بازدید 4825
۵

ترامپ: آمریکا از مهاجران پر شده

کد خبر: ۸۸۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶ 06 April 2019

رئیس جمهور آمریکا حین بازدید از روند ساخت دیوار حائل در مرز با مکزیک، گفت که ایالات متحده از مهاجران پر شده و دیگر پذیرای آنها نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد که ۷۲۵ کیلومتر دیگر از مرزهای جنوبی این کشور را دیوارکشی می‌کند و همچنین مکزیک را به اعمال مجازات‌های اقتصادی به‌دلیل انفعال در برابر ورود مهاجران به ایالات متحده تهدید کرد.

ترامپ طی دیدار با مقامات مرتبط با امور مهاجران غیرقانونی در شهر «کالِکسیکو» و بازدید از دیوار حائل جدید در مرز با مکزیک، گفت: «منابع بیشتری از ارتش برای (ساخت دیوار) اختصاص داده می‌شود. کشور ما (از مهاجران) پر شده است و ما دیگر نمی‌توانیم شما را بپذیریم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی سپس با تهدید مکزیک به اعمال مجازات‌های اقتصادی توضیح داد: «اگر آنها (به مقابله با قاچاقچیان موارد مخدر) ادامه دهند، همه‌چیز خوب خواهد بود. اگر این کار را انجام ندهند، ما بر خودروهای آنها ۲۵ درصد تعرفه اعمال می‌کنیم. همچنین به‌دنبال مجازات اقتصادی علیه تمام مواد مخدری هستم که از آن طرف مرز می‌آید و مردم ما را می‌کشد».

 

سرهنگ «تاد سمونیت» فرمانده یگان مهندسی ارتش آمریکا نیز در این مراسم گفت که تا پایان سال آینده میلادی (نوامبر ۲۰۲۰) حدود ۷۲۵ کیلومتر دیوار جدید در مرز با مکزیک ساخته خواهد شد.

پنجشنبه گذشته بود که ترامپ با انتقاد از کشورهای مکزیک، گواتمالا و هندوراس در متوقف نکردن موج مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا، تهدید کرد که احتمال دارد مرزهای جنوبی این کشور بسته شود. پیشتر نیز سرپرست وزارت دفاع آمریکا طی نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی این کشور، از دستور دولت برای اختصاص یک میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه برای ساخت دیوار در مرز مکزیک خبر داده بود.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ترامپ و تمامی افراد غیر بومی قاره امریکا مهاجرند واقعا ترامپ دنبال چیه قاره امریکا قصبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
"قصبیه" مجید جان!؟
اون نمی دونه که امریکا اصلا با مهاجرت درست شده. ساکنین اصلی امریکا سرخپوستها هستند بقیه مهاجرند یا از انگلیس یا کشورهای دیگر آمده اند. اصلا دلیل رشد اقتصادی امریکا همین آزادی قومیتی بوده است. گور خودشون رو می کنند ولی زمان می بره.
خود مزخرف مغرورش مهاجره
به هر حال صاحب خانه است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر