بازدید 8954

مخالفت شتاب‌زده سازمان سنجش با تعویق آزمون ارشد

به رغم آنکه توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش از بررسی پیشنهاد ارائه شده در هفته آینده خبر داده بود، ساعاتی پیش مسئولان این سازمان از مخالفتشان با تعویق زمان برگزاری آزمون ارشد ۹۸ خبر دادند؛ مخالفتی که شتاب زده به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 07 April 2019
به رغم آنکه توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش از بررسی پیشنهاد ارائه شده در هفته آینده خبر داده بود، ساعاتی پیش مسئولان این سازمان از مخالفتشان با تعویق زمان برگزاری آزمون ارشد ۹۸ خبر دادند؛ مخالفتی که شتاب زده به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»، طی روز‌های گذشته اخباری منتشر شد که حکایت از گردآوری طوماری توسط جمعی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ برای تعویق زمان برگزاری این آزمون داشت. آزمونی که بر اساس برنامه قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۵ و ۶ اردیبهشت برگزار شود.

آن گونه که در خبر‌ها آمده بود، در این طومار از سازمان سنجش آموزش کشور تقاضا شده بود تا با توجه به حوادث پرشماری که اخیرا در کشورمان به وقوع پیوسته و هنوز هم ادامه دارد، زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸ به تعویق افتد. تقاضایی که روز گذشته مشخص شد به این سازمان واصل شده است.

آن گونه که دیروز حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش به رسانه‌ها خبر داد، بنا شده بود این تقاضا هفته آینده در سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شده و در خصوص آن تصمیم گیری شود. اظهار نظری که نشان می‌داد تقاضای شماری از داوطلبان به اطلاع مسئولان سازمان سنجش رسیده و با واکنش مناسب ایشان، در دست بررسی نیز قرار گرفته است.

این در حالی است که ساعاتی پیش اطلاعیه‌ای توسط این سازمان منتشر شد که تاکید دارد آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ بی هیچ تغییری در همان زمان اعلام شده برگزار خواهد شد و قرار نیست به تعویق بیافتد. تصمیمی که دلیل آن «طولانی بودن فرایند اجرایی آزمون مذکور» و ضرورت به نتیجه رسیدن آن «تا اوایل شهریورماه» اعلام شده است.
 
مخالفت شتاب‌زده سازمان سنجش با تعویق آزمون ارشد

تصمیمی که اگرچه مشخص نشده ماحصل برگزاری نشستی ویژه در این سازمان است یا تشخیص مسئولان امر، اما به وضوح ناهماهنگ با اظهار نظر روز گذشته مشاور عالی سازمان است که از بررسی تقاضای مطرح شده در هفته آتی خبر داده بود. موضوعی که نشان می‌دهد این تصمیم به قید فوریت اتخاذ شده و از این رو، ممکن است ملاحظات ویژه در خصوص آن مد نظر قرار نگرفته باشد.

درباره ملاحظاتی از جنس سیلاب و وارد آمدن خسارات فراوان به بسیاری از هموطنانمان در پهنه وسیعی از کشورمان سخن می‌گوییم که بی شک مانع از آمادگی کامل داوطلبان اهل این مناطق برای آزمون مهم و سرنوشت ساز کارشناسی ارشد شده است و حتی فراتر از این آزمون، جا دارد در خصوص کنکور سراسری نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

تغییر و تحولاتی که ناشی از حوادث قهریه و طبیعی است و هر گونه تلاشی برای بی اثر کردن آن در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ضروری به نظر می‌رسد، اما مسئولان سازمان سنجش ترجیح داده اند آن را در نطفه خفه کرده و پیش از آنکه موعد بررسی ش. فرا برسد و نظرات کارشناسی در خصوص آن دریافت گردد و مورد توجه قرار گیرد، با صدور اطلاعیه‌ای آب پاکی را روی دست همگان بریزند.

این در حالی است که اگر بپذیریم شرایط حال حاضر بسیاری از نقاط کشورمان نامساعد و بحرانی است، ضرورت دارد برای رفع بحران در همه عرصه‌ها تلاشی فراتر از شرایط عادی به کار بسته شود و از این رو، شاید ممکن باشد با شدت بخشیدن به فرایند‌هایی که در سازمان سنجش برای حصول نتیجه آزمون‌های مختلف صورت می‌گیرد، تعویق آزمون‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا کرد؛ اقدامی فوق العاده برای مهار آثار نامطلوب حوادث اخیر در تعیین سرنوشت متقاضیان ورود به دانشگاه و مقطع کارشناسی ارشد که ظاهرا سازمان سنجش علاقمند به انجام آن نیست!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
سیر خبر از گرسنه نداره به خدا
کنکور سراسری تیرماه یعنی سه ماه دیگر است . چه دلیلی برای تغییر آن هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
عزیز برادر یا کنکور نمیدونی چیه یا جزء راحت نشینان بی د ردی که می خواهی از این موقعیت استفاده کنی جای خالی ماها را در بهترین دانشگاه ها پر کنی. اگه مسئولین با تو هم عقیده اند ارزونی خودتون اگر مردی بایست با هم مبارزه کنیم نه اینکه در خفا مشت بپرونی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
حاجی، بحث کنکور ارشده، نه کارشناسی
متاسفانه مشکل اینجاست که آنهایی که تو آرامش نشستن حال ما رو هیچوقت درک نمیکنن اصلا نفهمیدن حتی هنوز وقتی میگن سیل همه چیزشون برده یعنی چی بابا مگر فقط این چیزاس همه ما که گرفتار سیل شده ایم کلی آشنا و فامیل داریم درگیر که رفتیم کمکشون تا از گرسنگی و آب زیادی بیشتر نمیرن من خودم این ماه که جمع بندی درسام بود همه رو ول کردم رفتم برا ساختن سیل بند فکر کردین چه خبره خجالت بکشین مسئولین سازمان سنجش که به مسخره ترین دلیل ممکنه عقب ننداختین خجالت بکشین اهالی رسانه که انگار همتون در خوابین و به گوش اینا درست نرسوندین فاجعه ملی یعنی چه که این مسئولین سازمان سنجش همه چیز و بچه بازی فرض کردن البته گفتن چه فایده داره صندلی های تهران که قراره پر بشه برا خودشون اوکی هست نه برا ما سیل زده ها
انسانیت مرده....تا می تونید خودخواه باشین...این خودواقعی شماست..
کنکور کارشناسی ارشد دو هفته دیگس واقعا سهمیه تو شرایطی که نمیدونیم میشه رفت سر جلسه یا نه مسخرس
این آقای توکلی، از اون 20 سال پیش که من یادمه، در سمت های مختلف سازمان سنجش فعالیت داشته و بعد از بازنشسته شدن، به خاطر اینکه این سازمان بتون از خدمات ایشان، کماکان بهره مند بشه، ایشون رو در سمت مشاور عالی! بکار گرفته. آیا قانون بازنشستگی که چندی پیش ابلاغ شد، مشمول ایشون نمیشه تا اجازه بدن نیروهایی جوون تر وارد چرخه و بازار کار بشوند و با سیستم جانشین پروری، ایشون به استراحت دوران پس از بازنشستگی شون برسند؟! باید الان 5-6 سال از زمان بازنشستگی ایشون گذشته باشه. تور رو خدا به نسل های بعدی رحم کنید و صندلی تون رو ترک کنید.
پاسخ ها
Narges
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
احسنت
تابي جان قرار نيست تسويه حساب خودت را با سنجش به پروژ هاي ملي بكشي . گفتند با اختصاص سهميه براي سيل زدگان جبران خواهند كرد
حالا اگه تونستن یه تصمیم سریع قاطع و جامع بگیرن ، که نه سیخ بسوزه و نه کباب ، حالا با اخبار شل کن و سفت کن هم بچه های درگیر سیل را عذاب میدن و هم بقیه رو . بابا کاری نداره دوبار امتحان بگیرید . کسانی که ثبت نام کردن و در موعد مقرر حاضر در جلسه نیستن . با آماری مشخص میتوان برای مرحله دوم زمان امتحان تعیین کرد و نیز بخشی از سهمیه را به نسبت عدالت از کرسی های دانشگاه به این گروه اختصاص داد . و در نهایت هم در مرحله تکمیل ظرفیت کرسی های خالی مانده را تکمیل ظرفیت کرد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تو انگار حالیت نیست. دو تا امتحان کلی حرف و حدیث داره که این آسون بود اون سخت بود. همه ی کسایی که نخوندن و امتحان اول خراب کردن ادعا می کنن امتحان دوم ۱۰۰ می زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
دوست عزیز دوبار امتحان بگیرن یعنی چی؟؟؟؟
اومدیم و سوالای سری اول اسنوتر از سری دوم بود یا بلعکس...این نظر که شما میدی؟؟؟؟
مسوولان سازمان سنجش متوجه نیستند که در سیل یک عده آسیب مستقیم دیده اند و عده ای دیگر غیر مستقیم و به هر دلیلی در گیر هستند این نهایت نفهمی است که حاضر نیستند تاریخ برگزاری را تغییر دهند .چند تا استان مستقیم درگیر سیلاب هستند مگر این ها حالت اضطرار را نمی فهمند نهایتا ترم دیرتر شروع بشه یا نتیجه بعد از شهریور اعلام بشه چه اتفاقی میفته ؟ نفهمی هم حدی دارد .
سیل پیش آمده در کشور چند میلیون نفر و چند استان را درگیر نموده است هم بصورت مستقیم و هم غیر مستقیم . متاسفانه و صد متاسفانه در این کشور چیزی که مهم نیست عدالت است این مورد هم مثل ارز و سکه و ماشین وسد سازی و...مشکل کشور همین افراد هستند که در راس امور لانه کرده اند و نه علم آگاهی دارند و نه دلسوز و انقلابی همش رانت سو استفاده ...
سلام
شما که میگین سهمیه برای سیل زده ها در نظر بگیرن خوبه
اولا سهمیه رو برای چند نفر میشه قرار داد
دوما با چه معیار نمره ای میخوان سهمیه بدن که دوتا حالت داره
اینکه هر نمره ای بدست اوردن قبولن خب این بنظرتون منطقیه
یا اینکه میگن حداقل نمره بزارن حالا ی سوال طرف خونش روی ابه یا کسی رو از دست داده یا درگیر خانوادش توی شهرها هست چطوری خودشو اماده کنه مثلا حداقل نمره رو بدست بیاره
دوستان خودخواه خواهشا نباشیم
اگه ازمون عقب بیفته هیچ اتفاقی نمیفته بلکه کمکشون میشه کرد
اما الکی با ی سهمیه محدود به کسایی که تلاش کردن ظلم میشه
اگر این سازمان ها در همه چیز اینطوری عجله میکردن خیلی خوب میشد مثلا در امداد رسانی . حداقل یک ماه به تعویق مینداختید . یه روز همگی با هم تو ماه رمضون میومدیم امتحان میدادیم . اون کیک و کلوچه رو هم نمیخایم . خواستید هم بدید موقع افطار میخوردیم . ولی بخدا نفهم بودن درد بزرگیه . بچه های مناطق سیل زده گل میبریم سر جلسه تا بریزیم تو سر مسئولین سازمان سنجش که باید درک داشته باشه که نداره
بنده و بیشتر داوطلبان آزمون سراسری و اولیا از این رفتار عجولانه و عدم درک آنها و حتی عدم حضور آنها در این مناطق سیل زده و گفتگو با دانش آموزان سیل زده بسیار ناراضی و متأسفیم.
امیدواریم چاره ای صحیح برای جلوگیری از ضایع شدن تلاش دانش آموزان و برقراری عدالت اندیشیده شود.
بهیچ وجه گول تکمیل ظرفیت رو نخورید... سال 97 با این روش خیلی ها ضربه خوردن چون وزارت علوم فشل تصمیم گرفت تکمیل ظرفیت ارشد سال 97 رو از بیخ و بن باطل کنه ... این باعث شد بیشتر صندلیهای دانشگاههای آزاد و حتی بعضی از دولتی ها خالی بمونه ... باطناب این عقل کل ها نمیشود رفت تو چاه ...
وقتی که رئیس سازمان سنجش برای کد خوانی چند تا برگه امتحانی مشکل داره از بقیه وزیرها واقعا چه انتظاری میشه داشت؟
مشکل اینجاست که آقایون سختشون میشه که تو فرآیند اعلام نتیجه سرعت بدن ، انگار برگه ها رو دستی تصحیح میکنن! باز خوبه که همش کامپیوتریه ، اصلا معلوم نیست برای یه الام نتیجه ۵ ماه زمان نیاز دارن وقتی همه محاسبات رو کامپیوتر انجام میده جالب اینجاست که ۲۰ سال پیش هم همین قدر طول می کشید ،
دوستان عزیز واقعا شرایط بسیار عجیب و سختی است ، از یک طرف واقعا عزیزانی که در سیل گرفتارن حق دارن واز طرفی پانصد هزار داوطلب دیگر که چندین ماه خواب و.زندگی خود رو.حرام کردن و از همه چیز زدن و منتظر این کنکور بودن و برنامه ای برای زندگی داشتن ، در درجه اول باید بگم سهمیه بسیار موضوع مناسبی است چون این سهمیه به این معنی است که دواطلبان مناطق سیل زده بین خودشون رقابت کنن انشاالله هرچی به صلاحه همون بشه
ثبات و پایداری دولت ها بر پایه قسط و عدل است. حضرت علی (ع)

جناب آقای دکتر منصور غلامی؛ وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
باسلام و درود فراوان
در ابتدا ضمن ابراز همدردی با هم وطنان سیل زده و با تشکر از درایت شخص شما و همکارانتان در سازمان سنجش به جهت ارائه ی سهمیه ای خاص در آزمون کارشناسی ارشد به شرکت کنندگان سیل زدگان و متضرر شدگان کمال سپاس را داریم و برای عزیزانمان در این مناطق آرزوی بهبود وضعیت را داریم.
اما با توجه به صحبت های مطرح شده و احتمال بررسی مجدد تعویق کنکور در مجلس شورای اسلامی ، برای اکثریت شرکت کنندگان نگرانی های عدیده ای را به وجود آورده است.
لذا با عنایت بر اشراف کامل شما به مشکلات ایجاد شده در صورت تعویق زمان این آزمون بزرگ، ما امضا کنندگان نیز ضمن اعلام برخی از دغدغه های خود، درخواست عدم تغییر زمان و برگزاری به موقع آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ را خواهانیم.
بخشی از مهمترین مشکلات این موارد از دید ما شرکت کنندگان در آزمون به شرح زیر است:
۱. تلاقی زمان برگزاری آزمون با امتحانات پایان ترم و متضرر شدن دانشجویان ترم آخر کارشناسی .
۲. به پایان رسیدن مهلت معافیت تحصیلی برای برخی از شرکت کنندگان پسر برای خدمت سربازی
۳. مشکلات به وجود آماده برای برخی از داوطلبان شاغل که به جهت آمادگی حضور در آزمون مرخصی گرفته اند.
۴. با توجه به مدت زمان اندک تا موعد مقرر شده آزمون جمع کثیری از داوطلبان دچار به هم ریختگی زمان بندی و برنامه ریزی بلند مدت خود در شرکت در آزمون خواهند شد.
۵. تقویم فشرده سازمان سنجش و متضرر شدن تعداد کثیری از داوطلبانی که آزمون ورودی به مقطع بالاترشان ۲ مرحله ای خواهد بود.
۶. در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عدم برگزاری آزمون در این زمان.
و...
در انتها امید است با تصمیماتی صحیح و منطقی و به دور از احساسات، شاهد رعایت شدن مفهوم اصلی عدالت آموزشی و ثبات در تصمیم گیری ها و البته احترام به حدود به ۲۰۰ هزار شرکت کننده در آزمون را شاهدش باشیم.


رونوشت:
۱. جناب دکتر ابراهیم خدایی ؛ رئیس سازمان سنجش و آموزش
۲. نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی


من الله توفیق.
جمعی از شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر