بازدید 4560

انتخابات اسرائیل، علت اصلی تروریستی خواندن سپاه

کد خبر: ۸۹۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 10 April 2019

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فشار حداکثری بر ایران و برگزاری انتخابات در اسرائیل، علل اصلی قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مرتضی صفاری اظهار کرد: آمریکا با قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی، دو هدف را دنبال می‌کند که ایجاد فشار حداکثری بر ایران و امتیاز دادن به نتانیاهو در انتخابات اسرائیل از جمله این اهداف است.

وی افزود: آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ، موضوعی را با عنوان فشار حداکثری بر ایران مطرح کرده و همه تحریم‌های گذشته و اقدام اخیر آن‌ها در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی در همین راستا بوده است.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس گفت: علاوه بر موضوع یاد شده، اقدام آمریکا، دادن امتیاز به نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات اسرائیل بوده است چون آن‌ها از ایران و سپاه پاسداران واهمه دارند و این اقدام در جهت حمایت از نتانیاهو بوده است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها در این موضوع به دنبال درگیری نظامی با ایران نبودند ولی باید بدانند که این اقدام چه تبعاتی برای آن‌ها دارد و قطعاً اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته که اولین اقدام متقابل، تروریستی قلمداد کردن نیروهای نظامی آمریکایی در غرب آسیا است.

صفاری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که چنین تصمیماتی برای آن‌ها هزینه‌بر خواهد بود و بی‌جواب نمی‌ماند. در همین راستا مجلس با تصویب لایحه‌ای دست دولت و نیروهای نظامی را برای اقدام متقابل باز می‌گذارد.

وی افزود: وقتی نیروی نظامی یک کشور که رکن اصلی حفظ امنیت و ثبات کشور و دارای محبوبیت بین مردم است در لیست تروریستی قرار می‌گیرد، نشان از غیرمعقول بودن این موضوع و غیرقابل قبول بودن آن است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وقتی خود مقامات آمریکایی بارها در سخنان خود اذعان کرده‌اند که سپاه پاسداران به تنهایی بیش از بقیه نهادها و کشورها در منطقه علیه تروریست اقدام کرده است، حالا در این اقدام غیر معقولانه نام سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار می‌دهند.

صفاری گفت: آمریکا از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ، اقدامات نامعقولی از قبیل خروج از برجام، خروج از معاهده پاریس، خروج از یونسکو و اقدامات این چنینی انجام داده که این اقدامات باعث برهم خوردن ثبات و امنیت جهان خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر