بازدید 2610
۱

بررسی طرح سپرده گذاری ارزی در کمیته ویژه مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی طرح سپرده ارزی در کمیته ای ویژه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 05 April 2019

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به  طرح سپرده گذاری ارزی  در بانک ها گفت: این طرح کمک بسیاری در راستای جذب سرمایه ارزی کشور در بانک ها می کند، این طرح در  مجلس در حال بررسی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: مقرر شد بعد از اتمام تعطیلات نوروز، کمیته ای ویژه موضوع سپرده گذاری ارزی را در دستور کار قرار دهد تا ابهامات آن احصا و بر طرف شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است در خانه های مردم حدود 10 میلیارد دلار ارز وجود داشته باشد، بیان داشت: اگر این میزان سرمایه به سیستم بانکی برگردانده شود تحولی در فضای اقتصادی کشور رخ میدهد اما در این بین ابهاماتی وجود دارد که باید بررسی شود.

وی گفت: این سوال وجود دارد که اگر بانک ها این میزان ارز را نگه دارند و به آن سوددهند، با چه شرایطی می خواهند سرمایه مردم را برگردانند، آیا اسکناس ارز می دهند یا مانند سال های گذشته معادل ریالی سپرده را پرداخت می کنند.

لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه طرح سپرده گذاری ارزی در بانک نقاط قوت و ضعف دارد، اظهار داشت: از سوی دیگر باید بررسی شود بانک ها در صورت نگهداری ارز ها متضرر نشوند، بنابراین باید شرایطی را در نظر گرفت که بانک ها بتواند از سرمایه های ارزی مردم استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید این سپرده گذاری ها به نحوی باشد تا هم مردم سود معقول داشته باشند و هم بانک بتواند از این سرمایه استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سود پرداختی را به عنوان ضرر باید به عنوان هزینه تحریم ها تقبل کند دنبال اقتصادی کردن این فرایند نباشید چون اقتصادی نیست و اگر خواستید اقتصادی اش بکنید عملی نیست
به نظر من سود 5 تا 10 درصد بصورت دلار بدهید به عنوان ضرر تحریم ها و در عوض دلار ملت را بگیرید حتی با این کار ممکن است از خارج از کشور هم دلار جذب کنید که به کل مشکل عمده ای از تحریم ها باز خواهد کرد و خود بانک ها هم در این زمینه باید صرفا کارگزار باشند و همه وجوهات نزد بانک مرکزی و سود ها نیز توسط بانک مرکزی تقبل شود چون اگر بانک ها مالک شوند می خواهند از این دلار سود درست کنند که دوباره قیمت دلار در جامعه بالا خواهد رفت (چون بانکها که هنز تجارت با دلار را ندارند و فقط قیمت دلار را بالا خواهند برد تا با خرید و فروش سود خود را تامین کنند ) بنابراین به هیچ عنوان به دنبال اقتصادی کردن این طرح با سود آوری بانک ها نباشید این ضرر تحریم است و حکومت باید تقبل کندکه سالیانه مثلا یک میلیارد دلار ضرر بدهد در ازای نگه داری و کنترل بازار با 10 میلیارد دلار ملت.
بین سود دلار و سود ریال باید به نحوی تعادل ایجاد کرد که عطش تبدیل ریال به دلار و سرمایه گذاری دلاری زیاد بالا نباشد تا تقاضای کاذب به بازار وارد نشود
ولی شک ندارم که این طرح به بدترین شکل ممکن اجرا خواهد شد !!! شک نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل