بازدید 10031

پولی شدن معابر منطقه ۲ تهران برای پارک خودروها

کد خبر: ۸۹۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 10 April 2019

شهردار منطقه ۲ جزئیات طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، رسول کشت پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سه فاز، ۱۵ هزار ظرفیت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ به صورت هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن جدید کنترل می‌شود، گفت: از ابتدای سال گذشته مطالعات پیرامون پارک حاشیه‌ای در سطح منطقه ۲ انجام شد و از آنجایی که معاونت حمل و نقل ترافیک معتقد بود که نباید مناطق به صورت جزیره‌ای فعالیت کنند، قرار شد همه مناطق تحت یک اپلیکیشن نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای‌شان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ۲ به عنوان منطقه نمونه برای اجرای پایلوت طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند انتخاب شد، گفت: مزایده برای انتخاب پیمانکار برگزار شد و امیدواریم تا آخر فروردین ماه بتوانیم نسبت به کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای اقدام کنیم.

کشت پور با بیان اینکه ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای در ۹۰ معبر شناسایی شده که در سه فاز و تا تیر ماه نسبت به کنترل هوشمند آنها اقدام می‌کنیم، گفت: در فاز اول محور خیابان کوهستان، خیابان سرو، بلوار فرهنگ، بلوار قیصر امین پور، بلوار دریا، بلوار دادمان، خیابان خوردین، ستارخان و … تحت پوشش کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای قرار خواهند گرفت.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان فروردین ماه نسبت به اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ اقدام کنیم، اظهار کرد: در سه فاز تا اول تیر ماه ۱۵ هزار پارک حاشیه‌ای منطقه ۲ هوشمند می‌شود که بر اساس آن پارک نیم ساعت اول برای شهروندان رایگان خواهد بود به عنوان مثال اگر به مدت ۲ ساعت خودروشان را در کنار خیابان پارک کنند، باید هزینه ۱.۵ ساعت پارک را پرداخت کنند.

وی گفت: با اجرای این طرح سعی داریم نسبت به تشویق مردم به انجام سفرهای کوتاه مدت با وسایل شخصی‌شان اقدام کنیم و نباید اینگونه باشد که یک فرد صبح تا شب خودرو شخصی‌اش را در خیابان و یا جلوی مغازه‌اش پارک کند و مابقی شهروندان برای انجام سفرهای کوتاه مدت خود خیابان‌ها را برای پیدا کردن جای پارک بگردند.

کشت پور در مورد وضعیت ساکنین و کسبه‌ای که دارای دو خودرو هستند نیز عنوان کرد: اگر این افراد خودروهایشان را در کنار خیابان پارک می‌کنند باید هزینه آن را نیز بپردازند و در این طرح سعی کردیم همزمان با هوشمندسازی شریان‌های درجه ۱ و شریان درجه ۲ ، معابر جمع‌کننده را نیز پوشش دهیم و اینگونه نخواهد بود که شهروندان برای فرار از پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای به کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف بروند و آنجاها را شلوغ کنند.

وی با بیان اینکه در اوایل اجرای هر طرح ممکن است نارضایتی‌هایی ایجاد شود و نقاط قوت و ضعف در طرح پایلوت شناسایی می‌شود گفت: البته در سال ۹۳ در مناطق مرکزی شهر با نصب پارکومتر نسبت به مدیریت پارک حاشیه‌ای اقدام کردیم و با اتکاء به آن تجربیات، طرح جدید را اجرایی می‌کنیم.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه با اجرای این طرح دیگر شاهد این نخواهیم بود که در خیابان‌ها پارک دوبل صورت بگیرد ادامه داد: حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی و اتوبوس در سطح منطقه ۲ وجود دارد و شهروندان می توانند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۶
حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی و اتوبوس در سطح منطقه ۲ وجود دارد

حمل و نقل عمومی بخوره تو سرتون
بازم دست دزاری به جیب مردم شروع شد.مردم ماشین پارک کنند پول هم بدن بعد کسی هم بزنه به ماشین بره جایی پاسخگو نباشه.راست میگید پارکینگ بسازید.
آیا در لایحه بودجی کشوری، شهرداری ها مجاز هستند از طریق فروش جای پارک مشاع خیابانها، درآمدزایی کنند؟ تا جایی که یادم است دلیل جمع شدن پارکبانها همین عدم تطابق با قانون بود که راهنمایی و رانندگی مدام به آن اعتراض داشت
از قرار معلوم،پایانی بر فریب مردم نیست.
جناب آقای مسئول ناآشنای درد مردم
شما لطفا صورت مسئله را پاک نکنید و به مسئولیت خودتان عمل کنید. اگر وسایل نقلیه عمومی مناسب و متناسب با شان و منزلت شهروندان را تهیه می کردید دیگر هیچ کس راضی نمی شد که مصیبتی به نام ترافیک را تحمل کند و خودروش را در کنار خیابان و زیر آفتاب یا باران و برف در اختیار سارقان گرانقدر قرار دهد.
عوارض سالانه خودرو برای چیست و صرف چه می شود.
خدایی !!! طرح ترافیک اصلی یا زوج و فرد را برای مقابله با آلودگی هوا ایجاد کردید یا اینکه منبع درآمدی پایدار برای شهرداری داشته باشید
شما فقط دست بگیر دارید ماشالله
پروردگارا آنی ما را به خودمان وا مگذار.
بنظر من این کار ناجوانمردانه است یک زمانی این شهرداری پارکینگی که در ساختمان پیش بینی نشده را به بهانه اشغال فضای بیرون فروخت و حالا دوباره سعی در دریافت مجدد پول برای چیزی که قبلا فروخته پول بگیرد. بنظر شهرداری باز برای مردم کیسه دوخته است بخصوص در منطقه دو که شما بیایید ملاحظه کنید که وضع اسفالت تا موارد دیگر در چه وضعیتی می باشد.
فقط هر كاري ميكنن خواهشا يموقع دوباره حضور فيزيكي پاركبانها راه نيوفته كه از همه جهات براي شهروندان مشكل ايجاد ميكرد
خدمات صفر وفقط دریافت پول
اگه یه کار درست انجام دادین همین بود رو کل تهران عملیاتی بکنید
خونه ما شهرک غرب هست امدن کل خیابون اصلی که خیلی کم ممکنه ماشین بزاریم هم پولی کردن .دم نانوایی گذاشتن .خیابونای خلوت و شلوغ کلا کم مونده واسی نفس کشیدنم پول بدیم
گناه کردیم توی منطقه 2 زندگی میکنیم؟؟؟؟؟
این طرح بسیار خام و ناشیانه است . جلوی مسجد و خیلی جاهاییکه منزل مردم است اقدام به پولی کردن کرده اند
لطف كنيد تعداد ايستگاههاي مترو و خطوطي رو كه به بلوار هاي فرحزادي دادمان و ... ختم ميشوند . ساعت توقف در حاشيه براي رسيدن اتوبوس و .. رو هم اعلام فرماييد بعدا بگيد از وسايل عمومي استفاده كنيد .
Ok bet متطقه دو مه از دانشگاه به میدان آزادی و آزادکان می رود بهتر در on time بودن کنترل مدیریتی شود که اینهمه ازدحام ایجاد نشود و نیز تهیه کارت در ایستگاه ها تسهیلات شود متشکرم اقای کشت پور
بهترین شغل و پر درآمد ترین شغل در ایران سردفتری میباشد.
درآمد ماهیانه 80 تا 150 میلیون تومان و ساعت کاری کم ( از 9 صبح تا 2 بعد از ظهر )بعد از 30 سال امتیاز سر دفتری خود را میتوانید به قیمت امروز 2 میلیارد تومان بفروشید.
در ضمن مسئولان نظام هم هر روز درآمدتان را با افزایش زمینه کاری ( سند خودرو ) افزایش میدهند.
کدوم حمل و نقل عمومی؟ هیچوقت ساعت 7 صبح به مترو سر زدید؟ کیسه دوختن برای جیب مردم!!!
دست ازسر مردم بردارید ماهرچي درمياريم باید بدیم به دولت بدبخت شديم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار