بازدید 2950

برنامه وزارت علوم برای تقاضا محور کردن پایان‌نامه‌ها

کد خبر: ۸۹۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 15 April 2019

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طرح تقاضامحور کردن رساله‌ها تدوین شده که در این راستا پیگیر ارائه گرنت کامل به دانشگاه‌ها هستیم.

به گزارش فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست هم اندیشی وزیر علوم با صاحب نظران علمی کشور که صبح امروز در محل وزارت علوم برگزار شد ، گفت:فارغ التحصیلان ایرانی فعالیتهای خوبی انجام داده‌اند و توانستیم در مطالعات اجتماعی، علوم پایه و پزشکی افتخارات خوبی کسب کنیم . همچنین ۳ درصد از مقالات برتر جهان را براساس آمار جهانی تولید میکنیم و رتبه برتر را در میان کشورهای اسلامی داریم و ۱۶ جهان هستیم.

‎وی افزود: دانشگاهیان به دنبال این هستند تا دانش پلی برای پاسخ به نیازهای کشور باشد . چرا که ایران با کمبود آب و مشکل ریزگردها مواجه است و از سوی دیگر نیز مشکل بیکاری را داریم و اشتغال پذیری فارغ التحصیلان از وظایف پیش روی ما است.

‎برومند ادامه داد: نیاز به راه حل های جدیدی برای حل مشکلات داریم و باید به کمک تیم تحقیقاتی و از طریق راه حل های فناورانه ایده های خودرا به محصول و خدمات تبدیل کنیم.

‎ وی افزود:به دنبال توسعه فناوری های جدید هستیم و اگر در گذشته می‌توانستیم به تنهایی چالش ها خودرا برطرف کنیم امروز باید از طریق همکاری ها برنامه هایمان را پیش ببریم فارغ التحصیلان باید کارآفرین شوند اکوسیستم مناسب نوآوری باید ایجاد شود و به کمک این سیستم پیچیده ایده ها را به محصول تبدیل کنیم.

‎معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اضافه کرد: متاسفانه نگاهی که در بدنه علمی وجود دارد به جای اشتراک سبب افتراق می‌شود و هیچ ارزیابی خاصی درباره گروه های علمی انجام نمی‌گیرد درحالی که همکاری ها باید بصورت کافی وجود داشته باشد و در یک نظام واحد برنامه های علمی پیش بروند.

‎وی در ادامه بیان کرد: البته همکاری مناسبی میان دانشگاه ها و پژوهشکده ها وجود ندارد و هر دو نهاد یکدیگر را رقیب می‌دانند و ادامه این نگاه ها مانع از تشکیل نظام واحد و منسجمی می‌شود.

‎برومند تصریح کرد: برای تشکیل اکوسیستم نوآوری باید نگاه خودرا تغیر دهیم ، توسعه علم و فناوری باید سد راه توسعه ناهمگون برنامه ها شود.

‎وی با اشاره به برنامه دانشگاه ها برای مناطق سیل زده گفت: دانشگاه‌های مختلف حضور پر رنگی در مناطق سیل زده داشته اند حتی برخی از دانشگاهیان در ستاد بحران حضور دارند. همین اتفاق تصویر مناسبی از دانشگاه ارائه می دهد.

‎برومند با اشاره به طرح رصد اشتغال ادامه داد: این برنامه با دقت پیش می‌رود و از طریق سامانه وزارت کار میزان اشتغال دانشگاهیان استخراج شده است.

‎وی درباره تقاضامحورکردن رساله های دانشجویی گفت:در بحث تقاضا محور کردن رساله ها طرحی تدوین شده که به دنبال این هستیم به دانشگاه ها گرنت کامل ارائه شود.البته در ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۳ مرکز رشد کشور، بیش از ۴۲ هزار شغل ایجاد شده است و بیش از ۶ هزار واحد فناور که افزون‌ بر ۱۲۰۰ واحد آن مربوط به شرکت های دانش بنیان است ؛ ۸ هزار میلیارد تومان فروش داشته و ۲۳۰ میلیون دلار نیز صادرات داشته اند.

‎وی ادامه داد: برنامه ریزی های کشوری با ید دقیق تر و عملیاتی‌تر شوند چرا که فقط تدوین بودجه پاسخگو نیست و باید بتوانیم در شرایط سخت راه حل های مناسب را ارائه کنیم.

‎وی ادامه داد: دریافت نیاز دقیق دستگاه ها برای ما اهمیت ویژه ای دارد از این رو در ۱۰ استان، برنامه علم و فناوری تدوین شده است.

‎برومند در پایان خاطر نشان کرد: برای پیش برد فعالیت های علمی نیازمند همکاری و حضور اساتید و صاحب نظران علمی هستیم وزارت علوم بزرگترین مجموعه کارشناسی کشور است و این مجموعه می‌تواند تصویر علمی درستی از کشور ارائه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل