بازدید 26130
خوانده می شوید؛

نظرتان درباره موانع تولید چیست؟ آیا در سال جدید، شاهد رونق تولید خواهیم بود؟

به نظر می‌رسد، در شرایطی که کشور با رکود تورمی در اقتصاد مواجه شده است، تولید و رونق آن، با دشواری‌های متعددی روبه روست. در این شرایط، شما اگر به عنوان یک تولیدکننده و یا یک کارآفرین امروز قصد شروع یک فعالیت تولیدی و اشتغال زایی و یا رونق کسب و کار و تولید خود را داشته باشید، با کدام موانع روبه رو خواهید شد و راه کارتان برای رفع این موانع چیست؟
کد خبر: ۸۸۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 07 April 2019

«مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است»؛ این جمله‌ای بود که در دقایق ابتدایی سال جدید، رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود بر آن تأکید داشت و ضمن اشاره به مشکلات معیشتی مردم در ماه‌های اخیر، بیان داشتند: در مسأله‌ی اقتصاد مسائلی که داریم زیاد است: بحث کاهش ارزش پول ملّی یک مسأله‌ی مهم است، بحث قدرت خرید مردم همین جور، بحث مشکل کارخانه‌جات و کم‌کاری و احیاناً تعطیل بعضی از کارخانه‌جات از این قبیل است. این‌ها مشکلات است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ی تولید ملّی». تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم می تواند مشکلات معیشتی را حل کرده و هم می تواند استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم می تواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی می تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسأله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امسال است.

اما آنچه در این میان دغدغه بسیاری از کارآفرینان و کارفرمایان در بخش‌های تولیدی کشور است، موانع متعدد بر سر راه رونق تولید و کسب و کار‌هاست.


بسیاری بر این باورند که در شرایط تحریم، تهیه مواد اولیه و دستگاه‌های تولیدی به روز دنیا، سدی بر سر راه تولید است.

برخی دیگر معتقدند که صادرات به عنوان پیشران تولید در کشور، با بحران بازگشت ارز مواجه است و صادرکننده محصولات ایرانی برای رقابت با تولیدکنندگان دیگر کشور‌ها با مشکات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی قوانین متعدد نظام بانکی و گمرکی در مسیر صادرات، انگیزه تولید را از تولیدکننده گرفته است.

عده‌ای دیگر، مشکلات اداری در مسیر اخذ مجوز کسب و کار و مالیات‌های سنگین از تولیدکننده آن هم در این شرایط اقتصادی را به عنوان مانعی بزرگ در راه تولید می‌دانند.

در این میان، برخی کارشناسان اقتصادی، تخصیص ارز دولتی برای واردات کالا‌های اساسی را به عنوان عاملی در جهت تضعیف تولیدکننده داخلی معرفی می‌کنند و معتقدند که تولید کننده در شرایطی که با تورم حدود ۶۳ درصدی شاخص بهای تولید کننده به فعالیت خود ادامه می‌دهد، دیگر توان رقابت با کالا‌هایی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شده اند را ندارد و در نتیجه با این سیاست ارزی،  پشت جبهه‌های تولید داخلی زمین می‌خورد.

برخی اقتصاددانان نیز بر این باورند که در سال جدید،  دولت در هر شرایطی باید تمرکز خود را بر مهار تورم قرار دهد و پس از فروکش کردن دامنه‌های تورم به فکر بخش تولید باشد، اما ممکن است مهار تورم هزینه جبران‌ناپذیری بر بخش اشتغال و تولید داشته باشد.

همچنین باید یادآور شد که مهمترین موانع تولید از نظر فعالان اقتصادی، مواردی همچون «غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»؛ «بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار»؛ «دشواری تأمین مالی از بانک ها» و «فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی» عنوان شده است.

به نظر می‌رسد در شرایطی که کشور با رکود تورمی در اقتصاد مواجه شده است، تولید و رونق آن، با دشواری‌های متعددی روبه روست. در این شرایط، شما اگر به عنوان یک تولیدکننده و یا یک کارآفرین امروز قصد شروع یک فعالیت تولیدی و اشتغال زایی و یا رونق کسب و کار و تولید خود را داشته باشید، با کدام موانع روبه رو خواهید شد و راهکارتان برای رفع این موانع چیست؟ چشم اندازتان از تولید و رونق آن در سال ۹۸ چگونه است؟ مثبت با منفی؟
 
نظریات و پیشنهادهای خود را با ما در این خوانده می‌شوید در میان بگذارید.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶۷
دلالی پدر تولید این مملکت را دراورده.
پاسخ ها
میلاد حمیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تنها راه نجات گذاشتن قانون درست و حسابی و باز کردن واردات به داخل است. تولید کننده امروز باید در سطح جهانی حرف بزند و اگر در جهان بازار نداشته باشد در داخل هم نخواهد داشت. اینکه درها را ببندیم و انحصار در نظر بگیریم از تولید حمایت نکردیم بلکه از تولید کننده حمایت کردیم. تولید کننده هم سر بزنگاه پدر همه رو در میاره و هر کاری بخواد میکنه و هی گرو کشی و ناز و عشوه میکنه تا هم زور بهش میاد کاسه کوزه رو جمع میکنه چون نیازی نمی بینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸
دلار ۱۳۸۰۰
بورو ۱۵۵۰۰
سکه ۴۸۴۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تا زمانیکه مثل یک کشور نرمال رفتار نکنیم همین بساطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اگر قرار باشه کارگر و کارمند استثمار بشه و با حقوق ماهی 100 الی 150 دلار شغل ایجاد بشه بهتره اصلا شغل ایجاد نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
هترین شغل و پر درآمد ترین شغل ایران سر دفتری میباشد ، در آمد حدودا 80 تا 150 ملیون ، ساعت کاری از ساعت 9 تا 14 ، بعد از 30 سال امتیاز سر دفتریتون را به قیمت امروز 2 میلیارد تومان بفروشید، دولت و مسئولان هم قوانین را همیشه به نفع شما تنظیم میکنند تا درآمدتان هر روز بیشتر شود ( نظیر سند خودرو و ... )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
میلاد عزیزم تا تحریمهای جهانی برداشته نشه تا از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت نشه تا باند بازی و رانت تمام نشه تا اقازاده ها کنار نرن تا سیاست خارجی ما اصلاح نشه تا کارتل مافیا کنار نرن تا دولت درست برنامه ریزی نکنه تا مجلس هر روز یه قانون جدید نذاره و تا بانک مرکزی با برنامه های ارزی و ریالی خودش هر دفعه گند نزنه و بایدهای دگیر شاید چیزی به اسم رونق و تولید رو ببینیم پس دلتان رو به این حرفها خوش نکنید هر سال بدتر از پارسال
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
نظر اول صحیح است.در این مملکت که در هر قضیه ای یک باند و مافیا تشکیل شده انها که جزو باندها نیستند نخواهند توانست رقابت کنند و تولید کننده مدام با دستگاههای دولتی از قبیل دارایی وشهرداری و محیط زیست و بهداشت و صنعت و معدن و ....درگیر است.ادارات دولتی برای حمایت از تولید کننده ایجاد نشده و بچشم منبع درامد و دستگاه چاپ پول به تولید کننده نگاه میکنند و مدام در حال سنگ اندازی هستند.شما ببینید در همین قضیه کشاورزی پرتقال یا گوجه فرنگی را چند از کشاورز میخرند؟کشاورز یکسال زحمت میکشد بذر و کود و سم تهیه میکند.برای کاشت و داشت و برداشت هزینه میکند کارگر میگیرد و جعبه میخرد و کامیون اجازه میکند و محصولش را میفروشد به مثلا کیلویی ۱۰۰۰ تومن.حاصل بکسال دسترنج. پس از کسر هزینه ها سودش میشود کیلویی ۲۰۰تومان.دلال انرا میخرد ۱۰۰۰ و همانروز میفروشد به ۲۰۰۰تومن.در این مملکت دلالی است که در امد دارد و بدون زحمت هست نه تولید.البته مافیا هم بیکار ننشسته و بازار شما را با واردات بیموقع یا صادرات بیجا خراب میکنند.بهتر است موانع تولید را به همین دو کلمه خلاصه کنم.مافیای دلالی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
حمایت از تولید داخلی به نظر ایده خوبی هست ولی باید گفت شما نیمتوانید از سوزن تا موتور هواپیما رو داخل تولید کنید. این کار غیر ممکن هست حتی کشور های پیشرفته هم این کار رو انجام نمیدن و توان این کار رو ندارن.
ولی اگر به قول دوستمون قرار بشه برای حمایت از تولید کننده جلو واردات رو بگیرید یا تعرفه قرار بدید میشه مثل ایران خودرو و سایپا تولید بی کیفیت و هر چند وقت یک بار هم ناز میکنن و قیمت ها رو بالا میکشن.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تولید بدون صادرات چه ارزشی داره؟وقتی شما تحریم هستی وقتی به بازار جهانی دسترسی ازاد نداری محصولت رو به کجا میخوای بفروشی؟
....
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تا وقتی تجارت مملکت مرکزش تهرانه همین آش و همین کاسه
گرون بشه هم نون تهرونیا توی روغنه و شهرستانیا باید فقیرتر بشن
آقا جان مملکت رو فدرالی کنید ببینید اقتصاد چقدر رشد میکنه
کل ایران شده کارگر تهرانیا
این که نشد اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دلالها کی هستن؟
وابستگان و نور چشمیها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
من اگر تولید کننده باشم چند درخواست دارم اول اینکه قانون باید اصلاح اساسی شود . دولت از اقتصاد کنار برود چون نمیتوانم با دولت رقابت کنم نمیتوانم در شهر من وقتی نهاد نطامی هایپرمارکت بزرگ دارد و تبلیغ در موبایل میکند را ندارم . دوباره باید امنیت سرمایه گذاری تعریف شود شما نگاهی به شرکت های تولیدی بزرگ بعد از انقلاب بیندازید سرنوشت انها چی شدند . همه ملی اعلام شدند و بعدا همه را ورشکست کردند . مسولین و مدیران کارخانجات کجا رفتند .بنابراین وقتی رسانه ملی روز و شب از فرانسه میگوید که سرمایه داری خوب نیست در صورتی هر کسی میداند که کسی که کارخانه ای احداث کرد سرمایه دار میشود بعد چی . باز تعریف کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
هترین شغل و پر درآمد ترین شغل ایران سر دفتری میباشد ، در آمد حدودا 80 تا 150 ملیون ، ساعت کاری از ساعت 9 تا 14 ، بعد از 30 سال امتیاز سر دفتریتون را به قیمت امروز 2 میلیارد تومان بفروشید، دولت و مسئولان هم قوانین را همیشه به نفع شما تنظیم میکنند تا درآمدتان هر روز بیشتر شود ( نظیر سند خودرو و ... )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
بزودی دلار میشه 20 هزار تومان
اون موقع تازه رییس بانک مرکزی میاد میگه قیمت کاذبه و باید بیاد پایین
نهایتش میشه 19 تومان و منت هم میزاره بر روی سر مردم که قیمت را اوردم پایین
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تابناک سانسورچی نباش
کل مملکت از شمال تا جنوب شدن کارگر تهرانی ها
تا وقتی تهرانی ها مالک تجارت هستن بقیه مملکت کاره ای نیستن
یعنی چی از ماشین تا گوجه هرجای مملکت تولید شد باید اول بره تهران دپو بشه بعد دلالهای تهرانی واسه قیمتش تصمیم بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تا زمانی که سرمایه ها به سمت خرید کاغذ دلار و فلز طلا میره داستان همین هست.
دشمن اصلی تولید خرید کاغذ دلار هست .
پولی که متواند وارد تولید بشود صرف خرید کاغذ دلار بشود.
برای گذاشتن چه سنگ و چه زر . . .
کسانی که این کار رو می کنند هم به خود و هم به دیگران خیانت می کنند .
خواهید دید . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
جراید:امریکا فلان شخص ونهاد راتحریم کرد
فردای انروز: شاخص کل بورس دوهزارواحدرشدکرد
جراید: امیدی به اینستکس اروپایی هاوجودندارد
فردای انروز: بورس سه هزارواحدرشدکرد
جراید: دوسوم اعضای فلان نهادباتصویب اف ای تی اف مخالفند
فردای انروز: شاخص بورس همچنان درمسیررشد قرارداردوسه هزارواحددیگرهم رشدکرد
جراید: امریکا فلان نهادرادرلیست گروههای تروریستی قرارداد
فردای انروز: بورس رکوردتاریخی زد و۴ هزارواحدرشدکرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
حذف دلالی

و این که خودمان به خودمان رجم کنیم .

تو سیل شیراز مردم به هم رحم کردند به هم کمک کردند

الان هم همین طور هست .
چاره ای جز به هم کمک کردن نیست .
رهبر انقلاب به درستی به تولید اشاره کرده اند، انشالله دولت تدبیر و امید هم توجه لازم را داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
در این زمان قبل از تولید یک محصول باید بازار اون را پیدا بشه. اگه یه چیزی تولید بشه فروش نره تولید اون بیخود
مهدی
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
کار باید به گروه های متخصص با قدرت اجرایی و مالی با شفافیت داده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
مهم فراهم سازی بستر تولید و سرمایه گزاری است که از دست دولت خارج است
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
داداش نمیشه من قصد سیاه نمایی ندارم اما به دلایل خیلی زیاد میگم نمیشه . علتش این هست که دلایل سیاسی داره . یعنی از فردا دولت بگوید برویم کشور را بر حسب علم و تجربه اداره کنیم . دولت موازی دیگری به دولت مستقر میگوید ببینید من چی میگم . کتاب و متاب را ولش کن . ان نوشته کتاب کشور مرا به لیبرال و عرب میرساند من میخواهم خودم با تز جدید و گفتمان انقلابی اداره کنم ایا واقعا سخنرانی مسولین را در تلویزیون نمیبینید یعنی تابی جان خداییش خودتان هر روز گوش نمیدین که میگویند ما نمیخواهیم غربی شویم ما نمیگداریم . پس باید با همین ازمون و خطا سر کنیم تا خدا یک کاری برای ما بکند . کشاورزی و زمین ها یا اب نیبرد یا در حال فروش برای ساخت ویلا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
مهم فراهم سازی بستر تولید و سرمایه گزاری است که از دست دولت خارج است
ناشناس
| Philippines |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اگر تولید برای صادرات باشه اول باید دچار تحریم نباشیم و سپس باید اجناس تولیدی کیفیت بالایی داشته باشه و قیمتی قابل قبول برای مصرف کننده خارجی داشته باشه بعد از اون ما اکثر تولیداتمون مواد اولیه اش وارداتیه نه بومی پس کلا مشکل داره و اگر برای مصرف داخل باشه چون اکثر قطعات و مواد اولیه وارداتیه و با دلار ازاد وارد میشه قیمت بسیار بالا میره و مردم توان خرید انرا ندارند چون نرخ دلار با درامد ملت مناسبت نداره و کلا یا باید کف حقوقها چیزی در حدود سیصد تا سیصدو پنجاه دلار بشه و یا نرخ دلار ازاد زیر هفت هزار تومان باشه
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
از این دولت تدبیر و مجلس بعیده
جدی ترین موانع تولید تحریم ها هستند که سرمایه گذاران را فراری می دهند همانطور که طبق آمار۷۰درصد تولید خودرو بعد از اعمال مجدد تحریم ها کم شده و منجر به گرانی و مشکلات متعدد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
کدام تحریم ها؟ تحریم ها بالمره لغو شده 3 سال قبل. چرا میخوای با دروغگویی دولت فعلی که منتخب ملت هست رو زیر سوال ببری؟
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برید وناشکر نباشید که این ناشکری باعث میشود نون خشک و اشکنه هم گیر تان نیاد ما در کشور قم زندگی میکنیم و صادرات مون در حد جنرال موتور وهیوندای و بقیه شرکت های معتبر به مثل بنز و بی ام و میباشد اینجا تحریمی در کار نیست و مادر حال صادرات هستیم اگر حرف منو قبول ندارید یه پاسپورت ویزا بگیرید بیاید اینجا ببینیدما در چه رفاهیبه سر میبریم با شمام ملت خود کرده را تدبیر نیست هر سنگی که سیاه هست زغال سنگ نیست به دورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
فقط تحریم نیست که سرمایه را فرار می دهد. سرمایه نیازمند امنیت و آرامش است که ما تنش داخلی خیلی بیشتر از خارجی داریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اه اینجوره؟ پس چرا قبل برجام داشتیم به سمت ثبات اقتصادی حرکت می کردیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آقای ناشناس کدوم ثبات؟ کدوم تولید ما داشتیم قبل برجام و به کجا صادر می کردیم50 درصد این گرونیها مال تحریم وبقیش از داخل سنگ اندازه‌ای یه سری نهاد کهبیشترین شرکت‌های تولیدی دست اوناست
بزرگترین مشکل تولید نبودن ثبات و سیاست اقتصادی است که در ایران هر لحظه در حال تغییر است
اگر در نیمه اول سال همه موانع تولید بصورت سیستماتیک و کلان و البته پایدار حل شود، بله ممکن است شاهد تغییراتی در روند تولید در اواخر سال باشیم که اگر نگوییم غیرممکن بسیار صعب الوصول می باشد. در غیر اینصورت تولید و تولیدکننده مانند مصرف کننده به هیچ وجه برنده نخواهد بود و باز این دلالان هستند که منتفع اصلی خواهند بود. اصلا شک نکنید
تولید به خاک سیاه می نشیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
البته بورس روزی دو سه هزارواحدرشدمیکند!!!!
بزرگترین مانع بروکراسی اداری جهت ایجاد کارگاه تولیدی است. در خیلی از ادارات اصلا نمیدونند که این فعالیت جزء حیطه کاری انهاست . من بارها رفتم جهاد ولی نمیدونند که انها باید جواز بهره برداری دهند یا اداره صنعت و معدن. در کل خدا نکند مجوز منابع طبیعی یا محیط زیست را بخواهی اصلا قیدش را بزن و برو فقط و فقط دلالی. سیستم اداری افتضاح است و تا اصلاح نشود هیچ تولیدی رونق و یا ایجاد نخواهد شد. تازه اداره مالیات هم بعد از راه اندازی معضل بعدی است. مگر پارتی داشته باشی که در اینصورت وای به حال جامعه ای که تولید کننده اش
به نظر بنده شعار امسال به هیچ عنوان تحقق پیدا نخواهد کرد . اقتصاد یک زنجیره ای از ثبات سیاسی و اجتماعی بوده و هم چنین نیازمند تعامل با دنیای خارج می باشد . هم چنین نیازمند زیر ساخت هایی مانند فرودگاه و حمل و نقل ریلی و ... می باشد . من تولید کننده وقتی به عنوان یک ایرانی در اغلب نقاط جهان نمی توانم مسافرت کنم و یا پول ناشی از صادرات خود را بتوانم دریاقت نم یا برای کیفیت بهتر محصولاتم قطعات و مواد اولیه وارد کنم فقط با تولید خودم و کشورم و مردمم را گول رده ام و بهانه ای برای صدا و سیما یا مسئولین درست می کنم که با تهیه عکس و گزارش فقط تبلیغات به راه بیاندازند و لی در عمل تولید به صرفه و اقتصادی نخواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
با جمله اولت موافقم به خاطر دولت فعلی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اقتصاد باید از دست نظامی‌ها گرفته بشه راهش همین فقط
آیا دیگر واحد تولیدی توانمندی در کشور مانده است که بخواهد ادامه دهد با این تحریم و گرانی تولید کننده داخلی نمی تواند ادامه دهد بیخودی شعار ندهید
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
در بخش های تولیدی از نظر دست اندر کاران از کارگر تا متخصصان مرکز تولیدی باید استفاده شود ،کار دسته جمعی نه کار دستوری از بالا به پایین.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
در کار تولیدی باید از متخصص اقتصادی استفاده شود . برای اینکه اقتصاد اصلا نمیتواند ریسک را بالا ببرد . مثلا من یادم هست دولت احمدی نزاد با چرخش سیاسی پول مثلا مبلغ ده میلیون به شعل زود بازده داد ولی طرف روستای دو تا گاو خرید سپس فروخت و پراید خرید یعنی پولی که داده بود به شرکت های دامداری بزرگ نداد که مولد پایدار باشد که مصرف کننده هم ارزانتر بخرد و رقابت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
فاتحه اقتصاد کشور را با سوی مدیریت خوندین و شعار .تولید میدین
تا موقعی که رانت در کشور حرف اول رو میزنه تولید معنی نداره...
تا کلام شهید چمران فهمیده و درک نشود آش همین آش است و کاسه همین کاسه.
" غیر متخصص متعهد ............................."
رونقی تو کار نیست به امیدخدا بدترین وسختترین شرایط ممکن برا همه بوجود بیاد تا عدالت خدا را ببینم ،چه عدالت وقانونی رو زمینه گناه کردم عمر و جوانیم با خلا وکمبود تو جهنم و زندگی برزخی گذشت
بزرگترین مانع تولید قوانین یک شبه است هیچ سرمایه گذاری نمی تواند برنامه ریزی کند قوانین مدام عوض میشود هر روز یه مالیات جدید تصویب میشه قوانین بیمه روشن نیست یک شبه واردات یه سری مواد ممنوع میشود یک شبه قوانین اختصاص ارز به واردات مواد اولیه تغییر می کند وزارت کار مانع تراشی میکند شهرداری ها و استانداریها هر روز قوانین جدید تصویب میکنند سازمان محیط زیست انتظار دارد تولید کننده ایرانی بدون هیچ حمایتی با استاندارد سبز اروپا کار کند هیچ حمایتی از تولید کننده نمی شود قیمت برق و آب و فاضلاب و گاز و سوخت صنعتی سر به فلک میزند... تولید کننده خصوصی که دستش در پول نفت نیست بازنده است بازنده
موانع تولید: بی ثباتی قیمت مواد اولیه، فساد، قوانین و مقررات زائد سر راه بنگاه ها، سخت بودن گرفتن وام از بانک ها، رانت، واردات محصولات تولید داخل، تحریم ها و...
دیگر کار از نامگذاری سال گذشته باید کار عملی انجام بشه که تو این دولت عزمش دیده نمیشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
چرا دیده میشه یه سری نهادها نمیزارن مواد اولیه بیشتر تولیدات بخاطر تحریم ها وارد کشور نمیشه
با سلام و احترام

تا زمانی نفت و گاز داشته باشیم هیچ اتفاقی در این کشور در زمینه تولید نخواهد افتاد....همین جمله کافیه....تحلیل پیچیده هم نمیخواهد...

باید چاه های نفت و گاز رو ببندیم تا تولید رونق بگیره...البته اگر چاه ها رو ببندیم یه عالمه بیکار میشن...!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تو این چهل سال در کدام زمینه سرمایه گزاری واقعی داشتیم تو صنعت کشاورزی یا پوشاک یا گردشگری یا خودرو تو کدوم. پس شعار ندیم
چند سالی است که در مورد تولید و رونق آن صحبت شده اما راه به جایی نبرده و این بار هم راه بجایی نخواهد برد در آخر سال 98 هم کلی آمار دست نوشته میارن که در رونق تولید این کار و کردیم و آن کار را کردیم اما فقط کاغذ نه در عمل در عمل خواهیم دید هیچ کاری صورت نگرفته است
تولید ، مواد اولیه میخواهد که 90% آن از خارج وارد میگردد. با این ارتباطات و این دیپلماسی قوی که ما با دنیا برقرار کرده ایم و این اعتباری که در دنیا برای خود ساخته ایم قطعا شکوفائی در رونق تولید خواهیم داشت. بخدا که مغولها اینگونه که شما کشور را نابود کردید به ما ضربه نزدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
بابا ایول داری تابناک من در عجبم از سانسور خبری نیست و نظرات را چاپ میکنی .پس این مسئول سایت کجاست
فكر نكنم توليد امسال بتونه رونق داشته باشه
حقيقت تلخ در كشور ما اين هست كه به خاطر راحتي و پول هنگفت و عدم پرداخت ماليات مناسب اكثر ملت به سمت دلالي و فروش و توزيع كالا ميروند تا وقتي درامد هاي نجومي در رانت و احتكار و دلالي هست توليد و كشاورزي هيچ وقت رونق نمي گيره
بزرگترین مانع تولید خود موانع و ایرادهای ایجاد شده توسط دولت و ارکان دولت هست
بزرگترین مانع تولید بانکها و بهره های کلان آنها هستند
بیمه ها
مالیاتها
عوارضهای مختلف
سیاستهای غلط بازرگانی در مانع تراشی در سیستم عرضه
گمرک ها
وارد شدن دولت و دستگاههای نظامی و انتظامی در تولید و بنگاه داری
و بد تر از همه منفعت طلبی برخی مسوولین...
تولید باید اول بازار داشته باشه تا بتونه پایدار بشه. وقتی ما مشکل بازار داریم به علت وجود کالای قاچاق و یا جنس های معادل خارجی با قیمت پایین تر مطمئن باشید کار تولید حتما لنگ خواهد بود.... به نظرم اگه جلوی کالای قاچاق گرفته بشه میشه تولید کننده رو امیدوار کرد.دوم هم اگه رابطه مون رو با دنیا خوب نکنیم حتی اگه بازار داخلی هم داشته باشیم مملکت از تعادل اقتصادی خازج میشه چون باید نفت بفروشیم حقوق بدیم کازمندای دولت تا جنس تولید کننده داخلی رو بخرن. همین.... خیلی ساده است واین یعنی ارزی وارد کشور نمیشه. و کل کشور فقیرتر میشه.
خیرررر،امیدی نیست،اگر امید بود که من الان اینجا نبودم حاجی!!!
لازمه رونق تولید وجود اقتصاد پویاست..وقتی در جامعه ای رکود حاکمه یکی بمن بگه چطور رونق تولید ایجاد خواهد شد..برادر (به زبان ساده) تولید کننده با فروش محصولاتش به مصرف کننده باعث ایجاد رونق تولید میشود..مصرف کننده که پول نون شبم نداره با این تورم و رکود ، رونق چطوری ایجاد میشه بگید لطفا...ما اقتصاد رو از اخر میخونیم..کلا تحریم هستیم هیچ مراوردات پولی در دنیا با ما انجام نمیشه بعد میگیم رونق تولید..جای بسی تامل دارد
من اون موقع که درتولیدی کفش کارمیکردم واردکننده های کفش چینی وقاچاقچی هاکفاشها راورشکسته کردن
اون موقع بایدبه فکرمی بودید
اه وناله خانواده کارگرهاوتولیدکنندها گریبون کشورراگرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دختر مظلوم وزیر بیکار بوده و فوق لیسانس داشته. شغل شریفی انتخاب کرده که واردات بوده. مردم هم به همین دولت رای داده اند. اتفاقا همه کامنتهای شما هم نشون میده که به همین دولت رای داده ای. پس ناله نکن. ببین چی کاشتی که حالا داری درو می کنی.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تابناک انتشارنمیده،تاجواب امثال مثل توکه فقط بلدن بگن خودتون انتخاب کردید،خودتون رای دادیدرابدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آقای عزیز لطفا بگین به کی رای می‌دادیم اون یکی که بدتر از این بود ملت ایران بین بد و بدتر، بد انتخاب کردن
خیر رونقی در تولید نخواهیم داشت . با توجه به آینده سیاسی مبهم و کاهش رشد اقتصادی و نبود نقدینگی در سطح عام جامعه ،سرمایه ها و نقدینگی های قشر محدود و خاص جامعه بین بازارهای طلا ، دلار ، خودرو و .... همچنان در حرکت خواهد بود و مثل سیل همچنان ویرانی اقتصادی ایجاد خواهد کرد و کام قشر متوسط را تلخ. رکود اقتصادی به مراتب از این رونق کاذب برای جامعه بهتر خواهد بود و طبقه آسیب پذیر امکان ادامه زندگی خواهد داشت در غیر این صورت با تیم اقتصادی موجود در دولت و دست خالی آن و شناخت سیاست مدارهای آمریکایی از سیاست اقتصادی دولت دچار تورم بالا خواهیم بود.
بزرگترین موانع تولید عدم ثبات سیاسی کشور در زمینه روابط بین المللی ایست...بزرگترین ریسک در سرمایه گذاری وتولید ریسک سیاسی در ایران است که وزن قابل توجهی دارد.بعید میدونم به درجه ای از ثبات برسد.برای سرمایه گذاری که نمیتواند با توجه به ریسک سیاسی چشم انداز و پیش بینی درست و حسابی داشته باشد.تولید و سرمایه گذاری قابل توجیه نیست پس به سمت دلالی میرود
تحریم ودشمنی با آمریکا مانع اصلی حل کل مشکلات کشوره که رکود تولید هم یکی شه
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
...استقلال در اقتصاد و سیاست و خودکفایی را میتوان با برنامه و گذشت از مال اندوزی و شفافیت و شناسایی حقوق شهروندی بدون آمریکا هم به جلو برد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دکترجان بهتری نیست به وضعیت سیل زده ها برسی به جای اینکه در کامنت ها به مردم امید بدی؟
ناشناس
| Philippines |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اقا مهدی عمو جون کنار گود نشستی میگی لنگش کن پس خودت اونجا چکار میکنی پاشو بیا مملکتت را بساز.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
مهدی همه افرادی که مثل شما فکر کردن این مملکت رو به باد دادن شما وقتی با دنیا در تقابل باشی هیچ جای نمیتونی بری چه با امریکا چه بدون امریکا.
تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دولت وارداتچی، مناطق آزاد، قوانین داخلی پیچیده بسیار تاثیر بیشتری از تحریم دارد.
موانع تولید:
۱- نبودن امنیت برای سرمایه گذاری
۲- وجود قوانین دست و پا گیر
۳- مالیات های سنگین بر تولید کنندگان
۴- رباخواری گسترده بانک ها به جای پشتیبانی از فعالیت های تولیدی
۵- ثابت نبودن قوانین و تغییر یک شبه آنها
۶- رانت خواری و فساد در واردات و صادرات و نبود بازار رقابتی سالم در کشور
۷- کم بودن حقوق نیروی انسانی و سطح پایین رفاه کارگران و کارشناسان تولیدی در مقایسه با بقیه اقشار جامعه
۸- بالا بودن بهره بانکی
۹- مشکلات در تامین مواد اولیه ( ناشی از تحریم ها) و مشکلات در ترخیص آنها از گمرک
۱۰-دخالت نهادها ارگان ها اشخاص صاحب نفوذ در بازار و جلوگیری از ایجاد بازار رقابتی(همانند خودروسازی و ...)
۱۱- پولشویی
۱۲- نظام مالیاتی ضعیف و ناکارآمد( کم درآمدها مالیات می دهند پر درآمدها نمی دهند)
۱۳- ضعف شدید سیاست خارجی که هم باعث صرف هزینه های کشور در خارج از ایران شده و هم باعث قطع ارتباطات صنعتی و اقتصادی با بسیاری از کشورها شده است.

و مهمترین دلیل دشمنی با دنیا است!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
عالی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
با توجه به دلالیل ذکر شده در بالا که گوشه ای از هزاران میباشد باید گفت یعنی چیزی به اسم رونق و تولید یعنی حرف 100 من یه غاز
اگر قصد داشته باشید یک بقالی احداث کنید در روز اول بازگشایی از زمین و اسمان بازرس های دستگاه های مختلف برای بازرسی مراجعه میکنند و هرکدام به دلایل مختلف و نامربوط شما را جریمه میکنند تا وقتی که مجبور به تعطیلی شوید.
حالا حساب کنید کسی قصد داشته باشد کار تولیدی با چند پرسنل انجام دهد ! طرف نمیدونه به فکر سود و زیان و حقوق کارگرها و پیشرفت باشه یا به فکر شهرداری و دارایی و بهداشت و بانک و تعذیرات حکومتی و....... و
تولید حامی میخواد! پشتیبان میخواد نه چند تا مزاحم. تولید کننده به چند تا دستگاه باید پاسخ بده؟ اگر قصد واقعی حرکت تولیده دستگاهها بیان و یکبار هم شده حمایت کنن و استاندارد کشورهای دیگه رو پیش بگیرن. مثلا کارگاهی که بطور مثال تا ۳ نفر کارگر رو مشغول بکار میکنه یه امتیاز بهش تعلق بگیره ، کارگاهی که ده کارگر رو بکار میگیره امتیاز فراتر و همینطور الی آخر. اما متاسفانه تا قدرت دستگاهها بصورت منفی در مقابل تولید قرار میگیره همین آش و همین کاسه خواهد بود . عزت زیاد
برای آنکه در تولید رونق ایجاد شود ابتدا باید تولید وجود داشته باشد. وقتی تولید نیست چه رونقی؟
موانع تولید هم کاملاً شناخته شده هستند. اولویت داشتن منافع شخصی و جناحی و باج خواهی و سهم خواهی و فساد اداری و نبود سیستم دیوان سالاری کارآمد و همچنین نبود سیستم نظارتی پاسخگو و عدم اتکا به تخصص و تکروی و تصمیمات شتابزده و بدون مطالعه مسئولان از جمله مواردی هستند که رفع آنها به سادگی امکان پذیر نیست. زیرا ریشه همه این معضلات فرهنگی است و اصلاح فرهنگ چیزی نیست که ظرف یک یا چندسال امکان پذیر باشد. از زمانی که اصلاح فرهنگ آغاز شود دستکم 30 سال بعد نتایج آن نمایان خواهد شد.
باید رانت برچیده بشه
ضابطه جای رابطه بشینه
هرکسی سرجایش بشینه
مسوولان مثل مردم زندگی کنند
.....
سیاستهای کلان بااستفاده از نظرات دانشمندان متخصص اون حوزه نوشته شده وپباده بشه
معنی نداره وزیری ازصنعت بیاد بره کار
رییس محیط زیست بشه معاون زنان،اینها بالاخره در چه حوزه ای صاحبنطرن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
حداقل به رای مردم احترام بذار.
هرزمانی کارها براساس شایسته سالاری واقعی بود همه چیز درست میشه
یکی از مشکلات تولید، فقدان شفافیت در عرضه زمین مورد نیاز در شهرک های صنعتی است. من همین الان نقدی بخواهم یک زمین در شهرک صنعتی بگیرم باید نگران باشم آیا سند 6 دانگ دارد یا نه!

پیشنهاد من اینست که شهرک های صنعتی تخصصی در زمینه پوشاک در کشور ایجاد شود، زمین های عمومی را به صورت شهرک صنعتی با امکانات آب و برق (برق خورشیدی) ایجاد کنند، و به شرکت های فعال در زمینه تولید پوشاک ارائه شود، از تجربه ترکیه در زمینه تولید پوشاک و صادرات چند میلیارد دلاری آن کشور و اشتغال میلیونی در پوشاک باید استفاده کرد، اما مشکل اینجاست که هم مفاسد اداری و مالی در واگذاری ها وجود دارد و هم اینکه طرحی برای ایجاد شهرک های تخصصی در زمینه پوشاک نداریم.
هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد تا زمانی که شعر وشعار. بر کار و لباس کار تقدم دارد.
ونزوئلا ونزوئلا ما بهت رسیدیم ...
به لطف بازار دایمی دلالی و رانت خواری و ژنهای خوب و اختلاسها و... و تحریم و فرار سرمایه گذاران و ... با تولید و خودکفایی سالها و شاید قرنها فاصله داریم!
نسبت سرمایه به تولید ناخالص ملی به کمتر از 0.2 رسیده است. یعنی حتی نمی توان استهلاک سرمایه های کنونی را جبران کرد.
ایشالله با نابودی دشمنان از روی صفحه روزگار به امید حق علیه باطل در امسال همه مشکلات حل می شود
به نظر من فقط باب اختلاس های جدید با ارقام خیلی سنگین باز خواهد شد :|
قطعا که شاهد خودکفایی و رونق تولید نخواهیم بود!

کجای این شب تیره
بیاویزم قبای ژنده خود را
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
اقتصاد ایران دولتی هست و در اقتصاد دولتی ، تولید و دانش فنی به سرعت و کیفیت لازم نمی رسد.اعتماد بین مردم و دولت و به ویژه کارآفرین و دولت آسیب مهلکی دیده است.قدرت خرید مردم به خاطر عدم وجود بازار آزاد و فساد دولتی کاهش شدیدی پیدا نموده است.عرق ملی به خاطر سندرم های ذهنی دچار بحران شده است.حاکمیت به خاطر سو مدیریت دولت به ناچار دچار انتقادی شده است.چپی ها دچار بحران هویت گردیده اند چرا که سرعت رشد جهانی با سرعت آنها قابل مقایسه نیست و لذا هول شده اند و اعتماد به نفس خود را از دست داده اند مثل آدمی که بد نیست ولی بلد نیست! راستی ها از سرعت تکنولوژی و به هم ریختگی بازار دچار تعارض شده اند.مثل پدری که بد نیست ولی فرزندش را نمی فهمد. اقتصاد و تولید ولی سیاسی و تعارفاتی نیست و نیازمند این هست که هر کسی در مملکت بداند چه باید بکند.چه کسی باید بگوید که چه کسی چه کاری کند؟ مجلس ؟ دولت ؟ مردم ؟ نه اینها نمی دانند چه کسی چه کاری باید بکند.اگر شما کتاب ملت ورشکسته را مطالعه کنید خواهید دید که این مشکلات و بحران ها ناشی از انتخاب غلط ملت هست.پول نفت و اقتصاد بیمار و بازار دولتی مردم را تنبیه نکرده بود.شعور و یا عقل عمومی مردم در اقتصاد و مدیریت کشوری جوان و ناپخته هست و اشتباه کرد تا یاد بگیرد.امنیت در حوزه اقتصادی بسیار مهمتر از امنیت در حوزه های دیگر هست.
....

آقایان دلال و وارد کننده دست در دست هم ریشه اقتصاد را خشکاندند

تا فساد هست تولید نیست.
رونق تولید نیازمند ثبات نرخ ارز، افزایش صادارات که فعلا با این شرایط سیاسی و تنشهای ایران با مشکل روبروست. همچنین با افزایش قیمت مواد اولیه و بهره وری پایین ، تکنولوژی و تجهیزات قدیمی کارخانجات محصولات تولیدی کشور توان رقابت را در عرصة جهانی از دست داده اند.
1- اشکال در این مملکت اینه که تولید کننده ها که جهاد گران واقعی هستند برای هر کار کوچکی باید از مرز هفت خان همه ادارات فاسد که هیچ کمکی نمیکنن رد بشن ولی دلالها و بساز بفروشها با رانت و رشوه از هر مانعی رد میشن و مالیات هم نمیدن اوضاع مملکت را با تورم و گرانی روبرو کردن تورم ربطی به روابط ایران آمریکا نداره. هر موقع تونستیم سرمایه را به تولید و کار هدایت کنیم رونق شکل میگیره و تورم پائین میاد. علت اصلی تورم پولهای سرگردان ناشی از دلالی و کثیف هست.
2- جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد کار و تولید باید با برنامه ریزی در جهت درست آن باشد وگرنه آوردن سرمایه برای صنایع مونتاژ بجز آنکه پول و اقتصاد را به سمت بازار دلالی سوق دهد چیزی ندارد .کشورهای دیگر با سرمایه ما نیروگاه و سد میسازند که منجر به تولید و کشاورزی میشود. ولی ما با سرمایه گذاری خارجی ماشین مونتاژ میکنیم که هر موقع هم دلشان خواست درها را به روی ماببندند. کشور شده پارکینگ ماشین خارجی. اول با اروپائیها بعد با چینی ها و آلان برنامه ریزی میکنیم با روسها.
خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
یکی جواب دهد چرا در این اوضاع خراب هر روز شاخص بورس بالا می رود!!
پاسخ ها
Asd
| Seychelles |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
چون دکمه بالا و پایین کردن شاخص دست خودشونه
تا وقتی نون ارزون و سوخت ارزون دست مردم هست نه کسی دنبال کشاورزی میره نه دنبال کار
با این شرایط هرگز تولید راه نخواهد افتاد
با افزایش حقوق 48 درصدی کارگران و گرانی و کمبود مواد اولیه و چند برابر شدن اجاره کارگاه و خانه، از رونق تولید فقط یک شعار باقی میمونه. کارفرما هم که مطالبات را بعد از یکی دو سال تسویه می کنه. استعمارگران هیچ وقت اجازه نمی دهند در این مملکت تولید شکل بگیره.
بزرگترين مانع توليدپولشويي واختلاس است بايددست وگردن هردوراشکست که البته نميشودتابي جان ميفهمي نميشه ...
ازکی تا حالا نظرمردم مهم شده؟
امسال از گرسنگی نمیریم شاهکار کردیم.
با سلام
به نظر من اصلا تولید در این مملکت درست تعریف نشده است و همه ساز وکارهای مربوط به ان نیز به تبع همین درک نادرست از مفهوم تولید ، غلط و به اشتباه برقرار شده اند .من فکر میکنم اصلا ما در ایران تولید کننده واقعی به معنای کامل یا نداریم یا خیلی محدودند.در یک تعریف کلی تولید یعنی خلق و ارایه محصولی با کیفیت با نازلترین قیمت ممکن.
چرخه اقتصاد وصنعت کشور مدتهاست در یک مدار باطل قرار گرفته و هر روز عرصه برای ان تنگتر میشود.هر روز شاهد کمبود موجودی مواد اولیه افزایش قیمت مواد اولیه بالا رفتن هزینه ها و در نهایت افت کمی وکیفی محصولات تولیدی مواجه هستیم که باعث میشود مدام قیمتها با شیب به اصطلاح ملایم رو به کهکشانها سیرکند و در این چرخه غلط حق همه پایمال شود.
تولید یعنی فراوانی یعنی کیفیت یعنی خلاقیت و نو اوری مستدام یعنی ارایه محصولاتی که نسبت به حداقل یکسال قبل از کیفیت و کارکرد بیشتری بر خوردار باشند تولید یعنی جهانی شدن ومرزها راشکستن . فقط کافیست به وضع بزرگترین کارخانه های ما ایران خودرو و سایپا نگاه کنید که هنوز برای حفظ بقا مجبورند خودرویی مثل پژو 405 را که مربوط به سالهای 80 میلادی هست را با کیفیت هر روز بدتر از دیروز به این ملت مستاصل بفروشند. در یک کلام دوستان پس از بیست سال تجربه در این زمینه ها اموختم در ایران هر واحد به اصطلاح تولیدی چه از روی ضعف چه از موضع قدرت در نهایت محکوم به نابودیست. متاسفم هیچ چیز درست نخواهد شد
با سلام
اینجانب در حدود بیست سال هست که کارمند یک شرکت تولیدی هستم و با توجه به نوع شغل و مسئولیتی که دارم با بسیاری از شرکتهای مختلف تولیدی و بازار در ارتباط میباشم در ابتدا موانع اصلی که تغریبا در اولیت و مجال گفتن آن در این سایت هست به استحضار میرسانم و سپس راه حل آن را نیز تا جایی که به ذهن اینجانب میرسد نیز بیان خواهم کرد .
موانع تولید :
1-بزرگترین و مهمترین مانع در خصوص رونق تولید و یا ایجاد یک کارگاه یا کارخانه تولیدی قوانین و بروگراسی دست و پاگیر و در خیلی از مواقع ضد تولید در کشور می باشد . بخصوص در حال حاضر که کشور در یک بحران اقتصادی خاص و بقول مسئولین جنگ اقتصادی بسر میبریم قوانین و مقررات بسیار دست و پاگیری در کشور وجود دارد که اجازه تحرک به تولید و صنایع را نمیدهد و بعضا بشدت سد بزرگ در برابر تولید میباشند .
2- قوانین مالیاتی کشور بشدت بر ضد تولید و تولید کننده هست و بالعکس راه فرار و بعضا شاید تشویقی برای تجار و دلالان را باز گذاشته است .
3- کمبود منابع مالی ، یکی از مهمترین موارد در امر تولید وجود منابع مالی قابل دسترس برای تولید کننده است متاسفانه قوانین بانکی و اداری ما برای تولید کننده هیچ امتیازی قائل نمیشوند.
4- دسترسی به مواد اولیه بسیار مشکل شده است و این مورد نیز شاید متعاقب همان قوانین دست و پاگیر و ضد تولید در کشور برشمرد.
5- تعیین تکلیف دولت در امر تولید و به طور کلی اقتصاد .
6- فساد ریشه دار در امر تولید و اقتصاد.
7- عملکرد ضعیف وزراتخانه های صمت ، اقتصاد و امور خارجه .

راه حل ها .
1-1) از بین بردن موانع تولید با وضع قوانین حمایتی و ایجاد بستر مناسب از نظر قانونی برای امر رونق تولید .
2-1) درحال حاضر با توجه به شرایط کشور باید قوانین مالیاتی برای تولید کنندگان بیشتر تشویقی بوده و حتی تا چندین سال معافیت مالیاتی برای تمامی تولید کنندگان قائل شوند.
3-1)قوانین بانکی و علکرد بانکها باید در راستای تولید تغییر یابد و جنبه حمایتی داشته باشد بطوری که تولید کننده بدون دققه بتوان از تسهیلات بانکی مناسب استفاده نماید .
4-1) باید سیستم گمرکی و بازار مواد اولیه برای تولید کننده تسهیل گردد و بعضا باید سوبسیتی برای این جریان در نظر گرفته شود .
5-1)بطور کلی تغییر در ساختارهای کشور بخصوص امر اقتصاد و تولید ضروری میباشد و دولت باید دست خود را در این امور کوتاه نماید .
6-1)درخصوص فساد ریشه دار نیز هم دولت باید بستر های آماده برای این فساد را فراهنم ننماید و هم قوه قضایه باد در کمترین زمان ممکن و با برخوردهای قانونی شدید نسبت به این فساد مبارزه نمایند .
7-1) در شرایط فعلی که کشور در جنگ اقتصادی بسر میبرد خدمت رسانی وزارت خانه های صمت و اقتصاد باید چندین برابر باشد بطور که کلیه معاونان و مدیرکلهای این وزارتخانه ها باید در وسط جنگ اقتصادی یعنی میادن شهر و شهرک های صنعتی و تولید قرار داشته باشند وزارت امور خارجه هم بایددر شرایط فعلی در تمامی سفارتخانه ها و کنسولگریها حداقل یکه نماینده جهت امور اقتصادی داشته باشد و پل ارتباطی وزارت صمت و تولیدکنندگان با کشورهای مربوطه باشند .
شفافیت مالی و نظام بانکی
شایسته سالاری
... و ثبات سیاسی
هیچ رونقی در کار نیست. چون نه مسئولین انگیزه ای دارند و نه راه رونق دادن به تولید را بلدند و فساد سیستماتیک هم اجازه رونق را نمی دهد.
اگر همه توليداتمان مثل پرايد باشه همان بهتر كه توليد نداشته باشيم .
تولید درمیان رانت معنی ندارد دولت تمام تسهیلات مربوط به تولید را حذف کرده حتی یک وام مرغداری به خوزستان نداده است
هر فرآیند اقتصادی یک سری الزامات مربوط به خود دارد که برای دستیابی به بهترین راندمان ضرورت دارد که مورد توجه قرار گیرد .
یکی از الزامات ایجاد تعاونی های تولید است ، فرآیندهای تولید که مختص به یک فرد باشد بلحاظ تضمین پایداری و استمرار در کار در حاشیه امنی قرار ندارد زیرا با کوچکترین تغییر در نرخ ها ، پرسنل ، بازار فروش ، مواد اولیه ، مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد مرتبط دچار تزلزل میشود .
از طرفی سرمایه گذاری در کارهای تولبدی که نیاز به چند نفر سرمایه گذار دارد آیین نامه ها و ضوابط قانونی حمایت از سرایه گذار را دارد که با خاطر آسوده به سرمایه گذاری در هر بخش تولیدی ترغیب شود .
از مواردی دیگر که هر سرمایه گذاری در تولید را تهدید مینماید ، عدم تجربه کافی پرسنل در انجام اموری که به آنها محول میشود است .
در هر حال تعاونیهای ضابطه مند با پرسنل مجرب و دلسوز با برآوردهای اقتصادی بلحاظ مقرون بصرفه بودن تولید میتواند مشکل گشا باشد .
مطمئن باشید وضعیت از اینی که هست بدتر خواهد شد زیرا قدرت خرید مردم به اندازه یک پنجم سال پیش نمی باشد تا زمانیکه واردات و صادرات کالا محدود باشد و بخاطر وجود انحصار در کشور و یک سری افراد خاص، اصلا این امکان وجود ندارد و ارایه کالاهای بنجل داخلی و تحمیل خرید آن به مردم به هیچ روی پسندیده نیست و با این ساختار توفیری حاصل نخواهد شد
یک ، نبود امنیت سرمایه گذاری
دو ، نبود سرمایه
سه ،وجود آقازاده
چهار ، هفتصد خوان گرفتن مجوز
پنج ، واردات اجباری در مقابل صدور نفت
شش ، گرانتر شدن محصول از مشابه خارجی
یک: حرکت بر اساس فشارهای بیرونی، چاره کار نیست. از قدیم گفتن، در زمستان نباید به فکر جمع آوری توشه بود. الآن اگر احساس کنیم که چقدر خوبه که خودمون تولید کنیم تا تحریمها بی اثر بشه، فکر خوبیه ولی امکان تحقق در این شرایط رو به سادگی نداره. برای تغییر شرایط از زمستون تولید به بهار مسئولین چه فکری دارند؟ تحریمها، مواد اولیه، بازارهای خارجی، وام، .....
دو: مسئولین فعلی چه اصلاح طلب و چه اصول گرا، معتقد به تولید نیستند. اینها معجزه نمیتونن بکنن. با اینها نمیتوانیم تولید کنیم چه برسه به رونق تولید....
سه: انسان بر اساس نظام پاداش و نتبیه عمل میکند. نمونه بارزش آیات قرآن است. چه پاداشی در انتظار تولیدکننده است و چه تنبیهی در انتظار مصرف کننده تجهیزات خارجی؟ به راستی هیچ. برعکس هم هست.
اگر مسئولین راه کاری برای همین سه مورد ارائه کنند، ارزش داره که آدم به تولبد فکر کنه.
تا وقتی چین هست ما تولیدی نداریم که حالا بخواد رونق داشته باشه
چند شرط برای رونق اقتصادی :
1- امور اقتصادی به اقتصاد دانها واگذار گردد
2- نظامیان در اقتصاد نباشد نظامی چکمه میپوشد سنگلاخهای جامعه را احساس نمی کند
3- رابطه ها با دنیا شفاف گردد صلاح در اصلاح روابط است تا ارزش پول ملی بالا رود
منظورتان از تولید یک سوله نمایشی برای وام سفارشیه؟؟
بروکراسی اداری. بهتر است یک سازمان مشخص کلیه امور مربوط به تولید کننده در هر صنفی را در دست داشته باشد.تا اشخاصی که میخواهند محصول تولیدی داشته باشند از این اداره به اون اداره پاس کاری نشوند و مجبور نیاشند جهت یک مجوز چندین ماه زمان صرف کنند و آخر سر هم به نتیجه نرسند و یا مجبور شوند از روشهای غیر قانونی مسیر خود را طی کنند.
به نظر من اگر تحریمهای خارجی نبود ایران باهمین ظرفیت بازارهای جهانی را در مینوردید.
این مسیله ایست که سایر کشورهای صادر کننده محصولات در مورد ایران میدانند و به بهانه های واحی ایران را در تحریم نگاه میدارند تا به چرخه صادرکنندگان وارد نشویم.
مردم پرتلاش، مردم باهوش، مردم تحصیل کرده، مدیران خوب و باتجربه از خصایص مثبت ایران امروز است،
تنها مشکل ما قرار گرفتن در یک حلقه کوچک تولید و مصرف میباشد.
با لابی گری، زور و زرنگی باید از این تنگنا خارج شویم و با انگشت اتهام تنها به سمت خودمان، اعتماد به نفسمان را مخدوش نکنیم.
رونق تولید تا زمانی که همزمان ده تا دولت مستقل از یکدیگر در حال ایجاد شغل هستند غیر ممکن خواهد بود
به نظر فساد اداری یکی از عوامل مهم عدم رونق تولید است
تا چند سال قبل تمام روستاههاي ايران مانند يك كشور مستقل عمل ميكردند . روستا ها كاملا مولد بودند و در توليد غذا ، ساخت و ساز ، انرژي ، فرش و تقريبا تمامي مايحتاج زندگي هيچگونه وابستگي نداشتند. حاكميت فقط متولي امنيت بود . فرض در آن زمان تحريمي صورت ميگرفت و يا دلاري بالا پايين ميشد هيچ اثر منفي براي مردم نداشت چون مردم مولد بودند و متكي به خود.

راهي نداريم جزئ اينكه توليد محور باشيم.

توليد بايد توسط افراد با تجربه و خاك خورده و اهل فن انجام شود. توليد با ساخت سوله ،تامين آب و برق وام بانكي مهيا نميشود .
فرهنگ تقدس بخشيدن به توليد ملي بايد نهادينه شود . تمام دولت و حاكميت بايد خادم توليد كننده واقعي باشند .
توليد كنندگان بايد براساس تجريه ، توان توليد ،قدمت و تعداد نيروي انساني و كيفيت برند در كشور طبقه بندي بشوند. و ارايه خدمات به آنها براساس سطح و گريد صورت بگيرد.
زنجيره هاي توليد و خوشه هاي توليد ميبايست در مناطق پر مزيت كشور شكل بگيرد و در زمينه فعاليتهاي صادراتي اين خوشه ها بصورت اشتراكي به دنيا معرفي شوند .

ثبات اقتصادي ، پرداخت سوبسيد به انرژي ، پرورش نيروي ماهر و كارآمد در عرصه ملي ، پژوهش مستمر ،كاهش هزينه هاي نمايشگاهي وپرداخت وام با بهركم بانكي صرفا" به توليد كنندگان واقعي و گريد دار ،
سادگي در واردات مواد اوليه از مواردي است كه ميتواند به توليد كشور كمك كند.
فقط یه نفر که فکر میکنه ....
بگه سود بانکی از کجا تامین میشه...
بگه تو کدوم کشور پیشرفته ای سود پول ۱۵ درصده.
پول چطوری پول تولید میکنه.
پاسخ ها
دیگه صرف نمیکنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
ربا برادر ربا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
با تایپ پول توی سیستم بانک مرکزی و اگه نیاز شد چاپ پول بی پشتوانه این که خیلی روشنه!
تازمانيكه با متخلفان و رانت خواران و مفسدان برخورد جدي و شديد و سريع نشه و به مردم معرفي نشن و اموالي كه سوء استفاده كردن پس گرفته نشه و همش ملاحظه كاري بشه،هيچ اتفاق مثبتي در كشور نميافته، از جمله در زمينه توليد. با شعار و حرف كاري درست نميشه!
جدی ترین مانع تولید تصدی دولت است. دولت باید کوچک بشود و نقش کنترلی و نظارتی داشته و تمامی صنایع را به مردم(نه خصولتی ها) واگذار کند. مرزها باز شود و اقتصاد ازاد باشد. اقتصاد ازاد راه خودش را با تعادل در عرضه و تقاضا پیدا می کند.
وقتی صنعت طیور کشور رو با دقت بررسی کنید
کاملا با شرایط و مشکلات کشور اشنا خواهید شد
موانع تولید عبارتند از مدیران رانتی و آقازاده - نمایندگان مجلس و قوانین موازی - بروکراسی بی مورد - اداره های دارایی، کار و عدم شفافیت و نظارت عادلانه و قاطع
موانع تولید عبارتند از مدیران رانتی و آقازاده - نمایندگان مجلس و قوانین موازی - بروکراسی بی مورد - اداره های دارایی، کار و عدم شفافیت و نظارت عادلانه و قاطع
اول تکلیف بنگاههای تولیدی که با رانت ور ابطه به ثمن بخص مثل پتروشیمی باختر, ...واگذار کردین رو روشن کنید بعد از این شعارها بدین.
وقتی تولید کننده واقعی این نابرابری رو میبینه معلومه دلسد میشه...
خیر آقا با این شرایط امیدی به تولید و رونق نیست.
انواع دروغ.
یکی از مهمترین مشکلات تولید دلالی هست و همچنین عدم اعتبار اسناد اعتباری مثل چک هست که هیچ قانونی نداره و ضمانت اجرایی هم صفره. بانک ها هم که به هرکی میرسه 600 تا دسته چک می دن
از طرف دیگه به طور کلی تولید داخلی وابسته هست به جامعه جهانی از دو جهت: اول به دلیل بازار یابی. چرا که تولید بسیاری از محصولات تنها برای مصرف داخلی، اقتصادی نخواهد بود. دوم به دلیل اینکه بیشتر زمینه های تولید نیاز به مواد اولیه ای دارند که در داخل کشور وجود ندارد . پس تا زمانی که روابط بین المللی مناسبی نداشته باشیم تولید مناسب به شعار می ماند
امسال نه ولی سال بعد خیلی شرایط بهتر خواهد بود. چرا که در پایان سال اکثر نمایندگان فعلی با مجلس خداحافظی می کنند و انشاالله انسانهای دلسوز (نه تکراری) جای آنها را میگیرند.
بزرگترین موانع تولید در ایران :

1- دولت نفت فروش ، بی نیاز از مالیات و در نتیجه بی نیاز از مردم

2- اقتصاد دولتی و خصولتی که دولت را رقیب مردم و بخش خصوصی کرده است در حالیکه باید حامی مردم و بخش خصوصی باشد

3- مسوولین بی سواد و بی مسوولیت و بی خیال
نه تولید رونق پیدا نمیکند .چون هم قوانین اشگال دارد و هم افرادی که قانون را اجرا میکنند و توانایی کمک به تولید کننده را دارند که کمی سهل بگیرند نمیگیرند
سلام.مقام معظم رهبری امسال را رونق تولید نام گذاشتند و نه حمایت از تولید کننده .من از مخالفین دادن درآمدهای کشور به تولید کنندگان هستم چرا که این باعث می شود ۱- محصولی تولید شود که اصلأ بازاری ندارد و صرف تولید نمی تواند باعث پیشرفت کشور شود و باعث می شود مواد اولیه تبدیل به محصولی شود که در انبارها بماند و دولتها جهت ورشکست نشدن واحد تولیدی مجبور بشوند حمایت کنند که به زور به مردم بفروشند۲_ با توجه به اینکه یک محصول تولیدی از واحد های مختلفی می گذرد و در هر مرحله هم به آن تولید گفته می شود و نه کالای واسته ای و از دولت تسهیلات می گیرد ولیکن بابت تسهیلات دریافتی از قیمت تمام شده کم نمی کند و حمایت از این واحدها فقط تعداد اینگونه مجموعه ها را زیاد می کند و افزایش قیمت تمام شده را در بر دارد ۳-متاسفانه حمایت از واحد‌های تولیدی فقط باعث شده که مجموعه ها با هر ترفندی اقدام به تولید یک محصول کنند و هر روز واحد‌های منتاژ در حال افزایش هست که اقدام به واردات قطعات و مواد خارجی با سرمایه و منابع کشور که متعلق به مردم است می کنند و با التهابات سیاسی یا ارزی از بین می روند یا مردم را از بین می برند ۴_و همچنین چون نظارت خوب نیست کم کم محصولات داخلی از بین رفته و محصولات خارجی جای آن را می گیری و استقلال کشور به خطر می افتد .... پس چاره ی کار به نظر من حمایت از مصرف کننده نهایی هست چرا که باعث رونق تولید ،افزایش بهره‌وری ،بهبود کیفیت کالا و خدمات ،از بین رفتن قاچاق و فساد ،برچیدن دستگاههای عریض و طویل در کشور جهت قاچاق و فساد ایجاد شده می شود و همچنین به مردم حق انتخاب و کرامت می دهد و همچنین به جهت اینکه از مصرف کننده نهایی حمایت می شود واسطه ها وحذف می شود و نیاز نیست واحد‌های تولید ی جهت دریافت تسهیلات قطعه قطعه شوند .از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم با حرکت جهادی کلیه منابع و تسهیلات کشور را با تغییر روش به مردم و مصرف کنندگان نهایی هدایت کنند تا هم تولید رونق پیدا کند و هم فساد از بین برود.ان شاء الله
تا موقعی که رانت اشخاص و نهادهای خاص وجود دارد اقتصاد تعطیله
موانع توليد سياست خارجي ميباشد.
سلام باتشکرازتابناک عرض کنم من یک زمین دارم خواستم برای کمک به تولیدگوشت کشورباپول وامکانات خودم درزمین خودم یک واحددامداری بزنم رفتم جهادگفتن بایداز۱۲ جامجوزبگیری منم باپشیناتی ودلسردی برگشتم منتظرم بازاردلاروسکه رونق بگیره برم خریدوفروش سوالم اینجاست این قانون دست وپاگیر راهم امریکاگذاشته واقعامتاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
خیلی خوش شانس هستی که سرمایه خودت رو درگیر نکردی.دولتی ها اگه در عمرشون یه کار درست کرده باشند همین انصراف دادن شما از کار تولیدی است.ما که اقدام کردیم عین .. در گل گیر کردیم نه راه پس داریم نه راه پیش.
دوستی دارم که در کارخانه ای کار می کنه که قطعات ایمنی برای خودروهای داخلی می سازند و می گهت قطعات را بدون کنترل با رشوه به خودروسازی می فرستند و نصب می کنند. این نوع تولید و تولید کننده در معیت خاندان و خانواده اش برود به درک. ایرانی باید جان بکند تا این همه پول بدهد برای این که جان فرزندش را بسپارد به این سوداگران ارابه های مرگ؟ نفرین به این تولید و حامیانش
در مقطع کنونی مونور حرکت کشور سرمایه گداری و پس انداز است لذا چنانچه در صنعتی سرمایه گداری کردیم
قطعا تولید رونق پیدار میکند
1- عدم حمايت همه جانبه كل حاكميت از توليد كننده
2- بالاتر بودن سود دلالي از توليد.
3- شركتهاي خصولتي كه هيچ نظارتي بر آنها نيست و بدون سود آوري بر پايه نظارات شخص مديران آن اداره مي شوند
4- قوانين كار قديمي
رونق تولید نیازمند سرمایه گذاری است. سرمایه نیازمند امنیت و آرامش است چون سرمایه خیلی ترسو است. امنیت و آرامش نیازمند توسعه سیاسی و رفع تنش از بازار سرمایه است
رونق توليد بدون تجارت با جهان مفهومي ندارد. كدام كشور در يك سيكل بسته موفق شده كه رونق توليد داشته باشد؟
مگر به صرفه هست هر قطعه اي از ماشين آلات را در داخل توليد كرد؟ بعضي شركتهاي خارجي ساليان سال است قطعات خاص ماشين الات را انبوه توليد ميكنند و به تمام جهان با قيمت نازل صادر ميكنند و چون انبوه توليد ميكنند قيمتش نازل است. همان را ما بخواهيم با توجه به تنوع قطعات مورد نياز ماشين آلات در داخل توليد كنيم 10 برابر بايد سرمايه و هزينه و زمان تخصيص دهيم و همين باعث ميشود قيمت تمام شده محصول بالا رود و مشتري تمايل به خريدش را از دست دهد در نتيجه توليد از رونق بيافتد. چرا گره اي كه ميشد بعد از برجام با دست باز كرد كاري كرديم كه الان با دندان هم باز نشود؟ چرا در سياست اينهمه بي تدبيري انجام ميشود؟
-سال رونق تولید رو با 19 روز درنگ اغاز کرده ایم و هنوز برخی از تولید کنندگان دست به کار نشده اند.
- شعار انتخاب شده برای سال نباید در حد شعار که بمفهوم انگیزه برای رونق تولید باشد.. و گرنه شعار " تدبیر و امید " را تداعی خواهد کرد
سلام. سوال خوبی هست گرچه من فکر می کنم بیشتر هدف نظر سنجی است تا گرفتن جواب. من تا حدودی در این زمینه تجربه دارم. احتمال اینکه در سال جدید شاهد رونق اقتصادی باشیم بسیار بسیار ضعیف است . به نظر من در حال حاظر در دنیا ما نیازی به خلاقیت انچنانی نداریم و نیازی نیست که نظریه خاصی را ایجاد کنیم بهترین کار این است که نمونه های موفق دنیا را ببینیم و از انها الگو برداری صحیح کنیم. نمونه ان را در کشور های مثل برزیل مالزی ترکیه هند و سایر کشورهای در حال توسعه می بینیم. اما راه حل داشتن دموکراسی واقغی در کشور است ولی اگر بخواهم از یک سطح بالاتر به این قضیه نگاه کنیم همان دلایلی است که دوستان در کامنت های قبلی ذکر کرده اند. راه حل من دراوردی من: 1) شفاف سازی با امکانات عصر ارتباطات 2) تعییر سیستم های سود دهی و وام بانکی (پیشنهاد کاربردی من این است که در موقع وام دادن یا سپرده گداری قیمت طلا را در نظر بگیرند و در هر ماه سود وام و یا سود سپرده به صورت 3 درصد که در تمام دنیا رایح است حساب شود این که بگوییم وام سا سپرده با سود کم برای کشوری با تورم 30 درصد صحیح نیست. پس سودها ئ ... بر اساس نرخ طلا و یه صورت 3 درصد مثلا محاسبه شود. در این صورت کسی وام نمی گیرد که احتکار کند و یا ارز انبار کند) 3) مورد سوم که ظاهرا پیاده سازی ان مشکل می باشد ولی از نظز من جراحی اقتصاد ایران است و نظربه شخصی من هستش و جایی ان را ندیده ام. گرفتم مالیان از ترانزکشن های بانکی می باشد یعنی تمام معاملات در کشور باید بدون پول کاعدی انحام شود و تمام انواع مالیات ها حدف شود و مالیات ها فقط از ترانزکشن های بانکی گرفته شود در این سیستم بین تمام افراد جامعه هیچ تفادتی وجود نخواهد داشت و همه به یک سهم مثلا 1 درصد از پولشان را مالیات می دهند. البته برای مورد اخر باید ما اقتصادمان را رضابتی و باز کنیم و تمام یارانه ها برداشته شود. بعد می توان به اقشار کم درامد یارانه مستقیم تقدیم کرد.
با سلام و خسته نباشید عرض کنم مهمترین موانع تولید مسئولین هستن .
یکی از اشنایان با هزار مشقت یک مزرعه پرورش شترمرغ زد و حدود ۴۰۰ میلیون هزینه کرد که متاسفانه به علت نبون بازار فروش و افزایش هزینه ها ورشکست کرد در حالی که همین پول وارد بازار دلالی میکرد حداقل ۳ برابر میشدو ارزش پولش حفظ میشد و حالا باید با کلی بدهی به زندان بیفتد ؟؟ حالا تو این کشوری که یه روز ثبات نیست و هر کسی برای خودش ساز میزنه چگونه می توان تولید را رونق داد؟؟؟
تحریم ها،‌ فساد زاید الوصف، نداشتن ارتباط با دنیا، بی رمق بودن تولید کننده، سیستم ناکارآمد دولتی، عدم اطمینان به آینده، رانت شدید، دولتی بودن اقتصاد، مدیران غیر حرفه ای و ....
سلام
فكر نمي كنم مسئولين بخوانند اما به هر حال اگر هدف توليد واقعي و بلند مدت نه استفاده كوتاه مدت از رانت و يا يارانه است .
اولين قدم تعادل منطقي در بازار است در اين راستا نيز باز اولين قدم ثبات و تك نرخي بودن ارز و تبيثت ارزش واقعي پول ملي است اصولا هيچ كالاي در دنياي امروز وجود ندارد كه بتواند به تنهايي در يك كشور و بي نياز به ورود كالاي ديگري توليد شود از ساده ترين مورد كشاورزي كه نياز به كود داردبگيريد تا حتي فولاد سازي هاي بزرگ.
اگر با سيستم دلار چند نرخي پيش برويم بله در كوتاه مدت دوباره گروهي پولدار مي شوند و از كشور مي روند ولي قادر نخواهيم بود كه در يك بازار صادراتي نقشي پايدار داشته باشند چون در يك رقابت نا سالم بازار را به دست اورده ايم مثلا كارگر ارزان قيمت كه باز دستمزدش يك روزي بالا مي رود و يا موارد اوليه با ارز دولتي.
وقتي مي توان در بازار واقعي رقابت كرد كه ارزش پول ملي درست باشد حتي جذب سرمايه خارجي همه در اين صورت امكان پذير است و راه ديگري وجود ندارد به جز بي راهه هايي براي ثروتمند شدن كساني كه رانت اطلاعاتي از بازار يا رانت ارزي و يا كساني كه در حقيقت در ظاهر توليد منابع ملي را را باقيمت ارزان ( به دليل ضعف پول ملي ) به خارج مي فروشند و ثروتمندمي وشند.
شايد يك مثال خوب گوشت باشد كه علي الظاهرصادرات خوب داشت ولي به ادعاي مسئولين چند برابر با ارز وارد شد همه توليد كننده ناپايدار ثروتمند شد كه به دليل فروش بي برنامه احتمالا در توليد مشكل در سالآينده مشكل خواهد داشت و هم وارد كننده ثرئتي اندوخت و لي منابع توليد كشور دچار مشكل شد كه عارضه ان بعدا مشخص مي شود
مگر رونق توليد باعث پايين اومدن نرخ ارز ميشه ؟ يا باعث ميشه مديريت و قوانين درست بشه ؟
همين الانش حقوق رفته بالا ما كارفرما هستيم با همه تسويه كرديم ، كسب و كارمون رو داريم جمع ميكنيم
رونق توليد، محصول يك سري مولفه است كه الان اصلا وجود ندارد :
ثبات اقتصادي
امنيت سرمايه گذاري
سياست خارجي صحيح و تعامل با ساير اقتصادها
قوانين و اجراي درست اونها
مديريت صحيح
و ده ها مولفه ديگه كه وقتي درست باشند اقتصاد رونق ميگيره
از قدیم گفتند تو ایران باید کارت دلالی باشه ، خونه ات اجاره ای ... ، چون هر زمان اراده کنی راهت را عوض میکنی، تولید در ایران معنی نداره ، ما یک کارخانه زدیم همینکه شروع کردیم به کار ، اداره کار امد سراغمون ، بعد بیمه وبعدش هم دارایی ، همه مثل اینکه دزد گرفتند و میخواستند با ما بجنگند و کارگر را بجون ما بندازند ،خلاصه بعد از چند سال مبارزه اخر سر دیدیم هیچی برامون جز زحمت نمانده و کار راتعطیل کردیم ، یک خیال راحت کشیدیم ، سرمایه را بردیم تو خرید وفروش طلا وملک یا هر چی میشد به قیمت خرید دیگه به هیچ کس هم جوابگو نبودیم و شکر خدا سود کردیم و پشت دستمون را داغ کردیم تو ایران فعالیت کار افرینی نکنیم و الان چند وقته راحت زندگی میکنیم ، یک کمی از سرمایه مان را هم بردیم خارج وسرمایه گذاری کردیم و انجا هم سود کردیم چون اگه مالیات میدهیم رو حساب کتابه و همه میدهند ،رقابت هم سالمه در ضمن برای تولید کننده بهترین تسهیلات را با نرخ بهره کم در نظر میگیرند ، بهر جهت از من به همه نصیحت تو ایران وارد گود تولید نشید که زندگیتونو میبازید
بدون توسعه ی سیاسی توسعه ی اقتصادی ایجاد نمیشه توسعه ی کره جنوبی و عقب ماندگی کره شمالی اتفاقی نیست
سر منشا همه موانع تولید ، بانک ها هستند. اگر سیستم بانکداری اصلاح گردد، نقطه ی شروع توسعه ی فعالیت های تولیدی خواهد بود ، در غیر اینصورت مانند امروز حتی در نقطه شروع هم قرار نداریم و امیدی به توسعه ی تولید وجود ندارد. اصلاح سیستم بانکداری یعنی اینکه سود وام ها به زیر 3 درصد کاهش یافته و بدون تبعیض در اختیار فعالین بخش های تولیدی قرار گیرد.
با سلام مقام معظم رهبری چند سالی هست که به اقتصاد مقاومتی و تولید و رونق تولید تاکید داشته اند ولی متاسفانه برخی از فرمایشات ایشان عملی نشد آن هم به چنددلیل عمده 1 عدم توجه اساسی به تولید و واردنمودن اجناس مشابه خارجی با کیفیت پایین و با ارزهای دولتی و بنام تولید داخلی 2 عدم مذیریت جامع وکامل دولتی در تمام سطوح جامعه و هروز از سال یک چیزی شاخص میشد و پس از آن هم با قیمتهای گران وبی حساب وکتاب به مردم قالب می شد 3 بی اعتمادی به مسولین دولتی توسط مردم بدلیل رها نمودن کشور و مردم به حال خود 4 سوء استفاده برخی از کارخانه داران وتولید کنندگان از اوضاع بلبشو کشور و عدم رسیدگی و نظارت دایمی ادارات مربوطه از قبیل تعزیرات وسازمان حمایت از مصرف کننده 5 رانت زیاد درجامعه 6 عدم وجود بانکداری اسلامی 7 رسیدگی مقطعی به مشکلات کشور وجامعه 8 فساد اداری و عدم سپردن امور کشوری به کاردانها 9 برخورد مقطعی و روزی با معضلات اجتماع از قبیل مواد مخدر و اختلاس و غیره
با این روشی مصرفی که سال ها است در پیش گرفتیم قطعا تولید رونق خواهد یافت . ولی نه تولید کالا و خدمات بلکه تولید زباله!
چه تولیدی کنیم امسال
بزك نمير بهار مياد توليد پر رونق مياد
ارزش افزوده ، ، دلال و واسطه ، مافیایی که هرزمان یه جای اقتصاد رو ضربه میزنند،صادرات نسنجیده ، واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری،مافیای گمرکی، سیستم بانکی ربایی. مدیران ناکارامد ، رشوه، عدم حمایت از کار فرما و کارگر ،
تا زمانيكه از كارگر و كارمند بيچاره قبل از دريافت حقوقش ماليات بگيرند ولي جلوي دلالان زالو صفت گرفته نشود و تا زمانيكه دولت حامي سرمايه داران و سرمايه داران حامي دولت باشند و تا زمانيكه سيستم مالي و بانكي دولتي و فاسد باشد و تا زمانيكه ارز ارزان در اختيار رانتخواران باشد و تا زمانيكه ما به ريال درآمد داشته باشيم و به دلار هزينه كنيم همين وضع خواهد بود.براي درست شدن اقتصاد و توليد اول بايد جلوي فساد گرفته شود و عدالت اجتماعي واقعي برقرار شود بعد از آن همه چيز درست خواهد شد.
اقایان چرا لقمه را میچرخانیم . روابط خوب با دنیا و دشمن تراشی نکردن و دور نگه داشتن نظامیان از اقتصاد و هزینه نکردن در کشورهای دیگه موفقیت در تولید هست .
کار سختی نیست بقیه کشورهای موفق این راه را رفته اند دولت کارشناس بفرستد و قوانین و روش های آنها را پیدا کنند و در کشور استفاده شود.
تئوری های اقتصادی در تمام جهان همگی آزمون و خطا شده و در این زمان کنونی در جهان تمامی رهبران و اداره کنندگان هر کشوری که بطور قطع اهدافشان توسعه و پیشرفت باشد می دانند برای داشتن اقتصاد مطلوب سپردن اقتصاد خصوصا تولید به بخش خصوصی می باشد تا زمانی که اقتصاد ما دولتی باشد بطور حتم وضعیت از این بدتر خواهد شد و امور اقتصادی با شعار و حرف درست نخواهد شد .
انشاالله با درایت دولت این امر محقق شود چرا که رهبری کلیت سیاستها را اعلام میکند و این دولتیها هستند که راهرا هموار میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
خودت بهتر میدونی با آرزو کردن کلری از پیش نرفته تا حالا.
سلام
1- اصلاح یا بطور کلی تغییر قوانین بانکی
2- سخت تر شدن قوانین استاندارد و کیفیت برای تولید محصول باکیفیت تر
3- بازخرید نصف کارمندان اداره جات کل بودجه کشور داره خرج تامین حقوق کارمندا میشه
4- واگذاری مراکز اقتصادی که دولت نشسته روش به کمپانی های توانا چه ایرانی چه خارجکی
5- دست کشیدن دولت از دلالی
6- تمام سفرا رو فرابخونید و بجاشون افراد با تجربه بازرای یا اقتصادی رو بعنوان وزیر بفرستید
تولید که رونق داره. کیفیت نداره و گرون هست. تولیدات باید به روز هم باشه. یکی از علت ها هم تاجرها هستن که صادرات آنچنانی انجام نمی دن ولی واردات بی حساب و کتاب. باید راهی پیدا بشه که این وارد کننده ها به سمت تولید بیان.
مهمترین مانع. دولت تو دولت بودن است. نهادها و ارگانها موازی است. چرا باید این مملکت از هر چیز دو تا داشته باشد...!!! دولت. مجلس . وزیر. وکیل. نظامی. انتظامی.!!! چرا
من یک مهندس جوان هستم و یک شرکت تولیدی دارم. محصولات ما از نظر کیفی خیلی بهتر از محصولات هندی و چینی و قابل رقابت با شرکتهای اروپایی هست و تقاضا برای خرید نیز وجود دارد و برای فروش مشکل حادی نداریم. تا حدودی مشکل ما در تامین برخی مواد اولیه برای تولیداتمان است که به هر شکل حل می کنیم.
یکی از مشکلات ما در تولید وجود فساد اداری در ادارات و شرکتهای دولتی است که درخواست پورسانت دارند یا تمایل خرید از شرکتهای خارجی دارند.
اما عمده مشکل ما با قوانین دست و پا گیر و آزار دهنده دولتی ها است.
مثلا بزرگترین مشکلات را سازمان تامین اجتماعی برای ما درست می کند. با قوانین و بخشنامه های یکطرفه واقعا سد بزرگی برای شرکتهای تولیدی است.
در حالی که همه پرسنل ما از بدو ورود بیمه می شوند و حقوق و حق بیمه پرداخت می شود تامین اجتماعی با یک سری قوانین آزار دهنده و از طریق سازمان حسابرسی خود با بررسی دفاتر سعی در دریافت پولهای اضافی و دریافت هزینه های هنگفت و غیر اصولی دارد.
تامین اجتماعی می خواهد هزینه های جاری و پولهای خارج شده از صندوق های خود را به زور و بهانه تراشی از تولید کنندگان تامین کند.
آمریکا و تحریم و... مشکل ایجاد می کنند اما نمی توانند تولید را تعطیل کنند.
اگر دولت واقعا می خواهد کمک به رونق تولید کند ابتدا جلوی سازمان تامین اجتماعی را بگیرد که ما را تا مرز تعطیلی کشانده و دارد پدرمان را در می آورد.
عامل اصلی تمام بدبختی های ایران و ایرانی ، خودخواهی ذاتی ایرانی هاست که متاسفانه در طول هزاران سال در ژن ما نهادینه شده است .. همین خودخواهی ذاتی باعث شده که

همیشه اسیر بی مسوولیت باشیم ،

همیشه اسیر تولیدکننده های متقلب و دلالان و تاجران بی انصاف و خودپرست و پول پرست باشیم ،

همیشه منافع کوتاه مدت را به منافع بلندمدت ترجیح دهیم ،

همیشه منافع ملی و کلان را قربانی خودخواهی های کودکانه کنیم ،

و بطور خلاصه در حال حسرت خوردن باشیم


متاسفانه هیچ چیز درست نخواهد شد
به دلیل واردات قاجاق وغیر قاجاق به کشور است ودولت نه تنها اراده ایی برای جلو گیری از آن ندارد بلکه به گونه مختلف نیز تشویق می نماید
بزرگترین کمک برای رونق تولید:
1- جلوگیری از فساد و رانت دولتی ها و آقاراده ها!
2- اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی
3- اصلاح قوانین سازمان مالیاتی (اداره دارایی، مالیات بر ارزش افزوده)
4- اصلاح قوانین شهرداری ها و شهرکهای صنعتی
5- اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی
6- اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی
7- اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی
8- اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی
9- اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی
10- اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین موانع تولید است و در حق تولیدکنندگان اجحاف که چه عرض کنم خیانت می کند.
رهبری خیلی خوب تشخیص دادن که تولید در خطر سقوطه ولی چون مثل هر سال دولتها اهتمام لازم رو به پیام های نوروزی ندارند پس این نتیجه عملی این هشدار اینه که متاسفانه خواهیم دید تولید به کلی نابود خواهد شد
بانکها و شیوه استفاده آنها از سرمایه های خرد و کلان یکی از موانع رونق تولید است. که اگر در جهت تولید باشه خیلی خوبه .
بعضا دیده میشود که سو استفاده از نوسانات بازار توسط برخی بنگاههای اقتصادی صورت میگیرد.
شرکتها ی مختلف حسابهای خود را ارزی میکنند تا با نوسانات ناگهانی ورشکست نشوند. که این خودش مشکل زاست
ثبات بازاربه جذب سرمایه خارجی نیز کمک میکند اما نپیوستن به کنوانسیونهای اقتصادی بین المللی جذب سرمایه خارجی را ناممکن می کند
منابع زیاد است و نیروی کار بسیار و این هم نکته مثبت و امیدوار کننده ماجراست
اختلاسها بر عکس آنچه به نظر میرسد کمتر از مسیرها و شرایط اشتباه تثبیت شده در کشور، تولید را با مشکل مواجه کرده است.
تولید کننده ها متاسفانه با سیستم های وام گرفتن و جذب سرمایه ی دولتی آشنایی ندارن و بلد نیستن که موانع وام رو با چند حرکت کوچیک رفع کنند!!!
بنابراین دائم لنگ سرمایه هستند و اونهابی که بلدند موانع جذب سرمایه های دولتی را رفع کنند، علاقه ای به کار پر مرارت و دیربازده تولید نیستند
شما میفرمایید تولید مگر بااین مافیاهای مخوف وارد کننده میشود تولید کرد چنان قوانین پیچیده ای جلو تولید کننده میگذارند که بنده خدا دوتا پادارد دوتاهم قرض میکند وپا بفرار .
تا زمانی که تولید در این کشور متولی متخصص و دلسوز و واحد نداشته باشد . تا زمانی که بوروکراسی خسته کننده ادارات گوناگون که هر کدام به نوعی در دادن مجوز دخیل هستن از بین نرود . تا زمانی که کارمند اداره وسازمانی که بنده خدایی که هوس تولید به سرش زده را سرگردان نکند وبا بی احترامی محض ماه ها او را از پله ها بالا و پایین نبرد . و به این نتیجه برسد که من از بیت المال حقوق می گیرم که کار این مردم را در اسرع وقت پیگیری و سرو سامان دهم و حقوق نمیگیرم که بیام پشت میز بنشینم و با ارباب رجوع به چشم مجرم نگاه کنم . تا زمانی که اخذ مجوز مانند کشورهای پیشرفته در کوتاهترین زمان و با اکرام به سرانجام نرسد و ماهها وسالها اخذ مجوز طول بکشد . تا زمانی که تولید متولی واحد نداشته باشد . تا زمانی که سود بانکی 18 تا 24 درصد باشد . تا زمانی که تولید دهها متولی در قیمت گذاری داشته باشد . تا زمانی که تولید کننده با تمام دنیا در ارتباط نباشد و از دانش و تکنولوژی روز دنیا استفاده نکند . تا زمانی که تمامی تولید کننده ها از حمایت برابر برخوردار نباشند .و از همه مهمتر تا زمانی که تولید صادرات محور نباشد و فقط متکی به بازار داخل باشد . این تولید نه به سرانجام میرسد ونه به کیفیت .متاسفانه دولت تنها کاری که بلد است به اسم حمایت از تولید انجام بدهد . جلو واردات را می گیرد . که متاسفانه همین کار بزرگترین ضربه را به تولید و کیفیت تولید داخل می زند . نمونه ان همین دو کارخانه تولید خودرو در کشور . دقت بفرمایید دولت تو چند دهه گذشته تا توانسته از این دو کارخانه حمایت کرده . جلو واردات را گرفته .بالاترین تعرفه واردات دنیا را وضع کرده . هر سال میلیاردها تومان وام اعطا کرده .نتیجه ان هم پراید و پژو می باشند که اکنون در تمام کشورهای این دنیای خاکی دهها سال است که از رده خارج شده اند و برید به کشور زادگاهشان به مردم انها نشان دهید اصلا یادشان نیست که روزی این دو خودرو در کشورشان تولید می شده است ..... . کشور ترکیه با این که عضو تجارت جهانی می باشد و واردات تمام خودروها به ان ازاد می باشد و از هر مدل خودور تولید شده در دنیا در خیابان های ان به وفور دیده می شود .و با این که ادعای تولید ندارد و میگوید من در بحث خودرو مونتاژکننده هستم . با این حال همین پارسال 18 میلیارد دلار خودرو مونتاژشده در ترکیه را صادر کرده . ولی شما ببینید این دو کارخانه خودروساز ما که ادعاهایشان گوش فلک را پر کرده و از همه نوع رانتی نیز برخوردارن . چقدر صادرات دارن .....دوستان عزیز . مدیران محترم . تمام قوانین مربوط به تولید در این کشور باید به سطل زباله ریخته شود. و با ایجاد یک متولی واحد و با دانش روز دنیا طرحی دگر باید در انداخت . .....
بزرگترین مشکل تولید در کشور ، غولی به نام بروکراسی دولتی است . سازمانهای ریز و درشت دولتی و نیمه دولتی و شبه دولتی بزرگترین مانع سرمایه گذاری مردم در توسعه کشور هستند. دولتی که نفت دارد و به راحتی درآمد های آنرا صرف هزینه های جاری میکند هیچگاه نمیتواند توسعه گرا باشد
تحریم های کمرشکن، سقوط ارزش پول ملی و هم ردیف شدن آن با کشورهایی مثل بنگلادش، عدم سرمایه گذاری خارجی و دلالی
مرکز بهداشت اراک از شرکت ما شکایت کرده که صدای کارخانه 2 دسی بل از 85 دسی بل بالاتر است. و مدیریت شرکت ماها درگیر محاکمه و دادگستری است. همین مقئار صدا در کشورهای اروپایی استاندارد است. آقایون از کل دنیای پیشرفته هم جلو ترند
مدیریت شرکت هم به همین جهت کارگاه را تعطیل و 50 نفر بیکار شده است.


این است حمایت از تولید
به نظر من نامگذاری درستی هست و امکان پذیر هم هست. من بیش از 15 کشور دنیا رو در زمینه صنعتی دیدم ازجمله چین و المان که بسیار در زمینه تولید خودکفا هستند. ضمنا محصولی که در خط تولید داریم کیفیتش باید مشابه المانی و قیمتش هم باید مشابه نوع چینیش باشه تا از ما خرید انجام بدن، در غیراینصورت مصرف کننده به راحتی جنس چینی رو انتخاب میکنه به طور طبیعی.
به نظر من تولید کننده تنها با تکیه بر توان داخلی خودش میتونه تولید مناسب داشته باشه. قوانین دست و پاگیر و فساد هست ولی ادم های خوب هم هستند که برای این مملکت میخواهند کارکنند.
1- به نظر من با توجه به تشدید تحریم ها حفظ تولیدات موجود باید در اولویت قراربگیره
2- توسعه بخش های تحقیق و توسعه به عنوان بازوی اصلی تولید با کیفیت باید حمایت عملی بشوند چیزی که من در یازدید ها از شرکت های المانی و حتی چینی دیدم حمایت بی قید و شرط از بخش های تحقیقاتی خودشون هست.
3- الویت بخشی به تولید داخلی با حمایت نسبی از ان (30 درصد تعرفه)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آقای حسینی بخش تحقیقاتی خیلی خوب داریم با ابتکارات خیلی بالاتر از آلمانیها در زمانیکه در پله تکاملی ما قرار داشتند.
پروتکشن (حمایت از تولید داخلی) زمانی خوب است که شما در بازار جهانی قادر برقابت باشید!۰
بنده به عنوان یک تولید کننده کوچک که عاشق وطنش هست موانع اصلی تولید در کشور را به ترتیب اهمیت و تاثیر گذاری و راه کار های مفید را در زیر به صورت مختصر بر اساس تجربیات و دانش اندک خود بیان میکنم و معتقدم با حل این مشکلات موانع تولید تا 90 رفع و تولید به صورت نمایی افزایش خواهد یافت.
1. امکان کسب سود بیشتر از سود تولید در فعالیت های اقتصادی مفید و غیر مفید دیگر از قبیل تجارت و سفته بازی و سپرده گذاری در بانک و .... به طور متوسط سود تولید در جهان در حدود 15 در صد هست در حالی که تو ایران خیلی راحت میتونی بدون دردسر از بانک 20 درصد سود بگیری راه کار: کاهش سود های بانکی سپرده های بالای 100 میلیون تومان و اخذ مالیات سنگین از فعالیت های اقتصادی غیر مفید و غیر مولد
2.بروکراسی شدید در مراحل اخذ مجوز های تولید و واگذاری زمین و طولانی بودن مدت زمان لازم از لحظه تصمیم گیری تولید کننده به ایجاد یک تولیدی تا شروع تولید. گاها مشاهده شده است که این مدت بیشتر از 2 سال برای یک کارگاه کوچک طول میکشه و در بهترین و ایده ال ترین حالت حداقل یک سال برای یک کارگاه کوچک طول خواهد کشید
راهکار:کاهش بوروکراسی با متمرکز کردن ادرات و سازمانهای دخیل در صدور مجوز در یک اداره یعنی نیاز نباشه تولید کننده برای دریافت مجوز مجبور باشه بین ادارات صنایع و استاندارد و بهداشت و شهرک های صنعتی و مالیات و هزار جای دیگر در رفت و امد باشه واستفاده از سیستم های الکترونیکی سعی در کاهش زمان لازم به زیر یک ماه
3. عدم حمایت مناسب از طرف دولت در قالب تسهیل دسترسی به تسهیلات تولیدی بانک هر چند مبلغ تسهیلات بانکی خوبی برای تولید غالبا تا سقف 90 درصد مبلغ مورد نیاز جهت تولید پرداخت میشود ولی بانک ها علاوه بر اینکه کارگاه تولیدی و ماشین آلات آن را به عنوان وثیقه اخد میکنند وثیقه ملکی هم برای کل مبلغ وام طلب میکند که ریسک کار تولید کننده را به شدت بالا میبرد پیشنهاد میشود که وثیقه ملکی به 10 درصد میلغ وام کاهش یافته و در عوض نظارت ها برای جلو گیری از هر گونه سو استفاده احتمالی به شدت افزایش یابد
4.جهت تولید مواد اولیه صنایع و طراحی و ساخت ماشین آلات مورد نیاز تولید توسط بخش خصوصی طرح های تشویقی وسوسه انگیز و نیز یارانه توسط دولت ارائه گردد تا تولید کنندگان تشویق به ایجاد واحد های تولیدی بیشتر گردند
5.مالیات تولید کننده و کارگر به زیر 5 در صد کاهش یابد.
6.هزینه های لازم جهت پوشش ریسک بند 3 و اجرای بند 4 و 5به صورت اخذ مالیات از فعالیت های اقتصادی غیر مولد و غیرمفید میتواند تامین گردد
7.پشتیبانی فنی و علمی مناسب توسط دولت از طریق دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از تولید کننده گان به صورت رایگان صورت پذیرد تا ارتقای کیفی محصولات صورت پذیرد.
بدترین مشکل تعدد و مشکل دار بودن قوانین دولتیه که نه تنها از تولید حمایت نمیکنه بلکه عملا باعث ورشکستگی بخش خصوصی میشه, دومی بانک هایی هستند که حاضرند پول را به مختلص بدهند و پورسانت بگیرند اما به تولید کننده نه!!!
خيلي از كارخانه ها و گارگاهها تعطيل شده اند يا در شرف تعطيلي هستند رونق توليد نيازمند ثبات ، سرمايه گذاري ، تعاملات ازادانه با كشورهاي خارجي ، ريشه كني رانت و فساد اقتصادي ، و وضع قوانين و مقررات كارامد است كه هيچيك در كشور ما وجود ندارد ،
منظور از تولید ملی چیست؟ بخش عمده محصولات تولیدشده در کشور ما، از اتوموبیل و موتورسیکلت گرفته تا مواد غذایی و بهداشتی و دارویی، و همچنین محصولات دیجیتالی اساسا تولید ملی نیستند، بلکه از نظر فناوری و قطعات و مواد اولیه وابسته به کشورهای دیگر هستند. در خوشبینانه ترین حالت، ما تنها یک کپی کننده قابل قبول هستیم، نه یک تولیدکننده واقعی. (البته این کپی کننده قابل قبول درمورد صنعت اتومبیل سازی ما صدق نمیکند!!!) وقتی قادر نیستیم مواد اولیه یک محصول را تولید کنیم، نمیتوانیم نام خود را تولیدکننده آن محصول بدانیم.
هر تولیدی مناسب نمی باشد و در حقیقت تولید نیست برای مثال هر چند سال یک بار با افزایش قیمت مسکن سرمایه کشور وارد تولید مسکن(خاک آجر سیمان گچ و آهن ) می شود و سرمایه گذاری به سمت تولید صنایع با ارزش افزوده بالا (مانند کفش و پوشاک -گل و گیاه- وسایل الکترونیکی - ماشین آلات و ابزار آلات و محصولات پتروشمی و استفاده از مزایای کشور...) نمی رود از ساده ترین تا پیچیده ترین کالا را وارد می کنیم به همین دلیل با افزایش قیمت دلار همه چیز گران شد چون واردات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در آنها نقش داشت
لازمه ی رونق تولید، جذب سرمایه و دانش است. لازمه ی جذب این موارد، ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است. تا زمانی که افراد مسوول در ایران با درصد بالایی از کشورهای منطقه و خارج از منطقه نزاع دارند و نصف دنیا را دشمن می پندارند، تحریم ها را فرصت می دانند، فرار نیروی متخصص و سرمایه از ایران را قبول ندارند، باور دارند که با مسوولیت دادن به افرادی که از نظر علمی توانایی ندارند ولی از نظر اعتقادی هم راستا با آن ها هستند می توانند کشور را بهتر اداره کنند و تا زمانی که منفعت کوتاه مدت و چه بسا شخصی را به منفعت ملی و بلند مدت ترجیح می دهند، با شعار دادن هیچ تغییری در وضعیت اقتصادی و تولید ایجاد نخواهد شد.
مانع تولید خود دولته . دلار رو گرون میکنن همه چیز گرون میشه هزینه تولید بالا میره ولی تا تولید کننده میخاد چیزی رو گرون کنه فورا تعزیرات میریزن تو کارخونه و جریمه های دهها ملیاردی و ژست های آنچنانی در تلوزیون که ای ملت ببینید ما چقدر قوی هستیم یک کارخانه خائن به ملت رو با جریمه ملیاردی داریم به نابودی میکشانیم تا اجناس کشور دوست و(نمی نویسم برادر چون دین دار و کمونیست نمی تونن برادر باشن -یکی خداپرست و دیگری منکر خدا ) چین راحت تر بیاد تو کشور و جوانان ما بیکارتر بشن . وامهای با درصد کمرشکن فوق نزول .مالیاتهای کلان .موانع و بروکراسی بسیار اداری .نبود مشوق .نبود بازار خارجی بر اثر تحریم و ... واردات کالاهایی که مشابه داخلی داره و گاها با کیفیت بدتر و ارزانتر و ... نبود عزم راسخ و باور به تولید ملی در مدیران و مسولن
مانع تولید خود دولته . دلار رو گرون میکنن همه چیز گرون میشه هزینه تولید بالا میره ولی تا تولید کننده میخاد چیزی رو گرون کنه فورا تعزیرات میریزن تو کارخونه و جریمه های دهها ملیاردی و ژست های آنچنانی در تلوزیون که ای ملت ببینید ما چقدر قوی هستیم یک کارخانه خائن به ملت رو با جریمه ملیاردی داریم به نابودی میکشانیم تا اجناس کشور دوست و کمونیست چین راحت تر بیاد تو کشور و جوانان ما بیکارتر بشن . وامهای با درصد کمرشکن فوق نزول .مالیاتهای کلان .موانع و بروکراسی بسیار اداری .نبود مشوق .نبود بازار خارجی بر اثر تحریم و ... واردات کالاهایی که مشابه داخلی داره و گاها با کیفیت بدتر و ارزانتر و ... نبود عزم راسخ و باور به تولید ملی در مدیران و مسولن
در ایران برای موفقیت در کارهای تولیدی و اصولا موفقیت در هر کاری به سه ( پ ) نیاز است .
1- پول 2- پارتی 3- پر رویی
انحصار وکالت توسط کانون وکلا سبب شده از هر صد فارغ التحصیل حقوق برای ورود به شغل آزاد وکالت فقط سه نفر وارد شوند و درامد خوبی برای وکلای شاغل تضمین شود این امر سبب هجوم تعداد زیادی از افراد به رشته حقوق شده که میلیاردها ساعت عمرشان در کار خدماتی وکالت هدر می رود در نتیجه این ساعات عمر گرانبها نمی تواند صرف رونق تولید شود و لز طرفی عده ای فاصله طبقاتی برای خودشان با شغلهای تولیدی بوجود اورده و کمتر کسی دنبال تولید یرود
گرفتن مالیات از دلال ها با استفاده از رصد حساب بانکی همه افراد مثلا هر کس اول سال مانده حسابش 100 میلیون بوده و اخر سال شده 200 میلیون به غیر از سود بانکی 80 میلیون درامد داشته که پلکانی می توات مالیات را برداشت کرد و برای کنترل دلالی در حودرو و مسکن نیز می توان مالیات سنگین در زمان نقل انتقال به هر صورتی که باشد حتی وکالتی وضع کرد کل هزبنه های کشورهای پیشرفته از طریق مالیات تامین میشه ولی در ایران منافع شخصی افرادمانع تصویب قوانین مالیاتی در جوزه های مختلف مثل مسکن شده و فرار مالیاتی دلا لان و دیگران بیش از بودجه یکسال کشور است و یکی از بهترین راههای هدایت نقدینگی به سوی تولید گرفتن مالیات از کارهای غیر مولد است
اگر فساد اداری باقی بماند و با این معظل برخورد جدی نشود تمام راه خل هائی که ارائه شد بی نتیجه خواهد بود چون بفرض برای دادن یارانه یا وام به تولد کننده نفوذ خواهد شد و یارانه به هدف نخواهد رسید برای رعایت کیفیت ناظر فاسد اعمال نظر غلط خواهد کرد و منجر به افزایش کیفیت نحواهد شد و برای دادن امتیاز به کار آفرین هم اعمال نفوذ موجب فامیل سالاری میشود و نه شایسته سالاری
اگنون که جامعه ما بشدت آلوده به میکروبی بنام فساد اداری است تا برخورد جدی با مفسدان نشود مشکلی خل نخواهد شد و همه دیدیم و دیدید ارگان هائی را که بجای خصوصی سازی خصوصی خواری فرمودند و نفوذ مافیای فساد انچنان قوی بود که هیچکدام از نهاد های نظارتی نتوانستند کاری بکنند ...
در شرایط کنونی کشورمیبایست
1- از صادرات به مدت معلومی جلوگیری بعمل آید
2- سیستم کوپی مجددآ احیاء گردد
3- تکلیف بدهکاران و مفسدان اقتصادی به بانکها مشخص گردد
4- ارزصادرات اقتصادی به چرخه اقتصاد وارد شود
5-از واردات بی رویه جلوگیری به عمل آید.
6-کالا های قاچاق معدوم گردد.
7- در چرخه اقتصادی کشور بازنگری گردد.
8-اشخاصی که به هر دلیلی به نابسامانی اقتصادی کشوردخیل میباشند از سیستم اداری و مدیریتی کشورخارج و به اشد مجازات محکوم گردند مانند سلطان سکه و غیره
7-عدالت اجتماعی و اقتصادی وغیر احیاء گردد.
9- اقتصاد مقاومتی ،عملی گردد.
10-چند نرخی بودن ارز در کشور جمع گردد.
11-از حمایت بی مورد در صنایع کشور مانند خودرو سازی و غیرهخوداری گردد.
12- بدهی خودرو سازان به بانک ها تسویه گردد.
13-از ورود بی رویه خودرو به کشور جلوگیری گردد.
14-بساط دلال بازی در کشور برچیده شود .
15- حذف سود دلالی در اقتصاد کشور
16- ثابت نگه داشتن نرخ ارزیرای مدتی معلوم
17- ریشه یابی در گرانی های بوجود آمده در کشور ،برخورد با عوامل آن
18-بازنگری بر نرخ گذاری اجناس ازسوی سازمان حمایت از مصرف کننده و فعال بودن این سازمان
19 - بازنگری بر قوانین تعزیرات حکومتی
20-مشخص کردن میزان مصرف عموم مردم کشور از تولید داخلی و جلوگیریاز صادرات بی رویه آن
21- عدالت اجتماعی در پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان
22- اجرای دقیق تر بخشنامه ها و دستور العملها از سوی تمام مسئو لین
23-جلوگیری از بکار گیری از بازنشستگان در کلیه سمتها و مسئو لیتهای دولتی و عدم تبعیض و جناح بازی سیاسی در آن
24- احترام بر قوانین کشور ازسوی مسئو لین مملکتی ،خصوصاٌ نمایندگان مجلس و دستگاههای دیگر
25-شایسته سالاری در ادارات ،برخورد با رشوه بگیر ورشوه دهنده در سازمانها و ادارات و نهاد های حکومتی ،خصوصاٌشهرداریها
26-ایجاد صندوق اشتغال جوانان در هر استان
27- بکار گیری نیروی بومی در کارخانجات در هر استان
28- احداث کارخانجات با شرایط جوی و نیروی کار با شرایط اقتصادی وجغرافیایی منطقه
29-ایجاد بستر مناسب برای مهاجرت به استاهای کشور مانند سیستان و بلوچستان
30-انتقال آب دریا به منطقه سیستان و بلوچستان و ایجاد قطب کشاورزی
31- استفاده از توانمندی متخصین داخلی و خارجی کشورمان برای بهبود وضعیت بهتر صنایع و غیره برای باز دهی بیشتر
32- استفاده از منابع غنی اسلامی در بهبود اقتصاد کشور
و مسائل دیگر .................................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
سعید آقای عزیز تو که همه رو شمردی چرا نگفتتی که
هر ۳۲ امری که شمرده ای و مسایل دیگرت همگی تام الختیاز در دست بانکهای خصوصی قرار دارند؟ آنها را بزدایید تا همه چیز آرام بگیرد
به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد
چون قدرت مافیای سازمان یافته توایران خیلی زیاده
وازهمه مهمتر اینکه دولتی‌ها ازرانت موجود توسط واسطه های خودشون منفعت می‌برند
چه لزومی داره که سرمایه گذار بیاد سرمایه گذاری کنه جایی که برای یک ساعت ثبات اقتصادی وجود ندارد
سلام ... مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات ایران فعلا تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه قابل حل نیست و بی شک روز به روز حادتر و برای مردم دردناک تر خواهد شد... ... اما این موضوع رونق تولید مرتبط به صادرات و جیب مردم (قدرت خرید) است و با ادامه این شرایط قطعا هیچ نوع رونقی در تولید رخ نخواهد داد ...
چند سال پیش قصد واردات یک برند محبوب جوراب از یکی از کشورهای همسایه داشتم برندی که همین الان محصولاتش در کشورهای اروپایی حضور پررنگ دارد وبعد از تماس با با آن شرکت قرار شد به آنجا سفر کنم خلاصه بگویم متوجه شدیم این برند محبوب و با کیفیت در داخل یک کارگاه در یک روستا تولید می شود حال اگر میخواهیدموانع تولید را برشمارم اینگونه عرض می کنم:
1- برای تولید در ایران از هفت خوا رستم باید عبور کرد و بزرگترین مانع شرکت شهرک های صنعتی است دلیلی ندارد من تولید کننده حتما کارگاه خود را در آنجا مستقر کنم آن هم با صرف هزینه های گزاف احداث سوله و ...... برخی فعالیت های اقتصادی نیاز ندارد حتما در شهرک های صنعتی باشند و می شود کارگاههای کوچک و متوسط را در حاشیه روستا ها دایر نمود که هم ایجاد اشتغال برای روستائیان باشد و هم هزینه های تولید را کاهش می دهد که در کاهش قیمت و رقابت پذیری برای صادرات نقش مهمی را دارند پس بزرگترین مانع بازدارنده و خطر برای تولید همین شرکت شهرک های صنعتی است
2-از دیگر موانع قوانین دست و پا گیر است شما اگر به چین تشریف برده باشید مشاهده می کنید برای تولید مثلا یک اسباب بازی ساده هر قسمت از این محصول در یک خانه روستایی تولید می شود و در نهایت با جمع بندی آنها محصول پایانی آماده می شود
3- از دیگر موانع تولید قانون کار کشور می باشد
4- از دیگر موانع تولید سازمان تامین اجتماعی است
5- بروکراسی اداری وحشتناک وحشتناک وحشتناک هم از دیگر موانع تولید است
6- از دیگر موانع تولید سازمان امور مالیاتی است
همه این سازمانها هریک به سهم خود هزینه های تولید را بالا می برند و در نهایت تولید هیچ محصولی در ایران به صرفه نیست و واردات حتی با دلار گران به صرفه تر خواهد بود
با سلام خدمت شما بنده اعتقاد دارم کشور با تولید بیشتر وتوسعه صادرات می تواند از این مشکل فعلی خلاص شود ولی کو گوش شنوا دراین کشور یا کسی نمی خواهد کاری انجام دهد یا کار بلد نداریم در هر صورت نتبجه یکی است ولی بنده حقیر سعی کردم در جا که کار کردم این مهم انجام شد ودر برخی زمینه ها تولید در برخی نقاط کشور با کمک اهل فن انجام دادیم ولی متاسفانه با گل یک بهار نمی شود برای توسعه کار خدمت دوستان برنامه بودجه رفتم حتی ما را به داخل راه ندادند هرکاری برنامه خود را می خواهد که ما متاسفانه هیچ برنامه ای در کشور نداریم در حال حاضر کشور ما مثل تیم فوتبالی است که مربی ندارد وبازیکنان با توجه به توان ذاتی خود پاس می دهند وبرخی موارد گل هم می زنند اما برنامه ای ندارد
تا زمانی که ژن ورانت بر ژن حلال و بدون رانت ارجح است حرف زدن از تولید کشک است مانند اختلاف رییس شبکه ۳ نمونه رانت و عادل بدون رانت
وقتى سدى ساخته ميشود چند هدف اصلى پشت انست مثل مهار سيلاب وجلوگيرى ازخسارت ذخيره سازى اب جهت دهى اب رودخانه ومصرف با برنامه اب استحصال شده دراقتصاد هم بايد همين حالت اتفاق بيفتد همانطور كه اب سربالا نمى رود پول هم سربالا نمى رود برسرراه پول گودل هاى سود اورى بنام زمين برى سرمايه گذارى وجود كه با هيچ نوع سرمايه گذارى قابل مقايسه نيست مثلا قيمت زمين درشهرك قسطىً مترى ٤٠٠ تومان بود وحالا نزديك به ٤٠ ميليون تومان است يعنى درچهل سال ١٠٠٠٠٠ برابر رشد افزايش پيدا كرده حالا چگونه ميتوان بدون ابجاد سد پول را به كانالهاى ديكرى مثل توليد هدايت كرد
شعارهای سال قبل خیلی محقق شده که این بشه
در صورتیکه مالیات تولید صفر
عوارض گمرگی صفر
سایر عوارض صفر شود تولید زنده خواهد شد
اقایونی که به بهانه تولید داخل عوارض هارو بالا بردید
گمرگ ایران اولین و اخرین دلیل قاچاق در کشور است
درصورت گمرکی صفر کی میره جنس قاچاق بی ارزش میاره
بزرگترین مانع تولید درکشور ما چگونگی تعیین نرخ ارز می باشد همه دولتهای ما حتی قبل از انقلاب،با تعیین دستوری نرخ ارز به جنگ تولید کننده داخلی وحمایت از کارگر وتولید کننده خارجی رفته اند
سوال اساسی این است بزرگترین دلیل مطرح شدن تولید وحمایت از ان چیست؟جواب: تحریم نفتی وکم شدن درامدهای دولت . اگر روزی تحریمها به هر دلیلی لغو شود
و روال سابق برگردد چه برسر کسانی که بااتکا به این نرخ دلار تمام سرمایه خود را در این راه (تولید) گذاشته اند خواهد امد
ایا همه کسانی که مردم راتشویق به سرمایه گزاری درتولید میکنند تضمینهای لازم را هم میتوانند ، بدهند
از سال 64تا 84 تولیدی صنعتی داشتم 20 نوع قطعه خودرو تولید میکردم در شرکتم با 26 کارگر و شش پرسنل دفتری هر روزبا صدها مامور و اداره طرف حساب بودیم سال 84 جمعش کردم با پولش سه تا اپارتمان 160 متری ساختم ویک مغازه 25 متری یک مغازه 58 متری هم خریدم دادم اجاره یکیش میوه فروشیه یکیش هم موبایل فروشی ماهی 14 میلیون اجاره میگیرم و الان 13 ساله باتفاق خانواده در حال کیف و لذت بردن از زندگی هستیم اضافه در امد از خرج را هم یک باغچه3000متری خریدم برای سرگرمی میرم انجا به گلها و درختهام سر میزنم تولید در این کشور معنا ندارد من مهندس تحصیل کرده فنی با 20 سال سابقه کار در صنعت و ماشین ابزار احمق بودم که رفته بودم سراغ تولیدتوی این کشور فقط حرف زدن و دلالی جواب می ده یک نگاه به خواننده ها و مجریان و اجاره دهندگان اکو و دلالهای صنوف مختلف بیندازید میرسید به حرف من آدم برای چی بره دنبال تولید وقتی باید باج بدی تا از بانک وام بگیری باید باج بدی تا اجازه گسترش کارت را بدهند باید..........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
یعنی شما منظورتان این است که باید اول بانک ها را از جلوی پای برداشت؟
پس چرا تا سال ۸۴ وضع شما خیلی خوب با تولید پیش میرفته است؟
پس چرا از ۸۴ ببعد حاضر نیستید دست بکارتولیدی بزنید. آیا این هم با بانکها ارتباط دارد. آری من میتوانم بخاطر بیاورم در این سال بود که بانکهای خصوصی مانند قارچ سر از خاک بیرون آوردند
یک کلام : اگر سیاست خارجی ما تغییر کند تمام مشکلات خود به خود حال خواهد شد .

آشتی با دنیا (بدون استثناء)
وقتی قاچاق بی رویه و واردات با این حجم هست
به رونق تولید امیدی نیست
اکثر نظرات دوستان رو خوندم بیشترشان عین واقعیت مشکلات کشور ما هستند ولی یه نقطه هست که ما باید از خودمون شروع به صداقت وقناعت کنیم یعنی راضی به درامدمون باشیم همین من و شما میشیم یه ملت پس با تحمل سختی‌ها و مشکلات باید اول راه درست رو انتخاب کنیم تا مملکت رو از این رکود و بیکاری نجات بدیم. ومسبب مشکل تولید و رونق اون این دولت یا دولت قبلی نیست از وقتی نهادها و سازمان‌های زیادی غیر از بدنه دولت ایجاد شد شاید در یه دوره لازم بود ولی وقتی دائمی شدند شروع به گرفتن امتیاز و رانت از دولت شدند و وارد فضای اقتصادی یا دلالی شدند تا درآمد داشته باشند و هر روز پولدارتر و فربه تر شدند تا اینکه دولت موازی پولدار و قدرتمند که بدون دادن مالیات و بدون توجه به قوانین مجلس و بی هیچ نظارتی کل کارخانجات و واردات اجناس را قبضه کردند و بعضی از ماها هم بخاطر پول آلت دست این سازمانها شدیم اینها هم از بودجه برای خودشون ردیف مخصوص دارند هم درآمدهای بدون مالیات و دقت کنید حقوقهای دو برابر کارمندان دولت هم به کارکنانسان پرداخت می کنند مثل صدا و سیما ,.. پس مشکل ریشه ای کشور رو در وجود مدیریت عریض و طویل یا حجم بزرگ دولت دید نه در قوانین زیر دستی و چند تا مجوز اگه تمام اینها در بدنه دولت ادغام بشن و سرمایه شان در اختیار تولید واقتصاد در کمتر از دوسال از ژاپن و کره جنوبی پیشرفته تر میشیم حالا بعضی دوستان ایراد می گیرند که من و شما چه نقشی می تونیم داشته باشیم مگه فرماندار یا استاندار یا رییس فلان سازمان از کشور دیگه اومده همه یا فامیل من شمان یا دیگران پس منظورم از من وشمانتمام ایرانیان هست من اگه تخصص ندارم وجدان که دارم کاری که از دستم بر نمیاد قبول نکنم والسلام
شركت ما توليدكننده نرم افزار است. بزرگترين دردسر هاي ما عبارتند از:
1- روش محاسبه و رسيدگي دارائي
2- بيمه
3- عدم پرداخت هزينه ها و پيچيدگي اداري
آزادی و شفافیت مشابه سنگاپور هنگ کنگ دوبی هلند و نروژ باید جاری شود و مداخله دولت ونهادهای شبه دولتی باید به حداقل ممکن برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
بلی هرکدام از این کشورها تحت الحمایه و در حقیقت دست مخفی یک قدرت استعماری بزرگ میباشند
سنگاپور و هنگ کنگ چین را دارند. دوبی هلند و نروژ ام.آمریکا از طریق قوانین بازار اروپای متحد و دبی کیست که نداند مستعمره کدام آباد است
صادقانه بگویم تا ساختار سیاسی وحقوق اساسی تغیر نکند اقتصاد فرهنگ و...تغییر نمیکند
البته اراده ای برای اصلاح امور نمی بینم ...
با سلام.ما فقط در یک زمینه تولید خیلی عالی داریم که آن را هم هدر می دهیم.
در این ابر تورم صحبت از رونق تولید ؟
۱.کشور حالت عادی داشته باشد نه شرایط تحریم و فشار وقطع مراودات مالی با دنیا
۲. سیاست خارجی از تنش با برخی کشورها و هزینه تراشی برای اقتصاد پرهیز کند ، به عبارت دیگر در سیاست خارجی اقتصاد و معیشت مردم مد نظر قرار گیرد
۳. اصلاح وضعیت بانکها
۴. فعالیت درست و موثر قوه قضاییه در برخورد با کج رفتاری های اقتصادی بدون توجه به مقام و وابستگی افراد
۵. نگاه درست به توانایی ها و امکانات کشور و بهره گیری درست از مواهب خدادادی
با سلام النجاه فی الصدق دروغ گویی وعدم شفافیت همه فقط حرف میزنند مدیران نالایق باید بروند همه بدبختی های ایران از مدیران نالایق است مثلا همین سیل در اثر مدیریت بد بوده است من هیچ امیدی به اینده ندارم
بی انضباطی مالی
بی قانونی در زمینه مالی
عدم شفافیت مالی
در آمد پایین کارگران، بی انگیزگی و افزایش رسا و ارتشا
مدیریت نشدن بانک ها و اختلال در بازار
مالیات بر درآمد بجای مالیات بر مصرف
نبود مالیات بر املاک لاکچری
نبود مالیات بر خودرو های لاکچری
نبود مالیات بر اشرافی گری
=» بلوکه شدن ثروت در بخش غیر مولد
تحریم ها
بزرگترین مشکل تولید خود دولت است . در سال گذشته دولت اولویت اولش پرداخت حقوق پرسنل خودش بوده بدون اینکه دقت کند بخش تولیدی و خصوصی هم کارمند دارد ولی انها حقوق نگرفتند. دولت اصلا اولویتش حمایت از تولید وبخش خصوصی نیست .دولت باید بفهمد در صورت تقویت بخش خصوصی و تولید فشار استخدام روی دولت کم میشودبخاطر همین روش غلط ادمها با پارتی بازی سعی میکنند خودشان را به بدنه دولت غالب کرده و استخدام سیستم های دولتی بکنند چپن میدانند دولت با ردن همه چیز حداقل حقوق را میدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
اگر همه گفته هایت را بتوان قبول کرد ولی «حمایت از بخش خصوصی» را مورد اندوه است. زیرا من و تو هم خودمان ابصارمان در دست بخش خصوصی است. اصولا حتی یک دینار هم موجود نیست که قابل دست اندازی به آن موجود باشد و بخش خصوصی آنرا نبلعیده باشد.
..اصلا مگه تولیدی هم مونده که رونق پیداکنه؟..
مردم میدانند مانع اصلی تولید و توسعه کشور کیست.
خیلی ساده هست وقتی دولت به زور و ضرب قیمت دلار رو ارزون نگه میداره (مثلا ۴۸۰۰ تومان) در نتیجه موز ارزون میشه اون وقت در مقایسه نارنگی گرون میشه و این مسئله
تولید داخل رو غیر رقابتی میکنه
همین موضوع در مورد کلیه تولیدات صادق هست
وقتی بحث از تولید میشه همه یاد اقلام های تک میوفتن ولی زیرپوش و میوه و برنج و کفش هم تولید هستن
میگیم رونق تولید کو تولید!!!!!!!!
من يك كارفرما وتوليد كننده ام - ارزش افزوده ازمواد اوليه تا مصرف كننده با اين سبك يعني : آقاي توليد كننده ؛ خانم توليد كننده ،قرارنيست بتوانيد ارزان تر از چيزي كه ما وارد مي كنيم بتوانيد چيزي را بدست مصرف كننده برسانيد لطفا قيد رقابت روي قيمت را بزنيد -
وقتی پست های مدیریت بین افراد دارای رانت و افراد خاص تقسیم شود و نخبه ها خانه نشین تولید که هیچ مملکت در آینده با چالش روبرو خواهد شد ای منجی بشریت به داد مردم برس
اگر حجاب را رعایت کنیم تمام مشکلات اقتصادی حل میشود.
سلام تا سیستم مالیات و تامین اجتماعی اصلاح نشود. امکان پذیر نیست
با سلام خدمت مردم عزیز
بنده با توجه به سابقه خود در زمینه تولیدات کارگاهی موانع بر سر اشتغالزایی را شامل موارد زیر میدانم
اول اینکه عدم ثبات در بازار ایران افت و خیز شدید قیمتها تقریبا راه را برای تولید پایدار و اشتغالزایی بسته است و در چنین شرایطی امکان بهبود وضع اشتغال و تولید امکانپذیر نیست
دوما هزینه بالای وام در ایران معضلی اساسی بر سر راه مردم است. این پدیده باعث ایجاد عدم اطمینان و ریسک بالای سرمایه گذاری است و تاثیرات و طبعات منفی زیادی با خود به همراه دارد
سوم رابطه کارگر و کارفرما و قانون کار است. در شرایط ورشکسته امروز ریسک بالای شکایت کارگر از کارفرما خود تبدیل به یک مانع تولید شده
چون از طرفی کارگرانی هستند که با حقوقهای پایینتر از وزارت کار مشغول کارند. انها باعث شده اند که قیمت تولید و در نتیجه قیمت محصول کم شود. در چنین شرایطی کسانی که با قیمت های وزارت کاری کار میکنند نمیتوانند محصولات گران خود را بفروشند و مشکل چند برابر میشود
حمایت از کارفرما در چنین شرایطی بسیار راهگشاس
چهارم یکی از اساسی ترین موانع تولید مشکل علم تولید است
دانش تولید از ابتدای تولید و برنامه ریزی تا تبلیغات بسیار ابتدایی و ضعیف است و با توجه به حضور رقبای قوی و با ثبات و سابقه دار فروش محصولات کم کیفیت و بی پشتوانه ایرانی سخت به نظر میرسد
در مجموع راهکارهای زیر به نظر در آینده دور به بهبود. شرایط تولید کمک شایانی خواهد. کرد
اول ثبات ارزش پول ملی
دوم تعامل با دنیا و بازگشایی راه صادرلت و واردات برای مردم
سوم تصحیح نظام بانکداری طوری که نه سودی به پول تعلق بگیرد نه به وام
چهارم برخورد با موارد. جاهطلبانه و مارکسیستی در روابط کار و کارگر و اعتماد به قراردادهای محلی که بسیار ارزشمند ترند
پنجم عملگرا کردن دانشگاهها و ارتقای سطح کیفی آموزش در ایران
ششم تعامل با دنیا و همکاری تنگاتنگ شرکتهای ایرانی و خارجی
هفتم خارج کردن رانت دولتی در همه زمینه ها
به نظرم موارد. بالا که در همه جای دنیا هست ولی در ایران آرزو شده راهگشای تولید خواهد شد و انقلابی بزرگ در این عرصه فراهم خواهد کرد
با تشکر
حامد زمانیان
درکشورماچندمانع برای هرکارواقدامی اقتصادی وجودداردکه حذف آنهاکه بافرهنگ ماعجین شده واگرنه غیرممکن بلکه بسیارسخت است . ازهمه مهمتررفیق بازی وپارتی بازی دراجرای اموراست پس ازآن اجرای متفاوت وسلیقه ای یک قانون خاص است ودرمرتبه بعدگرفتن مالیات های بیحساب وکتاب ازمشاغل است بدین معنی که مثالی بزنیم درکشورآمریکاوقتی وضع اقتصاد اندکی به رکودوسقوط گرائید دولت دست به کاهش مالیات وآنهم ازطبقه ثروتمندان زدکه باعث ایجادکاروتولید شوددرکشورمادرشرائط بحران اقتصادی دولت محترم بجای کاهش مالیاتها وتشویق سرمایه داران به سرمایه گذاری دست به افزایش مالیاتهامیزند که مسلما باعث جلوگیری ازسرمایه گذاری وفرارسرمایه میشودمانع مهم دیگرقوانین خلق الساعه ای هست که درمجلس محترم بدون مطالعه دقیق وکارشناسی وبدون توجه بوضع جامعه حقیقی به تصویب میرسدواکثراایجادنگرانی برای سرمایه گذاران میکنددرهرحال مطالبی که عرض شدچنان جاافتاده که پرهیز ازآنها بنوعی بسیارسخت است وتغیرآنهاتقریباناممکن.توخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل
جواب این سوال خیلی راحته یه نگاهی به دور بر خودتون بیندازید از کشورهای موفق در زمینه اقتصادی الگو برداری کنید مثلا ترکیه ، در ضمن اینکار نیاز به تغییرات عمده در جهان بینی و نگرش به قوانین بین الملی و احترام به ان قوانین هر چند بر خلاف امیال شخصی دارد، که فعلا چنین چیزی در این کشور مقدور نمیباشد پس متاسفانه طرح چنین مسئله ای بیفاده است .
اولین کار تمرکز زدایی است .یعنی ننشیند در پایتخت زیر کولر برای استانها تصمیم بگیرند .دوم بردن وزارت خانهایی که اصلا هیچ ربطی ندارد که در تهران باشند .انها را به جاهایی ببرید که ان شهرستانها را اباد کنید تولید خود به خود بیشتر خواهد شد ..شما تهران را خلوت کنید کشور را نجات خواهید داد .............................................تمرکز زدایی کنید . باید به استانها بیشتر اختیار بدهید .دست دلالان ومعاملاتی هها را از سر مردم کم کنید ...شایسته سالاری کنید
تا قدرت و ثروتِ ملی متمرکز نشود روز به روز از تولید خبری نخواهد شد
زدن وکوتاه کردن دست دلالن .....فقط همین ....تولید مستقیم .عرضه مستقیم ............داشتن قانون در مورد انها ..تخلف ممنوع .....انسانیت .وجدان ....کاری ..................شرافت در امانت و فروشندگی و تولید کنندگی
بزرگترین مشکل خود کسانی هستند که باید مشکل را حل کنند همان پشت میز نشین هایی که باید دنبال تولید کننده ها باشند ولی پشت میز می نشینند تا تولید کننده دنبال انها بگردد و اگر موفق به یافتنش از مرخصی ساعتی و جلسه و نماز و غیره باشد تازه مشکلاتش شروع خواهد شد و تولید کننده چندین سال باید بدود تا با انها به تفاوق برسند وبعد از چندین سال اگر رمقی در تولید کننده باقی باشد قیمت مواد اولیه انقدر بالا میرود که دیگر نمی صرفد که تولید کند اگر ادارات دولتی را جمع اوری ونصف هزینه انها صرف حمایت از تولید کننده شود در همه چیز خود کفا میشویم
سلام.بیشتر کالاهایی که با نام تولید داخل عرضه می شود اگر درست بررسی شود خارجی هست و فقط منتاژ شده هست حتی پوشاک که بنام داخلی عرضه می شود وقتی سوال می کنی چرا گران شده می گویند که چون ارز گران شده می گوئیم مگر داخلی نیست جواب می دهند مثلاً پیراهن مردانه ،پارچه خارجی،نخ خارجی، دکمه خارجی و ما فقط می دوز یم ،آیا می شود گفت به این واحدها تولید کننده گفت؟؟ از وزارت صنعت تقاضا داریم یا مشخص کردن و علامت گذاری بر روی مواد اولیه تولید داخل و کالا های واسطه ای ،منابع کشور را به تولیداتی که اکثر مواد خارجی هست پرداخت نکنند
بادرود؛ مهمترین و عمده ترین عامل نه عوامل تولید پرداخت نکردن حق و حقوق و هزینه های طبقه متوسط یعنی حدودا 10 میلیون تومان در ماه برای کارگران و کارمندان ساده نه روسا و مدیران میانی و کسبه و کشاورزان خرد می باشد....
مگرنظرمردم مهم است؟
چقدر مسخره است
واقعیت این است که ما نظام اقتصادی نداریم. روزهای اول انقلاب تعدادی از متفکران دلسوز پیشنهاد ساده و معقول برای حل مشکلات کشور دادند که به نظر می رسد زیاد جدی گرفته نشد: یا باید برای حل مشکلات فکر بکر و نوآوری داشته باشیم و یا از تجربه کشورهای موفق حداقل در مورد مشکلات مشترک استفاده کنیم.هر چند این پیشنهاد برای همیشه کاربرد دارد ولی باید اذغان کنیم که فرصت ها و سرمایه های بسیاری را در این راه از دست داده ایم.
عزیزان گره ۵۰ درصد اقتصاد ما با خصوصی سازی واقعی اقتصاد حل میشه.۳۰ درصد با واقعی سازی مالیاتهای همه نهادهای دولتی و حکومتی و شفافیت تراکنشهای مالی و۲۰ درصد هم قاطعیت قوه قًضاییه....
بزرگترين مانع رونق توليد فساد اقتصادي و رانت مي باشد زيرا با فساد اقتصادي و رانت منابع تسهيلات و امكانات به سمتي غير از توليد و حتي ضد توليد سوق داده ميشود به نظر مي رسد كه همزمان با برنامه هاي حمايتي بايد عزم جدي براي مبارزه با رانت فساد اقتصادي و ويژه خواري مد نظر قرار گيرد دولت بايد نظارتش را بر تشكلهاي اقتصادي بيشتر كند متاسفانه به بهانه واهي دخالت دولت در اقتصاد و تشكلها جرات ورود دولت به فعاليتهاي نظارتي و كنترلي بر تشكلها و اعضاءشان گرفته شسده است و بر عكس تشكلها با اعمال نفوذ در دولت براي انتخاب مديران ساكت و منفعل عملا دارند در دولت دخالت مي كنند ....
وزارت خانه صعنت و معدن و تجارت را بردارید همه درست میشود یا از اینی که هست بدتر نمیشود. یک هزینه بزرگ از روی دوش بیت المال برداشته میشود.
من خودم سال ۸۴یک زمین در منطقه ویژه اقتصادی شیراز خریدم تا با وام بانکی در آنجا یک تولیدی دایر کنم
بانک اول گفت شما شروع به ساخت کنید تا ما وام به شما بدهیم
بعد از این که من کل پس اندازم را در ساختمان تمام شد بانک با گرفتن یک وانت بار فتوکپی و مدارک آخر سر به یک مبلغ ناچیز ۷۰ میلیون موافقت کردند که برای تکمیل خود ساختمان کفاف نمیداد
و کارشناس بانک هر هفته با من قرار ملاقات میگذاشت و من هر بار پروژه را از اول برای ایشان توضیح میدادم تا در یکی از هفته ها متوجه شدم کارشناس بانک به انگلیس پناهده شده است
خلاصه بعد از آن به مشکل محیط زیست برخوردیم که آقای ... و معاون ایشان بعد از چند بار مراجعه طرح و خود بنده را مسخره می‌کردند
و بعد از چند ماه و دوندگی به وسیله اتاق ریاست جمهوری مشکل محیط زیست حل شد که دیگر نه پولی در بساط داشتم که تولید را شروع کنم و نه بانک حمایت کرد و هنوز هم این کارخانه نیمه ساخت باقی مانده است
برای اینکه هر برنامه ای عملی شود موارد زیر مورد نیاز است.
1. شرایط زیر ساخت مانند آب ، برق ، جاده و ..
2. شرایط اجتماعی
3. شرایط سیاسی
4 . شرایط سرمایه گذاری
5. دانش و مهارت کافی
آیا شرایط فوق برای رونق اقتصادی فراهم است؟ لطفا بررسی کنید
با سلام
چرا باید این همه سوبسید به کارخانجات اتومبیل سازی بدهند
چرا باید سوبسید به بنزین بدهند در صورتی که این پول را میتوان در تولید صرف کرد
بنده خودم یک طرح تولید اتومبیل برقی دارم اگر دولت محترم سوبسید یک روز پول بنزین را در این طرح به صورت وام به بنده بدهند اولین کارخانه تولید اتومبیل برقی ایران راه اندازی میشود
سلام رونق تولید باید در سال 1380 به فکرش بودیم که هنوز مجال داشت الان دیگه کار از کار گذشته و فایده ای ندارد
فکرش هم نکنید
برخی مدیران اقتصادی وظیفه دارن نگذارند تولید رشد کنه
تازه یاد تولید افتادید؟رونق تولید نمیشه
اگه هر کسی هر کاری از دستش بر بیاد انجام بده تولید رونق میگیره.
وجودوحضور سازمانهاي حاكميتي دراقتصادوتوليدوقوانين دست وپاگيرونبودقوانين تشويقي به توليدكنندگان وبالاترازهمه نبودتعامل بااقتصادجهاني وتحريمهاازعوامل ركود است
تولید و رونق تولید؟ زمانیکه از آفتابه و مهر و سجاده گرفته تا خیلی اقلام ساده که برای کارگران چینی ایجاد شغل میکنه و هرروز در اینجا کارخانه ای بعلت تورم و نبود قطعه از خارج ناچار است درش را ببندد بهتر است از تولید و این حرفها چیزی مطرح نشود.
با این سودهای بانکی، بی کیفیتی محصولات داخلی، واردات بی رویه ، تحریم مواد اولیه و بانکی و .... ، تولید ، رونق پیدا نخواهد کرد
رونق تولید در گرو اینهااست :
1- راه اندازی بنگاههای موجود بجای صدور مجوز جدبد برای تولیداتی که خط تولی آن مازاد و یا موجود است .
2- کاهش سود بانکی تولید کنندگان و آسان سازی ارائه تسهیلات مانند زیر کلید گرفتن محصول
3- بستن واردات و مقابله جدی با قاچاق کالا از یکسو و توانمند سازی تولید کننده و ارتقای کیفی محصولات از سوی دیگر
4- کوتاه کردن دستها از اجحاف در حق تولید
5- ایجاد ساز و کار بانکی جهت امکان خرید اقساطی توسط مردم
6- فرهنگ سازی عمومی و همه جانبه در راستای تشویق استفاده از کالای ایرانی
7- ایجاد رقابت پذبری در کیفیت ، قیمت و گارانتی با کالای مشابه خارجی
8- برخورد قاطع با تولید کنندگان متقلب و متخلف در رعایت موازین کیفی که اعتماد عمومی را خدشه دار میکنند به عنوان مفسد اقتصادی
مشکل تولید، واردات آقازاده ها است که به خاطر سود خوشون اجازه نمی دهند تولید داخل رونق بگیره.
بازار آزاد
با سلام بنده به دستورحضرت آقا سال جهش تولید درغرب کشورمجوزهای زنجیره بوقلمون را گرفته و اب گاز و برق و همه چیزآماده ولی هیچ سرمایه گزاری ندارم
بنده حدود پانزده سال هست كه كار واردات انجام ميدهم البته قبل از واردات توليد كننده بودم در اين مدت واردات هميشه افسوس خورده ام و مقايسه كرده ام دولتهاي كشورهاي مختلف را از حمايت از توليد كننده كه متاسفانه دولتهاي ما دچار مشكلات در وضع قوانين و اجرا دارند كه يكي از بد ترين انها اين هست كه بانكها وام به توليد كننده را بصورت نقد پرداخت ميكنند كه همين مساله باعث ميشود افراد با نفوذ وام را گرفته و هيچ توليدي هم نميكنيد در جاهاي ديگر بانكها پولي پرداخت نميكنيد بلكه تجهيزات لازم جهت يك توليد رو وارد ميكنند و به توليد كننده ميدهند و سپس با يك وقفه دو تا پنج ساله از توليد كننده اقساط وام رو دريافت ميكنند اين روش يكي از بهترين راهها براي حذف افراد سود جو و انگلهاي اقتصاد هست كه با گرفتن مبالغ سنگين از بانكها به بهانه توليد ان مبالغ رو در جهت واردات ويا سرمايه گذاري در جاهاي ديگر پر سود سرمايه گذاري كرده و حتي پول بانك رو هم پس نميدهند
به نام خدا سلام وعرض ادب
بنده که در شهر شیراز مشغول به تولید بودم به مشکل تهیه شکر برخوردم ولی هیچ کمکی نه استانداری فرمانداری قله صنعت سامانه111 ... نشده به ستاد رفع مواتع تولید در شهر شیراز چندین بار رفتم هیچ کمکی نکردن وباعث تعطیل شدن این واحد شد فقط خواستم بگم پول بیهوده ندید به این اشخاصی که میزارید به عنوان رفع موانع تولید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر