بازدید 3043
امام جمعه موقت تهران:

نظام بانکی باید با استقلال و نظارت بانک مرکزی پیش برود

کد خبر: ۸۸۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 05 April 2019

امام جمعه موقت با بیان اینکه باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت، اظهار داشت: نظام بانکی کشور باید با استقلال و نظارت دقیق بانک مرکزی پیش برود و همه در خدمت تولید قرار بگیرند.

به گزارش ایبِنا، حجت اسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بزرگ تعیین کننده آسیا است. باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت. باید نظام بانکی کشور با استقلال و نظارت دقیق بانک مرکزی پیش برود و همه در خدمت تولید قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در این تحولات اقلیمی در ۱۳ روز اول سال حدود ۹۰ میلیارد متر مکعب بارش داشتیم. در سال‌های آب و هوای معمولی در طول سال آبی کشور حدود ۴۰۰ میلیارد متر مکعب بارش داریم. اگر کار بزرگ انقلاب و فرزندان هوشمند انقلاب در ساختن سدهای کشور نبود چه می‌شد. هنگام پیروزی انقلاب ۱۹ سد داشتیم.

ابوترابی‌فرد گفت: حضور و مدیرت سپاه و ارتش با فرماندهی معظم قوا راه را برای مدیریت این سیل هموار کرد.

وی با اشاره به فواید افزایش سطح آبی کشور گفت: قطعاً برای اقتصاد ایران، تولید برق کشور، از بین رفتن ریزگردها، پر شدن تالاب‌ها و دریاچه ارومیه و تحول در کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: باید ملت بزرگ ایران همانند مردم شریف شیراز که بعد از سیل خانه‌های شان را به روی سیل زدگان گشودند، در خدمت برادران و خواهران خود باشند. این کار بزرگ باید تداوم پیدا کند. بگذارید دولتمردان دور از اخلاق و انسانیت آمریکا بفهمند ملتی که انقلاب را پاس‌داشته است با اقتدار از این چالش‌ها عبور می‌کند.

تولید؛ کلید واژه برون رفت از تنگنای اقتصادی

ابوترابی فرد یادآور شد: تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بزرگ تعیین کننده آسیا است. امروز با همه مشکلات و تنگناها جزء بیست اقتصاد اول دنیا هستیم اما این زیبنده انقلابی نیست که در عرصه سیاسی قدرت تعیین کننده جهان است. قدرت‌های بزرگ در یک طرف میز می‌نشینند و مقابل آن قدرت ایران قرار می‌گیرد. این اقتدار و وزن سیاسی و علمی کشور است.

وی خطاب به مسئولین دولتی گفت: دولتمردان ما برای تولید به نقشه راه نیاز دارند. می‌خواستم به موضوع پتروشیمی بپردازم اما در خطبه دیگری صحبت خواهم کرد. کارآفرینان کسانی که امروز در عرصه اقتصادی فعال هستید کالاهایی که صادر می‌شود باید ارز آن در خدمت اقتصاد قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل