ما را از ساخت سلاح هسته ای عقب انداختند ، چرا باید به چنین توافق پایبند بمونن

خلاصه اینکه توافق هایی که طرفین بخاطر اجبار و زور پای مذاکره میان تا وقتی پابرجا میمونه که زور
طرفین در یک حالت تعادل باقی بمونه .. به محض اینکه تعادل از بین بره توافق هم از بین میره .
مسعود
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
جوانهای دلسوز و مومن و دست پاک توکشور کم نداریم ،باید کارهارو به آنها سپرد،از جماعت فعلی خیری ندیدیم به
جز حاشیه های پوچ و بی ارزش
ناشناس
| - |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
عزت ملی یک کشور را با تسلیم تقدیمش نمی کنند اخوی مجاهدت و فداکاری می خواهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
دوست عزیزی که بعضی ها رو متهم به نفهمی میکنی،اولا حمله به سفارت آمریکا چه درست چه اشتباه،کار خودی بود،توافق الجزایر چه خوب چه بد یک عده خودی رفتند پای میز مذاکره نشستند و بعد هم آمریکا زیر امضای خودش زد،کاری به بقیه اش ندارم آمریکا انچه را توافق کرده بود زیر پا گذاشت،اینکه تو تهران برف میاد کرایه تاکسی میشه یک میلیون،اینکه پیاز گرون میشه احتکار میکنند،اینکه بعضی ها هجوم میارن برای ثبت نام خودروی که قیمت مشخصی نداره،تاریخ تحویل مشخصی ندار و...،اینکه هر روز یک اختلاس رو میشه،اینکه یکی نون شب نداره و یکی خرج یک روزش هزینه یک ماه زندگی یک خانواده هست اینا چه ربطی و به ترامپ داره با مذاکره با آمریکا اینها حل میشه؟؟و در پایان از اینکه اینقدر راحت بعضی ها رو به نفهمی متهم میکنی سپاسگزارم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
مدافع بیسواد امریکا.نخیر الجزایر و گروگان ربطی به هم ندارند.شما وقتی یک معاهده رو امضا میکنی ملزم به رعایتش هستی میتونستی امضا نکنی.مثل این میمونه ایران بگه امریکا پول مارو زوری ورداشته بود الان که از بلوکه دراومد من برجام رو قبول ندارم میخوام بمب اتم بسازم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آقا این مملکت چندتا گردنه داره مگه ؟
کره شمالی عبرتی باشدبرای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
فعلا که الگویی شده برای سران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
فعلا که اوضا کره شمالی از ما بهتر ارزش پولشون تکون نخورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
ایران باید با آمریکا وارد مذاکره میشد و تا انتخابات بعدی آمریکا وقت می خرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
آقایونی که ادعای با سوادی می کنند مگر نامه سناتورهای آمریکا را نخوندید
امام علی علیه السلام: با سه شخصیت مشورت نکن ... بزدل.
امان از کارشناس بزدل و ترسو.
اگر جنگ میشد آیا پراید ۵۲میلیون و ملک ۳ برابر میشد؟
دلار ۱۹ تومن و پیاز ۱۶ میشد؟
این همه اختلاس و فرار و ظلم بانک ها به مردم میشد؟
ژن های برتر و بچه مسئولین در پناه برجام در اروپا و امریکا بودن؟
و ...
چرا مقابله نکنیم؟
چرا اقتصاد امریکا در خاور میانه و امریکای لاتین رو مورد هجمه قرار نمیدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
سید جان میشه لطفا فقط شعار ندیدن. متاسفانه شعار دادن فقط و فقط مصرف داخلی داره و خارج از ایران کسی تره هم براش خورد نمی کنه. بعدش هم میشه بفرمایید چه جوری قراره اقتصاد امریکا رو مورد هجمه قرار بدید؟ لطفا از خواب بیدار شید و منطقی باشید.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
جنگ اقتصاد کشورها را قوی نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
امثال همین نابغه دربین تصمیم گیرندگان هم هستند
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
این از مشاوران حاج حسینه که میخواد جنگ کنه با دنیا و اگه جنگ بشهشما باید یه سوراخی پیدا کنی بری قایم بشی نه الان تو خانه رو کاناپه کنار بخاری برا نن از جنگ حرف بزنی جنگ اقتصاد ی با چی با پراید ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
مسئولین ایران شدن مصداق این مثل، نه در غربت دلم شاده نه رویی در وطن دارم. نه دین باقی گذاشته اند و نه دنیا برای مردم. الآن وقت پاسخگویی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
سید امروز چهارشنبه نیست ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
هر کی با تو هم فکر نباشه میشه بزدل. مالیات که نمیندازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
کانادا نشین به شما امور ایران مربوط نیست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
سید عزیز ! آیا میخواهی با کشوری مقابله اقتصادی کنی که ارزش پولش حداقل 120000 برابر ریال شماست ؟!
متاسفانه از این مقاله نفهمیدیم که باید چکار کنیم. به شیوه ای کاملا دیپلماتیک طیف کاملی از همه راه حل ها در پاسخ همه کارشناسان بود و واقعا راه حل عملی رو ارایه نکردند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
برای دادن راه حل باید ابتدا دلیل وضعیت موجود را تحلیل کرد و مسببینش را معرفی و مجازات کرد که کسی جرات آن را ندارد
مذاکره کنید هرچی می گه قبول کنید بجز خلع سلاح و کنار گذاشتن موشک ها هر چیزی رو می گوید قرار داد ببندید منتها قرارداد فقط مابین ایران امریکا باشد نه جامعه جهانی یا کشورهای دیگر یا 5+1. تا اتمام دوره ترامپ در قرار داد باقی بمانید بعد از اتمام دوره ترامپ از قرار داد خارج شوید همانطور که ترامپ از برجام خارج شد . اینطوری جامعه بین الملل نمی تواند به ایران چیزی بگوید چون اگر خارج شدن از قرارداد کار بدی باشد ترامپ هم کار بدتری کرده که از قرارداد بین المللی خارج شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ان برجام که عملا بین امریکا و ایران بوده قربان
یک کمی با وقعیات زندگی کن
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
قبل از اینکه ما خارج بشیم، ترامپ خارج میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اونها حرفشون رو زده اند. همان شروط دوازده گانه است. حداقل کاری که مسئولین باید بکنند این است که دست از تمام شعارهایی که تا حالا میداده اند بردارند و بگن دیگه شعار نمیدیم. این به چه معنایی است؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
فکر کردین ترامپ احمقه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
فکر کردی با بچه طرفی اونا جوری می بندن که خارج بشی بیچاره میشی از همین برجام نیمتونیم خارج بشیم
جنگ
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ایران هیچ وقت شروع کننده جنگ نظامی نبوده و نخواهد بود . ولی قطعا پاسخ دندان شکن و سختی به شروع کننده جنگ نظامی علیه ایران میدهد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
بله! مردم برن جنگ آقازاده ها هم برن کانادا خدمت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
موافقم دوستان اینهمه سال در حسرت حسینیه کردن کاخ سفید بودن حالا وقتشه مهیا شده همه چیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
راه باز است و جاده دراز. برو بجنگ. شعار نده. جنگیدن مردم وفادار میخواد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
جرات میخواهد
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
وقتیکه میگیم مرگ بر امریکا یعنی اعلام جنگ , وقتی با چکمه از روی پرچمشان عبور میکنیم یعنی جنگ.
جنگ یمن دری بسوی جهنم برای سکوهای نفتی خلیج فارس است که نتیجه خوبی دارد
همون باید تعدادی از تعهداتمان را در برجام انجام ندهیم
مثلا قطع دوربینهای انها از برخی جاها
مثلا بهترین کار بیرون کردن همه انها از اراک است و بستن درب بروی انها و اقداماتی را مخفیانه انجام دادن تا ناراحت شوند و بگوییم اگر همه تحریمها برداشته شود امکان بازگشت بررسی میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
یعنی بچه گول بزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آقا شما خیلی باحالی بخدا.بجان خودم اگر بری هالوود نویسنده قدری میشی.هووووو میخایم مخفیانه کار کنیم ترامپ م
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آقا ن میشه مذاکره کرد ن صبر ن جنگ.خب حالا چیکار کنیم ؟ همه باهم دستا بالا الهی خیر نبینی ترامپ الهی ب زمین گرم بخوری ترامپ خدا کنه مریض بشی خدا کنه بمیری ترامپ.بعد همه بگید آمییییین.فک کنم راه حل همینه فقط .بجان خودم این کار بهتر و مؤثر تر از اقدامات دولت روحانی میشه .آقا ی راه حل دیگه هم هست اونم اینه که اصلا دولت روحانی اقدامی انجام نده
مطلب این است که ما بعد از ۴۰ سال شعار دادن و فرار از واقعیت ها در مقابل شرایطی واقعی قرار گرفته ایم که دیگر سیاست روزمرگی و زدن یکی به نعل و یکی به میخ جواب نمی دهد ما فقط ۲ گزینه داریم اول زندگی در شرایط منزوی مانند کره شمالی و کوبا که خودشان هم به دنبال تغییر ان هستند و دوم کنار آمدن با آمریکا مانند حاکمیت های فعلی عراق و ویتنام که اولی در کشوری مانند ایران منجر به فرو پاشی درونی می شود و دومی به مفهوم کنار گذاشتن ۴۰ سال شعار دادن است انهم شعارهایی که بسیار به حق و زیباست اما با دینامیک قدرت و واقعیت های امروز دنیا سازگار نیست و ایده آل گرایانه است انتخاب با خود ماست ولی من فکر می کنم حاکمیت ما در کوتاه مدت رویه اول و در دراز مدت رویه دوم را در پیش خواهد گرفت چون چاره دیگری ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خخخخخخخه
خیلی باحالی
عمو جان ایران دارد منطقه را می گیرد و امریکا را دارد منزوی تر اندوقت می گویی فروپاشی
هنوز سیاست را نمی دونی چی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
آقای خخخخخخخخخخخخخخه
یه نگاهی به زیر پات بنداز تا وضع مردمو ببینی. اونوقت به جای خخخخخخخ باید زار بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
دینامیک قدرت .فرار از واقعیت.ایده آل.رویه.کوتاه مدت . آفرین عمو جان کارت تموم شد فرهنگ لغت عمو رو بده عمو کار داره برو مشقاتو بنویس .ولی خارج از ناسازگاری با دینامیک قدرت حرفاش درسته و قابل فهمه
به رفراندوم گذاشته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
مخالف مردم بوده منفی داده؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
دوست عزیزی که منفی دادین میشه دلیل منفی رو بفرمایید. یعنی این مردم که به گفته امام و همینطور امام خامنه ای صاحبان این کشور هستند، این حق رو ندارند تا در خصوص سرنوشت خود تصمیم گیری کنند. به نظر من بهترین گزینه مراجعه به ارای مردم هست.شک نداشته باشید در هر صورت برنده حکومت و دولت خواهد بود. با توجه به برایند صحبت های مردم، بدون شک مردم به گزینه مذاکره با امریکا و پایان دشمنی با اون رای خواهند داد. در این صورت نتیجه ارای مردم شکست بزرگی برای مخالفان ایران خواهد بود و دست مسئولین هم بازتر خواهد شد. دیگه هیچ کسی جرات نمی کنه خلاف رای مردم اظهار نظر کنه. اون افراد تندرو و راست افراطی جرات مخالفت عمومی با رای و نظر مردم را ندارند. در این صورت نتیجه مذاکره هر چی بشه بهتر از وضعیت موجود هست. به قول اون دوستمون این بار فقط و فقط با امریکا باید مذاکره بشه، وقتی امریکا چراغ سبز نشون بده، کشورهای اروپایی و شرکت های اونا هم خود به خود سرازیر میشن به ایران.ایبران می تونه در خصوص اقدامات منطقه مذاکره کنه، امتیازاتی بده و امتیازاتی بگیره، در این صورت بایستی چند گروه و یا سازمان رو قربانی منافع ملی خودش کنه.البته اگه هوشمندانه مذاکره بشه، ایران می تونه هزینه های کذاکره برای اون گروهف سازمان و ... رو کمتر هم بکنه.در خصوص برنامه هسته ای هم میشه دوباره مذاکره کرد. باید قبول کنیم که راهی که رفته بودیم از ابتدا اشتباه بود و حالا هم هر وقت ماهی رو از اب بگیریم بد نیست. پس باید جلوی ضرر و زیان های بیشتر رو همین امروز بگیریم نه چند وقت دیگه.در خصوص برنامه موشکی هم میشه به صورت محدود مذاکره کرد و صرفا روی برد موشک ها . در مقابل هم امریکایی ها تحریم ها رو بردارند، در صنایع مختلف سرمایه گذاری کنند و در انتهای یه دوره مثلا سه یا چهار ساله و در صورتیکه طرفین توافق رو اجرا کرده باشن، روابط دیپلماتیک برقرار بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
شما اول بگو رفراندوم برای چی بعد ادعای روشنفکری کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
چی رو رفراندوم بزاریم

ماندن یا رفتن دولت روحانی؟؟؟!!!!
وحید
| Australia |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
با عرض پوزش خدمت شما ناشناس عزیز ، بنده هم رای منفی دادم. مردم ما شاید صاحب این مملکت باشن ولی صاحب نظر نیستن اکثراً..
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
رفراندوم؟! با این ملت عوام؟! یعنی میفرمایین عوام نفع مملکت رو بهتر میفهمن؟؟ اینجا مگه هوشدور آباد سفلاست که سرنوشت هشتادمیلیون آدم و امنیت و جانشون رو بدن عوام الناس تصمیم بگیرن؟! فکر کردین چون تعداد افراد بی اطلاع بیشتر از مطلعان و کاربلدانه،باید بدیم دست عوام که بندازن مملکتو ته چاه ویل؟؟ کسی شهامت نداره شاید اینقدر صریح این حقایق مسلم رو بگه،عوامی که برای پنج هزار تومن! میرفت به کاندیدا رای میداد رو حکم کنیم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
منفی دادم چون به عنوان کسی که در غرب بودم با
اطمینان میگم مردم ایران شناختی از تفکر یک غربی و نگاهش ندارن.بسیار زیرک تر و موذی تر از او چیزی هستن که فکر می کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
آقا وحید، لطف می کنید بفرمایید معیار صاحب نظر بودن چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
برای مذاکره با ترامپ عدد یک و مذاکره نکردن با ترامپ عدد دو را بفرستید ب 300009090
در کنارش از عادل فردوسی پور هم حمایت کردید
انتخابی وجود نداره ایران عملا هیچ کاری نمیتونه بکنه چون اصلا در حد واندازه امریکا نیست
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
چطور شما این را فهمیده ای اما مسئولین ما این را نفهمیده اند؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خاعن. منافغ مذدور دشمن قاشاخچی
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
آقای اسد پلنگ عزیز
توجه شما را به سیاستهای چهار دهه گذشته آمریکا در تقابل با ایران و نتیجه حاصل شده جلب می کنم
امیر
| United States of America |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
سیامک جان! مسئولین کشور هم چهل ساله مثل شما با همین دنده تا الان رفتن جلو حالا هم ادامه بدین ما که نشستیم کنار و تخمه میشکنیم و تماشا میکنیم ببینیم چی میشه. جنگ هم بشه فکر نکن من یا امثال من میریم میجنگیم!
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
ببینید عزیزان من

نظرات همه شما رو من خوندم
از نظرات معلومه همه شما در تصمیم گیری گیج شدین مثل سیاست مدارامون

و هیچ کس یک راه ایده آل نتونسته ارائه بده
و این بازی ای بود که آمریکا از چندین سال پیش و زمان احمدی نژا.د شروع کرد


خواهش می کنم بروید و game theory. یا نظریه
بازی ها مطالعه کنید
اونجاست که متوجه میشد چقدر قشنگ دارن ما را بازی می دهند
قربونعلی پشمک فروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
احمد جان اینو خودت تنهایی گفتی ؟ یا کسی کمکت کرد؟؟؟
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
اولین معیار صاحب نظر بودن استفاده از شیوه صحیح گقتگو است .
بدترین کار دادن سیگنال اشتباه برای مذاکره هست کا روحانی و ظریف داده اند
مطابق دغدغه تابناک مدیر شبکه سه را عوض کنیم و عادل هم را برگردانیم همه قضایای مملکت از جمله عداوت پرامپ حل میشه و لا غیر !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
آره داداش. مشت نمونه خرواره. اگر تونستی همین کار ساده ای رو که گفتی انجام بدی بدون میتونی در مقابل این وضعیت تصمیم درست را از مسئولین بخواهی وگرنه در اینجا هم مجددا مردم حق هیچگونه اظهارنظری ندارند و مسئولان برای مردم تصمیم میگیرند که مقاومت کنید.
سلام
در این حالت حساس به آرای عمومی مراجعه شود

ضمناشما هم نظرات مردم را نشان دهید
چرا از مردم نمی پرسید ؟

چرا از رفراندوم استفاده نمی کنید ؟

از چه می ترسید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
از مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
این مردم همان مردمی هستند که علی رغم دوره اول گل و بلبل روحانی از سر لج و لجبازی دوباره به روحانی رای دادند تا همه را به فنا ببره
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
از اینکه دنیا ببینه مردم ایران چی میخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
چون حضرات استدلال می کنند که همیشه حق با اکثریت نیست
حق همیشه با اونهاست !
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
برای اعتلای ایران و ایرانی، مذاکره مجدد با آمریکا را تَـــــــکــــــرار می کنیم. و دلار میشه 50000 تومن ولی اگه رئیسی بیاد میشه 1000000 تومن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
این مردم کیه؟ منم شمایی و حدود هشتاد میلیون نفر دیگه که خودمون هم میدونیم ما خیلی جا ها اشتباه کردیم. چند سال پیش ما اشتباه کردیم به احمدی نژاد رای دادیم و اشتباه کردیم بعدش به روحانی چندیار هم توی انتخاب نمایندگان مجلس اشتباه کردیم توی مذاکرات ما مردم اشتباه کردیم و خیلی جا های دیگه اشتباه کردیم. نشون میده ما تا نتونیم درست فکر کنیم نتونیم خودمون فکر کنیم و نتونیم درست تصمیم بگیریم وضعمون همینه و بهتره اصلا تصمیم نگیریم و عمل نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
مردم از خود راضی ای هستیم و فکر می کنیم باهوش تر از ما نیست.این مردم صلاحیت نظر دادن در چنین موضوعات حساسی رو ندارن.از جمله خودم.
مذاکره فقط برای ارزانی ۵۰ درصدی تمام اقلام (مسکن، خودرو و ....) ، نه برای کنترل تورم، اگر قرار باشه مذاکره و توافقی صورت بگیره اما قیمتها کاهش حداقل ۵۰ درصدی نداشته باشه و فقط با جمله کنترل تورم مردم رو گول بزنند، بهتره هیچ وقت مذاکره و توافق نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
مذاکره برای اقتصادی و ارزانی
یاد سال۹۲ انداختی من رو
ولی شما یادت نمی اید ولی ما یادمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
دلت خوشه ها
این کارشناسان و اساتید دانشگاه خیلیاشون بنا به دلایلی از جمله پیشرفت علمی، سفرهای خارجی و دیگر مسائل، نیم نگاهی به منافع شخصیشون هم دارن.
اول از همه راجع به مذاکره. مذاکره با آمریکا راجع به چی؟ دیگه چه امتیازی اونا رو راضی میکنه غیر از تسلیم. در برابر آمریکا یا باید مثل سعودی ها وابسته مطلق بود یا باید مثل چینی ها مستقل ولی دارای منافع اقتصادی مشترک بود و یا مثل روس ها مستقل.
آیا ایران میتونه مثل چین باشه؟ من قبلا برای گذروندن یه دوره آموزشی چین بودم. مردمشون مثل ربات کار می کنن و آخ هم نمیگن. ما مردممون علی رغم خیلی صفتای خوب، نقطه ضعف های زیادی دارن: کم کار و پرتوقع، اهل دور زدن قانون. این عیب های ماست.
قبلا چن سال پروژه ای در زمینه تحصیلیم (مهندسی مواد) دست گرفته بودم، بعد از سه سال که نتیجه گرفته بودم، دنبال مجوز که رفتم، دلسرد شدم به خدا. فقط یه مشت مفت خور همه چیزا رو دست گرفتن که اگه کسی طرحی داره مجوزاشو طول بدن، یه سال، دو سال، ... که یا منصرف شه بره پی کارش یا هم باهاشون شریک شه و طرحشو بدزدن.
توی چین هر کی طرحی داشته باشه کمکش میکنن، اگه میخواد شرکت بزنه برای اینکه کارش راحت تر شه مجوزا رو راحت کردن که اگه کسی حتی تو خونش هم بخواد کاری راه بندازه بتونه ولی اینجا فقط قانونای پیچیده میذارن که طرف اذیت شه.
تنها راه مقابله با آمریکا نگاه به درون و سنگ نیندازی توی کار کارآفرینان هست و لاغیر. اگه کمکی نمیکنین راهشونو سد نکنین. به جرات میگم نفوذی داریم، و هدفشون دلسرد کردن مدرمه.
شما تا حالا شده بخواین شرکت ثبت کنین. اگه بخواین خودتون بیفتین دنبالش همه کارشو هم اگه درست انجام بدین کلی زمان میبره ولی اگه بدین اینایی که کارشون ثبت شرکته سریع انجام میشه. علتش فقط اینه که کار اونا رو سریعتر انجام میدن. چون آقایون فک میکنن هر کی دنبال ثبت شرکت بود و خواست کار راه بندازه باید باید به دلایل مختلف پول ازش گرفت و از این راه کسب و کار یه عده دیگه (شرکتهای ثبت شرکت و برند) هم جور بشه. احتمالا بینشون پولی رد وبدل شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
عزیز جان شما مهندسی مواد خوندی در مورد مشکلات بوروکراسی اداری مثال میزنی اینجا بحث منافع ملییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
فقط و فقط و فقط و فقط
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است- با دوستان مروت با دشمنان مدارا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
لطفا تفسیر کنید
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است- با دوستان مروت با دشمنان مدارا
نظر مردم مهم است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خخخخخخخخیییییییییررررررررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
تابناک عزیز نظرات مردم را گل چین می کنی و همه را منتشر نمی کنی اگر جرات داری مقاله ای در مورد رفراندوم مذاکره با امریکا بنویس بعد نظرات مردم را منعکس کن بدون سانسور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
مشت نمونه خروار است .

از همین مثبت و منفی هایی که مردم میزنن ، مشخصه چی میخوان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
اگر دنبال کلید طلایی خوشبختی می گردید را حل این است
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است- با دوستان مروت با دشمنان مدارا
آیا مدارا باعث ذلت می شود؟
اول عزت را تعریف کن .
آیا تکبر را با عزت اشتباه نگرفته ای؟
عزت خوب است به این معنی که آحاد مردم عزیز باشند.
آیا خود فروشی برای قوت لا یموت عزت است؟
آیا با ترس و وحشت زندگی کردن عزت است؟
آیا برای خزید چنذ کیلو کوشت یخ زده .... عزت است؟
از کدام عزت صحبت می کنی؟
بعضی از صحبتهای کارشناسان را نمی توان درک کرد:
"پیش شرط ایران برای مذاکره می­تواند بازگشت ایالات متحده به برجام و از سر گیری مشارکت در آن باشد که ضمن کاستن از فشار تحریمی، زمان بیشتری برای تصمیم گیری در شرایط غیر بحرانی به تهران را خواهد داد. "
همه چی آرومه ما چقدر خوشحالیبم
دو تا از این سیاست های ابتکاری رو نام ببرید لطفا!
بهتر است با ترامپ مذاکره کرد ولی به سبک خودش یعنی مذاکره برای مذاکره ولی ما هم به هیچ تعهدی عمل نکنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
عزیزم ریش ما گرو است یا ریش ترامپ؟کی ما می خواهیم حد و اندازه خودمان و دیگران را بدانیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اون مال زمان اوباما بود نه ترامپ.
هیچکدوم از آقایون راهکار شفاف و به درد به خوری ندادن . و جالبه نظر هر چهار نفر متفاوته . به نظر میاد تنها راه مذاکره هست . تا دیر نشده و اوضاع بدتر از این نشده ! اگر امروز مذاکره کنیم . حتی امتیاز بیشتری بدیم . بعد از رفتن ترامپ با سیاست خارجی و دیپلمات های کارکشته . میتوانیم جایگاه بهتری در جامعه جهانی از لحاظ سیاسی و اقتصادی بدست آوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
نیازی به مذاکره و رفراندوم نیست
زدی به سیم آخر ها!
۱۷میلون بشکه نفت ازتنگه هرمز روزانه انتقال می یابد با مالیات به طور متوسط ۸دلار به ازای هر بشکه کسری عدم صادرات نفت ایران جبران می شود و در عوض امنیت تنگه را مثل همیشه تضمین می کنیم فقط یه سازو کار برای دریافت مالیات از تنگه لازمه از کشورهای دوست هم کمتر بگیریم خب
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
شما یک ایرانی اصیل هستی با اوج توهم ژاپنی ها هم همین گونه بودند اما بعد از افتادن ۲ بمب اتمی سر جای خود نشستند ،صلح طلب شدند و فهمیدند محور گردش دنیا چگونه است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
حالت خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
ظاهرا شما تنکه هرمز رو با عوارضی کرج یا ساوه اشتباه گرفتین ، اینجا یه آبراه بین المللیه مگه میتونی باج سیبیل بگیری ، سه سوت پودرت میکنن
نه توانایی صبر و انتظار راداریم، نه توانایی اقذام متقابل را داریم، پس می ماند مذاکره، در مورد مذاکره هم اولا مذاکره ممنوع شده و اگر هم بخوایم مذاکره کنیم باید و مجبوریم باج بزرگ بدهیم که در تاریخ مان چند بار اتفاق افتاده.
پس چکار کنیم؟ برای همه چیز خیلی دیر شده! ایرانی ها زیادی خودشون را مردم باهوش و متمدن می دانند!
فعلا که برخی از دولتمردان ایران تنها برای زانو زدن در برابر ترامپ غش می کنند
هر اتفاقی بیفتد از جنگ بالاتر نیست. از آقازاده ها بعنوان سپر انسانی استفاده خواهیم کرد.
پاسخ ها
کامران
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
احسنتم، پس این همه سال عشق و حال کردن وقت خدمت به مردم فرا رسیده اونم فقط در خط مقدم جنگ مسلحانه با دشمن ولا غیر
مذاکره با توافق فرق دارد.
بجای پیغام و پسغام فرستادن از طریق توییتر از نزدیک صحبت کنید. شاید مشکلات کمتر شد.
در صورت نیاز و تامین منافع توافق هم بکنید.
مذاکره
بدون برجام داخلی، برجام خارجی جدید هم سرانجام مثبتی برای مردم نخواهد داشت هرچند ممکنه به سود تندروها باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
شما سلطان سنگ پا یا فامیلش نیستی؟ الان داریم عملکرد شماها را تحمل میکنیم‌با برجامتان
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
برجام قبلی اشتباه بود چون بجای اینکه اول برجام داخلی شکل بگیره رفتن سراغ برجام خارجی
این ملت جز این صد سال اخیر نفت نداشته یعنی حیات هم نداشته که اینقدر بعضی ها می ترسند. ما در 22 بهمن با تحمل سختی ها به استقلال سیاسی رسیدیم چرا نمی توانیم روز به صفر رسیدن صدور نفت استقلال اقتصادی را جشن بگیریم هر چند به دلیل ناکارآمدی بعضی از مدیران و تصمیم گیران این استقلال اقتصادی عقب افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تو حاضری همانند مردم 100 سال پیش زندگی کنی ؟؟؟ مثلا گوشی و کامپیوتر نداشته باشی .. خودرو سوار نشی و با پای پیاده یا با خر و الاغ این طرف اونطرف بری ؟ برق نداشته باشی و پای چراغ نفتی بشینی ؟ شب ها از سرما به خودت بلرزی ؟ توی خزینه عمومی بری خودتو بشوری و هر روز قارچ بگیری ؟ همانند مردم 100 سال پیش غذا بخوری و فقط یکی دو ماه در سال امکان خوردن میوه داشته باشی ؟؟؟
کلا حاضری قید استفاده از هر نوع تکنولوژی را بزنی تا نیازی به هیچ کشور خارجی ای نداشتی باشی ؟؟؟؟؟

اصلا استقلال سیاسی یعنی چی ؟ چرا کسی نمیتونه بعد از 40 سال یک تعریف درست از این استقلال سیاسی داشته باشه ؟ استقلال سیاسی یعنی اینکه پرچم آتش بزنیم و خواستار نابودی کشورهای دیگه باشیم ؟ خودمونو منزوی کنیم چون میخایم معامله نکنیم و یا یک باج کوچک به کدخدا ندیم ، باجی که هزینه اون صدها برابر کمتر از هزینه جنگ و تحریم و انزواست ؟

بس نیست دیگه حرف های بی معنی شعاری ؟؟؟ استقلال سیاسی ، خودکفایی ، حمایت از مظلومین جهان ؟
استقلال سیاسی برامون انزوا و تحریم و جنگ داشته
خودکفایی برامون عقب افتادن از تکنولوژی های روز داشته و نتیجش شده پراید سواری
حمایت از مظلوم برامون شده تبدیل شدن به امثال همون مظلوم ها .. 40 ساله داریم توسری میخوریم .. بخاطر فلسطینی ها با دنیا در افتادیم ولی خودمون داریم به سرنوشت اونها چار میشیم ..

عقل هم خوب چیزیه والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
لطغا جوک نگویید.
واقعا چه تحلیل های ابلهانه بدون پشتوانه ای...
قوای متفقین تصمیم گرفتند که تهاجم سراسری خود در جبهه نرماندی را در بامداد روز ششم ژوئن ۱۹۴۴ که هوا تا حدودی مه‌آلود بود و آلمان‌ها قدرت دیدشان بر سطح دریا بسیار اندک بود، انجام دهند.
روز حمله را با نام رمز «D-Day» نامیدند.
فرماندهی دفاع از دیوار آتلانتیک برعهده دو نفر مارشال آلمانی بود. در بخش منتهی به سواحلی که به شهر «کان» ختم می‌شد، فیلد مارشال رومل (Rommel) و در منطقه‌ای که به بندر شربورگ ختم می‌شد، فیلد مارشال «روندشتدت» (Rundstdt) دفاع از ساحل فرانسه را برعهده داشتند.
در جریان یکی از عملیات‌های هوایی متفقین، اتومبیل فیلد مارشال رومل مورد حمله هوایی قرار گرفت و وی زخمی شد، ولی به سرعت او را معالجه کردند؛ به طوری که توانست به اتفاق فیلد مارشال «روندشتدت» به برلین نزد هیتلر برود و از او خواست قوای آلمان قبل از نابودی کامل، برای دفاع از میهن آلمان عقب‌نشینی کند تا در نبرد آینده توفیقی به دست آید.
هیتلر، اکیداً با عقب‌نشینی مخالفت کرد.فیلد مارشال«روندشتدت» در جواب فیلد مارشال کایتل (Keitel) که گفت:«پس باید چه کنیم؟» با عصبانیّت پاسخ داد:«احمق‌ها، صلح!».این جمله باعث عزل وی از مقامش شد.
نازی‌ها به روند گذشته خود ادامه دادند به طوری که در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ برلین توسط ارتش شوروی فتح شد و آلمان نازی برای همیشه به تاریخ پیوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اقا ایول داری کارت بیسته
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
تو که تاریخ جنگ جهانی رو ظاهرا خوب میدونی این رو هم بگو که سال قبلش چرچیل و روزولت اعلام کرده بودن فقط تسلیم بی قید و شرط آلمان رو میپذیرن نه هیچ چیز دیگه ایی رو. پس صلحی ممکن نبوده که انجام بشه. یا تسلیم یا جنگ. که هیتلر با اون غرورش جنگ رو انتخاب کرده قطعا. تاریخ رو کامل باید گفت نه تکه ایی ازش رو انتخاب کنی و منظورت رو تو اون تکه بیان کنی
پرتاب موشک شعار نویسی شده آتش زدن سفارتخانه یکی از کشورهای متخاصم بستن تنگه هرمز و ازهمه مهمتر استفاده از نوابغی مثل دکتر حسن عباسی و حاج حسین شریعتمداری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
نون یک عده در دشمنی با آمریکاست. بدون دشمنی با آمریکا نمیتونن رقیباشون رو کنار بزنن
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
امضای پمپئو تضمینه. نگران نباش
صبر!
جنگ بمعنی نابودی خودمان است
مذاکره هم نتیجه نخواهد داد چون به اعتماد دوطرفه نیاز است!

می ماند صبر بدون رجزخوانی و اعتماد سازی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
داداش دیگه چقدر صبر کنیم؟وقتی دلار شد پونصد هزار تومن خوبه به نظرت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
به اشتباه مثبت زدم
مهدی
| Germany |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
تو که حوصله نداری باید به مبارزه بپیوندی و این هم حق است.
تحریم های تسلیهاتی ایران در سال 2020 رفع می شوند و حضور ما تا آن زمان در برجام الزامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تسلیحات درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
واقعا فکر می کنی اونموقع به ایران سلاح می فروشند؟
جنگ
خداییش وارد جنگ بشیم تا یکبار برای همیشه تمام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
آره یکبار برای همیشه تموم میشیم
تمام مشکلات فعلی ناشی از عدم درک تصمیم گیران کشور از توان و قدرت سیاسی واقعی ایران در عرصه بین الملل و نداشتن درک جامع و درست از وضعیت مناسبات سیاسی و سواد سیاسی و اقتصادی به روز هست.به همین دلیل سیاست خارجی ایران بیشتر مبتنی بر ایدال هایی است که قطعا در زمین واقعی توانی برای اجرای این ایده ال ها وجود ندارد.یک فرمانده واقعی در میدان جنگ نباید به صرف مقابله با دشمن دست به هرگونه عملیاتی بزند و باید توان نظامی خودش رو در نظر بگیرد.در مورد آمریکا و اسرائیل هم قطعا ایران توان ادامه سیاست فعلی رو نداره مگر اینکه واقعا این توان رو در خودش ببینه که برای سالها تحریم اینچنینی رو تحمل کنه و تبعات داخلی چنین اقداماتی را هم بپذیرد.به هر حال بر خلاف نظر بسیاری از کارشناسان سایه درگیری نظامی رو بشدت احساس میکنم.در یک کلام ما در مسئله آمریکا و اسرائیل نباید در این حد هزینه میکردیم قطعا تبعات چنین اقداماتی از خود اسرائیل برای ما خطرناکتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
لایک نجومی
فقط وفقط وفقط مذاکره
صبر یعنی هزینه مضاعف و جنگ هم که نتیجه مشخص و مضری دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
هدف امریکا از مذاکره خلع سلاح ایرانه تا بتونه وقتی حمله می کنه راحت پیروز بشه
وقتی می گین آمریکای ترامپ ، به نوعی اعتراف می کنید که آمریکای خوب هم وجود داشته . پس اگر آمریکای قبلی ها آمریکای خوبی بود ، پس برای بهش فحش دادیم و پرچمش را آتیش زدیم و برای کشور و ملت این همه بدبختی درست شد ؟ و اگر آمریکای همه یکی است و فرقی نداره ، برای چی زانوی غم بغل گرفتین و چه کنم چه کنم می کنید ؟ خب این نتیجه رفتار چهل سال ست. مگه همینو نمی خواستین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
حرف حق زدی جوابم نداره
خواسته آمریکا سر نگونی نظام است و همه راه های گفته شده در این خواسته تغییری ایجاد نمی کند . تنها نیروی بازدارنده تا به حال مردم بوده اند که احساس میکنند اشتباه کرده اند
کارشناسان را ول کنید !همین که سرداران همه چیزدان در همه مسائل اظهار نظر می کنند کافی است ! کارشناس کیلوئی چنده ؟؟؟؟؟؟
فقط جنگ
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
در ساحل امن نشستن و از جنگ صحبت کردن ساده است.
اوضاع را با جنگ بدتر میکنیم ونه بهتر
.
فقط مقاومت جواب میده. مبادا مذاکره کنید. با همین فرمون برید جلو عالیه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
یک کاسب تحریم !!!
قطعا تا دولت روحانی هست وضع بهتر نمیشود چون غرب طرفش را در مذاکره هسته ای شناخت و امتیازی نمیدهد
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خوب دولتی مثل دولت احمدی نژاد تشکیل دهید تا آجر روی آجر نماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
وان دقیقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
کارازدولت گذشته
بادرود:دولت بایدضمن داشتن توده های مردمی داخل کشوروپرهیزازهرگونه عکس العمل( حتی کوچک) دربرابرحرکتهای ترامپ دیوانه وسیاستمداران اوفعلا مدارانمایدتابلکه بخواست خدادرسال ۲۰۲۰انتخابات جدیدآمریکافرارسدونهایتادرجهت منافع ملی کشور واردمذاکره شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
دوره بعدی هم ترامپ رئیس جمهور می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
باشه طلبت.
هر چند هفته ای یک موشک به فرودگاه های عرب ها بزنه از طریق یمن یکم از فشارها کاسته میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
میری بیرون مواظب باش ندزدنت با این خلاقیتت
نظرات کارشناسان درج شده در خبر تقریبا منطقیست .... خلاصه اینکه فکر نکنم مذاکره فایده ایی داشته باشد مگر اینکه بخواهیم خواسته های غرب را کاملا برآورده کنیم ویقینا خواسته هایشان ادامه خواهد داشت چون میفهمند با فشار ما کوتاه می آییم ....
یا باید کاملا به کشوری همراستا با غرب تبدیل شویم .
یا باید در عین افزایش فشار به غرب به صورت کاملا زیرکانه و غیر خطرساز در جهت ایجاد بده بستان های پشت پرده بدون هیچ گونه ردی و بدون اینکه شفاها و رسانه ای تهدید کنیم ،یعنی با پنبه سر ببریم و در عین حال شدیدا صنایع داخلی را تقویت و گسترش و توسعه دهیم ...
ما باید برای رقبا و شرکای اصلی آمریکا مثل چین و روسیه و فرانسه و آلمان و شاید انگلیس چنان منافعی در کنار خود ایجاد نماییم که آن ها را با خود همسو تر کنیم و مانع از اجماع جهانی شویم .این مورد شاید کوته نظرانه باشد ولی اگر ممکن شود بسیار گره گشاست ولی باید کمی هم به آمریکا منفعت بدهیم که هار نشود.

اما راه اصلی ،تنها و تنها اینست که باید در جهت توسعه انقلابی صنعت حرکت کنیم تا تحریم ها خیلی تاثیر نداشته باشد.... واقعا انقلابی ... وگرنه نیازهای داخلی بسیار باعث موفقیت تحریم ها خواهد شد.و در این دوران باید با کمک رسانه ها و چهره های تاثیر گذار داخلی و حتی سلبریتی ها ،به فرهنگ سازی در جامعه بپردازیم مانند کم مصرفی،خرید به نیاز روز،عدم اسراف ،خرید کالاهای ایرانی،ارزان فروشی،رحم به یکدیگر مخصوصا در بحث مسکن و مایحتاج اصلی،کار وتولید واشتغال،پرهیز از انتظار سود کلان و ره یک شبه رفتن ،قبح دلالی و سفته
بازی،حقوق مردمو خیلی چیزهای دیگر.... اینجاست که نقش کارگردانان کشور و بازیگران و هنرمندان و کارشناسان علمی و مذهبی پررنگ میشود در جهت فرهنگ سازی و جنگ رسانه ای ....

یک راه در جهت توسعه صنعت اینست که به کشورهایی مثل چین و هند و روسیه و غیره نفت بدهیم و قسمتی از پول نفت را در قالب احداث کارخانه و صنعت توسط خود این کشورها در ایران بگیریم. میتوان به پاکستان هم نفت بدهیم و صنعت بگیریم و پاکستان نفت را صادر نماید به هند و چین .... و راه های اینچنینی ولی با اخذ تکنولوژی صد در صدی نه ایجاد وابستگی به گونه ای دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
یعنی باید به همه کشورها امتیاز بدهیم تا در مقابل امریکا کم نیاوریم؟ این ‘ضد امریکایی’ بودن چنان تبدیل به دین و ایمان بعضیها شده که حاضرند کل کشور را بفروشند تا در عوض در دشمنی ما با امریکا خللی به وجود نیاید. این تفکر را بلوک شرق هم زمان درازی است کنار گذاشته ولی هنوز در ایران زنده است!
کسی لازم نیست کاری کنه این دفعه همه چی به خود مردم بستگی داره
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
در گفتمان انقلاب اسلامی همواره همه چی به مردم بستگی داشته و دارد و خواهد داشت
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
در گفتمان انقلاب اسلامی همواره همه چی به مردم بستگی داشته و دارد و خواهد داشت البته بعد از اینکه از طریق شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
در گفتمان انقلاب اسلامی، فقط همواره همه چی به مردم بستگی داشته و دارد و خواهد داشت، که در آستانه یک انتخابات یا یک راهپیمایی سالانه خودجوش باشیم
در تقاطع یک خیابان خلوت ؛ یک تریلی 18 چرخ و یک پراید فکسنی شاخ به شاح شدند . شوفر تریلی فکر کرد حتما پراید بهش راه میده اما چون خبری نشد بعد از چند دقیقه گفت بچه برو کنار تا من رد بشم اما پرایده محلش نگذاشت! شوفر تریلی گفت می دونی من کی هسنم؟! شوفر پراید بی خیالی طی کرد! دوباره با صدای بلند گفت می دونی من کی هستم؟ یک دفعه در پراید باز شد و یک غول بی شاخ و دم پائین اومد و به شوفر تریلی گفت تو کی هستی جوجه؟! شوفر تریلی با ترس و لرز گفت من ... من نوکرتم ؛ چاکرتم ؛ غلامتم ؛ بند کفشتم ؛ جیرجیرکتم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
عجب جوکی گفتی ؟؟!!!!!!!!!!!
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
منظور از شوفر تریلی تدبیریان و شوفر پراید
هم ترامپیان است . بیشتر دقت می کردی
نمی گفتی عجب جوکی گفتی
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
نمکدون!!!
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خیلی ممنون ، ببم جون
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
جناب کلباسی بله ما در ظاهر پرایدیمو در عالم جوک راننده پراید خیلی پر زور هست و صحنه بامزه اما در عالم واقعی که ما توش زندگی میکنیم هزاران پراید در سال له و لورده شده و جان راننده و سایر مسافرین رو به فجیع ترین شکل ممکن میگیرن!
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
متاسفانه اصل مطلب را نگرفتی ؛ منظور این
است که همیشه نمی شود با منم منم زدن حریف را ارعاب کرد ، جناب عمو سام
باید قبول کنیم آمریکا یک کشور قدرتمند ودارای نفوذ در همه کشورهای دنیاست بهترین راه اینه که بجای درافتادن با شاخ گاو از شیر اون بخوریم مثل ژاپن ،کره ج، مالزی، عراق ،امارات و........غیر از این وقت تلف کردن و بیشتر بدبخت کردن ملت ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
برجام شیر این گاو بود دیگه. هنوز هم داریم ازش میخوریم که حاضر نیستیم ازش بیایم بیرون.
سیاست ایران تابه حال همیشه واکنشی و محافظه کارانه ( ترسو ) بوده و نفعی به حال مردم ایران نداشته -
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
معلوم شد از سیاست ایران در مقابل آمریکا طی این چهل سال بی خبری
پاسخ به محسن شجاع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خب شما راه حل ارایه بفرمایید جناب محسن خان شجاع و بی باک. فقط لطف کنید فقط اگر قرار است قربانی بدهیم از جان و مال خودتان و خانواده گرامی باشد و نه از جان و مال مردمی که از دید شما فقط سپر انسانی برای پیشبرد و تامین منافع و توهماتتان هستند!
قرن 21 عصر گفتگوست بادیپلماسی فعال وشجاعانه وبدون ترس وواهمه عصر تهدکردنها و کری خواندنها و دورعلی گلابی برداشتنها بسررسیده چراکه اینگونه اندیشه جز تحمیل هزینه های جبران ناپذیر وبه زیرخط فقر وفلاکت بردن یک ملت دست آورددیگری نخواهدداشت کمااینکه تاکنون نداشته
هیشکدوم ازین به اصطلاح کارشناسها نگفتن ملت ایران چه سود ونفعی بردن از 40 سال دشنی با امریکا 40 سال دشمنی ونداشتن رابطه با امریکا غیره ضرر وبدبختی مگه چیزیم داشته واسه مردم ایران البته واسه یه عده سود داشته ها ولی واسه مردم عادی غیره گرفتاری هیچی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ما سود نبردیم امثال عربهای خلیج فارس و ترکیه و روسیه و دیگران که بردند؟افتخار ۴۰ سال فحش دادن به امریکا هم برای ما ماند که حتی نزدیکترین متحدینمان در عراق هم این کار را نمی کنند و ناچارا با امریکا فالوده می خورند تا زمان مناسب برسد
با جنگ و دعوا هیچ کشوری به سرو سامان نرسیده و نخواهد رسید لذا بهترین گزینه در برابر چنین اعمالی مذاکره تنها گزینه ای است که بایستی مسولین محترم با صبر و شکیبایی و همزبانی و همدلی و اتحاد و رعایت سلسله مراتب قدرتی به سرانجام مثبت و مفید دست پیدا کنند به امید آن روز.
فقط بجنگیم یه بار برای همیشه یا بمیریم یا امریکا رو سر جاش بنشونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خوب است ولی مرگ هیشه برای مرغ همسایه خوب بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
باشه اول تو حمله کن دلاور ما پشت سرت میاییم؟ خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
الله اکبر
دیگر دیر شده
و طبق معمول نبود یک هدف راهبردی منطقی و دقیق برای کشور و مردم
که بر پایه منافع ملی باشد، باعث شده تا همیشه ما نتوانیم به موقع تصمیم گیری درست را انجام بدهیم
و نبود یک مرکز تصمیم گیری متحد و همنوای متشکل از تمام سلایق و متخصصان و عقلای کشور
و کنار گذاشتن اکثریت مردم از انتخاب منتخبین واقعی موجبات عدم دسترسی به یک راه درست در مناسبات ملی و بین المللی را باعث شده است
که دلیل دوم در نرسیدن به اتحاد در تصمیم گیری بجا است .
در حال حاضر هم به جایی رسیده ایم که اکثر راهها به مقصد درست و صلاح کشور و مردم نخواهد رسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
عاقلانه نوشتی
بايد از روش كره شمالي استفاده كرد به اين صورت كه نشان ميدهد كه ميخواهد مذاكره كند ولي در عمل سياست خودش را پيش ميبرد تا فشار را كم كند يا حداقل فشار بيشتر نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
کره شمالی بمب هسته ای داره و خیالش از حمله نظامی راحته .. ما که بعد از این همه تحریم و بدبختی ، عرضه نکردیم بمب بسازیم تا حداقل اگه تحریم و منزوی هستیم ، فقیریم ، توان خرید گوشت و سیب زمینی و پیاز نداریم ،آزادی های اجتماعی نداریم ، دولت پاسخگو و پاکدست نداریم
ولی
کسی جرات نمیکنه باهامون وارد جنگ بشه چون بمب هسته ای داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
کره شمالی هم با این روش تنها در حفظ بدبختی و فقر خودش موفق بوده، نه پیشرفتی داشته نه مردم خوشبختی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اخوی نگران نباش ترامپ احمق نیست که وارد جنگ شود چه با ما و چه کره شمالی چه با بمب اتم و چه بدون آن راههای بسیار ساده تری برای زمین زدن کسانی که هیچ چیز نیستند ولی فکر می کنند همه کس هستند وجود دارد
تنهاراه نجات کشورازاین وضعیت وخیم اقتصادی مذاکره واستفاده ازدیپلماسی فعال است با ترس از مذاکره وتهدیدهای توخالی کاری ازپیش نمیرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
خدایش یه سوال مگه قبل برجام بعد برجام ارزون شد نه نشد پس مذاکره چه فایده ای داره بسه بابا مذاکره هم کنید چیزی ارزون نمیشه دلیل گرونی ها هم این هست که پول بدون پشتوانه چاپ کردن تمام
البته جنگ و این بار همه این حضرات از مجلس تا حوزه در خط مقدم و من هم ستاد پشتیبانی و جنگ و هدف این بار گرفتن کاخ سفید و اسیر کردن ریس جمهور امریکا به دست ذولنور و حاج حسین کیهان،،، اکبر
هم کتکهارو میخوریم هم پیازها رو میخوریم بعدشم پول ها رو میدهیم قهرمانانه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
منظورت اون ۲۰۰ میلیارد است که کسی بهش دسترس ندارد
عهدماجراجویی و شعاردادن وتهدیدات غیرمنطقی بسررسیده عصر عصر گفتگو ودیپلماسی فعال است نباید تجربه های شکستخورده را مجددا تجربه نماییم پیش از صدمات وضربات شدید و تحمل هزینه های غیرقابل جبران بهتراست زودتر گفتگونماییم
جواب که معلومه. جنگ بکنیم که میزنه آمریکا با خاک یکسانمون می‌کنه. صبر هم کنیم روز بروز شرایط اقتصادی شدیدتر و تحریم ها بیشتر میشه. پس تنها راهی که میمونه اینه که مثل بچه آدم درخواست مذاکره بدیم و ببینیم چی میخوان تا بیخیال ما بشن
پاسخ ها
بردیا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
عزیزم خیلی ساده لوحی . غزافی هر چی میخواستن بهشون داد . فک می کنیالان لیبی صاحب داره؟ دارن برده میفروشن تو خیابوناش.
مرگ بر آمریکا و اسراییل. وقت آن رسیده است که مسولین و فرزندان آنها با پوشیدن لباس رزم و قرار گرفتن در صف مقدم به وعده چهل ساله خود مبنی بر نابودی اسراییل و آمریکا عمل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
پارکتو عوض کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
دقیقا
چهل سال شعار دادن مسئولین فقط به ضرر مردم عادی بوده
حالا موقع عمل کردن به شعارهاست
آقا زاده ها که طی این چهل سال خوب خورده اند و پروار شده اند الان سینه سپر کنند و از شعارهای پدران خود دفاع کنند لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تنها راه این است که فرزندان مخلص و آقازاده های گرامی که در دل استکبار زندگی می کنند همانجا دست به حمله انتحاری بزنند به حول و قوه الهی!!!! وگرنه حرف پدرانشان را کسی به پشیزی نخواهد خرید
ﻓﻌﻼ ﺻﺒﺮ ﻭاﻻ ﻣﺬاﻛﺮﻩ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﻛﻪ ﺩﺳﺘﻤﻮﻥ ﺧﺎﻟﻴﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺧﻮﺩﻛﺸﻲ اﺳﺖ و ﺟﻨﮓ ﻫﻢ ﻛﻪ ﺁﺧﺮﺵ ﻣﻌﻠﻮﻣﻪ
با مسئولین فاسد و دزد و ریاکار و منافق در بدنه دولت و نظام به شدت و با جدیت تمام برخورد شود

خواهید دید که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

با مسئولینی که شعار مرگ بر امریکا سر میدهند و گوشی ایفون در جیبشان است و فرزندانشان در اروپا و امریکا هستند باید منتظر سقوط و نابودی باشید

اگر به هر دلیلی نمی توانید این پیام را منتشر کنید بدانید که شما نیز شریک جرم آن مسئولین هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
یعنی میگی به رای مردم بی احترامی بشه. مردمی که به حمایت از دختر مظلوم وزیر دوباره دولت روحانی را انتخاب کردند؟
وقتی که سردار سلیمانی گفتند من در مقابل زیاده خواهی آمریکا به تنهای ایستادگی می کنم ، برای خیلی ها این پیام مفهوم نبود واکنون هم نیست !
سردار سلیمانی بازبان بی زبانی فهماند که آمریکایی دزد جنایتکار وخون آشام را فقط یک نفر آنهم خودم در مقابلش هستم ،اما شما در داخل مواظب موسی اشعری ها و وطن فرونشانی باشید که به ظاهر ودر زبان دلسوز کشور و مردم هستند!! و همین آدمها در عمل ودر قلبهایشان دشمن کشور ،دشمن مردم و جاده صاف کن آمریکایی ترامپ هستند.
باید با این افراد به شدت هرچه تمام برخورد می شد ولی نشد تا اینکه این افراد جریتر شدند سپاه و دستاوردهای دفاعی و سازندگی آن را زیر سوال بردند!درواقع به دشمن پیام دادند چرا نشسته ای هر کاری می توانی بر علیه سپاه انجام بده
واکنون خودشان را طرفدار سپاه نشان می دهند !لباس سپاه را می پوشند وانمود می کنند که با سپاه هستند !! ای کاش قلبهایشان هم با سپاه بود.
اما بنده به دلسوزان نظام هشدار می دهم که ادارات دولتی یک بار دیگر نیاز به پاکسازی از وجود خناسان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران است . چون بیشترین آسیب را همین مدیران بزمی که سیلاب اخیر هم نشان داد که این افراد نه دلسوز کشور هستند ونه توانایی انجام کاری را دارند چون از بسکه بفکر پر کردن جیب هایشان هستند.
وقتی که مدیری در حد معاون اداری و مالی شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور (وابسته به وزارت راه وشهرسازی) به مقدسات مذهبی کشور گستاخی می کند!! و نهادهای مسئول به راحتی وبه خاطر اینکه دریافتی هایشان دست این آقاست از کنارش عبور می کنند !!!!!
دیگر چه باید کرد؟دیگر چه انتظاری باید از آمریکا داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
شما دلت می خواد یک عده را بریزن بیرون تا دوستان و فامیلهای شما جایگزین بشن ؟؟؟
درست متوجه شدم ؟؟؟
از مقدسات هم برای رسیدن به مقاصد اقتصادی خرج نکن خیلی نخ نما شده این روش !
فقط مذاکره
تا کی باید مردم زیر بار فشار ناشی از تحریمها کمر خم کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
سه سال مذاکره کردید چیکار کردید فقط نفت ارزون شد اونم به نفع اروپا بابا بسه کم مملکت به فنا بدید
چه عجب از ما مردم در این باره سوال کردید. به نظرم مهمترین مسئله در مورد مذاکره با آمریکا فعلا به آمریکا و شرایط آن بستگی ندارد بلکه به خود ما بستگی دارد. هر گونه اقدامی قبل از رجوع به آرائ مردم در این مورد شکست محض را در پی خواهد داشت. مراجعه به آرائ مردم و اعلام آن با شفافیت کامل نشان می دهد که تا چه اندازه ما قدرت ریسک کردن داریم و اگر به شرایط حاد برسد تا چه اندازه به کمک مردم می توانیم متکی باشیم. اگر رای مثبت بود( حاصل از یک رای گیری شفاف) باب مذاکره را باز می کنیم و مردم را در جریان نتیجه مذاکرات به طور شفاف قرار می دهیم مانند آنچه که در برگسیت در جریان بود و هست. و اگرهم که رای مردم منفی بود( باز هم از طریق رای گیری شفاف ) آن وقت معلوم می شود که حتی در صورت بروز شرایط حاد مردم چقدر در کنار ما هستند! این همه که در بالا از نظر صاحبان نظر گفتید افاقه نمی کند تا ندانیم در هر موضع گیری تا چه میزان مردم پشت سر ما هستند!
در صورت عدم توفیق مذاکرات و اگر مردم به صورت شفاف در جریان مذاکرات قرار گرفته باشند حتی این امکان هست که مثل برگسیت از رای اولیه خود پشیمان شوند.در هرحال این که فقط آراء صاحب نظران را نخوانید بلکه از مردم بپرسید!
امروز اگر بسیاری از ما به عبث بودن مذاکره با آمریکا پی برده ایم در سایه برجام بوده و این که فهمیده ایم آدم قلدری مثل ترامپ می تواند بیاید و حاصل ده سال مذاکره را با یک لگد به آسمان بفرستد. برجام فی نفسه نتیجه خوبی برای ما داشت. امروز اگر از نقطه نظر اقتصادی در نقطه ضعف قرار داریم از فشار آمریکا است وگرنه خوددولت های اروپایی هم می دانند که شکستن این پیمان کار نادرستی بود. و همه این ها ناشی از رای مردم به انتخاب روحانی و مذاکره با 6 دولت بر سر برجام بود . این بار هم خود را متکی به رای مستقیم مردم و رفراندم در این باره کنیم مطمئنا ضرر نمی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
دوست گرام مراجعه به اراء مردم میزان پشتبیانی از نظرات سیاست خارجی مملکت را اشکار و دومینوی تفاوت نظر مردم و مسولین اشکار میشه پس همیشه از رفراندوم وحشت دارند( تابناک ترا خدا چاپ کن)
اونروزی که برای تمام دنیاشاخ شونه کشیدیم فکراین روزم بایدمیبودیم ومطمن باشیدامریکابه دنبال راه حلی برای اجماع افکارجهانی برای جنگ باایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
جنگ نخواهد شد ، مذاکره هم نخواهیم کرد . شما چقدر زود سخنان رهبری رو فراموش میکنید
یک زمانی گوش فلک را پر کردید که سه میلیون بشکه در روز نفت صادر میکنیم واینکار باعث افتخار بود حالا که تحریم شدیم نفروختن نفت افتخار یا قاچاق نفت افتخار شده. بابا بنشینید یکبار برای همشه احتلافتان را موقت با دنیا حل کنید بعد که قدرت اقتصادی تان کاملا قوی شد اگر خاستید تصمیم بگیرید اینطور مردم بدبخت شدند ومیشوند.
مذاکره باید کرد ادم با صحبت کردن که دار نمی زنن یا به نتیجه میرسیم یا نمی رسیم شاید با ترامپ به نتیجه رسیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
12 شرط گفته دیگه. اگه پذیرفتنی بود مذاکره می کردند.
نگاه به شرق و باج دادن به روسیه و چین که فایده ای تاکنون نداشته است چون این کشورها بیشتر از ایران با امریکا تجارت دارند
مذاکره با امریکا هم که نتیجه ای ندارد چون از یک طرف حکومت ما برای ادامه حیات همچنان نیاز به دشمن دارد تا از پاسخگویی به ناکارامدی خود طفره رود و درضمن مشکلات با امریکا انقدر زیاد است که نیاز به تعداد زیادی برجام است
بنابراین بهترین راه به جای تهدیدات توخالی جنگ و حذف طرف ضعیف تر است
جنگ جنگ تا پیروزی.باید با همه دنیا بجنگیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
برو جلو دارمت حاجی
الان دیدم که کامنت هارو نمیاری بالا!اگه دوباره دچار خودسانسوری شدی، لطفا این بساط دمکراسی نمایی رو جمع کن و این بخش کامنت گذاشتن رو کلا حذف کن و نه "عرض خود ببر"و نه مایه زحمت ما باش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
در این مقاله سه بار کامنت نوشتم هیچ کدام منتشر نشد
ایران باید به اروپا فرصت نده و خارج بشه از برجام بی سود سیاست هجومی بگیره
بهترین اقدام شروع جنگ با آمریکاست ، البته نه یک جنگ فرسایشی و احمقانه مثل جنگ ایران و عراق ، بلکه یک جنگی که حداقل در آن از چند هزار بمب و کلاهکذهسته ای استفاده بشه و حداقل دو میلیارد کشته در منطقه بجا بذاره ...
تا همه ما هم از این وضغیت بلاتکلیفی و هرج و مرج و دزدهای میلیارد دلاری خودی راحت بشین....
انشا ا....
پاسخ ها
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
موافقم
فقط تعدادش بیشتر کنید لطفا
منظورم کشته شده ها رو میگم
مثلا 5 میلیلرد بهتره که بمیرند!!!!!
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
این چه تزی است بیچاره من وتو می میریم باقا زاده ها در می رند تجدید نظر کن؟..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
خیلی خوبه. این تعداد بمب و کلاهک هسته ای که گفتی برای تبخیر خاورمیانه و تبدیلش به یه دریای بزرگ کافیه. میشه اسمشو گذاشت اقیانوس خاورمیانه
صبر کار وتلاش حداکثر بالا بردن فرهنگ مردم از اسراف مفت خوری کار دزدی فهمیدن جایگاه مهندسین و دانشمندان که بالاتر از سلبریتی ها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
مرگ بر اسراییل
نوشتید :"جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود خود"..
خداوکیلی این ظرفیتها و توانمندی ها چی هستن؟ میشه فقط 2 تاش را نام ببرین...!!؟؟ که طرف مقابل کمترش را داشته باشه...
یکیش هم بگین کافیه
کار تمام است! دقیقا مثل پایان جنگ ولی این دفعه کسی نیست که قطع نامه را بپذیرد.
هیچکدام از نظرات کارشناسی مطرح شده بصورت کامل موثر و مفید نبود. در خصوص مفید نبودن سه گزینه اصلی نظرات کارشناسان درست بود ولی راه حل پیشنهادی مفیدی نداشتند.
چیزی که در عمل و بعضا از سر ناچاری در حال وقوع هست سیاست صبر و انتظار و دور زدن تحریمها و انتقال فشار به مردم است. از انفعال فعلی فقط مردم رنج می برند.

در واقع در حال حاضر در هر گزینه منافع و مضار عمومی وجود ندارد و با انتخاب هر راهی بخشی از مردم و بخشی از نهاد های سیاسی متضرر یا منتفع خواهند شد.

پذیرش شرایط بحرانی و بودجه ریزی ریاضتی برای بخش های غیر ضروری و کاهش فشار اقتصادی به مردم به جای اتخاذ سیاستهای انتقال فشار به مردم و پرهیز از تشویق واردات و حتی صادرات در شرایط خاص فعلی اتخاذ سیاست صبر و انتظار را ممکن و عاقلانه تر میسازد.
برای ایجاد همدلی بودجه فعلی که اثری از شرایط بحرانی و تحریمی ایران در آن مشاهده نمی شود را در اسرع وقت باید اصلاح نموده و یک بودجه مردم محور مبتنی بر حفظ آرامش جامعه را باید در دستور کار قرار داد.

در چنین شرایطی حتی اگر نتیجه به رویارویی نظامی کشیده شود پشتوانه اجتماعی حتما کمک کننده خواهد بود.
سیاست ایران باید مانند آمریکا قدم به قدم و جدی وموثر باشد که طرف مقبل نتیجه اقدام خود را در عکس العملهای قاطع ایران ببیند وهزینه وفایده اثرات اقدامات خود را بسنجد .در شرایط کنونی ایران مانند یک کیسه بوکس منتظر خسته شدن حمله کننده است که این مسئله از سر عزت وحکیمانه نیست وکاملا از روی ضعف ومنفعلانه است .راهکار استفاده از ظرفیتهای برون مرزی برای ناامن کردن ترانزیت نفت و تجارت کشورهای متخاصم وآسیب زدن به اقتصاد آنها وهمچنین ایجاد مزاحمت زیاد برای نظامیان آمریکایی وگرفتن تعرفه از کشتی های عبوری ازتنگه هرمز به دلیل هزینه تامین امنیت با بستن تنگه هرمز چیزی عاید ایران نمیشود تنگه باید باز باشد ولی هزینه دارد که برای حفظ امنیت آن باید پرداخت شود .به تدریج وبا اضافه شدن تحریم ها تعرفه ها نیز افزایش خواهد داشت .نیروی نظامی فقط برای جنگ نیست گاهی لازم است برای نشان دادن اقتدار وارد عمل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
شما در آبراه بین المللی نمیتونی باج بگیری ، مثل این میمونه که یکی بیاد بگه این دو سه تا جا پارک که جلو مغاره منه باید بهم پول بدید تا بذارم ماشینتون رو پارک کنید .
منطقی ترین روش برای تامین وحفظ منافع ملی کشوروملت گفتگوست ای کاش حضرات قبل ازاینکه دیرشود وفشارمضاعف از تحریمهای کمرشکن به ملت ایران واردشود گفتگونمایند
دنیای سیاست دنیای علمی است در دنیای علمی باید واقعیت ها لحاظ گردند نه واکنشی عمل گردد در ایران سیاست رسیدن به مطلوب و معلول بدون فراهم نمودن علل واسباب را دنبال میکنند
ولله از جنگ با امریکا میترسید و گرنه باید برجام رو اتش میزدید
تئوری بازی میگه آنجا که نمیتونی بازی را ادامه بدی قواعد بازی را عوض کن ژاپن سنتی سامورایی یک سیستم دفاعی داشت و هر خارجی که پا به سواحلش میزاشت یک سامورای با شمشیر سرش را میزد تا اینکه یک سری تاجر آمریکایی پا به سواحل ژاپن گذاشتند و سرشون زده شد و امریکا برای انتقام با کشتی جنگی ان سواحل را به بمب بست. امپراطور جوان ژاپن فهمید که راه کارهای سنتی جوابگو نیستند و تصمیم به مدرنیزه کردن اقتصاد و ارتش کرد این اواخر قرن نوزده میلادی بود و در قرن بیستم ژاپن رقیب سرسختی برای امریکا در جنگ جهانی اول و دوم شد..
کارشناسان گل گفته اند باید بر همین اساس رفتار شود درود بر تابناک که چنین مطلبی منتشر کرده نباید به افراد غیر مسئول و غیر کارشناس اجازه اظهار نظر و ایجاد چالشها و هزینه های جدید برای کشور را داد نباید اجازه داد افراد غیر کارشناس کشور را به ناکجاآباد ببرند سیاستها باید بر اساس نظر کارشناسان پیاده گردد
نباید چند نفر که دل در گرو روسیه و چین دارند با سرنوشت یک کشور و هشتاد میلیون جمعیت آن بازی کنند طی چهل سال اخیر که کشورها با سرعت برق پیشرفتد کردند همه منابع کشور صرف بلند پروازی های گسترده شد. بهترین راه برای جواب به سوال مطرح شده رفراندوم از مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
نباید کسانی که بچه هاشان در غرب هستند به ایده انها مذاکره کرد
شما هم از کی نظر خواهی میکنید اگه این کارشناسان سیاسی ما چیزی بلد بودند وضع ما این نبود
من میفهمم مردم چقدر دوست دارن مشکلات خارجی حل بشه،تا پالس مثبتی می بینن قلبشون با هیجان میزنه،خیلی ناراحت کننده هست که هر بار ناامید بشن.
برای حل مشکلات با غرب نباید چیزی مثل برجام بسته بشه.
مشکل غرب با ایران فقط یک کلام است:اسرائیل
ایران اگر بر این مبنا مذاکره کنه موفق میشه.
غیر از این هیچوقت نمیذارن ایران قوی بشه.
در ادوار گذشته که جنگ بین کشورهای مختلف در گرفته و همچنین جنگهای جهانی اول و دوم در نهایت بعد از خرابیها و ویران شدن شهرها و روستاها و کشتار انسانها در نهایت به این نتیجه رسیدهاند که باید صلح شود گزینه صلح بهترین گزینه بین کشورهاست سیاستمداران با صبر و حوصله باید با احترام متقابل به حق حاکمیت کشورها مذاکره بکنند زمانی سیاستمداری گفته بود که صد سال مذاکره از یک روز جنگ بهتر است و وظیفه سیاستمدران است که این امر محقق کنند و نگذارند جنگی در بگیرد و اما کشور ما همیشه در لبه تجاوزات خارجی بوده است واز این راه زیانهای فراوانی دیده است در سیاست کسی موفق است که بتواند کشور را از تهدیدهای خارجی حفظ کند منابع خدادادی فراوان و شرایط استراتژیک ایران همیشه عامل تهدید کنندهای برای کشور بوده که غرب با فرافکنی و ایجاد تنش در منطقه ما به خاطر چشم داشت از این ثروت به فکر درگیری و جنگ ایران با همسایگان باشد که جنگ هشت ساله نمونه بارز آن بود ما باید با سیاست مدارا با همسایگان بویژه کشورهای اسلامی و همکاری اقتصادی و احترام به حقوق و حاکمیت طرفین این بهانه را از دست کشورهای متخاصم مخصوصا آمریکا بگیریم در عمل می بینیم که اکثر تشنجات بین کشورهای اسلامی است که بهره آن را غرب میبرد و خاورمیانه محلی برای تسویه حساب کشورهای دور از منطقه شده است که هیچ مرزی با آن ندارند در وهله اول دیپلماسی ما برای جلوگیری از بحرانهای منطقهای با کشورهای اسلامی مذاکره و با کشورهای همسایه روابط تنگاتنگ ایجاد نماید که در سالهای اخیر این کار شروع شده و باید بیشتر و بیشتر شود در حوزه داخلی نیز با فعالیت و سرمایه گذاری در بخش های مختلف و کم کردن وابستگی به فروش نفت و ایجاد عدالت اجتماعی و شرایط مساوی برای تمام آحاد مردم باید به فکر شکوفایی اقتصادی و برون رفت از وابستگی بود باید صادرات را بهبود بخشید باید حرکت کرد و کشور را ساخت اگر کشور از نظر ساختا ر اقتصادی و سیاسی و نظامی در حد ایده آل بود هیچ تهدیدی از خارج اثری در حال < آینده ما نخواهد داشت به شرطی که حرکت به جلو راتسریع و کشور را بسازیم آنطور که شایسته آن است.
بیایید یک نظرسنجی برگزار کنید نمی خواهد رفراندوم باشد که برای حکومت بار حقوقی داشته باشد فقط یک نظرسنجی از همه مردم ایران درباره 40 سال حکومت خودتان خداوکیلی هم درست انجام بدهید بعد بر اساس همان نظر سنجی و وجدان خودتان تصمیم گیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
ای اقا اگر نتیجش مشخص نبود که برگزار میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
شما یادت باشد که 18 میلیون نفر به رئیسی رای دادند و بفهم که از 24 میلیون رای روحانی خیلی ها پشیمان هستند و اینقدر با جسارت ادعای اکثریت بودن را در نیاور.
آمریکا و شرکای نزدیکش از جمله رژیم جعلی صهیونیستی ، فرانسه ، انگلیس و آلمان خودشان بسیار آسیب پذیر هستند و بهتر است درکنار اهرمهای فشار از ناحیه بالابردن نفت به طرق مختلف سیاسی و نظامی ، ضمن فشار برای مردم آمریکا و دیگر کشورهای حامی آنها فشار وارد کنیم ، و نیم نگاهی هم به فرمایش حضرت امام(ره) داشته باشیم که فرمودند :اگر آنها در مقابل دنیای ما بایستند ، درمقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد .حال با این دیپلماسی التماسی چقدر به فرمایش امام عمل کرده ایم ؟
پاسخ ها
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
با شعار نمیشه جلو بمب اتم ایستادگی کرد.!!!!
مسئولین محترم...انتخابی ندارن جز مذاکره.....که اون رو هم از مدتها قبل و یواشکی دارن انجام میدن...وقتی که دیدن دیگه مردم دارن منفجر میشن...اون موقع علنی مذاکره میفرمایند...با کشور نابوده کرده و کلی امتیاز دادن!!!!
بحث جنگ بدلیل دوری خاک آمریکا از ما کاملا بضرر ماست.‌
باید ترکیبی از اقدامات و برخی بی ثباتیها در شرایط منطقه و اروپا رو بکار ببریم.
تا امروز ما چند ده هزار شهید دادیم بخاطر مواد مخدر که سمت اروپا نره.
الان باید مسیر رو شل کرد تا اروپا هم طعم بی ثباتی و غرق شدن در مواد رو بچشه.
کشورای منطقه هم باید بهرترتیبی شرایط امنیت کامل رو نداشته باشن.
داعش رو به سرچشمه تروریسم هدایت کرد .عراق صادرات نفت رو زیاد کرد تحت فشار برق و گاز و.. قرار بگیره. منطقه ناامن باید برای همه نا امن بشه.
نیروی دریایی جلوی دزدان دریایی رو نگیره و صرفا ناوگان خودمون رو حمایت کنه.
بدون وارد شدن به جنگ ؛ هزینه منطقه باید بالا بره. در کنارش مداکره برای ثبات کشورایی مثل یمن و افغانسنان کمک خواهد کرد.
اصل مطلب اینه که هیچ راهی واسه ایران نمونده هر راهی و بره شکست میخوره.
جنگ ؟؟؟ شوخی نکن بابا .. جوری تومارمو بهم می پیچه که حتی فرصت نکنیم فکر کنیم از کجا داریم میخوریم .. انگار حالیتون نیست که با عظیم ترین و پیشرفته ترین و بی رحم ترین ماشین نظامی تاریخ بشر روبرو هستین که حتی چین و روسیه هم در مقابلش کوتاه میان ..

با چی میخاین به جنگ این ماشین برید ؟؟؟

هواپیماهای جنگی آمریکایی از رده خارج نیروی هوایی که در مقابل جنگنده های مدرن آمریکایی فقط هدف های تمرینی هستن ؟؟؟ البته به شرط اینکه بخاطر موشک باران گسترده پایگاه های هوایی با تاماهاک ها ، اصلا امکان بلد شدن از زمین را پیدا کنن !!!

با تانک های تی 72 روسی که قبل از اینکه به برد 3 کیلومتری توپ های خود برسند توسط تانک های ابرامز از فاصله 5 کیلومتری با گلوله های اورانیومی شکار میشن ؟؟؟ البته به شرطیکه قبل از اینکه فرصت درگیر شدن با ابرامزها را پیدا کنن توسط بالگردهای آپاچی با موشک های هلفایر شکار نشن !!!

با قایق های تندرو سپاه که قبل از اینکه بتونن خودشونو به برد موشک ها و اژدرهاشون برسونن توسط بالگردهای مسلح به موشک هلفایر شکار میشن ؟؟؟ حالا سلاح لیزری جدید که مخصوص درگیری با قایق ها ساخته شده و تیربارهای فالانکس هم به کنار

با موشک میخاین تاسیسات نفتی کشورهای منطقه و کشتی های نفت کش را بزنید که اونوقت به کل دنیا اعلام جنگ دادین و باید بشینیم و به چشم خودمون ببینیم که همه میریزن سرمون و هر چی بمب و موشک و گلوله در حال انقضا در انبارهاشون دارن روی تاسیساتمون خالی کنن و ما را به عضر قجر و بلکه عصر حجر برگردونن

راستی به فرض اینکه بتونیم ضربه سنگینی هم به آمریکا بزنیم و مثلا به فرض محال بتونیم حتی یکی از ناوهای هواپیمابرشو غرق بکنیم و یا با نابودی تاسیسات نفتی منطقه با موشک هامون قیمت نفت را چند برابر کنیم ، آیا عظیم ترین و بی رحم ترین ماشین جنگی تاریخ بشریت که هزاران کلاهک هسته ای در اختیار داره ، از استفاده از یکی از این بمب های ملوسش برای خاکستر کردن چند هزار نفر در یک شهر کوچک به منظور دادن یک هشدار جدی به حکومت جمهوری اسلامی ، ابایی داره ؟؟؟

بهترین کار اینه که عقلمونو به کار بندازیم و دست از شعار دادن و پافشاری بر اقدامات به اصطلاح انقلابی بی فایده و پر هزینه برداریم ، واقعیت های دنیای امروز را بپذیریم .. هزینه باج دادن به کدخدا خیلی کمتر از هزینه جنگ و تحریمه .. کاری که همه کشورها دارن میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
نظرت پسندیده نیست.
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
تو جنگ زمینی ما میزنیم!!!
تو جنگ هوایی میخوریم!!
کاش یه چند صد تا بمب اتمی داشتیم کشورهای کافر دنیا رو از بین میبردیم.
خودمون میموندیم با چن تا کشور دوست وبرادر!!
ولی حیف نشد.
فهرستی از یکصدوپنجاه یا بیشتر فعالیت ممکن را پیدا کنیم و برخی را کمتر و برخی را بیشتر کنیم. کلا باید قوی تر شویم. در داخل مهربان تر و متحد تر شویم. خرافات و شعار توخالی را کنار بگذاریم. لطف های بین المللی و خوش خدمتی های غیر موظف را نکنیم. در دیپلماسی بین المللی فعال شویم و حسابی رسوا کنیم. همه عوامل شیطنت داخلی ها و طرفداران خارجی ترامپ را بریزیم روی صحنه بین الملل. در شبکه های اجتماعی حسابی آبرو ریزی کنیم ازشون. خودمان هم هر چی ناروراستی داریم خاتمه بدهیم. مردم را به کار 10 تا 12 ساعت در شبانه روز بکشانیم. از نخبه های غیر ترسو نظر بگیریم. هزارتا کار نیک بکنیم!
در تعریف استراتژی مگر نگفته اند هر استراتژی که از برخورد نهایی پرهیز کند محکوم به شکست است وقتی چهل سال این راه را آمدید و با آمریکا و اسراییل دشمنی کردید الان موقع مذاکره نیست باید برای برخورد آماده بود وگرنه با دست خودتان تسلیم دشمن شده اید
سیاست صبر و انتظار همان حفظ منافع مسولین است وبه ضرر مردم. سیاست مذاکره. به نفع ملت ایران است. و سیاست جنگ کاملا به ضرر مسولین وبعد در کوتاه مدت به ضرر مردم نیز . خواهد بود اما در نهایت تکلیف مردم برای همیشه مشخص می شود
صبر و انتظار یعنی نظاره کنیم که چطور روز به روز تحریم ها تشدید می شوند و معیشت مردم سختتر و ارزش پول ملی روز به روز کمتر. چین و هند و روسیه قبل از برجام هم به ایران کمک نکردند بنابراین باید امید همه به ملت باشد و با پشتیبانی ملت اقدامی سنجیده انجام شود
پاسخ ها
حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
منظورتو از اقدام سنجیده متوجه نشدم
ساست صبر و انتظار نمی تواند گزینه مناسبی باشد زیرا تجربه نشان داده که انفعال باعث جری تر شدن دشمن می شود . به نظر من استفاده از ظرفیت های منطقه ای و بکار گیری اقداماتی که بطور غیر مستقیم هزینه های اقدامات آمریکا و سکوت اروپاییان را افزایش دهد .
نظرخاسی ندارم
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
بهتر بود اول املای خاصی را یاد می گرفتی
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
نعمت جون متشکرم.از طنازیهایت.
نمیشه گفت مرگ بر آمریکا و بعد نشست با آنها مذاکره کرد. یک جای کار ایراد دارد. سیاست خارجه ما از اول در این چهل سال تا حال ایراد اساسی دارد چون مدیری از ابتدا به فکر ایجاد کار و تولید نبود که وضعیت امروزمان بجایی برسد که نانِ شبمان هم به خارج محتاج شده است.
مسولین هیچوقت تن به جنگ. با آمریکا نخواهند داد چون می دانند در مدت بسیار کوتاهی تمامی کشور را به خاک و خون می کشند. و سرنوشت یک هفته ای صدام را دیده اند
به نظر من فعلا از طریق انصارلله یمن استارت کارو از باب المندب بزنیم بعدش منتظر عکس العمل طرف مقابل ، و سپس اقدام بعدی خودمان باشیم.
ایران در تاریخ خودش قبلا هم وضعیت مشابهی داشته است اوایل دوره قاجار که با یک ابرقدرت روسیه در افتاد واقعا حاصل آن جنگ ها بین ایران و روسیه چه بود دو قرارداد ترکمان چای و گلستان از دست رفتن خاک ایران و ضعف حکومت قاجار و اینکه جکومت از چشم مردم افتاد این بار هم اگر همان اشتباهات تکرار شود یعنی مذاکرات بی فایده قراردادهای ننگین اشتباه در جنگ و صلح و سیاست و همه چیز هیج اتفاقی نمی افتد فقط ایران خسارت عظیم تاریخی را تچربه می کند
بنظرم امروز چوب رفتار های تند گذشته را می خوریم سیاست های افراطی اخر و عاقبتش همین است تکیه بر روسیه کردن هم اب در هاون کوبیدن است چرا که او دنبال منافع ملی است از طرفی با ما دوستی نشان می دهد از طرفی با اسرائیل رفتار دوستانه دارد و قطع و یقین اسرائیل را در نهایت به ایران ترجیح خواهد داد روسیه منافع نفتی و ارسال گاز با اروپا از بابت تحریم ایران بدست اورده است و قطعا از ته دل می خواهد این تحریمها تداوم یابد چرا که نگران است اگر کشور ما سیاست صلح و اشتی در پیش گیرد ممکن است گاز به اروپا از عسلویه صادر کند و در صادرات نفت بخشی از سهم روسیه را بگیرد بنابر این حرف ته دل او تداوم تند روی در داخل کشور و نتیجتا تشدید تحریم هاست و هر گز به این کشور دلسوز نبوده و نخواهد بود الان همه می بیند که تحریم شرایط سخت و دشواری در زندگی مردم اگر حساب کنند ببار اورده و عده ای در داخل از تشدید تحریم ها منافعی دارند که هر گز نمی خواهند این تحریم ها کاهش یابد چون منافعش به خطر می افتد و متاسفانه قدرت هم دارند و.... بنظر باید موضوع کلان دیده شود سرنوشت یک ملت نباید به منافع عده ای نامرد گره زده شود و..... مگر پیامبر بزرگوار اسلام با دشمنان اشکارش مذاکره نمی کرد مگر پیامبر رحمت و مهربانی ما نمی شناسیم چرا تند روی میشود با پالس های مثبت راه گفتگو را باز کرد ممکنه دشمنان خارجی و داخلی که منافعی در تداوم تحریم دارند موافق نباشند ولی موضوع سرنوشت یک ملت است نباید به اینکه شاید ترامپ انتخاب نشود دلخوش کرد اگر انتخاب شد چه میشود باید مستقل با حفظ ارزشهای نظام و اصول عزت و حکمت و مصلحت با پالس های مثبت راه گفتگو را باز کرد از طرفی اجازه نداد افراد غیر مسئول در داخل به طبل تند روی بگوبند انها نمی فهمند مردم در این وضع گرانی تورم چه جوری گرفتار شده اند خودشان در رفاه کامل و اقازاده هایشان در امریکا و اروپا دنبال رفاه و مردم را به بدبختی و گرانی گرفتار کرده اند و صبر را توصیه می کنند البته برای مردم نه خودشان امید که با سیاست اعتدالی راه برون رفت از وضع فعلی پیدا کنند که قدری انعطاف و ... لازمه کار هست انها که وضع گرانی و فقر و فلاکت و تورم جامعه را می بینند و وجدان و شرف دارند می فهمند درد مردم چیست و در این برهه با حفظ عزت انعطاف را لازم می دانند البته انعطاف به معنی تسلیم نیست هرگز و هر گز و هر گز انرا توصیه نمی کنم بلکه انعطاف بمنظور جلوگیری از تشدید تنش با امریکا و کشور های همسایه هست ایکاش کاری می کردند از اول که کشور بعنوان الگوی مهر و محبت در دنبا شناخته میشد و مر کز حل و فصل اختلافات منطقه ای و جهانی میشد ایکاش و.....
باید قبول کنیم که اروپا و آمریکا ۲۰۰سال جلوتر از ایران استارت صنعتی شدن و توسعه زده اند و بسیار قوی هستند نمی شود همه آنها را مجبور به عقب نشینی از خاورمیانه کنیم.بهترین سیاست این است که از بین آنها شرکایی برای انتقال ثروت به داخل کشورمان انتخاب کنیم الان ترکیه بدون داشتن نفت و گاز اقتصاد و نیروی نظامی قویی دارد و همه ی داشته های خود را مدیون تعاملات با کشورهای بزرگ جهان است
اگر بزدل هستید و واقعا قصد مذاکره دارید خواهشا همین فردا صبح شنبه برید مذاکره کنید نه بزارید بعد از چند سال که قشنگ اقتصاد کب کرد و مسئولین نتوانستند توی این چند سال تحریم یه سپر اقتصادی منظم پیاده سازی کنند و جو را جوری درست کنند رسانه های ملی و کارشناسانشان رو جوری تربیت کنن که تفسیر همشون آخر این باشه که باید مذاکره کنیم عین همین سناریو رو توی تحریم قبلی هم داشتیم که بعد از فلج کردن اقتصاد رفتیم برای مذاکره در حالی که کم کم داشتیم روی پای خود می ایستادیم هدف اصلی این تحریم خیلی فراتر از ایران بود که حتی صدای ترکیه،عراق،روسیه و چند کشور همسایه ما رو هم در آورده بود
اشغال سفارت آمریکا باعث شد آمریکا که تا قبل از اون سعی میکرد با جمهوری اسلامی تازه تاسیس رابطه خوبی داشته باشه، به صدام چراغ سبز نشون بده برای حمله به ایران. باید قبول کنیم که اشغال سفارت نه کار درستی بود نه به سود ما
آمریکا زور داره. مذاکره هم بدون اینکه زور ایران بیشتر بشه نتیجه ای نخواهد داشت. مهمترین راه هم برای افزایش قدرت ایران بهبود رابطه مسئولان با مردمه از طریق افزایش آزادیهای فردی و اجتماعی.
تاریخ را زودفراموش می کنیم .ماپای مذاکره می رویم ولی خیلی دیرآنقدر دیرکه همه توان واعتبارخودراازدست داده ایم.بعدازمذاکره آنچنان دیرمی جنبیم که همه منافع آن از بین می رود.اینباربه موقع مذاکره کنیم وبه موقع از عایدی آن استفاده کنیم .
تابناک نیز اینبارنظرمردم رامنعکس کندالبته نظرمردم مشخص است ولی دیگران نمی بینند
بهوش باشيد دنيا اگر در ظاهر هم با ترامپ مخالفت مي كنند باز هم امريكا را نمي توانند در كپه ترازوي مقابل ايران قرار دهند واز اينكه سالها در گير مسائل ايران شوند خسته شده اند به اميد همكاري هيچ كشوري نباشيد لزوما مذاكره به معني شكست نيست .ولي اگر مطمئن هستيد وضع مردم از اين افتضاح كنوني بدتر نمي شود تا قيامت ادامه دهيد
بهترين كار كه تمام دنيا انجام ميدهند همكاري و درگير كردن منافع اقتصادي طرف مقابل است بعد از برجام را به ياد بياوريد كه شركت هاي آمريكايي با چه اشتياقي براي سرمايه گذاري وارد مذاكره شدند. به نظر شما اگر ان زمان اجازه سرمايه گذاري به شركت هاي آمريكايي داده ميشد امروز ترامپ اين كار هارو مي كرد چيزي كه تاريخ ميگه اينه كه دولت هاي امريكا ( مخصوصا اين آخري) فقط دنبال منافع اقتصادي هستند و چون منافع اقتصادي آمريكا در برجام دخيل نبود به راحتي ازش خارج شد. براي اقدامات بعدي اميدوارم سياستمداران ما به جاي شعار هاي پوچ اندكي بر اساس واقعيت هاي جهان عمل كنند.
حداقل تا شش ماه مقاومت کنیم و به ترامپ باج ندهیم ولی میشه انگلیس و فرانسه و ... را تا حدودی راه داد و منافعی در منطقه بهشون بدیم که جهان چند قطبی بشه و البته همسایگان را عزت و احترام بذاریم تا اقتدارمان حفظ شود نگذارید تاریخ در مورد تصمیمات اشتباه ما را سرزنش کند .......... لعنت خدا بر قاجاریه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
هاهاهاهاهاها....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
قشنگ داری همون بلایی که تو ترکمانچای و گلستان سرمون آوردن دیکته می کنی
به فرانسه و انگلیس باج بدیم
بروید مذاکره کنید که شما اهل جنگ نیستید
ما یکبار جنگیدیم اخرش نفهمیدیم برای چی...پس مذاکره و گفتگو اتفاقا با ترامپ خود شیفته وتاجر مسلک بهترین راه حل است وتعلل نباید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تو نفهمیدی. به کشورمون حمله شده بود. دفاع می کردیم
مذاکره و توافق.بیاین مثل بچه ادم باهم حرف بزنین شعارها و کینه هارو کنار بزارین.اگر ایران مثل ترکیه سیاست دوطرفه با غرب و شرق داشته باشه می تونه هم امتیازاتی از امریکا و غرب بگیره هم امتیازاتی از شرق و روسیه.کا خب خلیج و بندر و نفت و و... به هند و چین روسیه میدیم به امریکاهم بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
این دفعه ازت بندر نمیخوان. سلاحت رو میخوان کامل ازت بگیرن بعد هم برای همیشه فاتحه ت رو بخونن
همین حرفا رو تو ماجرای برجام هم گفتیم و این شد که امروز می بینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
من می گم باید مذاکره کرد حالا سرچیزایی به توافق میرسن سرچیزای دیگه ممکنه نه کی گفت کشور رو تسلیم کرد.40ساله دارین این حرفارو تکرار می کنین.هیچ کس حاظر نیست یک کشور دیگه اشغالش کنه و بهش تجاوز کنه بحث سراینه که باید از برخی رفتارها و حرفای عقب کشید و دنبال منافع بود مگه بقیه کشورهاهم فاتحشون خونده شد؟
جنگ با آمریکا برای هر کشور حتی برای قدرت های بزرگ جهانی ممکن است به نابودی کامل آنها منجر شود در بین کشورهای جهان هیچ کشوری ریسک جنگ با آمریکا را نمی پذیرد
مذاکره بهترین راه حل است، اصلا دلیلی برای دشمنی الکی با آمریکا که هزینه اش از جیب مردم و نه مسوولین پرداخت میشه وجود نداره
من یک ایرانی مسلمان هستم ومملکتم را مانند هر ایرانی دیگر خود را دوست دارم ونمیخواهم این مملکت دیرینه وزیبا نابود گردد ومردمانش به رنج بیفتند سیاستمداران ما هیچگاه نمیخواهنذ با واقغیتها کنار بیایند وبا سخنان غیر عملی وشعار گونه هم خود را فریب میدهند هم مردم را کشور امریکا کشوربزرگ وقدرتمندی است وتصمیمات سران این کشور میتواند بر سرنوشت هر کشوری تاثیر بگدارد مانند ژاپن وعراق وغیره چه دلیلی دارد که ما بیهوده با چنین کشوری سرشاخ شویم واسیب فراوان ببینیم اگر با امریکا دوستانه بر سر میز مداکره بنشینیم هم تمام مشکلات رفع خواهد شد وهم دشمنیهای امریکا را به دوستی ومنفعت تبدیل میکنیم این شعار نیست این ترس ووادادگی نیست این یک واقعیت مسلم است که سیاستمداران ما اگر میخواهتد خود وملت را از این بن بست فزاینده برهانند باید ان را بپدیرند والا بنظر من هیچ راه دیگری وجود ندارد
هیچکسی نگفته تنگه هرمز روی کشتی های کشورهای دیگر بسته شود، بلکه میگوییم تنگه هرمز روی کشتی های تجاری و نظامی امریکا بسته شوند. آنها ما را از حق صادرات محروم کردن، چرا ما آنها را از عبور از تنگه محروم نکنیم؟؟؟؟ افتاد ؟ یا بازم توضیح بدم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
خوب بسم الله بفرما این کار رو انجام بده . کسی جلوتونو نگرفته.
تنها را نجات کشور استقرار مردم سالاری عملی و تضمین حقوق فرد با تدوین قوانین مدرن با قابلیت به روز شوندگی، بدون ترس از زیاده خواهان، تمامیت خواهان و خیر خواهان متوهم است. خلاص
پاسخ ها
علی اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
مگه مجبوری تو خلأ نظر بدی
مگه قوانین تعاملات دنیارا تو می نویسی
دولت و مسئولین خود را کاملا از مردم جدا کرده اند و این بزرگترین تهدیدی است که کل جامعه را در بر گرفته است دولتی که پشتوانه مردمی نداشته باشد نیازی به تهدیدات خارجی ندارد متاسفانه شکاف بین دولت و ملت هر روز بزرگتر می شود
اگر تنها به موضوع ارزها ی دولتی که فقط و فقط دزدی و رانت
را گسترش داده و موجب ورشگستگی دولت شده و فقر و بدبختی را برای مردم به ارمعان آورده است شجاعانه رسیدگی شود و مجرمان در برابر قانون محاکمه شوند دشمنان خود بخود شکست خواهند خورد اگر دست آقازاده ها که مثل موریانه به جان مملکت افتاده اند همانند دست گوسفند دزد قطع شود یقین بدانید که استکبار جهانی بقول امام هیچ غلطی نمی تواند بکند ...اگر استکبار جسارت پیدا کرده است آن تهدیدات ناشی از شکاف بین ملت و دولت است و بس...
آسایش دو گیتی ، تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت ، با دشمنان مدارا .
بر هیچکس پوشیده نیست که شرایط فعلی حاصل اصرار بر یک راهبر اشتباه منطقه ای است که از یک شعار احساسی در اول انقلاب شروع شده است و آن نابودی اسرائیل است.ما با این شعار دعوای شصت ساله اعراب و اسرائیل تبدیل کردیم به یک دعوای ایرانی - اسرائیلی و حالا که می بینیم اکثر کشورهای عربی در جبهه مخالف ما و در سمت اسرائیل قرار گرفته اند هنوز با لجاجت بر این اشتباه اصرار می ورزیم. نتیجه این سیاست هم پس از 40 ساله شده کلنگی شدن کشورهای محور مقاومت و قدرت گرفتن هرچه بیشتر اسرائیل. راه عبور از این بن بست این است که با شجاعت پای خود را از این دعوای خودساخته کنار بکشیم و مردم را از این فشارهای خردکننده نجات دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
حذف اسراییل نه در قانون اساسی آمده است و نه توسط نمایندگان در مجلس تصویب شده است. بنابراین سیاست درگیری با اسراییل باید بصورت منطقی تجدید نظر شود. جالب است که اعراب و فالسطینی ها با اسراییل مذاکره می کنند
مسئولان اول باید با مردمش مذاکره کنه! چون گره کار همین جاست
چرا اینقدر فضا را متلاطم میکنی تابناک ! ترامپ به درک واصل میشه !!!!!
اگه ممکنه مسعولین مملکت و نمایندگان ووزرای محترم دستور جنگ بدن اول بچه های خودشونو بفرستن خط مقدم هر وقت بچه هاشون در جنگ اگه فدا شدن ما میریم انتقامشونونو میگیریم وتا آخرین قطره خون از میهن وخون فرزندان مسعول دفاع میکنیم
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اول املای مسئولین را یاد بگیر ببم عسلم
سلام
شما این سه گزینه را به رفراندوم بگذارید و اجازه دهید خود مردم تصمیم بگیرند.والسلام
دقیقا" همین مقالات و مطالب یعنی میخوان مردم و جامعه رو آماده کنن برای یه حرکت قهرمانانه جدید.....
بعدم بگن خوب مردم خودشون خواستن................
فقط و فقط مذاکره. از مسئولین محترم تابناک درخواست می کنم یه نظر سنجی در این خصوص تو سایتشون قرار دهند و از مردم و بازدیدکنندگان سایت تابناک سوال شود که آیا با مذاکره و برقراری روابط دوستانه با امریکا موافق هستن با مخالف. باتشکر
صبر و انتظار زمانی معنی داره که پایانِ روشنی براش قابل تصور باشه. ما با صبر و انتظار قراره به چه هدفی برسیم؟ اصلاً چرا مسئولانِ ما توضیح نمیدن که با روشِ فعلی به چه هدفی قراره دست پیدا کنیم؟
باید مذاکره کرد ولی با قدرت و بیان خواسته هاو دید. گاهها البته اگر قبل این که کار باینجا کشیده شود مذاکره می شد بهتر بود ولی باز با مذاکره زمان بخریم بهتر است باید قبل از قطع کامل صادرات نفت مذاکره می شد ولی اکنون شرایط بنفع آنان است به جهان باید نشان دهیم ما اهل مذاکره هستیم
به عقیده بنده تنها ۲ راه داریم یاصبر و انتظار یا مذاکره برای مذاکره بدون دادن امتیاز که حداقل جو روانی جامعه ارام شود برای مذاکره جدی خیلی دیر شده و اونها کوتاه بیا نیستن مذاکره جدی با امتیاز محدود زمان تیلرسون امکان پذیر بود که اونها با اصلاح برجام فقط با اضافه کردن چند بند راضی میشدن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
به محض اینکه بگی مذاکره می کنیم، 10 تا شرط جدید هم اضافه می کنند.
باید به عقل ،تجربه مرجعه وبه تعامل وکاهش تنش فکر کرد .
چرا مزاکره چرا ترس ازجنگ مگه ما به صورت واضح شعار نمیدیم که اسرائیل رو محو می کنیم وکاخ سفید رو حسینه ومرگ بر امریکا می کنیم خوب حالا موقعیت از این بهتر این گوی وایم میدان جاده محیاست یا علی...اگه هم نه پس چرا شعار الکی میدیم اگه توانشو نداریم چرا شعار جنگ ومرگ بر این اوان میکنیم
بقول اصفهانیها : تو این وری جوق ؛ منم اون وری جوق / فحش بده ؛ فحش بسون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
حالا طرف به فحش دادن راضی نمیشه و اومده کار رو یکسره کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
به بهمن بگو باهاشون حرف بزنه، نرمشون کنه
من گزینه جنگ رو میپسندم و به عزیزان توصیه میکنم.
پاسخ خود را در مصاحبه اخیر ظریف با رویترز بیابید.
مذاکره همون کاری که همه کشورهای دنیا میکنند اگر هم زور میگن چون زورشون زیاده
اگر مذاکره کنیم یعنی همه شرایط اورا پذیرفته ایم.باید جلوی عبور ناوهای آمریکا از تنگه هرمز را گرفته ودر صورت نیاز همانطور که تفنگداران آنها را اسیر کردیم.از آنها زهر چشم بگیریم.تا بدانند هیچوقت یک ایرانی را نباید تهدید کرد.
پاسخ ها
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
آخر همه جنگ ها سر میز مزاکره تموم میشه.
پس جنگ یه کار اشتباهی است.
اون هم با آمریکا
بودجه دفاعی یکسالش 800 میلیارد دلاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
بشين بينيم بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
بفرمایید هرمز همه اینکارها رو انجام بدین
تا وقتی کمبود گندم را و دان مرغ را و مواد اولیه دارو و .... را از خارج وارد میکنید.از جنگ حرف نزنید.فکر کردید مثل جنگ با عراق است
بهترین گزینه این است که دولت و همه مردم صراحتا از مقام معظم رهبری بخواهند که ایشان راهکار را اعلام کنند. سپس همه و همه مو به مو طبق فرمایشات ایشان اقدام کنند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
عجب حرفی زدی
اولا ترامپ تا ۶ سال دیگر در حاکمیت است.ثانیا بعد از او هر کس روی کار بیاید رفتارش تفاوت چندانی با او نخواهد داشت چون امریکا را یک سیستم اداره می کند نه افراد،ثالثا مذاکره فعلی مشابه تسلیم شدن است اما گاهی بعد از شکست تسلیم می شویم مثل ژاپن و گاهی بعد پیروزی تسلیم می شویم مثل ویتنام مهم هدف برای اینده است.ایا ایران متحدی نزدیکتر از مقامات حاکم بر عراق که تحت نظارت معنوی ایت الله سیستانی حکومت می کنند دارد؟پس چرا انها با امریکا مدارا می کنند و در مقابل شرایط تقیه می کنند؟چون در شرایط امروز دنیا کاری جز این برای تداوم بقا، نمی توان کرد وگرنه اگر فردا امریکا از روی زمین محو شود بیشتر از همه همین افراد خوشحال می شوند وما دنیا عرصه واقعیت هاست و نه آرزوها
اعضای اوپک شدن نوکر ترامپ! با یه تک زنگ ترامپ به اوپک و دستور به پایین آوردنه قیمتها امروز نرخ هر بشکه نفت ۳ دلار سقوط کرد.
ترامپ برای دیگران ابتدا چاله درست میکند بعد افراد را درون چاله می اندازد تا به خواسته های او تن دهند درست عین معاویه بن ابی سفیان ...روش پیروزی بر ترامپ آن است که با او مذاکره کرد اماباید ابتدا هر دو در گودال یا هر دو بیرون از گودال مذاکره کنند ...مثال مذاکره با این فرض که همزمان دو طرف از سوریه خارج شوند و یا هیچکدام از سوریه خارج نشوند یا تحریمهای ایران برداشته شود و همزمان ایران این اقدام را انجام میدهد و یا هیچکدام انجام نمی شود اگر ترامپ قبول کند که به نفع هر دوطرف است و اگر قبول نکند فقط به ضرر ترامپ است و ترامپ تروریست و جنگ طلب معرفی خواهد شد به اصطلاح اگر ترامپ قبول کند بازی برد برد است واگر قبول نکند بازی برد برای ایران و باخت برای امریکاست
مذاکره چون در مذاکره است که ایران را می شناسند و رفع سو تفاهم میشود
به نظر بنده حقیر اگر واقع بین باشیم نمیشه منتظر بمونیم تا نتیجه انتخابات آمریکا مشخص بشه بعد یه تصمیمی بگیریم.
فکر میکنم با یک فرصت یک ماهه به اروپاییها و طرف های برجام برای نجات برجام، بعد از اتمام مهلت بسرعت با یک بیانیه ملایم از طرف وزارت امور خارجه کاملا از برجام خارج بشیم و شاید اونوقت بشه بشینیم پای میز مذاکره یا با ترامپ یا بدون ترامپ. همه چه برگرده به روز اول. البته نه برای ما بلکه برای اونها چون ما همین الان برگشتیم به روزهای قبل از برجام. اینطوری با توجه به دست بالا بودن ما توی منطقه مذاکره با شیطان راحتتر خواهد بود
مذاکره و قبول شرایط آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
شرایطشون چی هست حالا؟
اول موشکی
بعد حمله
بعد سرزمین
باید سریع تر موشک هامون رو ب سمت ریاض ...دبی ...پاریس..لندن.. و واشنگتن شلیک کنیم تا بدونن یه من ماست چقدر کره داره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
اونام می شینن نگاه میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
البته احتمالا طنز گفتید. اما فکر می کنید اون ها موشک ندارند؟؟
با این سیاستی که مسئولین انتخاب کرده اند ایران را مشابه محاصره پیامبر و امتش در شعب ابی طالب قرار دادن .تو این چهل سال برای یکبار هم که شده بود باید مذاکره صورت میگرفت نه الان که دیگه کار از کار گذشته .مردم یه ذره به مسولین اعتمادی ندارند ویادی کنیم از این شعر سعدی که میگه
آرامش دو گیتی تفسیر این دو حرف است. با دوستان مروت با دشمنان مدارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
آقا این سیاست مسئولین نیست،
هیچی بی سرو صدا قدرت خودمون افزایش میدیم و هسته ای مون باتمام توان ادامه میدیم به نیروهای داخلی توان داخلی اجازه بیکار موندن نمی دهیم همه تولید کننده به راه میندازیم بیکاران رو به سمت کشاورزی مدرن بکشانیم مملکت رو تبدیل به قطب تولیدی وکشاورزی ایجاد نفت رو به نحو احسن در داخل جهت گرم کردن تولیدات کشاورزی در زمستان و کارخانجاتمون مصرف کنیم گدایی کردن از خارج رو قطع می کنیم با رونق داخلی ثبات پایدار با قدرت میرم جلو اجازه هدر دادن به نیروهای انسانی هم نمی دهیم لازمه با پلایش گام دوم شروغ میشه بی دردسر افراد جلو پیشرفت بگیر حذف شود باتمام توان به جلو برید کشور رو آباد کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
قصه قشنگیه که اگه میشد خیلی خوب میشد. 40 سال این کرا رو نکردن حالا تو دو روز میخوان چکار کنن؟ منم با مذاکره مشکل دارم و تنها راه رو استفاده از توان داخلی می دونم
مگر اینکه بریم پای مذاکره به قصد وقت کشی
باید هر چه سریع تر پنج شیش تا کلاهک هسته ای بسازیم. بعدش کسی نمی تونه بگه چرا تنگه هرمز رو بستی ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
خخخخخخخ
ما رو نخندون بالا غیرتا تو این اوضاع گل و بلبل
وحید
| Australia |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
ناشناس عزیز ، فکر میکنی زمان داره به نفع ما کار میکنه ؟
فکر میکنی الان بریم سمت ساخت کلاهک بهتره یا بعد از اینکه از گشنگی افتادیم به جون هم؟
تنگه هرمز رو ببندیم یعنی راه تنفس غرب رو گرفتیم
اون وقته که خودشون میان خواهش میکنن که هر چه قد میخواید نفت بفروشید...
برخی تحریم های امریکا علیه ایران به قانون تبدیل شده اند یعنی لغو انها سالها زمان میبرد اگر با ترامپ مذاکره شود ایران باید برای لغو تحریمها منافع خود را در لبنان سوریه عراق یمن و توان موشکی را واگذار کند و حزب الله لبنان و الحشد الشعبی را منحل کند و به fatf بپیوندد هر چند پیوستن به fatfاجباری نیست ولی یک روش مالی مبارزه با تروریسم در تعریف غرب است که در واقع منابع مالی از مبدا تا مقصد را مشخص و در صورت تشخیص انها ان منبع مالی بلوکه خواهد شد و در داخل اصلاحات ساختاری شبیه به انچه که غرب میخواهد باید انجام دهد که اینکار با سیاست کل نظام در تضاد است . ترامپ حتی از یک مورد کوتاه نخواهد امد او یک دلال است
جنگ ویرانگر است و ایران را صد سال به عقب باز خواهد گرداند امریکا در صورت مقاومت زیاد ایرانیان مثل اب خوردن از سلاح های مخوف هیدروژنی استفاده خواهد کرد جنگ فقط در صورت دفاع توجیه دارد
صبر ایران باعث تشدید تحریم ها خواهد شد اما بهترین گزینه است ایران به ابهای بین المللی دسترسی دارد و نفوذ خوبی بر کشور هایی مثل عراق و ترکیه دارد ایران باید نفتش را از طریق کشور های همسایه تحت نفوذ خود بفروشد و کالاهای مورد نیاز خود را از اب های بین المللی تامین کند باید اوضاع را مدیریت کند تا هیچگاه جنگی صورت نگیرد تا وقتی که دوره ریاست جمهوری ترامپ به پایان برسد
فقط تسلیم. شما فرصت مذاکره رو از دست دادین. حالا که اقتصادمون نابود شده میخاین مذاکره کنید!
عملأ فشار تحریمها شدت گرفته دوستان همسایه برای تامین منافع خود از موضع همکاری با ایران عقب نشینی کرده اند و دشمنان قسم خورده منطقه ای به زعم خود به دنبال استفاده از این شرایط برای زدن تیر خلاص هستند و پرده از دغلکاری و وقت کشی اروپاییان کنار رفته و ترامپ یک معامله گر نیازمند پیروزی قطعی قبل از انتخابات است به نظر میرسد تنها راه صحیح مذاکره در لوای برجام و چانه زنی دیپلماتیک باشد. اکثر اهرمهای استراتژیک در حال حاضر یا ناکارامد یا بدلیل منافع فعلی خنثی عمل میکنند.
فولادو الومنیوم و مصالح در داخل کشور هست امکانات خیلی زیاد هست اگه این امکانات استفاده بشه ایران برای خودش در بهشت رفاه زندگی میکنه تنها دلیلش حقوق مفت در دولت قطع بشه همه یکپارچه تولید کننده ویا صنعتگر باشن .هر کس وظیفه خودش رو بکنه تن پروری باید کشور نابود شود اجازه تن پروی به هیچ کس ندید براساس معیار زحمت حق هرکس پرداخت شود .
یک نکته ای که دوستان باید توجه کنن اینه که کشور ما قبلن هم در شرایط مشابه بوده اما علت اینکه الان شرایط سخت تر و بمبست گونه به نظر میرسه به این خاطره که فقط اینطور به نظر میرسه! قبلنا راه های ارتباطی مثل اینترنت نبود و این طور مسائل رو یه عده پشت صحنه حل می کردن و ما متوجه نمی شدیم و هیچ سرو صدام نمی شد . نگران نباشید بنده به شخص دو تا راه حل خوب دارم و قرار است اگر افتخارش پیش اومد تقدیم کنم. بعلاوه اینکه چیزی را میدانم که شما نمی دانید و از گفتنش معذورم. اما فقط بدونید که جای نگرانی نیست... اما این بار آمریکا کور خونده. بدجور!
متاسفانه ترامپ قطعا تا ۶ سال دیگر رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و گزارش مولی هم به هیچ کجا نرسید ، کاندیدا های دموکراتها هم بسیار ضعیف هستند. و بعد از او هم رئیس جمهور بعدی حتی دموکرات سیاست متفاوتی نخواهد داشت، برجام به تاریخ پیوست و تمام. پس سیاست صبر را فراموش کنیم. حال بین مذاکره و جنگ یکی را انتخاب کنیم، جنگ هم گزینه مناسبی نیست چون تنها هستیم و حتی روسیه به ما کمک نخواهد کرد و امتحان آن آسان است ، از روسیه بخواهیم به ما موشک اس ۴۰۰ و یا جنگنده سوخو پیشرفته بفروشد اگر نکرد آنوقت تکلیف معلوم تر است. در مورد مذاکره باید خود ظریف یا روحانی انجام دهند ولی قبل از آن باید در داخل بین مردم و نه سیاستمداران یک همگرایی ایجاد کرد. وقت انعطاف رسیده است و بعید است مردم ایران بیشتر از این با سیاستهای تقابل با آمریکا همراهی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
میشه بگی درباره چی با ما مذاکره می کنند؟
واگر پول به مردم دادنی نیست براشون بسته های غذایی خوراک و پوشاک و مسکن ماشین به کارشون انجام دهید بگید به ازای ده سال کار برات مسکن میدم به ازای پنچ سال برات ماشین میدیم
ولیعهد ۳۰ ساله عربستان از روز اول فهمید که ترامپ یک تاجر بوده ولی جامعه عریض و طویل نخبگان دیپلماسی ما همین موضوع ساده رو درک نکرد و البته غرور میز ۵+۱ و برجام هم موثر بود، گویا دوستان هنوز توی تحلیل کلیشه ای چندسال اخیرشون خوشن که فقط دموکراتها خوب بودن و الان سکوت و قهر بهتره.
اگه خود شما جای رییس جمهور ایالات متحده بودین، با سردی و سکوت ناگهانی مهمترین بازیگر غرب آسیا (بعد از اون پالسهای گرم دیپلماتیک به اوباما) مواجه بودین و با وجود شرایط مبهم خاورمیانه انتخابات هم در پیش داشتین، آیا حرکتی برای تغییر فضا نمیکردین؟
انرژی هسته ای حاصل میلیاردها دلار هزینه ، و دادن شهدای متعدد را به باد فنا دادیم، البته دولت روحانی گرا به امریکا (برجام2و3 و..) داد، و ترامپ را خاطر جمع از عدم خروج ایران کرد... با این حال ما از شعارهای ایدیولوژیک ذره ای کوتاه نیومدیم، باید با اسراییل مشکلمان را حل کنیم و همزمان از برجام خارج شویم و مثل کره و ژاپن حق غنی سازی صنعتی و تحقیق و توسعه داشته باشیم...و گرنه با این فرمون مرگ تدریجی هه... یا باید اقتدار داشته باشیم و بگیم یا همه یا هیچ کس..!! انتحاری..!!
هموطنان بزرگوار بگویند اگه کارمون کشید به مذاکره برای جزایر سه گانه یا خاک ایران ، چه نسخه ای می پیچند؟ هسته ای مرز علمی بود عقب نشینی شد..از حقوقمون گذشتیم، منافع آیندگان این سرزمین....!!
نکته ای که ی هموطن راجع به بروکراسی و فساد اداری و سنگ اندازی ها اشاره کرد به حق بود... ما دولتی الکترونیک و چابک مثل اسلوونی باید داشته باشیم، ما باید با مافیای سلامت مبارزه کنیم و خدمات ارزان پزشکی ولو با آوردن متخصص از هند و... به مردم ارایه شود...
در بخش فرهنگ آزادی های بیشتر و رفت و آمدهای آزاد ایرانیان به داخل کشور و تقویت اتحاد
در بخش خارجی ارتباط گیری با لابی ها و گروه های فشار ..مثل ارامنه ، هسپانیک ها، اعراب، ، چینی ها، هندی ها، پارسیان هند،یهودی ها و..
یه سوال دارم.
بعضیا میگن رفراندوم. رفراندوم چی؟ رفراندوم برای مذاکره.
آیا ما نمی دونیم محتوای این رفراندوم چی هست؟ می دونیم.
محتوای مذاکره، خلع سلاح موشکی ایرانه؛ اونم در حالی که دور تا دورمون گرگهای تا بن دندان مسلح نشستن.
پاکستان بمب اتم داره به عربستان هم فروخته. خود عربستان با این همه موشک، امارات، بحرین. موشکها و سلاحهای خریداری شده توسط عربستان و امارات برای کیه؟
تو شرایط تسلیم ترکیه و روسیه به ما رحم می کنن؟ اونا هم دنبال قربانی کردن ما هستن، اونا هم میخوان یه تیکه ازین نحیف ایران رو بکنن.
حالا بیایم به رفراندوم برای مذاکره رای بدیم یا رفراندوم برای تسلیم؟
آقایونی که میگید بریم پای مذاکره و به دنبالش تسلیم، قسم بخورید که اگه خلع سلاح شدیم حمله نمیشه. و کار برای ابد برای آمریکا و اعراب یکسره نمیشه.
مگه نمی گفتید برجام. منم موافق برجام بودم ولی دیدیم چی شد. تره هم برامون خرد نکردن.

تنها یک راه مونده. یک راه فوری و فوتی بدون تعلل. محاکمه و مجازات اختلاسگران. پاکسازی نهادها از آقازاده ها. استفاده از ظرفیتهای عمومی متخصصین به جای ظرفیتهای خصوصی خودیها. باز گرداندن اعتماد عمومی و کنترل معیشت و اقتصاد مردم.
وگرنه از هر طرف که بریم جز پشیمانی و نابودی نداریم. یعنی می دونید؟ از اول اگه این راه رو نمی اومدیم آره ولی تو بد مخمصه ای افتادیم دیگه راه برگشت نداریم. اگه تا الان با همین چهار تا موشک هم جرات نکردن حمله کنند، بعدش که بریم پای خلع سلاح از عراق هم بدتر سرمون میارن.
متاسفم دارم به این نتیجه می رسم که بمب اتم داشتیم اوضاع خیلی فرق می کرد. کره شمالی اصلا به لحاظ ژئوپولیتیک قابل قیاس نبود با ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
هموطن رفراندوم برای اثبات تفاوت نظر مردم و مسولین است و اگر وحشت دارید مثل امثال شما نتیجه را بر نمی تابیدو الا چه اشکالی داره نظر مردم در این بن بست سیاسی معلوم بشه اگر نمیگید مردم پشت نظر شما هستند ولی اکثریت قبول ندارند پس رفراندوم معلوم میکنه انوقت هرکسی بلند نشه نظر معکوس مردم را برای بدبختی مردم خرج کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
هموطن 1:46، من جزو اون طبقه خاص که میگی امثال شما نیستم
لازم نيست براى دادن پاسخ فسفر بسوزانيم سرنوشت مردم عراق وسوريه پيش روى ما است سرنوشت مردم اين دوكشور مد نظر قراردهيم وراهمان را انتخاب كنيم چون كشورهاى همسو با ما متاثر از تصميم ما ميشوند تصميمى كه باعث تنهايى ما شود بهتر است گرفته نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
خوب عراق به بهانه تسلیحاتی خلع سلاح شد بعدش هم جنگ شد بعدش هم داعش اومد
برای صبوری و جنگ نیاز به پشتیبانی ملی است و بعید می دانم انحصارطلبان به آن تن بدهند احتمالا مذاکره می کنند
مامهندسان عمرا ن و معماری زیادی تربیت کرده ایم تعدادی محدود مهندسان ارشد تکنولوژی و فناوری معماری هم در جهت ساخت فضاهای بزرگ پیچده تربیت شده هنوز این مهندسان به جایگاه خود نرسیده ان به جمع بیکاران پیوسته ان اگر اراده کنن میتوانن ظرفیت عظیم مهندسی ساخت فضاهای خیلی بزرگ در کشور به را ه بیندازن هنوز این مهندسان تربیت شده ان متاسفانه وارد عرصه پیشرفت نشده ان به هدر میرن.
افراد بجای اینکه بگن مذاکره کنید باید بگن ایران و آمریکا سر چه چیزی میتونن توافق کنن. ایران چه چیزی بده چه چیزی بگیره. آیا اصلا ممکنه توافق پایداری شکل بگیره؟ در چه صورت ممکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تفاوت حضور ایران در منطقه با ترکیه و سعودی در این است که آنها با حمایت آمریکا قصد گسترش حوزه نفوذ خود دارند و ایران با حمایت روسیه.ولی آمریکا حتی اشغال چند شهر از سوریه توسط ترکیه را انقلابی گری نمی داند و یا حمله سعودی ها به یمن و یا تلاش سعودی ها برای نفوذ در عراق
اولاْ اینکه آمریکا یک شخص یا فرد نیست که بگوییم تا اصلاح نشده است با او مذاکره نمی کنیم ۴۰ سال از رابطه خصمانه ما با آمریکا می گذرد و بسیاری از سیاستمدراران آمریکا عوض و یا افکارشان تغییر یافته است و بیشتر تحت تاثیر افراد یا دولت هایی هستند که از اختلاف بین این دو کشور سود می برند. ثانیاْ در جهان کشورهای متعددی وجود دارند که با وجود اختلاف بالا با آمریکا از طریق تعاملات با هم ارتباط دارند و بسیاری از مشکلات خود را از طریق این ارتباط حل می کنند. سوم اینکه از قدیم گفته اند با دشمنان مدارا و قرآن هم به حضرت موسی دستور داد که برو و با معجزاتی که به تو دادم فرعون را گفتگو و هشدار بده و در زمانه ما هم باید منطق و گفتگویی که هم تضمین کننده مصالح ما باشد و هم بیان کننده عقاید و منطق ما باشد حاکم باشد تا نظرات را نزدیک به هم کند و مشکلات ارتباطات بمرور زمان حل شود. مسلماْ منطق ما آنقدر قوی است که در طول زمان آنها را به واقعیت نزدیک کند و ناگفته نماند که ماهم اشتباهاتی داشته ایم از جمله اینکه بجای اینکه بر اساس قواعد بین الملل سفارت خانه آنها را تعطیل و سفیرهای آنها را اخراج کنیم به سفارت خانه آنها حمله و سفیران آنرا تا دو سال زندانی کرده ایم و توهین هایی که به نماد آنها کرده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
چرا فکر می کنید شما موسی و امریکا فرعون است؟
یادش بخیر اوایل انقلاب وقتی سال نو شروع می شد حقوق کارمند و کارگر افزایش نمی یافت و هیچ کس هم از این موضوع ناراحت نبود و روزگار را بخوبی سپری می کرد چون می دانست که در سال جدید قرار نیست آب و برق و ویزیت دکتر و مسکن و بنزین و گاز و .. به ترتیب گران شود ولی این سال ها حقوق کارمند و کارگر افزایش می یابد ولی کسی از این موضوع خوشحال نمی شود چون قرار است بعد از آن همه چیز گرانتر شود بگونه ای که این افزایش حقوق در این تورم و گرانی گم می شود و تورم غالب بر این افزایش حقوق است. امسال هم که بدتر از سال های قبل شده است ابتدا تورم و گرانی آمد بعد سیل آمد. البته مسئولین ما این موضوع را درک نمی کنند و البته حق دارند چون کسی که درآمد بالا دارد این مساپل را نمی تواند درک کند و باید به آنها حق داد.
به نظر من باید مذاکره کرد . بهترین راه درگیری حزب الله و سرویس کردن اسرايیله و حتی درگیری زمینی شایدم موشکی انصارالله هست.اونوقت میتونیم از فشار در بیایم و بریم برا مذاکره
اگر قرار است مذاکره نکنیم و از برجام هم خارج نشویم و تحریم ها هم گسترده تر شوند به چه دستاوری می رسیم؟
به نظرمن بهترين كار ايجاد روابط دوستانه با عربستان هست. اونوقت هست كه حناي ترامپ در خاورميانه بدون رنگ خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
عربستان از خداشه ما با آمریکا سر جنگ داشته باشیم آمریکا هم همین حس رو نسبت به ما و عربستان داره
گفت‌وگو کردن اگرچه در عالم درویشی کار ناپسندی است اما در دنیای امروز شرط بنیادین حیات است.
این مباحث من را یاد سریال میرزا کوچک خان انداخت که در یک مقطع میرزا و یارانش محاصره شدند و روس ها می گفتند اگر تسلیم نشوید شهر ماسوله را گلوله باران می کنیم و مردم را می کشیم پس میرزا تصمیم به تسلیم شدن گرفت اما در همان شب روسها بواسطه وقوع انقلاب عقب نشینی کردند حالا اگر واقعا ما برحق باشیم و خلوص نیت داشته باشیم خداوند مسیری را باز خواهد کرد که ما از آن غافل هستیم و نمی شناسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
بعید است در داخل مرزهای آمریکا مردم حرکتی علیه مقامات کاخ سفید انجام دهند فقط مگر معجزه از طرف خداوند مانند زلزله یا طوفان نوح رخ دهد
کیش و مات
زندگی کردن من مردن تدریجی بود / آنچه جان کند تنم ؛ عمر حسابش کردم
مردم له شده اند
با توجه موضع ضعيف در برابر آمريکا در شرايط حاضر، مذاکره با آمريکا اشتباه محض است زيرا آنها ماکزيمم شرايط را بر ايران تحميل خواهند کرد. لفاظی در مورد بستن تنگه هرمز نيز برای ايران سودی ندارد زيرا منافع بسياری از کشورها در خطر افتاده و باعث اجماع تفکر جهانی بر عليه ايران خواهد شد. ايران می تواند با ايجاد روابط بهتر سياسی و اقتصادی با همسايگان و هم چنين ديگر کشورهای جهان به نوعی به يارگيری و تقويت حمايت فکری، سياسی و در صورت امکان اقتصادی از خود پرداخته تا بتواند موضع خودش در مقابل با آمريکا را هرچه بيشتر تقويت کرده و ارتقا دهد. در مورد نظريات کارشناسان فوق نظر اينجانب به ترتيب به شرح زير است:
1- بهترين راه کار نظر آقای دکتر گودرزی است.
2- هم چنين نظر آقای دکتر مسعودی در مورد ماندن در برجام و در عين حال کاهش حداکثری از انجام تعهدات جهت تا حدودی تحت فشار قرار دادن کشورهای اروپايی و آمريکا ضروری است.
3- به علاوه نظر آقای دکتر اسلامی در مورد اجتناب از اقدامات واکنشی غيرمنطقی و پیگیری سیاست ها و اقدامات ابتکاری و پیشگیرانه جهت تامين منافع کشور نيز راه گشاست.
بفرمائید تحویل بگیرید. حال زمان عمل کردن به حرفهاتونه.
یک واقعیت مغفول مانده ی دیگر نگاه خودبرتربینی، حقارت آمیز غرب و مخصوصا امریکا به شرق و به ویژه مسلمانانه؛ بخشی از دلایل وقوع انقلاب ما به این موضوع (کاپیتالاسیون و گرفتن حق توحش از ایرانیان)بر می گرده.
آیا جدایی بخش هایی از ایران در دوران قاجار و پهلوی را فراموش کردیم؟! آیا رفتار آمریکا و بدعهدی و خیره سری اش با تمام دنیا و حتی متحدانش را پیشروی ما نیست؟!
ونزویلا دقیقا چه مشکل حادی برای امریکا و منافعش ایجاد کرده جز پافشاری بر استقلالش؟!
کوبای پس از کاسترو چطور، آیا تعدیل و بازنگری و تنش زدایی اش با آمریکا منجر به پایان خصومت امریکا شد؟ آیا تحریم های امریکا برداشته شد؟!

آیا ترکیه ؛ با پیشبرد اصلاحات و نرمالیزاسیون و تعطیلی قوانین شریعت و عرفی جامعه اش و انجام دادن تمام شرط وشروط های اروپا نهایتا دروازه ی اروپا به رویش گشوده شد؟؟

دشمنی غرب با ما تمدنی هه؛ از هخامنشیان تا به امروز؛ ایران انقلابی که جای خود دارد، باید داخل و درست کنیم...!! و دیگر اینکه تو مسلمان و بویژه شیعه باشی به خودی خود از نگاه غرب مورد دشمنی قرار می گیری و فاقد هرگونه حقوق و داشتن اختیار و آزادی فردی...از فرانسه تا میانمار،

فیلم ها و بازی ها علیه مسلمانان؛ چه حکومت داشته باشی چه نه؛ مسلمان خوب از نظر اونها مسلمان مرده یا بی هویته...و این نوع نگاه نسبت به ایرانیت ما هم صادقه..!!
تجربه ی سودان و لیبی،و سوریه (تضعیف وتجزیه)را هم در نظر داشته باشیم...

از هموطنان عزیزم می خواهم این نکات را هم لحاظ کنند....
بسمه تعالی
مسئولین قالبا مادی شدند و منافع مادیشان اجازه جنگ را نمیدهد . بخاطر همین همش دنبال مذاکره هستند. و قطعا مذاکره برای ما منافعی بدنبال نخواهد داشت. وهمش موقتی است.
اوضاع بسیار قمر در عقرب است.
تحلیل و پیشنهاد های همه ی هموطنان خود را مطالعه کردم نشان از یأس و ناامیدی بود و این به معنی سردر گمی مسئولین کشور است که نمی دانند چکار کنند وچگونه روحیه ملت را حفظ کنند واقعا هیچ کسی نمی داند می خواهند چکار کنند حتی خودشان هم نمی دانند چه باید بکنند واین خوب نیست،نظر کارشناسان محترم هم معلوم نبود جنگ نکنیم،صلح نکنیم،مذاکره بکنیم و مذاکره نکنیم این هم نظر کارشناسان بود که کاملا خودشان هم می دانند دارند نادرست می گویند

به نظر من اگر راه ما حق است پس ترس و سیاست کوتاه آمدن اشتباه است حرکتی انجام دهند تا ترسی برای مقابل ایجاد شود مثلآ عرصه را بر آمریکایی ها در خاورمیانه تنگ کنند این را واقعا می توانیم در همه جا امنیت آنها را به مخاطره انداخت هر می خواهد بشود البته باید نظر مردم را اول جلب کنند اگر مردم حمایت کنند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
ان الله مع الصابرین
اقای ظریف تا کنون چ قدم مثبتی برای ایران برداشته ک این سریه دومش باشه هر موقع وزیر شده امریکا شرایط رو بر ما سخت کردن
ی کم سابقه ظریف بررسی کنید
با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک به مناسبت ماه شعبان و نزدیک شدن به ماه پر فیض رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان بخصوص شیعیان, در مورد این قضیه خواستم صراحتا بگم که والا بنده نظری ندارم :-)
تابناک ، رفتار نامحترمانه ای با خوانندگانت داری و همین نگرش در کلان باعث بی خبری دست اندر کاران و تصمیم سازان مملکت از نظرات و آرای مردمی شده است .
هرمورد خبری را که دلت میخواهد ، نقطه نظرات خوانندگان را منعکس میکنی و برای موارد متعددی که مهم هم هستند از انعکاس نظرات می ترسی و باز پخش نمیکنی
خودتون را خسته نکنید، ما الان جز صبر هیچ راه چاره ای نداریم،
در کشوری که عملا اقتصادش بر پایه نفت است و جز چند کارخانه پفک و نوشابه عملا تولیدی ندارد، در شرایطی که مردم در اوج سختی اقتصادی زندگی می کنند و طبق همه نظر سنجی ها جزو عصبی ترین و غمگین ترین مردم دنیا هستند، وقتی مذاکرات قبلی شکست خورده و عملا طبق فرمایش مسئولین نتیجه برجام تقریبا هیچ بوده هیییییییچ و قطعا با این شرایط و دست خالی ایران مذاکره ی جدید هم به جایی نخواهد رسید ، جز صبر چه می توان کرد؟؟
گزینه نظامی هم که عملا منتفی است، چون با این اقتصاد ، جنگیدن با آمریکا ، آنهم در شرایطی که او در تمام اطراف ایران پایگاه نظامی دارد امکان ندارد
مسوولین اگر مردم را داشته باشن میتونن از این مشکلات بیرون بیان که متاسفانه ....
مذاکره: ما باید با اوباما مذاکره می کردیم و بر مذاکره خود پایبند و صادق می بودیم. الان ترامپ مذاکره (برد - برد) را قبول نمی کند چون روی تشک در حال ضربه فنی کردن ماست. لذا، مذاکره همان تسیلم است.

صبر و انتظار: که مساوی ابر تورم در کشور و این راهبرد برای مسولین بهترین گزیته اما برای مردم بدترین گزینه است.

مقابله به مثل: که همان جنگ است،
مذاکره
این جنگ را یکی از اولیا تمام میکند
قطعا جنگ بهتره چون مافیای فساد فقط با زبان زور از بین می رود
جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم....البته اینبار نوبت مسئولین و فرزندان خارج نشینشان است...
اول باید دل مردم را بدست اورد مثل اعدام اختلاس گران افزایش حقوق راست حرف وقوف دادن به مردم.
اگر این اختلاسها نبود اگر مسئولین باهوش مدیر وزحمتکشی داشتیم .الان وضع ما این نبود.مردم خسته شدن متوجه هستید.
12 شرط آمریکا را به رقراندوم بگذارید 12 گزینه برای مردم بگذارید هر چه نتیجه شد به اجرا بگذارید
دوستی با امریکا منافعش بیشتر از دشمنی است
ما باید همانند امام حسن(ع) صلح با معاویه را در پیش گیریم
به نظر من اول باید آمریکا را به زمین بزنیم و قبرش را بکنیم و بعد اروپا وبعد روسیه و بعد چین ء!!!!جنگ جنگ تا پیروزی
به امید نابودی کره زمین و نسل بشر و این همه مسخره بازی
در همه جای دنیا تکلیف را ملت ها روشن می کنند نه سیاست مداران ولی در ایران مثل اینکه کار بر عکس است.
تنها راه حل مشکلات، عادی کردن روابط با تمام کشورهای جهان و وارد شدن به معاملات جهانی و ترکیب با دنیا است
نیازی نیست با آمریکا مذاکره شود . من راه حل را در 2 جمله خلاصه میکنم. آشتی با عربستان و مهمتر از اون آشتی با مردم ایران عزیز . شما سیاست داخلی را درست کنید سیاست خارجی درست خواهد شد. مجبوره درست بشه .
سه یا چهار ماه مانده به انتخاب مجدد ترامپت خخخخ با اون مذاکره می کنیم چون اونم به شدت به مذاکره با ما نیازمند خواهد شد سه یا چهار ماه مانده به انتخابات امریکا زمان مناسبی می باشد وقتی عرصه بر ترامپ تنگ بشه وقت مذاکره است
فقط جنگ . چرا از جنگ میترسید چرا عقب نشینی منفعلانه میکنید . شرایط کشور همین الان هم جنگی است چیزی برای از دست دادن نداریم مگر قبلا مذاکره نکردید مگر قبلا صبر نکردید نتیجه چی شد تحریم وحشتناک جز فقر و ورشکستگی و تورم و هزار مشکل دیگه و عوارض دیگه . مطمئن باشید اگر جنگی صورت بگیرید .... این آنها هستند که مشکل پیدا میکنند.
آمریکا رو ولش !!
باید روحانی استفاء بده و بعد یک دولت کارکن واقعی روی کار بیاید!!
اصلاحات داخلی انجام بدیم مسائل خارجه خودش حل میشه .
بهتره که حمله کنیم و کار آمریکا ، اسرائیل و عربستان را از صفحه روزگار محو کنیم
رفراندوم لازمیم
راه حل در قران امده است . تسلیم نشدن در برابر ظالم با ایستادگی
و انجام دستورات رهبرمان مبنی بر اقتصاد مقاومنی منتها اقتصاد مقاومتی مدیران جهاد گر هم می خواهد
یه موشک شلیک کنیم و اسم همه دنیا را روش بنویسیم
صبر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل