بازدید 22648
۵

محمد خدادی با چه عقبه‌ای معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد شد؟

این حوزه حساس در این روزهای دشوار اهالی رسانه از بلاتکلیفی خارج و به چهره‌ای سپرده شد که شناخت جامع از فضای رسانه‌های ایران و راهکارهای حفظ منظومه اطلاع‌رسانی کشور در این مقطع تعیین‌کننده دارد و می‌توان امیدوار بود، تغییر محسوسی در شرایط کنونی به وجود آورد.
کد خبر: ۸۹۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 08 April 2019

محمد خدادی با چه عقبه‌ای معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد شد؟وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور حکمی، محمد خدادی را معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه کرد تا این حوزه حساس در این روزهای دشوار اهالی رسانه از بلاتکلیفی خارج شود و به چهره‌ای سپرده شود که شناخت جامع از فضای رسانه‌های ایران و راهکارهای حفظ منظومه اطلاع‌رسانی کشور در این مقطع تعیین‌کننده دارد و می‌توان امیدوار بود تغییر محسوسی در شرایط کنونی به وجود آورد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه حسین انتظامی، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحویل داد، محمد سلطانی‌فر برای این کرسی منصوب شد اما پس از یک سال حضور در معاونت مطبوعاتی، نتوانست کارنامه قابل قبولی داشته باشد و ظاهراً ناخواسته مجبور به استعفا شد. پس از سلطانی‌فر، کشمکش بر سر انتخاب معاون تازه مطبوعاتی بالا گرفت و در حالی که نام علیرضا معزی به عنوان گزینه اصلی مطرح بود، مجموع حواشی که به وجود آمد این معاونت را برای دوره‌ای بلاتکلیف گذاشت و در ادامه محمدمهدی احمدی، مدیرکل حوزه وزارتی وزیر فرهنگ و ارشاد، سرپرست این معاونت شد.

در نهایت پس از یک دوره بلاتکلیفی، اکنون محمد خدادی چهره شناخته رسانه‌ای کشور به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد؛ چهره‌ای که مورد وثوق جریان‌های مختلف است و مناقشه جدی درباره انتخابش وجود ندارد و در عین حال تجربه جدی اطلاع رسانی در حساس‌ترین شرایط نظیر جنگ تحمیلی و مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 را در کارنامه داشته و از این منظر، می‌توان به سوابقش برای عبور از این شرایط پیچیده رسانه‌ای کشور امید بست.

محمد خدادی با چه عقبه‌ای معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد شد؟

در متن حکم انتصاب سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خدادی آمده است: «نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در حوزه مطبوعات و رسانه‌های عمومی به موجب این حکم به سمت «معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی» منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیرو‌های کارآمد در گسترش فعالیت‌های مؤثر خبری و تحلیلی، حمایت مادی و معنوی از مطبوعات و اصحاب رسانه و تشکل‌های صنفی، تأمین آزادی‌های مطبوعاتی در چهارچوب قانون و شکوفایی رسانه‌ای موفق و موید باشید.»

خدادی که کارنامه طولانی از مدیریت‌ها در بخش‌های فرهنگی، تبلیغی، پشتیبانی و ستادی در ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح از جمله در ستاد مرکزی پشتیبانی به ریاست حسن روحانی در دوران دفاع مقدس دارد، پس از پایان جنگ تحمیلی خبرنگار سرویس اقتصادی ایرنا و خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو نبود. او در تداوم فعالیت حرفه‌ای‌اش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل اخبار بین‌الملل خبرگزاری جمهوری اسلامی و عضو شورای خط مشی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی شد.

خدادی که عضویت در شورای مؤسس و سردبیری روزنامه ایران را در کارنامه دارد، مدیرمسئولی و سردبیری روزنامه انگلیسی زبان ایران دیلی، مؤسسه ایران، دبیرکلی سازمان خبرگزاری جنبش عدم تعهد، دبیرکلی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه، دبیرکلی سازمان خبرگزاری کشورهای عضو اکو، دبیرکلی سازمان خبرگزاری کشورهای حاشیه دریای خزر، مسئولیت سیاست گذاری و انتشار اخبار روزنامه‌ها و خبرگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی، دبیرکلی اجلاس وزرای اطلاعات سازمان کنفرانس اسلامی در تهران و دبیرکلی اجلاس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در تهران را طی سال‌های اخیر برعهده داشته است.

این مدیر پرسابقه رسانه‌ای مسئولیت گروه مطالعات رسانه ای دفتر مطالعات وزارت امورخارجه، ریاست اداره رسانه‌های وزارت امور خارجه، سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان (مدیرنمونه ملی در کشور وکسب نمایندگی نمونه در وزارت امورخارجه در ایام مسئولیت نمایندگی در پاکستان)، مدیرمسئولی و سردبیری ماهنامه نفت گاز و پتروشیمی را نیز در سوابق فعالیتش دارد. او همچنین تهیه کننده برنامه‌های مختلف تلویزیونی در برنامه های زنده و ترکیبی، مستند گزارشی در برنامه‌های در شهر؛ صبح تهران؛ آفتاب مهربانی و دوربین هفت بوده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
با همون عقبه ای که بقیه مدیران خرد و کلان این مملکت داشتند و دارند
خلاصه کلام ، سپاهی است که کار فرهنگی میکند . همانقدر که یک فرهنگی در سپاه میتواند موفق باشد ، ایشان هم ، موفق خواهند بود
حیف از نظر
فکر کنم ایشان یک بار بازنشسته شده است بکارگیری مجددش خلاف قانون است. سایقه خدمتی او هم گواه این است که باید بازنشسته شده باشد.
با پارتی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان