بازدید 5238

رقیب ترامپ در انتخابات: نتانیاهو یک نژادپرست است

کد خبر: ۸۹۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸ 09 April 2019

رابرت فرانسیس اورورک، که تحلیلگران مسائل آمریکا وی را رقیب اصلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده برای رقابت در انتخابات 2020 این کشور می دانند در اظهارنظری، نتانیاهو را فردی نژادپرست خوانده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، اوروک این سخنان را در بین ساکنان ایالت « آیوا» در غرب آمریکا گفته است.
این سخن درست پس از آن روی می دهد که ترامپ برای خوش رقصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رای آوری وی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک گروه تروریستی خواند.

وی پیش از این نیز با اعلام حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه و انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به قدس، حمایت بی دریغ خود را از نتانیاهو به اثبات رسانده بود.

اوروک گفت: اگر روابط اسرائیل و آمریکا بخواهد موفقیت آمیز باشد، باید از پوپولیسم در ایالات متحده عبور کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: نخست وزیر اسرائیل به فردی نژادپرست تبدیل شده است که در آستانه انتخابات پارلمانی، به اعراب در خصوص این ماجرا هشدار می دهد.

قرار است، انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی با حضور 40 حزب امروز سه شنبه در سرزمین های اشغالی برگزار شود.
نامزد دمکرات انتخابات 2020 آمریکا تصریح کرد: نتانیاهو با تهدید الحاق کرانه باختری به اسرائیل، تمامی تلاش ها برای برقراری صلح را به شکست می کشاند و برای حفظ حکومت اش با احزاب دست راستی و تندرو ائتلاف می کند.

اوروک ادامه داد: بر این باورم که حل مشکل فلسطین و اسرائیل با تشکیل دو دولت مستقل حل می شود.

وی بر خلاف ترامپ که حمایت خود را از صهیونیست ها اعلام کرده است، هفته گذشته و در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) شرکت نکرد.

نتانیاهو شنبه گذشته در جمع هوادارانش اعلام کرد که اگر بار دیگر نخست وزیر شود، طرح الحاق کرانه باختری رود اردن را به اسرائیل اجرایی می کند.

نخست وزیر نژادپرست رژیم اسرائیل پیش از آن نیز در گفت و گو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی گفت که ترامپ را از موضوع الحاق شهرک های احداث شده در کرانه باختری به اسرائیل را مطلع خواهد کرد.

وی افزوده بود: الحاق تمامی شهرک نشینان در کرانه باختری بصورت تدریجی و با هماهنگی آمریکا انجام خواهد گرفت.

گزارش منابع صهیونیستی و فلسطینی حکایت از آن دارد که 670 هزار شهرک نشین در کرانه باختری و قدس شریف و در 396 شهرک ساکن هستند.

براساس قطعنامه سازمان ملل متحد، تمامی شهرک نشین های احداث شده در کرانه باختری شامل قدس شریف و بلندی های جولان سوریه غیر قانونی و نقض آشکار حقوق بین الملل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار