بازدید 2122

افزایش فشار بر گوگل و فیس بوک در اروپا

بسیاری از کشورهای اروپایی فشارهای خود را بر روی فیس بوک و گوگل و دیگر شرکت‌های فناوری امریکایی تشدید کرده‌اند تا آنها برای بلوکه کردن محتوای نامناسب به طور جدی‌تر اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 09 April 2019

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، شبکه های اجتماعی آمریکایی در زمینه مسدود کردن محتوای نژادپرستانه، تروریستی و حاوی هرزه نگاری چندان فعال نیستند و در این زمینه جدیت کافی به خرج نمی دهند. لذا دولت های کشورهای مختلف جهان، آنها را برای حل این مشکل زیر فشار گذاشته اند.

انگلیس از جمله کشورهایی است که با تصویب قانون جدیدی قصد دارد مدیران شبکه‌های اجتماعی را که محتوای مذکور را پاک نکنند به پرداخت جریمه نقدی یا فیلترشدن سایت هایشان محکوم کند.

از سوی دیگر یک کمیته تخصصی در پارلمان اروپا به دنبال آن است که قانونی را به تصویب برساند که به موجب آن هر شرکت اینترنتی تنها یک ساعت وقت دارد تا مطالب نامناسب و دارای محتوای تروریستی را پاک کند و در غیر این صورت به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود. میزان این جریمه می تواند به میلیاردها دلار برسد.

وزیر کشور انگلیس در این زمینه تصریح کرده که ما شرکت های اینترنتی را به پاک کردن محتوای نامناسب موجود در آنها مجبور خواهیم کرد. استرالیا، نیوزلند و برخی کشورهای اروپایی دیگر نیز به دنبال اقدامات مشابهی در این زمینه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل