بازدید 5397

درخواست ستاد حقوق بشر از شورای امنیت

کد خبر: ۸۹۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 10 April 2019

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از اقدام اخیر دولت ترامپ و هشدار نسبت به عواقب نقض سیستماتیک حقوق بین الملل توسط آمریکا، از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا ضمن ورود جدی به موضوع فوق، اقدام قانونی و عملی قاطع خود در این زمینه را به کار گیرند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی به شرح ذیل است:

"بار دیگر جامعه جهانی شاهد نقض سیستماتیک حقوق و قوانین بین الملل توسط دونالد ترامپ بود. فردی که مترصد نابود سازی حقوق بین الملل در پرتو بکارگیری زور و یاغی گری است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتاق فکر دو نفره (ترامپ نتانیاهو) را نقض صریح بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد دانسته و آن‌را همانند سایر اقدامات یکجانبه ترامپ اعم از امضای شرم آور اعلامیه حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر بلندی‌های جولان، شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت این رژیم، دخالت آشکار در امور داخلی و اعمال تحریم‌های یکجانبه متعدد و ظالمانه علیه کشورهای مختلف جهان، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و خروج از برجام، تهدید و متعاقباً خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خروج از موافقتنامه پاریس و نقض ده‌ها سند و تعهد بین المللی نماد کارنامه سیاه ترامپ در کاخ سفید دانسته و در همین رابطه شناسایی سپاه پاسداران ایران در ردیف گروه‌های تروریستی را اقدام جدید دیگری در مسیر نضج تنفر و ناامنی در جهان، خصوصاً منطقه غرب آسیا قلمداد و به شدت محکوم می‌کند.

عملکرد دونالد ترامپ طی سه سال گذشته نماد اقدام سیستماتیک وی برای بدبین کردن ملت آمریکا و سایر کشورهای جهان نسبت به سه طیف از انسان‌ها یعنی مسلمانان، خارجیان و مهاجران از یک سو و خلق دو پدیده جدید یعنی ً تروریسم شویی ً و ً تروریسم زایی ً در جهان می‌باشد.

امروز تداوم حمایت مبتنی بر زور از نماد بارز تروریسم دولتی در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم اشغالگر قدس از یک سو و تلاش برای جایابی و تقویت گروه‌های تروریستی بخشی از کارنامه سیاه آقای ترامپ در کاخ سفید می‌باشد.

در شناسایی تروریست‌های واقعی در جهان ذکر این نکته لازم است که فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران ایران بعنوان منسجم‌ترین و منظم ترین نیروی نظامی موفق در برچیدن شبکه‌های تروریستی تحت الحمایه آمریکا و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و فعال در کمک به غیرنظامیان و دولت‌ها به هنگام وقوع حوادث طبیعی چون سیل و زلزله، علاوه بر ۸۰ میلیون ایرانی، امروز مورد وثوق و احترام دول و ملل منطقه خصوصاً دهها میلیون شهروند عراقی، سوری، افغانی… می‌باشند.

شایان ذکر است فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران هرگز همانند ترامپ و دولتمردانش که اخیراً نیز به دلیل ارتکاب جرایم گسترده جنگی در افغانستان و آغاز تحقیقات مقدماتی توسط دیوان کیفری بین المللی با رسوایی جدید دیگری روبرو هستند، هرگز شبانه و تحت شدیدترین پوشش‌های امنیتی به کشورهایی که اخیراً از یوغ تروریست‌ها خارج شده‌اند، سفر نکرده و محافظین واقعی ایشان همانا ملت‌ها و دولت‌های فهیم منطقه می‌باشند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام انزجار شدید از اقدام اخیر دولت ترامپ و هشدار نسبت به عواقب نقض سیستماتیک حقوق بین الملل توسط آمریکا، از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهد تا ضمن ورود جدی به موضوع فوق، اقدام قانونی و عملی قاطع خود در این زمینه را به کار گیرند."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل