بازدید 6248
پاسخ نمايندگي ايران در سازمان ملل به ادعاهاي سه کشور اروپايي؛

تأکيد بر حق ايران برای تداوم برنامه‌های موشکی

کد خبر: ۸۸۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱ 03 April 2019

در پی نامه نگاری انگلیس، فرانسه و آلمان به سازمان ملل درباره مسائل موشکی مربوط به کشورمان؛ نمایندگی ایران در سازمان ملل به این ادعاها پاسخ داد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نيويورک، در پی نامه نگاری انگلیس، فرانسه و آلمان به سازمان ملل درباره مسایل موشکی مربوط به کشورمان؛ نمایندگی ایران در سازمان ملل به این ادعاها پاسخ داد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخی صریح به ادعاها مبنی بر نقض قطعنامه 2231 توسط ایران اعلام کرد: ایران پیشتر نیز به صورت مکرر تفسیرهای نادرست و یکجانبه کشورهای اروپایی از قطعنامه 2231 شورای امنیت را رد و بر حق ذاتی خود برای تداوم بی‌وقفه برنامه های موشکی و فضایی خود تاکید کرده است. همچنین از کشورهای اروپایی خواسته شده که استانداردهای دوگانه خود را رها و به مشکلات واقعی نظیر خروج آمریکا از برجام و رفتارهای مخرب و سلاح های کشتار جمعی اسرائیل بپردازند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرده است فعالیت های موشکی فضایی ایران مغایر با قطعنامه شورای امنیت نیست و بجای ارائه تفسیرهای نادرست، به مسئله خروج آمریکا از برجام باید پرداخته شود.

این پاسخ قرار است بصورت مشروح تر بزودی بعنوان سند در دبیرخانه سازمان ملل ثبت شود.
لازم به ذکر است شورای امنیت طی سه سال گذشته چندین بار این موضوع را مطرح کرده و در نهایت، برنامه و فعالیت های موشکی و فضایی ایران را مغایر با قطعنامه شورای امنیت ندانسته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر