بازدید 18253

اظهارات قابل تامل پامپئو در یک محفل خصوصی

پومپو در روز دوشنبه در اتاق کنفرانس در هتل رنسانس دالاس با حدود ۱۵ رهبر جامعه ایرانی-آمریکایی ملاقات کرد. وزیر امور خارجه، در ابتدا یک سخنرانی کوتاه کرد کرد و سپس بیشتر جلسه را به گوش دادن و پاسخ دادن به سوالات پرداخت.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 22 April 2019
بر اساس گزارش سه منبع آگاه و مستقیم، وزیر امور خارجه مایک پومپئو، روز دوشنبه در دیدار با رهبران جامعه ایرانی-آمریکایی ایالات متحده گفته که "قرار نیست دولت ترامپ در ست به انجام یک اقدام نظامی در داخل خاک ایران بزند تا سرعت فرآیند تغییر رژیم را افزایش دهد".

به گزارش «آزادی» پومپئو همچنین تلاش کرده است تا فاصله زیاد دولت ترامپ را از یک گروه جنجالی که از جان بولتون و رودی جولیانی به عنوان سخنگویان در مراسم خصوصی خود استقبال کرده است، زیاد نشان دهد.

پومپو در روز دوشنبه در اتاق کنفرانس در هتل رنسانس دالاس با حدود ۱۵ رهبر جامعه ایرانی-آمریکایی ملاقات کرد. وزیر امور خارجه، در ابتدا یک سخنرانی کوتاه کرد کرد و سپس بیشتر جلسه را به گوش دادن و پاسخ دادن به سوالات پرداخت.

به گفته منابع مستقیم، صریح‌ترین سوالی که وی پاسخ داد این بود: "اگر تغییر رژیم ایران از داخل رخ ندهد، بازی آخر چیست؟ "

پومپئو پاسخ داد: "ما مراقب هستیم که از لفظ تغییر رژیم استفاده نکنیم". سپس به این گروه گفت که دولت آمریکا در ایران مداخله نظامی نمی‌کند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان پرسید، "آیا ایده کودتای در نظر گرفته شده است؟ " پومپو به شوخی گفت: "حتی اگر ما در پی این کار باشیم، آیا می‌توانم با شما در مورد آن‌ها صحبت کنم؟ "

پومپو برای بیان موقعیت دولت در مورد ایران از الفاظ غیر مستقیم و دیپلماتیک استفاده کرده است. او گفت: "ماموریت ما این است که به آن‌ها فرصتی بدهیم ... توانایی برای فرصت ایجاد کنیم، وحمایت‌های انتقالی صورت دهیم".

وی افزود: "بهترین گزینه دلخواه ما یک مجموعه از رهبران غیر انقلابی در ایران است. "

پومپئو گفته که اگر دولت ترامپ بود، با جنبش سبز ۲۰۰۹ علیه نظام در ایران بسیار متفاوت از دولت اوباما رفتار میکرد. اما نگفت که دقیقا این رفتار چطور می‌بود.

پومپئو همچنین گفت که "هیچ جای نظام ایران در حال حاضر همانند یک نظام متعادل نیست"؛ و هنگامی که از او پرسیده شد که چگونه می‌تواند تضمین کند که تحریم‌های جدیدی که دولت ترامپ وضع کرده به مردم ایران زیان نمیرساند، پاسخ داد: "هیچ تضمینی وجود ندارد. "

پومپو همچنین دولت ترامپ را از مجاهدین خلق ایران، گروهی ضد رژیم که بعد‌ها بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین شده بود، دور عنوان کرد.

تعدادی از افراد حاضر در جلسه به پومپئو گفتند که آن‌ها نگران پیام‌هایی هستند که این گروه برای افراد نزدیک به ترامپ - از جمله آن‌ها مشاور امنیت ملی جان بولتون و روودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ - که به نظر می‌رسد روابط دوستانه با مجاهدین خلق دارند، که به نظر برخی از افراد حاضر در اتاق بسیار بدتر از نظام کنونی ایران هستند.

پومپئو، بر اساس یادداشت‌های یک منبع، پاسخ داده: "بیایید صریح صحبت کنیم. سفیر بولتون در تظاهرات مجاهدین سخنرانی کرده و رئیس جمهور ترامپ و من این کار را نکرده ایم. "

دادستان تگزاس مایکل پیما که در این جلسه حضور داشته به اکسیوس گفته که پامپئو اذعان کرد که جان بولتون و رودی جولیانی ارتباطات و روابطی یا هرچیز دیگری که اسم آن است با این گروه داشته اند...، اما او و رییس جمهور هیچ رابطه‌ای با این گروه ندارند.

با وجود ترامپ به عنوان رییس جمهور، بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی و پومپئو به عنوان وزیر امور خارجه - مردم آمریکا هیچگاه دولتی که چنین دشمنی با جمهوری اسلامی ایران داشته را تجربه نکرده اند.

حتی درحالی که پومپئو نظرات خود را در یک محیط نسبتا خصوصی بیان کرده است- و به همین دلیل آن‌ها را نمی‌توان در معرض تحلیل قرار داد - این نکته مهم است که وزیر امور خارجه آمریکا به ایرانیان در خارج بگوید که دولت ترامپ به اقدام نظامی برای سرنگونی نظام در تهران دست نخواهد زد.

همچنین این نکته‌ای مهم است که پومپئو دولت ترامپ را از سازمان مجاهدین خلق دور عنوان کرده - با توجه به ارتباط عمومی این گروه با شخصیت‌های برجسته دولت ترامپ مانند جولیانی و بولتون.

وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد سخنان پومپئو پاسخ نداده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
جرات حمله را ندارین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
جرات حمله رو واقعا ندارند چون ریسک وآمار تلفاتشون درحال حاضر بالا می ره. یعنی حتی اگر موفق به انجام هدفشون بشن باتلافات سنگینه که قطعا به نفع سردمداران آمریکا نخواهد بود
کدام براندازی، بازی تحریم ایران سیاستی است که آمریکا برای باج گیری از کشورهای عربی راه انداخته و تحریم نفت ایران یعنی افزایش برداشت همسایگان ما از میادین مشترک و فروش هرچه بیشتر نفت آمریکاست. فروش اسلحه و ایران هراسی به کشورهای عربی و نتیجه اش هم در داخل کشور کاملا مشهود است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
خوب ایران هم از میادین دیگر که مشترک نیست برداشت نمی کند و از این میادین برداشت می کند
ناشناس
| Germany |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
بله
اما درکنارش ایجاد نارضایتی و تغییر از داخل که خرج و تلفات برای خودشون حداقله و خودشون تو حاشیه امن می مونند و ماهیگیری می کنند
هیچ گربه ای خیر سر باباش موش نمیگیره . کسی دلش به حال ایران و ایرانی نسوخته و همه دنبال مهره های خودشون در این مملکت هستن.... ولی مجاهد ها غیر قابل توصیفن.
اسم این نشست، محفل خصوصی نیست. لطفا از کلمات درست استفاده کنید.
همچنین اگر جنگی هم باشه، فعلا علنی نمیکنند.
سازمان مجاهدین خلق ، همانطور که در داخل مورد قبول اکثریت مردم نیست، در خارج کشور نیز جایگاه و وجاهتی ندارد. مسئولین کشور باید توان خود را بر روی تنش زدایی با ایالات متحده بگذارند. و از فکر و اندیشه مدیریت جهانی و کاسه داغ تر از آش شدن خوداری نمایند.
اره فرض کنین بیان استراژیشون رو بگن به همین راحتی
خدا رو شکر که دشمنان ما را از احمقها قرار داد.
این نادانها هنوز نمیدانند که عاشقان مهدی عجل الله تعالی فرجه و فرزندان روح الله با انقلاب اسلامی فصل جدیدی در ادبیات سیاسی جهان گشوده اند. اینها در کشورهایی که درس خود را از ایران گرفته اند هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند چطور هنوز امید دارند کشور با صلابت و متکی به امداد الهی را تغییر دهند.
تنها امید آنها که واقعی است و ممکن است محل صدمه باشد ضعف داخلی است. ضعفی که ناشی از سستی ایمان و دور شدن از روحیه اسلامی و انقلابی است. گرایش مفرط به دنیا و ثروت اندوزی، باور نداشتن به نیروهای داخلی و اعتماد بی جا به بیگانگان می تواند ما را در معرض شکست قرار دهد.
باید با امر به معروف و نهی از منکر این تفکر و گرایش مخرب را ریشه کن کرد.
هیچ اعتباری به این گفتگوها نیست و همیشه باید آماده بود. این طبیعت دشمن است که از ضعیفترین استحکامات حمله خود را آغاز می کند و ما باید خودمان را دائما رصد کنیم و این نقاط و نکات ضعف را شناسایی و به سرعت تقویت کنیم. معلوم است که اینها امروز که ایران را از نظر نظامی قدرتمند است، مورد حمله قرار نخواهند داد
آقای پمپئو مردم رو تحریم کردییییددددد نه قشر مرفه دولتی رو
فکر کردید اقای وزیر خارجه آمریکا مانند بعضی از مسئولان ما گل به خودی می‌زند که اسرار و یا تصمیمات حکومتی را توی هر سخنرانی افشا کند!!! لطفا از سخنان عمومی دشمنان کشور برای خودمان توهم و تحلیل نبافید و به خورد مردم ندهید.
دلتونو خوش کنید
اين چه ترجمه اي است؟
مرگ بر دنیا ... مرگ بر غرب ... مرگ بر شرق ... جایی مونده نگفته باشیم ... بگید تعارف نکنید ...
براستی چرا دولتهای مختلف آمریکا،مردم ایران را ناچیز و احمق می شمارند و خودشان را علامه دهر ؟؟
جان بولتن یا آن دیگری که با منافقین ارتباط دارند برای مردم ایران قابل درک است که دولتهای آمریکا از هرابزاری برای بزانو درآوردن ملت ایران استفاده کرده و خواهدشد کرد،آنها از زمان کارتر تا ترامپ دایم و بی وقفه ازمنافقین،سلطنت طلبها و سایر گروهها و افراد برای منظورشان استفاده کرده و تلویزیونها ورادیوها و فضای مجازی هم که شبانه روز بنفع انها مشغولند،پس پمپیو چموشی بیش نیست.
اما یک سوال مهم،،در مقام مقایسه ایران در منطقه خودمان با کشورهای عربی و افریقایی و اسیایی که هر روز درگیر جنگ و کودتا و خونریزی هستند!!!!براستی ایران و ملت این خاک در طول 40 سال انقلابشان چه دستاوردهایی و قدرتی داشته اند که امریکا با همراه کردن 126 کشور بزرگ و کوچک،نتوانسته اند این ملت را بزانو دراورند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
متاسفانه مردمی که به خارج مهاجرت کردند به جای اینکه خودشون رو تو آبادانی کشورشون سهیم کنند خودشون رو برتر و متفکرتر می دونند و خودشون زمینه احمق شدن رو
باز می گذا رند و چوپ تو چرخ ایران می کنند
حرفهاییکه بوی برابری تو سطح جهانی باشه لرزه بر امپریالیزم می باشد.
سلام
صحبت های اقای پمپئو نشاندهنده وقوع یک جنگ محتمل و قریب الوقوع است
ادرس های غلط انها را باور نکنیم!
ترامپ عاشق این است که در تاریخ جاودانه شود پس او حتمن دست به کاری خواهد زد
من ازاسراییلی ها متنفرم اما ازفلسطینی ها بیشتر چون امثال عربستان وامارات دلشون برای فلسطین نسوخته ک عرب هستند ما شدیم کاسه داغ ترااز آش من سیاسی نیستم اما متافع کشورم را منافع مردمم را هرهیچ چی عوض نمیکنم وخدای همه یکیست خدای مسیحی یهودی یامسلمان اگر کسی بودم قدرتی داشتم کاری میکردم طی ۱۰سال این کشوربهترین وقدرتمندترین کشور خاورمیانه باشه ترکیه درامدتوریستیش ۲برابر درامد نفت ماست وما نمیتونیم باابرقدرت دنیا سرشاخ بشیم فقط داریم تاوان میدیم .
متنفرم ازسیاستمدارا امریکا کا خودشون همه کاره دنیا میدونن کاش کره شمالی امریکا روبا موشکهاش باخاک یکسان میکرد
شتر در خواب بیند پنبه دانه
دل ساده دلان گیرد بهانه
تاآخرپایی کشور ایران خواهیم ایستادوهیچ کس نمی توانم به ما تعرض با غلط کند خطاب به عربستانی که انتقام خون شهدا حج را خواهیم گرفت
والا من گیج شدم یعنی امریکا میتونه نظام اسلامی ایران رو نابود کنه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر