بازدید 9403
۱

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنجم فروردین ۹۸

پنجمین روز فروردین در حالی آغاز شده که موج بارندگی ها در شمال کشورمان پایان یافته و به جای آن، نیمه دیگر کشور یعنی مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب غربی کشورمان دستخوش بارندگی شده است؛ بارندگی هایی که با توجه به سیلاب رقم خورده در گلستان،‌ به شدت نگران کننده به نظر می رسد.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 25 March 2019
از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، پنجمین روز فروردین در حالی آغاز شده که موج بارندگی ها در شمال کشورمان پایان یافته و به جای آن، نیمه دیگر کشور یعنی مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب غربی کشورمان دستخوش بارندگی شده است؛ بارندگی هایی که با توجه به سیلاب رقم خورده در گلستان،‌ به شدت نگران کننده به نظر می رسد.
 
نگرانی هایی که مسئولان را هم تا حدودی به تکاپو واداشته و موجب شده در برخی استان ها ستاد بحران تشکیل جلسه داده و بکوشد راهکارهایی برای کاهش خسارت های احتمالی سیل در نظر گرفته و به کار ببندد. راهکارهایی که از جمله آنها، هشدار به مسافران برای اقامت در مناطق امن و دوری جستن از حاشیه رودها و اقامت در مناطق پرشیب است.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، از مسدود شدن ۲۲محور در کشور به دلایل مختلف از جمله شرایط جوی خبر داد و آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور را این گونه تشریح کرد: محور اولنگ –شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان به علت عدم ایمنی کافی فعلا مسدود است همچنین محور دیزین - شمشک در استان‌های تهران و البرز به علت عدم ایمنی کافی نیز غیر قابل تردد است. محور پونل - خلخال در استان گیلان به علت ریزش کوه پل و همچنین محور سی سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و محور گنجنامه - تویسرکان در استان همدان نیز به علت عدم ایمنی کافی مسدود شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در استان کردستان محورفرعی سروآباد - پاوه (گردنه ته ته) به علت یخ زدگی و عدم ایمنی کافی مسدود است، گفت: محور تنکابن فرعی توکله (پل توکله) در استان مازندران به علت سیل و تخریب پل مسدود شده است همچنین در استان مازندران محور چمستان فرعی در کاپی به علت عدم ایمنی کافی مسدود شد. علاوه بر اینها، محور روستایی نسار شهرستان چرداول در استان ایلام به علت رانش زمین، محور زرنه - سومار به علت عملیات راهسازی، محور قدیم چذابه در استان خوزستان به علت بالا آمدن آب دریاچه هور، محور کوهرنگ - مسجد سلیمان (گردنه شاه منصوری) در استان چهارمحال و بختیاری به علت بارش برف و خطر سقوط بهمن مسدود شده است.

رحمانی با بیان اینکه محور شاهرود-آزادشهر (محدوده خوش ییلاق-آزادشهر) در استان سمنان به علت ریزش کوه مسدود است و مسیر جایگزین محور سمنان-فیروزکوه، در محور گرگان-آق قلا در استان گلستان به علت آبگرفتگی، محور دیباج - گلوگاه در استان مازندران به علت آبگرفتگی، جنوب محور‌های دلگان - ایرانشهر و دلگان - بزمان در استان سیستان و بلوچستان به علت طغیان رودخانه‌های محلی، محور خمیر به لنگه در استان هرمزگان به علت بارش باران و طغیان رودخانه، محور فرعی خواجه نفس به گمیشان در استان گلستان به علت بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه مسدود است.

وی در پایان اظهارکرد: محور دلگان - ذهکلوت در استان سیستان و بلوچستان به علت بارش باران و طغیان رودخانه مسدود است. محور فرعی زیاتعلی - باشنگی در استان هرمزگان به علت بارش باران و طغیان رودخانه، محور ایرانشهر - خیرآباد در استان سیستان و بلوچستان به علت بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه و محور فرعی ایرانشهر - مهرستان نیز به علت بارش باران و طغیان رودخانه مسدود است.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنجم فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا
 
احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه (۷ فروردین) خبر داد و در مورد آخرین وضعیت هوای کشور گفت: براساس آخرین نقشه‌های آینده‌نگری، امروز (۵ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی بارندگی پیش‌بینی می‌شود؛ مقدار بارش در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

وی با بیان اینکه سه شنبه (۶ فروردین) گستره بارش علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد، گفت: در روز چهارشنبه (۷ فروردین) عمده بارش‌ها در شمال شرق، جنوب و به شکل پراکنده در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود. طی این سه روز (دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه) بارندگی به‌صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب زاگرس مرکزی و امتداد رشته کوه البرز به‌صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی روز دوشنبه تا صبح سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) مواج است، گفت: امروز در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و از بعد از ظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنجم فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنجم فروردین ۹۸
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنجم فروردین ۹۸
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خشکسالی که می شد می فرمودند تقصیر از خانمهای بدحجابه. پس بنا بر همین منطق، حالا حتماً این بارشهای سیل آسا هم به دلیل سفت و سخت شدن حجاب خانمهای باحجابه. خانمها لطف کنند تعادل رو در حجاب رعایت کنند که نه مملکت بخشکه، نه همه چیز رو آب ببره. تابناک حرف حق رو لطفاً سانسور نکن، شاید این نظرها تلنگری باشه برای مسوولانی که عادت کرده اند همه چیز رو به گردن مردم بیندازند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر