بازدید 2680

لغزش قیمت در بازار نفت با حمایت ناشی از کاهش تولید جبران شد

قیمت نفت خام در روز پنجشنبه علیرغم سقوط غیر منتظره میزان ذخایر نفتی ایالات متحده کاهش یافت، اما این امر به علت کاهش کمتر از انتظار ذخایر بنزین و همچنین ادامه روند محدودسازی تولید توسط کشورهای عضو اوپک جبران شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 18 April 2019

تابناک اقتصادیقیمت نفت خام در روز پنجشنبه علیرغم سقوط غیر منتظره میزان ذخایر نفتی ایالات متحده کاهش یافت، اما این امر به علت کاهش کمتر از انتظار ذخایر بنزین و همچنین ادامه روند محدودسازی تولید توسط کشورهای عضو اوپک جبران شد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز؛ هر بشکه نفت خام دریای شمال (برنت) در ساعت 7 صبح روز پنجشنبه به وقت گرینویچ در معاملات آتی به قیمت 71 دلار و 43 سنت معامله شد، که 19 سنت یا 0.3 درصد نسبت به آخرین معامله کاهش داشته و همچنین اختلاف بیشتری با قیمت معاملات روز چهارشنبه که بالاترین میزان در 5 ماه اخیر بوده و به قیمت 72 دلار و 27 سنت رسیده بود، پیدا کرده است.

نفت خام WTI ایالات متحده  نیز در معاملات آتی به قیمت 63 دلار و 62 سنت معامله شد، که 14 سنت یا 0.2 درصد کاهش داشته است.

در ساعات ابتدایی روز هر دوی این ها با قیمت بالاتری معامله می شده اند.

داده های منتشر شده توسط اداره انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی با 12ام ماه آوریل، 1 میلیون و 400 هزار بشکه کاهش داشته است، این در حالی است که تحلیلگران انتظار افزایش 1 میلیون و هفتصد هزار بشکه ای را داشتند.

ابهیشک کومار، رئیس بخش تحلیل بازار در شرکت Interfax Energy در این باره گفت: کاهش غیر منتظره در میزان ذخایر نفت خام ایالات متحده به دلیل مصرف کمتر از حد انتظار بنزین و محصولات مقطر در این کشور جبران شده است.

ذخایر بنزین در این کشور افت 1 میلیون و 200 هزار بشکه ای داشته اند، در حالی که تحلیلگران در نظر سنجی رویترز افت 2 میلیون 100 هزار بشکه ای را در این بازه پیشبینی کرده بودند.

ذخایر تقطیر یافته از جمله گازوئیل و روغن گرمایش نیز 362 هزار بشکه کاهش داشته است، که البته این مقدار نیز کمتر از میزان 846 هزار بشکه ای پیش بینی شده توسط تحلیلگران بوده است.

قیمت ها در سال جاری توسط توافق منعقده بین کشورهای عضو اوپک و متحدانش، مبنی بر کاهش میزان تولید نفت خام به 1 میلیون و 200 هزار بشکه در روز، حمایت شده اند.

همچنین منابع جهانی نفت خام به دلیل تحریم های وضع شده از سوی ایالات متحده بر ایران و ونزوئلا  دچار محدودیت شده است.

طبق گزارش tankertrackers و منابع صنعت نفت، میزان صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل، به کمترین حد خود در سال 2019 رسیده که نشان دهنده کاهش تمایل خریداران به خرید نفت این کشور با توجه به احتمال اعمال فشارهای بیشتر از سوی واشنگتن می باشد.

از سوی دیگر اما افزایش میزان تولیدات ایالات متحده و اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین، قیمت ها را متعادل نگه داشته است .

کومار در این باره گفت: افزایش مداوم تولید توسط ایالات متحده و همچنین تردید در بخش تقاضا که به علت اختلافات بین چین و آمریکا به وجود آمده، از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارش ماهانه اش در روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار می رود میزان تولید نفت خام ایالات متحده در ماه مه حدود 80 هزار بشکه در روز افزایش داشته و به رقم 8 میلیون و 460 هزار بشکه در روز برسد.

افزایش تولید توسط ایالات متحده بخشی از کمبودهای موجود در بازار را پر کرده است، با این حال جبران تمام کمبود بازار با نفت شیل ایالات متحده به دلیل ساختار پالایشگاه ها و انواع گوناگون نفت مورد نیاز آنها امکان پذیر نیست.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها