بازدید 12569
هزار و ششصد و چهاردهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

پروانه سلحشوری: اصلاح قانون انتخابات تعداد نمایندگان زن را به ۵۰ تن می‌رساند/اصلاح‌طلبان از ترفند «کی‌بود، کی‌بود؟ من نبودم» استفاده‌ می‌کنند/نصیحت سیلابی ضرغامی

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نرخ سود بانکی در سال ۹۸ تغییر می‌کند؟/غفوری‌فرد: مخالف رفراندوم بودم/خروج ۸۹ مادر باردار پرخطر از منطقه سیلابی شعیبیه/پورابراهیمی: دولت روحانی غرب را گستاخ‌تر کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 02 April 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پروانه سلحشوری: اصلاح قانون انتخابات تعداد نمایندگان زن را به ۵۰ تن می‌رساند

سال ۹۸ برای زنان سال خوبی خواهد بود. زنان مجلس دهم از سال ۹۴ تا کنون چند طرح مهم را در دستورکار قرار داده بودند و امید دارند که در سال آخر به نتایج خوبی برسند. پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت وگو با «آزادی» به تشریح اصلی‌ترین برنامه‌های این فراکسیون و سرنوشت هر یک از طرح‌های ارائه شده پرداخته است. او امیدوار است امسال با خبر‌های خوبی در حوزه زنان همراه باشد. یکی دیگر از موارد اعمال تبعیض مثبت برای افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس است. این طرح خود من پیشنهاد دادم به اتفاق همکاران پیگیری کردیم. از ابتدا نیز گفته بودیم که این طرح صرفا در قالب اصلاح قانون انتخابات و استانی شدن آن مقدور خواهد بود. اکنون که مجلس در حال بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات است، امیدواریم که این سهمیه برای زنان در نظر گرفته شود. وقتی که پیشنهادهای بررسی شود این مسأله نیز بررسی می‌شود. پیشنهاد این است که تعداد زنان مجلس یک ششم کل نماینده یعنی حدود ۵۰ نفر باشد. فکر می‌کنیم اولین خبر خوب حوزه زنان در سال ۹۸ همین موضوع باشد.

اصلاح‌طلبان از ترفند «کی‌بود، کی‌بود؟ من نبودم» استفاده‌ می‌کنند

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی به خبرآنلاین گفت: اصلاح‌طلبان دچار بحران‌اند، چون می‌گویند کی بود کی بود؟ من نبودم و زیر بار این مشکلات و گرفتاری‌ها که پدید آمده نمی‌روند و می‌گویند که کار ما نبوده است و تقصیر آقای روحانی است. بنده خدا آقای روحانی!

کمک به سیل زدگان از صندوق توسعه ملی

محمد بیرانودی نماینده مردم خرم آباد وچگینی در گفت وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: از آنجایی که استان لرستان به شدت درگیر سیل است و خسارات جبران ناپذیری به جان و مال مردم وارد شده، به همت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش نویس طرح جبران خسارات ناشی از سیل را برای استان های سیل زده از محل صندوق توسعه آماده کرده ایم که به اذن مقام معظم رهبری بتوانیم علاوه بر کمک ها و تعهدات دولت کمک بیشتری به سامان گرفتن مردم سیل زده داشته باشیم

نرخ سود بانکی در سال ۹۸ تغییر می‌کند؟

نرخ سود بانکی برای سپرده های بلند مدت در حال حاضر حداکثر ۱۵ درصد و نرخ سود بانکی برای سپرده های کوتاه مدت حداکثر ۱۰ درصد است. در سال گذشته نرخ سود روزشمار نیز حذف و تنها به مانده حساب ها در پایان ماه سود تعلق می گیرد. حالا اما زمزمه هایی در خصوص بازنگری نرخ سود بانکی به گوش می رسد. گفته می شود، دومین ماه بهار موضوع نرخ سود بانکی بار دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ضلع غربی تپه قلعه فلک‌الأفلاک ریزش کرد

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: پل کشکان، پل گاومیشان، افرینه، گپ و شکسته خسارت‌ دیده است. با توجه به اینکه پل‌های تاریخی استان در مسیر سیلاب بودند بیشترین آسیب را در جریان سیل متحمل شده‌اند. خوشبختانه در جریان این رانش به پیکره اصلی قلعه فلک الافلاک آسیبی وارد نشده است. / تسنیم

غفوری‌فرد: مخالف رفراندوم بودم

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مخالفت خود با برگزاری رفراندم در دوازدهم فروردین ۵۸ به خبرآنلاین گفت: نخست اینکه فکر نمی کردیم بتوانیم رفراندوم برگزار کنیم زیرا در آن زمان هنوز شهربانی و ژاندارمری مستقر بودند که هیچ یک نیرو نداشتند. در آن زمان اسلحه به وفور در دست مردم بود، تمام پادگان ها هم از سوی منافقین غارت شده بود، مثلا چریک های فدایی خلق تانک دزدیده و در مقابل دفترشان در بلوار کشاورز گذاشته بودند، حتی بعد از اینکه برای گرفتن تانک به آنها مراجعه کرده بودند گفته بودند فردا تحویل می دهیم اما در نهایت ندادند.

خروج ۸۹ مادر باردار پرخطر از منطقه سیلابی شعیبیه

دکتر فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: ۵۳۹ مادر باردار در منطقه شعیبیه وجود دارد که از این تعداد، ۸۹ مادر باردار که وضعیت پرخطر داشته‌اند از منطقه خارج شده‌اند. همچنین تلاش کرده‌ایم تا حد امکان دیگر گروه‌های پر خطر از جمله کودکان زیر یک سال، کودکان زیر پنج سال و سالمندان را هم از منطقه خارج کنیم. خوشبختانه از نظر دارو و ملزومات هیچ کمبودی وجود ندارد. داروها، واکسن، تجهیزات اورژانس، ملزومات تنفسی، مانیتورینگ و دیگر ملزومات به روستای کاظم و محل اسکان موقت سیل‌زدگان منتقل شده است. تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های عفونی در منطقه گزارش نشده است و تلاش نیروهای ستادی، مدیریتی و عملیاتی دانشکده موجب شده سلامت مردم به خطر نیفتد.

بارش‌های جدید در راه ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سیستم بارشی جدید از شنبه هفته بعد وارد کشور می‌شود. این سامانه یکشنبه و دوشنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین در جنوب غرب سبب بارش باران خواهد شد. پیش بینی می‌شود که مجموع بارش‌های این سیستم بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر باشد که در قیاس با سامانه‌های چند روز اخیر، بارش آن قابل توجه نخواهد بود. البته اطلاعات دقیق‌تر در این باره طی دو، سه روز آینده اعلام می‌شود. امروز سه شنبه سیزدهم فروردین، در لرستان بارش قابل توجهی نداریم و انتظار می‌رود تنها در برخی مناطق بارش‌ها به شکل پراکنده باشد.

پور ابراهیمی: دولت روحانی غرب را گستاخ‌تر کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صدماتی که در حوزه اقتصادی به کشور وارد شده، ناشی از انحراف از مسیر اصلی آرمان‌های اقتصادی انقلاب است. محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که در سال ۹۷ اظهارات صریحش در انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت و مخالفت صریح با FATF، وی را به یکی از جدی‌ترین منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت در مجلس تبدیل کرد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از عوامل مؤثر در مشکلات اقتصادی کشور را بی توجهی به مبانی ارزشی و فقهی اقتصاد می‌داند و معتقد است: «بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی قوانین بانکی باید بر اساس مبانی اسلامی و شیعی پایه گذاری می‌شد که در این بخش حرمت ربا از موضوعات بسیار مهم بود، اما در ادامه راه انقلاب این آرمان‌ها مورد بی توجهی قرار گرفت و امروز بخشی از مشکلات نظام بانکی ناشی از عدم به روز رسانی قانون در حوزه نظام بانکی بر اساس مبانی اسلامی و شیعی است.» وی صدماتی که در حوزه اقتصادی به کشور وارد شده است را ناشی از انحراف از مسیر اصلی انقلاب عنوان می‌کند و اعتقاد دارد، «تبعات ناشی از این انحراف مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است. » پور ابراهیمی تجربه برجام را تجربه‌ای شیرین خواند و گفت: «برجام این تجربه را به ملت ایران آموخت که با جریان استکباری باید از موضع قدرت صحبت کنیم.»

تهیه سند تحریم ایران توسط انگلیس

با نزدیک شدن به مهلت پایانی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن سلسله مقرراتی را به طور ویژه برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران آماده کرده است. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بسیاری از مقررات و قوانین اتحادیه اروپا باید به مقررات و قوانین داخلی تبدیل شوند. با اینکه پارلمان انگلیس در «قانون خروج از اتحادیه اروپا» مصوب سال ۲۰۱۸ یکجا همه مقررات و قوانین اتحادیه اروپا را به قوانین داخلی تبدیل کرد، اما دولت انگلیس به ‌طور ویژه سندی برای تبدیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به قوانین داخلی خود آماده کرده است. این مقررات در ۵۲ صفحه و ۷۸ فصل در ۷ مارس، شانزدهم اسفند به پارلمان ارائه‌شده و بلافاصله پس از خروج از اتحادیه اروپا حالت رسمی خواهد گرفت. در این سند مصوب شده: ' هدف از تصویب این مقررات آن است که انگلیس قادر باشد پس از خروج از اتحادیه اروپا همچنان کارآمد تحریم‌ها علیه ایران را اجرا کند. ' بر اساس این سند، مقررات تحریم‌ها در داخل خاک و آب‌های قلمروی انگلیس جاری بوده و شامل حال تمام شهروندان داخل و خارج این کشور می‌شود. اتحادیه اروپا دو مجموعه تحریم علیه ایران تصویب کرده است. یکی تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای و دیگری تحریم‌هایی که هدف آن را 'تشویق ایران به رعایت حقوق بشر' است. در این سند، هدف از تحریم‌های انگلیس نیز تشویق ایران به منصرف شدن از توسعه هسته‌ای و محدود کردن قابلیت‌ها برای دستیابی به سلاح وسیستم‌های پرتاب آن عنوان‌شده است. اتحادیه اروپا در ژانویه ۲۰۱۶ و در پی تصویب برجام برخی از تحریم‌های خود علیه کشورمان را «معلق» کرد. اما تحریم‌های تسلیحاتی و مرتبط با برنامه اتمی، گرافیت و سایر فلزات نیمه عمل‌آمده و حتی تحریم نرم‌افزار همچنان برجاست.

نصیحت سیلابی ضرغامی: قدری هم به فکر لایروبی ذهنمان باشیم!

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما با انتشار عکسی از سیل لرستان مطلبی در اینستاگرامش نوشت.

در این مطلب آمده است؛

لایروبی!
ضمن ابراز همدردی مجدد با آسیب دیدگان عزیز سیلاب‌های اخیر، از عوامل مهم بروز سیل‌های خانمان برانداز عدم لایروبی رودخانه ها، سد ها، دریاچه ها، بنادر و... است. لایروبی یعنی برداشتن لایه‌های رسوب شده در طول زمان و در صورت نیاز جایگزین کردن مواد با کیفیت و مناسب به جای مواد ضعیف قبلی. از نتایج مهم لایروبی، افزایش ظرفیت نگهداری آب است. فوائد زیست محیطی لایروبی نیز در جای خود قابل بحث است. از آسیب‌های مهم مدیریت منابع آب کشور ضعف در لایروبی است. گفته می‌شود میزان رسوب پشت دریاچه‌های سد به حدی است که سالیانه به اندازه یک سد بزرگ از ظرفیت ذخایر آبی کم می‌شود. در روش مکش (ساکشن)، کشتی‌های بزرگ لایروب، با حفر گودال‌های عمیق و وسیع رسوبات را جمع‌آوری و به ساحل منتقل می‌کنند. از این رسوبات در ساحل سازی استفاده می‌شود. در روش کششی، رسوبات مجددا به داخل آب باز گرداننده می‌شوند. در واقع غلظت رسوب را توزیع کرده و مواد مغذی داخل رسوبات را برای تقویت منابع غذایی آبزیان به سطح آب هدایت می‌کنند.

پی نوشت

فکر می‌کنم موقع آن رسیده که به جای عکس گرفتن با پروژه‌های جدید، با حفظ و نگهداری پروژه‌های قدیمی‌تر عکس بگیریم!
تعمیر و نگهداری در صنعت، ساختمان و... نیز از موارد فراموش شده‌ای است که سالیانه هزینه‌های هنگفتی برای کشور ایجاد می‌کند.
در جایی که بنا‌های مسکونی در اروپا بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال عمر مفید و استاندارد دارند، متاسفانه در ایران ساختمان بیش از بیست سال را کلنگی و آماده تخریب فرض می‌کنند! (حتی تا ۱۰ سال)؟!
نمایندگان محترم مجلس سهم مؤثری در این تغییر فرهنگ دارند.
البته باید از خودشان شروع کنند. قول‌های مکرر و نمایشی آنان برای توسعه ظاهری شهر‌ها و روستاها، از عوامل تشدید این آسیب هاست.
راستی قدری هم باید به فکر لایروبی ذهنمان باشیم. خیلی رسوب گرفته. البته به روش ساکشن و نه کششی!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۶۸
این آقایان بظاهر مسئول همه نوع سخن میگویند الا تصویب قانون از کجا آورده ای چون خودشان یارو یاور همدیگر بوده اند بعد هم دم از حل مشکلات کشور وملت میزنند
پاسخ ها
محمد ر ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
آقای ذوالنوری میشه بگوییددرچه زمینه ای تخصص ندارید؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
مثلا همین اقای پور ابراهیمی و نزدیکانش چه داشتند و الان چه دارند؟صحبتهای ایشان بعنوان فردی با دانش اقتصادی در باره ربا در بانکهایی که همین الان دارند از جیب فقرا و بیت المال به ضرب چاپ اسکناس به وام گیرنده سود پرداخت میکنند نشان میدهدبرخی ها که وامهای خوبی از بانک گرفته اند که همین سود برای ما از ما بهتران ۸ درصدی بانک را هم مصداق ربا میدانند؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
همین آلان یک کلیپی از یک روحانی جوانی که میگوید اگر جسد مومیایی رصا شاه از کشور خارج نشود دوباره دچار سیل و زلزله خواهیم شد ولی من میکم چرا وقتی سیل و زمین لرزه امد سازه های پیش مثل پل کارون و کندوان و راه اهن را نبرد . منطورم این هست که این برخی تندرو ها از وقتی دیدند بران نبارید گفتند از بی حجابی هست ولی الان در این چند روز فکر کردند که حالا به ملت چه جوابی بدهیم یعنی ۸۰۰۰ میلیارد تومان امسال بودجه گرفتید که چنین سیل و طوفان را توجیه کنید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
پور ابراهیمی سواد اقتصادی که نداره سواد سیاسی داره . ایشان نمیدونه با سودی که حتی ۲۵ درصد بدهی نمیشود یک کیلو گوشت خرید . یعنی وقتی تورم بلای صد درصد هست طبق علوم اقتصادی سود باید به همان مقدار باشد . مگر میشود با سواد اخلاقی اقتصاد به وسعت ایران و به جمعیت ایران را با ایوه پردازی شب نشینی اداره کرد . ملت و مردم ایران و وطن من که آزمایشگاه نیست
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
ذالنور در زمینه نور تخصص دارند!!رفیقش جناب آقای احمدی هست دیگه که سازمان ملل نور احاطش کرده بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
آقای ضرغامی زمان احمدی نژاد کجابودی که آن همه ویرانی ببارآورد ت
هانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
این اصلاح طلبها هم که فقط دغدغه انتخابات دارند و دیگر هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
پس صندوق توسعه ملی غیر از پرداخت کارانه های نجومی پزشکان میتواند برای کمک به سیل زدگان هم مورد استفاده قرار بگیرد.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
همین حرفهارامیزنن که من وامثال مثل من فراری هستیم
می خواهید زن بچه تون ببرید مجلس
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
البته خبر خوش برای زنانی که عضو خانواده قدرت هستند نه زنان آزاده ایران
تعداد نمایندگان مجلس در کشورهای که رای و رای گیری دارند بر حسب تعداد زنان و دختران ان کشور هست . الان زنان ایران چند نفر هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
اوه یس
پس الان باید از ۲۰۰ تا کشور که مسوول رییس جهمورو نخست وزیر دارند دو سوم مردها باید کنار بروند
!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
هر چه زودتر رجال سیاسی را تعریف کنید اگر نمیتوانید من برای شما رجال سیاسی را تعریف کنم . نخست وزیر انگلیس زن هست اتحادیه اروپا زن هستند . رییس جمهور اکراین زن هست . ..... زنان بهتر حکومت میکنند مردان همیشه جنگ افروز بودند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
دوست خوبم ۲۳.۲۷
بهترین زمامدار حال حاضر خانم مرکل را از قلم انداختید.انصافا نام خوبی در تاریخ از خودش و کشور المان بجای گذاشت
پروانه سلحشوری: "یکی دیگر از موارد، اعمال تبعیض مثبت برای افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس است." - جالب نیست؟ اگر تبعیضی به نفع زنان باشه میشه تبعیض ""مثبت""؟! عجبا..- حالا این خانم محترم نماینده مجلس که سطح دغدغش در کوران مشکلات اقتصادی امروز به جای اینکه ارائه یه برنامه جامع اقتصادی برای آینده مملکت-رونق تولید-حمایت از ازدواج جوونا-حمایت از ایده ها و ابتکارات نخبگان - شفافیت آراء نمایندگان و ... باشه شده افزایش سهمیه زنان تا راحت تر بتونن تو انتخابات پیروز بشن و حتی اگر مردم رای حداقلی هم بهشون بدن، باز به زور خودشونو به مجلس تحمیل کنن، قراره یه چند ده نفر دیگه شبیه خودشونو با این تراز و سطح از دغدغه راهی مجلس کنن!! --- ((معیار، فقط شایستگی و ظرفیت افراده.))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
عبارت تبعیض مثبت معنای مشخصی دارد و ایشان آنرا برای اولین بار استفاده نکرده اند. لطفا به واژه نامه مراجعه بفرمایید تا معنی این عبارت را بیاموزید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
ناشناس 22:48 : بله منم موافق تبعیض مثبت به معنای اهمیت دادن بیش تر به«شایستگی» و «ظرفیت» افراد هستم و اعتقاد دارم هرکس شایسته تره باید مورد تبعیض مثبت قرار بگیره و بیشتر از دیگران ازش حمایت بشه. بنده حتی در برخی موارد موافق سهمیه به نفع مرد یا به نفع زن متناسب با نوع و جنس کار هستم ولی اینجا و در بحث نمایندگی، سهمیه بندی غلطه و فقط شایستگی معیاره. نماینده باید طرح و برنامه داشته باشه-حقوق ملت رو محافظت کنه نه اینکه به صرف زن بودنش ، نماینده بشه.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
کدام حقوق برابر،میدانیدچقدمردبه خاطرمهریه توزندان هستن وچقدازمردهاتمام ثروتشان رابه خاطرمهریه دادن به زنها،خیلی جالبه دنبال حقوق برابرمیگردن
اصلاح طلبان کاندید نداشتند .فقط در این بلبشوی انتخاباتی نگاه اصلاح طلبان بسمت خاتمی بود من خودم تا روز انتخابات نمیدانستم به چه کسی رای بدهم تا عصر همان روز از انتخابات انصراف دادم اما دیدم‌ میگویند روحانی شعارهای خاتمی را میدهد . میگوید قدرت و ثروت و سیاست کلی را مردم حق انتخاب دارند بنابراین به ایشان رای دادم چون گزینه مستقلی نداشتم . بنابراین الان اگر اصلاح طلبان از روحانی مطالبه کنند ایشان میگوید من نیستم و دوم اصولگرایان مطالبه اناخاباتی مردم را قبول ندارند الان تکلیف مردم به رای که دادند چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
من اگر جای موتلفه بودم با اینهمه پول و اونقدر طرفدار حتما از سیاست کنار میکشیدم
ضرغامی . بفکر لایروبی ذهنمان باشیم ...... آلان سوال من شهروند این هست جنابعالی که مدت ده سال رییس رسانه ملی بودی ذغدعه شما لایروبی رودخانه ها بود یا نه گیر دادن به اقتصاد و سیاست و فرهنگ اروپا و امریکا بود ؟ من یادم نمیاد شما در طول مسولیت خودتان بصورت جدی به چنین مواردی اشاره کرده باشید که چرا وقتی خبرنگار شما در بهره برداری سدها و راها و دانشگاه و مدرسه و پل ها و بیمارستانها دکر کرده باشند که ای مسولین شما که روبان را با قیچی میبرید آیا پیچ راه و راه اهن خوب سفت شده یا پلی که ساخته شده از بستر رود سیمان ریزی و پی ریزی خوبی انجام گرفته همش فکر شما این بود که آتلانتا امریکا را سیل برد من فراموش نکردم شما فراموش کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
هزار مثبت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
هرکسی تا در قدرت است نقدپدیر نیست لیکن وقتی کنارمیرود می شود یک منتقدتمام عیار . آقای ضرغامی هم مصداق این حقیقت می باشد.ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
ضرغامی = احمدی نژاد
اگه اثری داره تمام نماینده ها زن بشن
اما دریغ که بحث سهمیه زنان در کنار اصل کارایی مجلس و نمایندگی یه بحث فرعیست
به جای این مباحث کارایی و پاسخگویی نمایندگان رو اصلاح و تدوین و ابلاغ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
خانم سلحشوری جزو افتخارات مجلس هستند.خدا ایشان و آقای علی مطهری را مضاعف کند
مردم بیچاره .کی به فکر این مردم است؟
اصلاحطلبان منتظر مفتضحانه ترین شکست در انتخابات بعدی و برای همیشه باشند.

بدترین و سیاهترین کارنامه را داشته اند
اصولگراها هیجان زده نشوند. آنها قبلا از دست رفته بودند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
پس با اینحساب اصولطلبها یا اصلاحگراها برنده قطعی خواهند بود
:)
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
ما اصلاحوطلبان در ۱۴۰۰ نه کاندید داریم نه در انتخابات شرکت میکنیم . چون کاندید اصلی ما تایید صلاحیت نخواهد شد بنابراین این ایتلاف کردن مشکل کشور که توسعه سیاسی و اقتصادی هست گشایشی ایجاد نخواهد کرد .‌
کی بود کی بود. بهتر از بگم بگم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
لب کارون چه گل بارون . میشه وقتی که میشه نه دل و داغون . تو قایق ها . دور از غم ها . هر روز تنگ عروب تو شهر ما . صفا داره لب شهر پای نقل ها .... یاد دوران بخیر . عید همان عید قدیمی باحالتر بود
مهدی
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
اصولگرا هاهمه پست ها و منابع مالی را در تصاحب دارند و اصلاح‌طلبان تدارکاتچی را مسئول خرابکاری های خود معرفی مانند.
آخر زمان فرا رسیده است.
ضرغامى خيز برداشته براى ١٤٠٠؟! چقدر حرف ميزنه ماشالله..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
باید کار بلد باشد . باید سیاست مدار باشد باید حقوق دادن و اقتصاد دان باشد . باید روابط بین المللی و علوم سیاسی را خوانده باشد استاد دانشگاه باشد بصرف فردی اخلاقی و انقلابی چه دردی از مردم میخواهد دوا کند .
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی به خبرآنلاین گفت: اصلاح‌طلبان دچار بحران‌اند، چون می‌گویند کی بود کی بود؟ من نبودم و زیر بار این مشکلات و گرفتاری‌ها که پدید آمده نمی‌روند و می‌گویند که کار ما نبوده است و تقصیر آقای روحانی است. بنده خدا آقای روحانی!
پاسخ ها
بهلول
| United States of America |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
تابناک این کامنت را من گذاشتم شما این مقدمه را که عین حرفهای آقای بادامچیان بودرا درج کردید وذی المقدمه را حذف اسم این کار را چه بگداریم خیانت درامانت یاوارونه نشان دادن یا عدم صداقت حرف من این بود که اشتباهات امروز کار نتیجه اعمال قدرت آقای بادامچیان بوده شما خودرا انقلابی میدانید ولی وای به حال ما
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
بادام کیلوی چند هست . حالا اگر غیر از روحانی فرد دیگری رییس جمهور میشد باران و سیل کمتر میبارید ؟آیا در تابستان امسال بیشتر باران میبارد ؟. شما با اقتصاد متورم دولتی با تنش های داخلی و خارجی چه انتطاری داری . چرا دوباره به مردم اشکنه خوری دعوت نمیکنید ؟آلان بادام چی ها چقدر ثروت دارند اموالشان را بفروشند و به فقرا بدهند . پس حرف زدن چه فایده . مثل فقرا زندگی کنید
آقای ضرغامی در مورد لایروبی نظرات شیک و مجلسی می دهد آقای ذالنور مسائل اقتصادی را با راهکارهای محرمانه پیگیری می کند وزیر کار قبل برای مفقودان سانچی گریه می کند و...
افراد در حوزه های غیر تخصصی بیشتر از حوزه های تخصصی فعالند. بعضی وقتا این حوزه ها کلا از بنیان جابه جا شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
داداش . نسخه اصلی را روحانی پارسال در چند جمله گفت . اقتصاد باید خصوصی واقعی شود . تنش های سیاسی را کنار بگذاریم . به داخل کشور بپردازیم . به مردم کاری نداشته باشید . کسی معصوم نیست . همه در حوزه احترام و عزت با مردم برابر هستند ان باید باید ها را روحانی به خودش نمیگفت به کسانی میگفت که سیست گذاری میکنند . اما اما صدها تریبون اولین مطلبه سیاسی مردم در انتخابات را به مطلبه رفع و رجوع شکم تنزل دادند که آقای روحانی اشتباه میکند
قطعا نیازمند مشارکت سیاسی هر چه بیشتر زنان توانمند و تاثیرگذار مثل خانم سلحشوری در کشور هستیم.
قطعا تبعیض نیست.و به جز مجلس در سایر نهادهای انتخابی مستقیم و غیر مستقیم نیز حضور بیشتر زنان قطعا کمک کننده خواهد بود و دور افتاده ترین دختران و کودک مادران و کودک همسران این سرزمین نیز اثرات این مشارکت را لمس خواهند کرد.
جناب بادمچیان اصولگرایان که مملکت رو به فلاکت کشاندن که همیشه طلبکارند چی ؟؟؟!!!
از پشت خنجر زن تر از جماعت اصولگرا وجود نداره ، برنانه تخریب روحانی توسط همین جماعت نوشته شد تا مانند مجلس شششم اصلاحات رو زمینگیر کنند ولی روحانی توکلش به خداست .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
دوست عزیز نمیشود همه را یکجور قضاوت کرد.باید گفت کاری که برخی تند روها در بین احزاب بزرگ اصولگرا دارند با دولت و کشور میکنند،در این شرایط بخصوص جنگ اقتصادی ،چیزی از اشتباه کم ندارد متاسفانه .و باید دید این موضوع سهوا و از روی نا اگاهیست یا دانسته و تعمدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
واااای خدایا بعضیا عجب رویی دارند
تخریب روحانی از جانب اصولگراها با روش خنجر زدن از پشت ، یعنی شما داری در کمال وقاحت اینطور وانمود می‌کنی که انگار اصولگراها حامی اصلی روحانی بودند و الان دارند با برنامه پشت روحانی رو خالی میکنند و از پشت به او خنجر میزنند
اگر این صحبت شمارو که فرمودید که از پشت خنجرزن تر از اصولگراها وجود ندارد رو بپذیریم در مقابل هم باید گفت که از شما اصلاح طلب ها هم ، مردم نااگاه پندارتر وجود نداره
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
روحانی مگه اصلاح طلب هست؟!!!!خنده دار هست بخدا
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
حالا این اصلاحاتتون چه گلی به سر مردم زده مگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
آره روحانی توکلی بر خداست خدا شما رو هم مثل روحانی متوسل کند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
رییس جمهوری که امروز میگوید من میخواهم‌اینکار را انجام‌بدم فورا نطامیان که تحت امر او نیستند سریعا با او مخالفت میکنند . بنابراین از ایشان چه اتتطاری داری .‌همان شفافیت بودجه ها در سایت ها باعث خشم و عصبانیت جناح مقابل شده که چرا گفتی به حوزه ها بابت ابخیز داری چندین میلیارد پول دادیم خروجیش این بود
حزب بادمچیان در کشور چقدر طرفدار دارد . اهداف و شعارهای این طیف چقدر طرفدار دارد . طرفداران این طیف افراد بازاری پولداری هستند که اصلا در فکر اقتصاد بازار منشی هستند .سواد چندانی در حوزه اقتصاد ندارند در بعد از انقلاب از بلبشوی بازار ایران یک شبه به ثروت کلان رسیدن در صورتی برای رسیدن به ثروت باید تلاش کرد باید زحمت کشید شب خوابیدی صبح تحریم شدی دیدی پنج میلیارد شد بیست میلیارد کجای این‌پول حلال هست .
خانم سلحشوری من به شعور و اراده خودم احترام می گذارم و حاضر نیستم در انتخاب بین محدوده منصوبان شرکت کنم تاکنون هم فریب خورده بودم در این انتخابات نمایی شرکت می کردم هر موقع مردم آزادنه توانستند رای بدهند و هر شخصی که دوست داشتند برای نماینده مجلس و بقیه پست و سمت ها را انتخاب کنند با کمال میل شرکت می کنم.
منوکشت تعریف اقای ضرغامی از واژه ی تخصصی لایروبی مخصوصا جایگزینی مواد مرغوب به جای رسوب برداشته شده.خوش باش نابغه ی دوران .مردهمه ی فصول. بابا به خدا به یادت هستیم چرافکرمیکنی ممکنه فراموش بشی.ول ماکن عزت جان
حالم داره بهم میخوره
تا زمانی که در مملکت خرافات بجای علم ودانش وصنعت حاکم باشد وضعیت هر روز بدتر از دیروز خواهد بود.........
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
سخن شما درست هست از همه بدتر این هست که فرد سیاسی باشی ولی بیسواد باشی و خرافاتی هم باشی و یعنی اگر کسی که سواد دارد میشود گفت که برو د فلان کتاب را بخواند تا سیاستش متعادل شود .
ضرغامی و امثالهم حرفهای الکی زیاد می زنند
این سهمیه بندی ها در مملکت ما تا همین الانشم پدر مملکت رو درآورده !
شما نگاه کنید به افق دید همین چند تا خانمی هم که وارد مجلس شده اند ! خاله بازی ها و درخواست سهمیه و اینجور بحث های خاله زنکی شروع شده !
تنها چیزی که به فکر کسی هم خطور نمیکنه بحث شایسته سالاری، ارتقای سطح کارآمدی و تبحر و تخصص و مملکت داری است.
هیچگاه به فکر اعطای مجوز به سندیکاهای تخصصی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و توانمند کردنشون و قدرت دادنشون در عرصه سیاسی کشور نیستند و بجای اون فامیل و فامیل بازی و باند و باند بازی رو گسترش میدن و تبلیغش رو میکنند.
به ضرغامی یک پستِ نون و آب دارِ دیگه در کنارِ حفظِ امکانات و درآمدهای فعلی اش بهش بدهید تا خودش را بیشتر از این خراب نکند. متاسفانه قحط الرجا شده است چون دو حزبِ قوی و غیرِ وابسته که بتواند ده ها میلیون عضو داشته باشد را نمیگذارند در کشور شکل گیرد تا سُکانِ کشور در اختیار مردمِ مستعد برای خدمت و توسعه تولید و عدم بیکاری و امنیت اجتماعی باشد.
جناب ضرغامی هم طیفانِ سیاسی تو در همین نمازجمعه تهران برای اینکه خدمات سدسازی حضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی را مخالف محیط زیست و بی تدبیری و تخریبِ روستاها نشان دهند انواعِ خطبه ها قرائت شد
خانم نماینده مشکل کشور زیاد شدن نماینده خانم و یا اقا نیست مشکل کشور در مدیریت است که توانایی ادراه کشور را ندارند مشکا ما عدم پاسخگو نبودن مسولان است و عدم شفافیت بودجه می باشد بودجه کشور مثل گوشت قربانی در بین نهاد های خاص تقسیم می شود و در قبال بودجه ای می گیرند خروجی اش صفر است و ضمنا جناب ضرغامی مدیریت شما در مدت ده سال بر صدا و سیما بر همگان روشن است حالا به فکر لایروبی سد افتادید اگر در کشور هر مسولی جای خودش بود الان گرفتار اینهمه مشکلات نبودیم خدا را شکر تمام مسولان به جای حل مشکلات کشور منتقد شده اند مثل اینکه مشکلات کشور را از کرات دیگر بر ما تحمیل کرده اند بد ترین افت جامعه در این است که تمام مسایل کشور از نادرستگفتن مسولان سر چشمه می گیرد درغگویی سر منشا تمام فساد ها می باشد اگر مشکلات کشور را وارونه نشان نمی دادیم اعتماد از مسولان از بین نمی رفت حالا اکثر مردم به مسولان اعتماد ندارند خود مسولین هم بر این امر اعتراف می کنند
اصلا مجلس را فقط از زنان پر کنید.
که همه چیز حل شود.
بعضی افرادفرصت طلب و البته بی ایمان همیشه منتظر لحظه ای هستند تا رقیب با مشکلی مواجه شود ، اورا در ذهن مردم باشد مچازات برسانند . اما این مصداق کامل نا مردی ومثل یارو کنار تشک وایستاده میگه : لنگش کن ، است . بنا بر این بخاطر خدا و مردم گرفتار مصیبت ها ، برای همیشه این رفتار زشت و خدا نا پسند را کنا بگذاریم .
خدا امثال خانم سلحشوری را که بهترین طرح ها را به مجلس می آورند و همیشه بیشترین خدمات را به کشور کرده اند و همواره اولویت ها را به خوبی تشخیص می دهند و بسیار از سطح عقلانی بالایی برخوردارند برای مردم این سرزمین زیاد فرماید.
خانمهایی که دنبال حقوق برابرهستن لطفاموقع ازدواج پوست اقایان رانکنید،چرابه خاطرمهریه مردهارابه زندان میاندازید
من دیروز برای گردش بشمال رفته بودم به ییلاقات دوهزار و جواهرده شمال رفتم در مسیر عبور متوجه شدم که شرکت های که در ۸۰ سال پیش راه و جاده احداث کردند مراعات خیلی از اصول نهندسی را رعایت کردند . شیب جاده درصد کمی داشت . در هر فاصله پل های بسیار زیبا با نمای سنگ زیبا ساخته شده بود دهانه پل ها بزرگ بود که بتواند درختان یا سنگ های بزرگ عبور کند . بستر پل ها با فاصله دوری بتون ریزی شده بود . حتی اگر رودی وجود نداشت باز هر پانصدمتر پل خروجی داشت . پایین دست یعنی بطرف پرتگاه جاده سنگ چینی محکمی اجرا شده بود . فکر کنم کار دست کاردان بود . یعنی وقتی زیر پل ها را نگاه میکنی انگار این نما کاری مثل ساختمان های فعلی که کار میکنند پیمانکار کترش را درست انجام داده که هنوز باقی مانده . یعنی هم زیبا هست هم محکم هست هم تراز کار شده . کارها باید به اهلش داده بشه
از اول ...............کی بود کی بود من نبودم .................
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر