بازدید 3937

بانک مرکزی کره جنوبی نرخ سود را اعلام کرد

کد خبر: ۸۹۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 18 April 2019

بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل نگرانی از شرایط اقتصادی این کشور نرخ سود را بدون تغییر ۱.۷۵ درصد حفظ کرد.

بانک مرکزی کره جنوبی

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل کاهش صادرات و عمیق تر شدن نگرانی در مورد چشم انداز رشد اقتصادی این کشور و همچنین افزایش ضعیف تورم، نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد.  

در همین حال، بانک مرکزی کره جنوبی نرخ سود بازخرید ۷ روزه را ۱.۷۵ درصد اعلام کرد که پیش از این توسط کارشناسان اقتصادی بلومبرگ پیش بینی شده بود. البته این نرخ سود از رقم پایین ۱.۲۵ درصد به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی و ۱.۷۵ درصد در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش پیدا کرده بود.

در اوایل ماه جاری میلادی «لیی یئول» رییس بانک مرکزی کره جنوبی نسبت به رشد اقتصادی آهسته و افزایش ریسک ها ابراز نگرانی کرده بود و اعلام کرد که زمان کاهش نرخ بهره فرا نرسیده است. همچنین بیشتر کارشناسان اقتصادی تغییری را در نرخ سود کره جنوبی در سال جاری میلادی نمی بینند.  

به گفته تحلیل گر اوراق بهادر سرمایه گذاری «اوگین» کره جنوبی هرگونه تغییر در موضع سیاست دولت تحت دو شرایط انجام می گیرد؛ نخست بازنگری بانک مرکزی در پیش بینی رشد اقتصادی و دوم به برطرف شدن نگرانی ها از عدم توازن مالی که البته هر دو آنها غیر ممکن به نظر می رسد.  

بانک مرکزی کره جنوبی پیش بینی از رشد اقتصادی و تورم این کشور را در سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب به ۲.۶ درصد و ۱.۴ درصد کاهش داد. بر پایه این گزارش، قیمت مصرف کننده در کره جنوبی در ماه مارس سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد که کمترین رشد سرعت از جولای سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می شود و کمتر از رقم هدف گذاری شده ۲ درصد بانک مرکزی کره جنوبی است.

دولت کره جنوبی در حال برنامه ریزی به منظور بودجه اضافی ۷ تریلیون وون (۶.۱ میلیارد دلاری) در سال جاری میلادی برای کمک به اقتصاد این کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر