بازدید 2718

وام‌های دانشجویی انتظار اصلی دانشجویان

کد خبر: ۸۹۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 14 April 2019

صندوق رفاه دانشجویان به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه‌های دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی راه اندازی شده است.

به گزارش آنا، صندوق رفاه دانشجویان به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه‌های دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی راه اندازی شده است.

این صندوق همانند دیگر صندوق‌ها درآمدزایی دارد همچنین دارای ردیف بودجه دولتی نیز هست و طی چند سال اخیر با شعار خدمت رسانی توام با کرامت انسانی، تحول قابل ملاحظه ای را به وجود آورد.

افزایش ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی مبلغ وام‌های دانشجویی

پوشش ۱۰۰ درصدی تسهیلات و افزایش ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی مبلغ وام‌های دانشجویی، ایجاد و تقویت ۱۱۴ صندوق خیریه و قرض‌الحسنه در دانشگاه‌ها برای کمک و ارائه وام شرافتی به دانشجویان بی‌بضاعت برای جلوگیری از ترک تحصیل، جلب حمایت نهادهای عمومی، مردمی و خیران با ظرفیت‌سازی ۲۲۴ میلیارد تومان، وصول ۴۲۰ میلیارد تومان از ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبات معوق صعب‌الوصول انباشت شده در ۳۰ سال گذشته و افزایش ۱۹۲ درصدی ذخیره مالی استراتژیک صندوق که از ۱۳۹ میلیارد تومان در طول چهار دهه فعالیت صندوق به ۴۸۸ میلیارد تومان در سال ۹۷ از جمله کارهای صورت گرفته در دوره ریاست ذوالفقار یزدان‌مهر است.

رشد ۱۶۰ درصدی درآمد اختصاصی

رشد ۱۶۰ درصدی درآمد اختصاصی صندوق نسبت به مدت مشابه قبل، تحقق یک هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان درآمد اختصاصی در چهار سال اخیر، رشد ۱۰۸ درصدی اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان در چهار سال اخیر نسبت به چهار سال مشابه و افزایش وام ویژه دوره دکتری از هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۳ به ۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ نزیدک به ۵۸ برابر از دیگر کارهای صورت گرفته در صندوق رفاه دانشجویان است.

همچنین در چهار سال اخیر صندوق رفاه دانشجویان ۳۷ میلیارد تومان کمک رهن به دانشگاه‌ها برای تحقق هدف «هیچ دانشجوی واجد الشرایطی نباید پشت در سرای دانشجویی بماند» پرداخت کرده است از طرفی ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت سراهای متأهلی و مجردی مورد نیاز ظرفیت سازی صورت گرفته است.

امور مجلس و معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی ماموریت جدید رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویی

گفتنی است ذوالفقار یزدان‌مهر با حکم رئیس سازمان بهزیستی کشور به عنوان «قائم مقام رییس در امور مجلس و معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی» منصوب شد.

در متن حکم یزدان‌مهر آمده است: با عنایت به تأثیر و کارکردهای مثبت حاکمیت فرهنگ تعاون و مولفه اثرگذار وفاق اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه و مسئولیت اجتماعی نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات پیشرو در روان‌سازی فرایندهای اجتماعی، تدوین و اجرای راهبردهای اساسی مشارکت پذیری، ترویج خیر جمعی، سازماندهی و کسب حداکثر مشارکت مردمی فعال و آگاهانه در جهت ارتقا رفاه و سلامت اجتماعی و توسعه پایدار کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌کند. لذا از شما انتظار دارم تمامی توان و تلاش خویش را در جهت یافتن سازوکارهای اجرایی جامع، مکفی و مطلوب در راستای تقویت و توسعه شبکه ارتباطی و حمایتی مردمی کارآمد برای انجام کارهای ماندگار، زود بازده و اثربخش مبتنی بر اهداف و برنامه‌های سازمان و در جهت حصول منافع نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه بکار گیرید.

در ادامه این حکم بیان شده است: یقیناً در این راستا بهره‌گیری از روش‌های حسنه در امور خیریه، توسعه و تقویت اعتماد عمومی و مردمی از طریق شفاف‌سازی فرایندهای انجام کار، نیازسنجی و اولویت‌بندی و نظارت بر نحوه هزینه کرد و مصرف کمک‌های نقدی و غیرنقدی بر اساس نیات واقفین و خیرین و با توجه به نیازهای جامعه هدف، تلاش در جهت تمرکززدایی و توسعه واگذاری امور، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و راهکارهای قانونی در راستای روش‌مند کردن و تسهیل‌گری فرایند صدور مجوزهای فعالیت برای مراکز غیردولتی و موسسات خیریه همراستا با اهداف سازمان، برنامه‌ریزی پویا و سازنده به‌منظور شناسایی فرصت‌ها، پتانسیل‌های موجود و انتقال تجارب موفق نهادها، موسسات و مراکز غیردولتی در داخل و خارج از کشور و بهره‌گیری از انگیزه‌های انسان‌دوستانه و داوطلبانه گروه‌های داوطلب خدمت مورد تاکید بوده و اهداف سازمان را درمهیا ساختن زمینه‌های توانمندسازی آحاد جامعه هدف از طریق کمک به تأمین مسکن، اشتغال پایدار و تأمین جهیزیه و ازدواج آسان معلولین و نیازمندان جامعه محقق خواهد ساخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان