بازدید 31028
هزار و ششصد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰بسیار محتمل خواهد بود/ماجرای جالب سرگردانی احمدی‌نژاد در لیبی/نظر فلاحت‌پیشه درباره گلایه رهبر انقلاب از مجلس/توصیه الله‌کرم به روحانی

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند سپاه: ایران مذاکره‌ای با تروریست‌ها انجام نداده است/آمار شناسایی تعداد شهدای تفحص شده در سال 97/انتقاد نقوی‌حسینی از برخی نمایندگان مجلس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 22 March 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حضور لاریجانی در ۱۴۰۰بسیار محتمل خواهد بود

برخی اصلاح طلبان، اما نمی‌خواهند باور کنند که ممکن است روزی برای پیروزی لاریجانی تلاش کنند و از خیر گزینه تمام اصلاح طلب بگذرند. برای همین هم صحبت در این باره را زودهنگام دانسته و ترجیح می‌دهند تا وقت موعود صبر کنند.

آذرمنصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت در این گروه قرار می‌گیرد. او با بخش نخست سناریور مذکور یعنی ورود لاریجانی به انتخابات ۱۴۰۰ موافق است، اما پیش بینی درباره رویکرد اصلاح طلبان در برابر این کاندیداتوری را زودهنگام می‌داند. او در گفت وگو با «آزادی» گفت: «به نظر من لاریجانی اصراری بر بودن در مجلس نخواهد داشت و احتمالا در انتخابات ۹۸ شرکت نمی‌کند. رأی موافق او به منع نمایندگی سه دوره ای‌ها نیز این موضوع را اثبات می‌کند.» وی با اشاره به اینکه «حضور لاریجانی در ۱۴۰۰بسیار محتمل خواهد بود» گفت: «برای قضاوت در رفتار اصلاح طلبان در انتخابات آتی زود است». منصوری از جمله اصلاح طلبانی است که امید دارد تا بزرگان این جریان در صورت مساعد نبودن فضای انتخابات، کنارگیری را به حمایت از اصولگرایان میانه رو ترجیح دهند. او گفت: «حضور اصلاح طلبان در انتخابات۱۴۰۰ بستگی به شرایط و اقتضائات کشور دارد. مطلوب ما انتخابات آزاد است. این حضور اقتضائی در انتخابات ۹۲و ۹۶ متناسب با این اقتضائات موجب حضور و مشارکت مردم شد. وقتی بعد از انتخابات ۹۶اینچنین بر نهاد‌های انتخابی ما فشار وارد می‌شود که عملا از عهده تامین مطالبات حداقلی مردم هم بر نمی‌آیند، به طور قطع بر مشارکت مردم در انتخابات آینده تأثیرگذار خواهد بود. همان طور که آقای خاتمی گفتند دیگر با این رویه نمی‌توان حداقل انتظار مشارکت حداکثری مردم را داشت؛ بنابراین، برای قضاوت در مورد رفتار اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰زود است.»

سپاه: ایران مذاکره‌ای با تروریست‌ها انجام نداده است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مذاکرات برای آزادسازی چهار مرزبان ایرانی توسط پاکستانی‌ها انجام شده و جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با تروریست‌ها انجام نداده است. سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» با تشکر از همکاری پاکستان برای آزادی مرزبانان ربوده شده، افزود: نیروی زمینی سپاه و ستاد کل نیرو‌های مسلح از طریق ارتش پاکستان تلاش‌های ویژه‌ای را برای آزادی این مرزبانان انجام دادند. وی اظهار داشت: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز از طریق سازمان اطلاعاتی پاکستان و نیز مسئولان سیاسی کشورمان از طریق وزارت خارجه این کشور برای آزادی مرزبانان تلاش کردند. سخنگوی سپاه توضیح داد: گروهک‌های تروریستی در ابتدا درخواست‌های بسیار غیرمنطقی و نامعقولی مطرح کردند، اما به علت نزدیک شدن ما به مقر اصلی آنان و هماهنگی‌هایی که برای اقداماتمان به منظور آزادی مرزبانان صورت گرفت و نیز رایزنی‌های پاکستانی ها، آنان در یک مرحله پنج نفر از مرزبانان و در این مرحله چهار نفر را آزاد کردند. شریف تأکید کرد: تلاش‌ها برای آزادی دو مرزبان دیگر ادامه دارد که حتما آنان نیز به آغوش خانواده هایشان بازخواهند گشت. وی گفت: نیروی زمینی سپاه و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور در این مدت برای آزادی مرزبانان ربوده شده هیچ لحظه‌ای از تلاش برای آزادی آنان فروگذار نکردند. سخنگوی سپاه با تأکید بر اینکه آزادی مرزبانان بدون عملیات نظامی و با گفت: وگو‌ها و تعاملات فی مابین صورت گرفت، گفت: نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی زمینی سپاه آمادگی اقدامات لازم را داشتند که فعلا باتوجه به تعاملات و گفت وگو‌هایی که در سطوح مختلف صورت گرفت چهار مرزبان دیگر آزاد شدند.

ماجرای جالب سرگردانی احمدی‌نژاد در لیبی

حسین جابری انصاری گفت: بازگشت من هم بعد از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ بود. در آن مقطع ناگهانی از مرکز به من ابلاغ شد که آقای احمدی‌نژاد می خواهند در اجلاس سران آفریقا که بنا بود تابستان ۸۸ در لیبی برگزار شود، شرکت کنند و هماهنگی‌های اولیه با سفیر وقت لیبی در تهران آقای سعد مجبر انجام شده که ایشان به عنوان مهمان ویژه در اجلاس سران آفریقا شرکت کنند و ملاقات های جنبی هم با رؤسای شرکت کننده در اجلاس داشته باشند. من مکلف شدم سریعا با دولت لیبی هماهنگی‌های لازم را انجام دهم برای اینکه این سفر با موفقیت انجام شود و با رئیس جمهور ایران تعامل مهمان ویژه انجام شود. در آن زمان تمام مقامات لیبی در شهر سرت بودند و فرصت هیچ هماهنگی نبود و من با ماشین سفارت سریع به سمت شهر سرت که کنگره خلق لیبی در آنجا در حال برگزاری بود رفتم ودر حاشیه نشست های کنگره خلق لیبی مقامات مختلف از جمله وزیر خارجه آقای موسی کوسه و رئیس سرویس امنیت خارجی و نخست وزیر سابق آقای ابوزید عمر دورده که هر دو از رجال نزدیک قذافی بودند را ملاقات کردم. وزارت خارجه لیبی به صورت دیپلماتیک به من پاسخ داد اما ابوزید دورده صراحتا اعلام کرد که ما در شرایطی نیستیم که با رئیس جمهور ایران بعنوان مهمان ویژه تعامل کنیم.

حداکثر کاری که می‌توانیم بکنیم اینکه ایشان هم یکی از ۲۰ مهمان اجلاس باشند. این در حالی بود که از من خواسته شده بود، سخنرانی در افتتاحیه، نشستن در کنار رئیس اجلاس یعنی آقای قذافی و برنامه های مهمان ویژه را هماهنگ کنم. همانگونه که پیش از آن دولت وقت قطر در نشست دوحه برای رئیس جمهور ایران فراهم کرده بود. به من اعلام شد که وزارت خارجه به صورت دیپلماتیک پاسخ تو را می دهد ولی واقعیت این است که ما نمی‌توانیم چنین کاری بکنیم حداکثر از ایشان بعنوان مهمان عادی مثل سایر مهمانان استقبال خواهد شد. من از همان جا این پیام را به آقای متکی وزیر خارجه وقت منتقل کردم. آقای باقری معاون وقت عربی هم بعنوان پیش هیأت آمده بودند. آقای متکی اعلام کردند پس به لیبیایی ها بگویید که سفر انجام نخواهد شد و ما به طرابلس برگشتیم. فردا صبح ساعت ده و نیم صبح حکم پایان ماموریت به ما ابلاغ شد. البته بعد ازچهار سال و اندی؛ یعنی مأموریت من تمام شده بود ولی این ابلاغ پایان با عدم تدارک این سفر تقارن پیدا کرد که واقعا خارج از اراده و کنترل ما بود و تلاش‌مان را کردیم ولی لیبیایی ها آماده ارائه چنین سرویسی نبودند.

شهروند استرالیایی به ‌خاطر ایران به حبس محکوم شد

دادگاهی در آمریکا یک شهروند استرالیایی را به اتهام آنچه دور زدن تحریم‌های ایران اعلام شده، به دو سال حبس محکوم کرد. به گزارش فرانس ۲۴، «دیوید لویک» شهروند ۵۷ ساله استرالیایی به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران و «ارسال غیرقانونی قطعات هواپیما» به دو سال حبس در واشنگتن محکوم شد. بنا به گزارش پایگاه «فرانس ۲۴»، دیوید لویک متهم است بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ که مدیرعامل شرکت «ای‌سی‌ام» در «ثورن‌ای» استرالیا بوده، قطعات هواپیما و تجهیزات حساس به ایران ارسال کرده است. مقامات آمریکا پیش از این در سال ۲۰۱۲ این شهروند استرالیایی را به فروش تجهیزات و قطعات آمریکایی در زمینه ساخت موشک، پهپاد و اژدر به شرکت‌های ایرانی متهم کرده بودند. دادگستری آمریکا در دسامبر ۲۰۱۸ طی حکمی دیوید لویک را برای رسیدگی به پرنده‌اش از استرالیا به واشنگتن فراخواند.

مطهری: موافق تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی نیستم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فعلا با تبدیل نظام ریاستی به نظام پارلمانی موافق نیستم، چون نقش مردم کم می‌شود.

ایران برای آزادی چهار مرزبان هیچ امتیازی نداد

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای آزادی چهار مرزبان ربوده شده هیچ امتیازی به گروهک‌های معاند ندادیم، گفت: پیگیری‌ها جهت آزادی دو مرزبان در بند ادامه دارد. علی کرد در گفت وگو با تسنیم در خاش اظهار داشت: خبر مسرت‌بخش آزادی چهار مرزبان ربوده شده توسط گروهک‌های تروریستی معاند در نخستین روز از سال جدید موجب شادمانی ملت ایران و به ویژه مردم سیستان و بلوچستان شد و در واقع نیرو‌های امنیتی کشور در ابتدای سال جدید عیدی بسیار خوبی به ملت ایران دادند. نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، مقرر شده این چهار مرزبان توسط هواپیمای اعزامی از جانب جمهوری اسلامی وارد کشور شوند و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند که با ورود این عزیزان به کشور تعداد مرزبانان آزاد شده به ۹ نفر می‌رسد. وی با اشاره به اینکه همچنان دو مرزبان در بندِ تروریست‌ها هستند، افزود: یکی از این دو مرزبان از نیرو‌های سپاه و یکی از نیرو‌های ناجا است که تلاش همه جانبه جهت آزادی آن‌ها نیز ادامه دارد و به یاری خداوند این دو عزیز نیز به زودی به آغوش ملت ایران باز خواهند گشت. محل نگهداری این دو مرزبان جدای از محل نگهداری چهار مرزبان آزاد شده اخیر بوده، اما بدون شک به زودی محل نگهداری آنان نیز شناسایی شده و این عزیزان آزاد خواهند شد.

آمار شناسایی تعداد شهدای تفحص شده در سال 97

رئیس معراج شهدای مرکز از آمار شناسایی هویت شهدای تازه تفحص شده در سال ۹۷ خبر داد. سرهنگ ابراهیم رنگین با اشاره به آمار شهدای شناسایی شده در سال 97 گفت: از میان شهدایی که در جریان عملیات‌های تفحص شهدا کشف شده و طی سال 97 وارد کشور شد، هویت پیکر مطهر 58 شهید تازه تفحص شده، شناسایی شد. وی افزود: هویت پیکر مطهر این شهدا که همگی از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند از طریق مدارک شناسایی، لوازم شخصی و آزمایش DNA احراز شد و پیکرهای مطهر پس از شناسایی به خانواده‌هایشان در استان‌های مختلف در سراسر کشور جهت انجام مراسم تشییع و خاکسپاری تحویل داده شد.

توئیت امیرعبداللهیان درباره بلندی‌های جولان

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل بلندی‌های جولان را بخش لاینفک سوریه دانست و گفت که این منطقه به سوریه بازخواهد گشت. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏بلندی‌های جولان بخش لاینفک سوریه است که به سرزمین اصلی بازخواهد گشت. صهیونیست‌های غاصب، اشغالگر و تروریست، جایی در آینده منطقه نخواهند داشت. ترامپ بداند که بی تردید آینده متعلق به مردم فلسطین و سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف است.»

نظر فلاحت‌پیشه درباره گلایه رهبر انقلاب از مجلس

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گلایه مقام معظم رهبری از مجلس درباره عدم ارائه طرحی در مقابل خباثت‌های آمریکایی‌ها را درست خواند و در عین حال گفت که موضوع آمریکا از مقوله‌های کلان سیاست خارجی است که مسئولیت آن با شورای عالی امنیت ملی است، اما متأسفانه مجلس در این موضوع در حاشیه قرار گرفته است. حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) درباره گلایه از مجلس نسبت به عدم ارائه طرحی در مقابل خباثت‌های آمریکا گفت: گلایه رهبری درست است، اما مجلس در موضوع سیاست خارجی در حاشیه قرار گرفته است. وی توضیح داد: در طول چندماهی که مسئول کمیسیون امنیت ملی بودم بار‌ها در قالب نامه به مسئولان مختلف کشور تأکید کردم که موضوع اساسی سیاست خارجی است که ما هم با همین نگاه از مرکز پژوهش‌ها خواستار طرحی به عنوان برخورد با دشمنی‌ها علیه ایران و تلاش برای خنثی کردن آن کرده ایم، اما رئیس جمهور و یا دبیر شورای عالی امنیت ملی حاضر به برگزاری جلسه با کمیسیون امنیت ملی نشده است.

فلاحت پیشه با این توضیح که موضوع آمریکا از مقوله‌های کشور است که مسئولیت آن با شورای عالی امنیت ملی می‌باشد افزود: ما در مجلس هفتم به موضوع هسته‌ای ورود کرده و قوانینی را تصویب کردیم آن زمان با رئیس جمهور وقت هم جلسه‌ای برگزار شد. در مجلس هشتم هم کمیسیون امنیت ملی با مقام معظم رهبری دیدار کرد، اما در چند سال اخیر یعنی مجالس نهم ودهم چنین جایگاهی برای مجلس دیده نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر هیچ وقت فضای به مجلس در مورد سیاست خارجی به خصوص آمریکا داده نشده و حتی مخالفت‌های هم شده است که این روند روز به روز جایگاه مجلس در سیاست خارجی به دلیل مخالفت‌های خارج از مجلس تضعیف کرده است.

انتقاد نقوی‌حسینی از برخی نمایندگان مجلس

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندی، جسارت و شهامت باید از ویژگی‌های یک نماینده باشد، می‌گوید: متاسفانه برخی از نمایندگان در مجلس، وابسته به دولت هستند و این نماینده حافظ منافع دولت هستند تا حافظ منافع ملت؛ نماینده‌ای حاضر به تحقیق و تفحص، استیضاح نیست، باید به عواقب کار خود فکر کند. نمی‌توان عملکرد مجلس در التهابات اقتصادی و اجتماعی این روزها را بی اثر دانست، چراکه بسیاری از منتقدان و صاحبنظران عملکرد مجلس را در سال ۹۷ موثر نمی‌دانند و در مشکلات اقتصادی به وجود آمده نیز مجلس را به دلیل عدم نظارت کافی مقصر می‌دانند. سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار الف، در مورد عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی دارد؛ قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون که دو وظیفه بسیار مهمی است که بر دوش قوه مقننه است. در حوزه قانون‌گذاری لوایح و طرح‌ها مطابق روال معمول رأی گیری شده که مخالفت و موافق در مورد آن صحبت می‌کنند و قوانین هم تصویب هم شده است که برخی موثر بوده و برخی متناسب با شرایط و نیازهای اساسی کشور نبوده است.

دفاع مطهری از بیانیه‌هایی که در مجلس ما علیه آمریکا قرائت می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بیانیه‌هایی که در مجلس ما علیه آمریکا قرائت می‌شود در حکم قطعنامه‌هایی است که مجلس آمریکا علیه ایران تصویب می‌کند. علی مطهری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «بیانیه‌هایی که در مجلس ما علیه آمریکا قرائت می‌شود در حکم قطعنامه‌هایی است که مجلس آمریکا علیه ایران تصویب می‌کند. با این حساب تعداد اقدامات مجلس ایران در قیاس با مجلس آمریکا کم نبوده است. البته مقام رهبری انتظار بیشتری دارند. طرح مجلس برای تصویب قطعنامه را شورای نگهبان رد کرد.»

انتقاد ذوالقدر از عدم مدیریت مناسب بحران سیل در گلستان

ذوالقدر عضو فراکسیون امید از عدم مدیریت مناسب بحران سیل در استان گلستان انتقاد کرد. فاطمه ذوالقدر اظهار داشت: در استانه سال نو، باران رحمت الهی هموطنان عزیزمان را در استان گلستان و بخصوص شهر گنبدکاووس با مشکلات و مخاطراتی مواجه کرده، که برخی از علل این مخاطرات، نتیجه نامهربانی با طبیعت در حفاظت از جنگل‌ها است. در این شرایط مردم منطقه نیازمند امداد رسانی و حمایت هرچه بیشتر مسئولان و نیرو‌های امدادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در وضعیت نامناسبی هستند که تأمین امنیت جانی، مواد خوراکی و وسایل اولیه رفاهی باید در اولویت قرار بگیرد. عضو فراکسیون امید با اشاره به عدم پیگیری مناسب بحران پیش آمده از سوی مسئولان مربوطه، تأکید کرد: متأسفانه در تماس‌هایی که مردم منطقه با اینجانب داشتند از غیبت استاندار گلستان و از عدم پوشش خبری صدا وسیما گلایه‌مند بودند که این‌ها همه در صورت صحت امر و با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی، حکایت از بی تدبیری و اهمیت ندادن شرایط و مشکلات مردم دارد و یقینا باید پس از رسیدگی فوری مسئولین خاطی پاسخگو بوده و مراجع قضایی نیز رسیدگی به اهمال احتمالی را در دستور کار قرار دهند و مجلس نیز باید به موضوع ورود نماید. وی ادامه داد: وزارت کشور و شخص وزیر محترم کشور به عنوان متولی اصلی و مسئول ستاد مدیریت بحران باید پاسخگوی ضعف عملکرد احتمالی دستگاه‌های ذیربط در کمک رسانی‌ها و امدادرسانی‌ها باشند. ضروری است، وزیرکشور، رییس ستاد بحران، استاندار گلستان و مسئولین محلی، با جدیت و رسیدگی فوری به موضوع ورود کرده و به وضعیت سیل زدگان پرداخته و با جبران خسارات وارده به هموطنانمان در این استان شادی و امید را در سال نو برای این عزیزان رقم زنند.

عبدخدایی: با تمام توان باید در این جنگ اقتصادی علیه قدرت پوشالی غرب بجنگیم

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: باتمام توان باید در این جنگ اقتصادی علیه قدرت پوشالی غرب بجنگیم. محمدمهدی عبدخدایی درباره بدعهدی اروپایی‌ها با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ضرورت اجرایی کردن منویات ایشان در کشور گفت: دوستان من نظیر شهید مجتبی نواب صفوی، شهید سیدعبدالحسین واحدی، شهید خلیل طهماسبی و شهید سیدمحمد واحدی تنها به سبب نزدیکی و هم‌پیمان شدن ایران با غرب به شهادت رسیدند، بنابراین اکنون هم به سبب همین خون‌هاست که ایران امروز توانسته به عنوان کشوری مستقل در برابر جهنمی‌ترین قدرت دنیا یعنی آمریکا بایستد. وی ادامه داد: آنچه امروز بر همگان روشن است، این نکته است که نظام سرمایه داری آمریکا اصولا باج خواه بوده و هرگز قانع نخواهد شد. همچنین بر سر تصویب برجام هم شاهد بودیم که این توافق درحالی به تصویب رسید که بسیاری از حقوق دانان کشور به امضای آن اعتراض داشتند؛ اما به راستی نتیجه تصویب برجام چه بود.

سفیر ایران در ژنو: قطعنامه علیه ایران توسط سوئد سیاسی است

سفیر ایران در ژنو در واکنش به قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط سوئد در شورای حقوق بشر، با غیرسازنده و سیاسی خواندن این حرکت، به دولت سوئد توصیه کرد به این شیوه زیان بار و تقابلی علیه ملت ایران پایان دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، اسماعیل بقایی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، تعیین گزارشگر ویژه برای ایران از طریق تصویب قطعنامه کشوری را بر مبنای یک طراحی ناعادلانه، ناموجه و غیرصادقانه چند دولت خاص جهت برخورد تقابلی علیه ملت ایران خواند. وی گفت: این تصادفی نیست که دولت هایی که سابقه طولانی در نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه دارند، از جمله آنهایی که منطقه ما را با ارسال سلاح، حمایت فعالانه از تروریسم و خشونت افراطی به ویرانی و تخریب کشانده اند، حامیان اصلی این قطعنامه هستند. بقایی ادامه داد: این قطعنامه و مأموریت گزارشگر ویژه، تنها موجب تقویت کلیشه های موهوم علیه ایران می شود و باعث تأسف است که زمان و بودجه شورای حقوق بشر صرف اینگونه کلیشه سازی ها توسط عده ای اندک علیه یک عضو سازمان ملل می شود.

توصیه الله‌کرم به روحانی

رئیس شورای هماهنگی حزب الله گفت: آقای روحانی باید برای استفاده از جوانان و تولید منابع آگاه انسانی تغییر رویکرد بدهد. حسین الله کرم گفت: برای کشور راهی به جز رونق تولید باقی نمانده است و ما به تولید نیازمندیم و کشورهای خارجی از قدرت گرفتن ما می ترسند. وی افزود: ما باید تولیدات خودمان رو با اراده مردم و عزم مسئولین افزایش بدهیم. در این چند سال اخیر، مقام معطم رهبری، تأکید بسیاری بر اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی داشته است. الله کرم گفت: کشورها از لحاظ اقتصادی به سه دسته کشورهای مرکز و متروپل، کشورهای پیرامون، کشورهای شبه پیرامون و گاوشیرده دسته بندی می‌شوند و ما شاخ گاو شیرده بودن را شکستیم و در آینده نزدیک با تولیدات قوی و ملی خودمون به کشورهای متروپل نزدیک می شویم. ما باتوجه به تولیدات سلاح‌های جنگی به سطح خوبی رسیده‌ایم و می‌توانیم در مواقع جنگ در مقابله با کشورها بپردازیم. او در ادامه صحبت های خود گفت: کشورهای متروپل سرمایه داری که در تاریخ و اقتصاد به معنای خون خوار لقب گرفته‌اند از ما عصبانی هستند به همین دلیل می‌خواهند با تحریم ما را محدود کنند و متاسفانه ما با سیاست گذاری اشتباه به حجم زیاد نقدینگی در کشور کمک کرده‌ایم و باعث شده‌ایم رکود اقتصادی در کشور زیاد شود. الله کرم گفت: عامل‌های متفاوتی باعث شده تا ما به این رکود اقتصادی برسیم و برجام و خروج ترامپ از آن فقط بخشی از اشتباهات سیاست خارجی دولت است. او افزود: دولت آقای روحانی باید رویکردهای خود را عوض کند البته برخی می‌گویند باید تا زمان انتخابات بعدی صبر کرد تا دولت عوض شود اما آقای روحانی باید برای استفاده از جوانان و تولید منابع آگاه انسانی تغییر رویکرد بدهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰۴
همانطور که در 5 شب گذشته اعلام کردیم.هیچ یک از آرا.نظرات.کامنت ها .پیشنهادات.انتقادات.حمایت ها ومحکومیت ها ذره ای ارزش واهمیت برای بنده ندارد.
پاسخ ها
مشیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
اصلاح طلبان بخاطر چند پست و مقام تبدیل به جریان صیغه ای شدند که هرچندسال به جناحی ....!!؟
سراب
| Germany |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
شما استعداد خوبی برای مدیریت کشور داری
تبریک میگم
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
اصولگرایان چون پیش مردم پیشینه سیاسی خوبی ندارند برای فرار و حفظ شان و کسب محبوبیت و مقام سیاسی دست دراز دوستی بسمت اصلاح طلبان دراز میکنند . یعنی در یک نظر شنجی دمکراتیک رای ندارند و اگر رای هم داشته باشند کسانی به انها رای میدهند که در ادرات از همه امور اداری و استخدامی برخور دار هستند ولی طیف اصلاحات همین مردم معمولی و خارج از حیطه هستند یعنی مردم مستقل رای میدهند تفاوت و ارزش را ببینید
ناشناس
| Italy |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
ایزن نظر و کامنت خود شما برای دیگران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
دکتر احمدی نژاد،،عزت و اقتدار کشور،،اینهایی ک گفتی چ ربطی ب سر گردانی دکتر احمدی نژاد داره،نشانه،عزت احمدی نژاد،هست،درود بر احمدی نژاد ✌✌✌✌✌✌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
بیست وچهارساعته نشسته پای نت که اولین کامنت رابده بعدمیگه نظرات دیگران برای من مهم نیست خوب اینم یه جورخودنمایی ونیازبه دیده شدنه دیگه درکت‌میکنیم قرصاتومرتب بخورخیلی زودخوب میشی !!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
مشکلات کشور بقدری زیاد شده که شخصا دیگر هیچ کسی را در این گروه هزار نفره ثابت القدم نمی شناسم که بتوانند کاری برای کشور و مردم بکنند
با دستور و حکم و بخشنامه به مدیران کشور و تشر ، تهدید و ناسزا گفتن به کشورهای بیگانه هم مشکلی حل نخواهد شد که چه بسا پیچیده تر میگردد
باید طرحی نو و تغییر مسیر جدی با توجه به واقعیت های جامعه جهانی و مشکلات بی اندازه بزرگ داخلی با جوانان پر انرژی دست پاک و وطن پرست و دلسوز و دانشمند بدون در نظر گرفتن نوع عقاید سیاسی عقیدتی شان و صرفا بر اساس وابستگی ملی شان ، باز تعریف و اجرایی گردد
مهدی
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
در انگلیس در امان هستی مثل من در آلمان هرچه بگی هم تاثیر ندارد.
با همه اینها از این روزنه باید استفاده کرد عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
جناب ناشناس ۲:۳۵ این تعاریفی که گفتی مربوط به مردم است نه اصولگرایان و اصلاح طلبان
همین مردم روزی به خاتمی روزی به احمدی نژاد رای دادند
پس مردم را مصادره نکنید
سایت ....تابناک

ک برای زلزله وررزقان فریاد میزد

الان چرا سکوت کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
تابناکی ها رفتن تعطیلات نوروزی سواحل اسپانیا، از حال ایران خبر ندارن
خداشاهده من نمیدونم توئیت چیه کاش یه بار کسیsmsدرباره وضعیت ما کارگرا بده
لاریجانی اگه هم کاندید بشه رای نمیاره چون مردم دلخوشی از ایشون ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
دلت خوشه ها. اگر آقای جنتی و لاریجانی تنها دو کاندید باشند ، همون گروهی که رأی میدهند به کی رای میدهند؟ یکی از دلایل بحرانهای اقتصادی حاد همین داستانهای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
کاندیدا نمیشه... نمیتونه بشه... چون ممکنه شورای نگهبان ردصلاحیتش کنه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
رای سازی را فراموش کردی!
من یکی که دیگه رای نمیدم اولین واخرین باری که رای دادم برای روحانی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
به جای اینکه بگی ذیگه رای نمیدم
فکر کن ببین دفعه بعد بر اساس عقل و منطق و مستقل رای بدی، نه به خاطر این سلبریتی یافلان گروه.
بعد هم یادبگیر بعد از اینکه رای دادی مطالیه گری کنی
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
کار خوبی میکنی. من از اول انقلاب تا حالا همیشه در همه انتخاباتها شرکت کرده ام در حالی که وضعیت کشور هر دفعه بدتر شده. الآن هم که مطرح کردن انتخابات پارلمانی عملا دارن به مردم میگن رای شما رو میخوایم کم اثر کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
تا الان بسیاری از آرا انتخابات بواسطه رقابت بد و بدتر بود که رای های زیادی به بد میدادند که بدتر نیاید.الان دیگه اکثریت آگاه شده اند و گول بازی بد و بدتر را نمیخورند واز هر دو رویگردان هستند.چطور میخوان مردم رو پای صندوق ببرن.میزان مشارکت در انتخابات های آینده زیر 10 درصده.حالا ببینید،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
آخه هر دو حزب کاری برای ایران نکردند.احمدی نژاد اصولگرا اونطور کرد اینم از روحانی اصلاح طلب.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
تو مملکت ما رای دادن یعنی این شخص مورد علاقه اقایان را انتخاب کنی یا آن شخص مورد علاقه او. رای دهنده حق علاقه ندارد.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
در جواب ناشناس اول با ید بگویم که آیا انتخاب رقیب روحانی عقلانی تر بود؟ در حالیکه همه جناحهها از اول انقلاب تا کنون امتحاشون را پس دادند دیگر انتخابی نمیمونه برای ما. اصرار نفرمایید لطفا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
کلا اسم حکومت به اصالت و واقعیت محتوای خودش که حکومت اسلامی است تغییر یابد
و انتخابات مجلس و دولت و شورای شهر و روستا را کاملا حذف کنند
و خودشان یک مدیر اجرایی منتصب کنند
و با شورای نگهبان و مجمع نظارت کنند و خلاص
هم هزینه سرسام آور تبلیغات و انتخابات و جاری مجلس صرفه جویی میگردد
و هم تنش های دو جناح حاکم که بیشتر در کار هم سنگ اندازی میکنند و هزینه آنرا مردم و کشور میپردازند تمام میشود و هم جنگ زرگری جمع میگردد
و دیگر بهانه ای برای کم کاری باقی نمی ماند و امر و نهی و ظاهر سازی و فیلم بازی کردن هم تمام میشود
چون در حال حاضر هم با وجودنهادهای موازی قوی تر از دولت و مجلس فقط یک پوسته توخالی اش باقی مانده و عملا مجلس و دولت هیچ کاره هستند
بایددیددرمقابل لاریجانی چه کسی راعلم میکنندتامردم به لاریجلنی رای بدهند!!!
پاسخ ها
سراب
| Germany |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
داداششو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
درودبر احمدی نژاد ✌✌✌✌✌✌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
دست مدیران برای عامی ترین مردم روستاها هم دیگر رو شده
و کسی برای انتخابات نخواهد رفت
چون کسی وجود ندارد که بتواند کاری برای کشور و مردم جز خرابتر کردن اوضاع انجام بدهد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
میر حسین موسوی را که فتنه گر است!!!!!!!
لاریجانی و ریاست جمهوری؟؟ وای به حال ما مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
تو بنویس روحانی، ریسی ، احمدی نژاد ، کهروبی، خاتمی ، و دیگران چه موقع وای به حال مردم نبوده.
لاریجانی تمام قدازروحانی وعملکردش دفاع کردمن که دیگه رای بده نیستم ولی اگرهم بخوام رای بدم مطمینابه لاریجانی رای نمیدم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
میزان آرای لاریجانی رو تو دوره ای که شرکت کرد ببینید تا دستگیرتون بشه چقدر حامی داره
علت اینکه ایشون از قم نماینده می شن و نه از تهران هم که بر همگان مشخصا که ایشون علاقه ای به ریسک ندارن
تابناک شده سینه چاک لاریجانی ها و دشمن خونی احمدی نزاد اما بدان احمدی نزائد را دوست داریم وخاطرش در قلب ماست تا ابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
فقط یک فقره از نفحات احمدی نژاد این بود که گوشه رینگ تحریم بین الملل رفتیم و جوری کمر کشور خم شد که الی حال مصائب آن را به دوش می کشیم. با به سخره گرفتن نظام های بین المللی احمد نژاد دقیقا دنبال چه دستاوردی برای کشور بود؟ قطعنامه دان آنها پاره شد؟ کشور بازیچه یک سری شکم سیر نیست که درد مردم را نمی فهمند و بدون فکر در عرصه بین المللی از قول مردم ایران حرف در می کنند.
تنها کار مثبت ایشان هدفمندی یارانه ها بود که آن را هم به صورتی که کارشناسان مد نظر داشتند اجرا نکردند و توان تشخیص نیازمند از بی نیاز را پی نگرفتند و به همه اقشار پرداخت کردند.
مابقی کارهایشان تا سالها مایه گرفتاری نسل بدبخت 50 و 60 و 70 خواهد بود. از تحریم و ایجاد بانک های متعدد و موسسات مالی مجاز و غیرمجاز و فسادهای گسترده پشت پرده و هجو ملت ایران در عرضه بین الملل با پرداختن به موضوعات غیرضرور و تضییع نسل جوان و حیف وقت با سرسری گرفتن امور مملکت و ...
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
از احمدی نژاد صحبت کردن عین نادان دانستن مردم است
مردمی که تو صف گوشت یخزده همدیگرو لت و پار می کنه حتما با یه سیاستی تو صف انتخابات هم تو سر وکله هم میزنه لاریجانی یا کس دیگه فرقی ندارد چون رییس جمهور اندازه یه امام جمعه هم اختیار نداره پس باشه یا نباشه برای مردم فرقی نمی کنه فقط برای نمایش دموکراسی برای دنیاست که شعار ما هر دو سال انتخابات آزاد بر گزار می کنیم
پاسخ ها
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
کاری به راست ودورغ حرف شما ندارم اما کسی که داره مسولیتی قبول میکنه اشتباه میکنه که میاد رای هم میگیره ووقتی توانشو نداره میاد توپ را به زمین این وان میندازه مگه کسی برا شما کارت دعوت فرستاد که مسولیت قبول کنی پس لطف حرف مفت نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
داداش آقای روحانی بعد از چهار سال ریاست جمهوری به مردم قول ترمیم 100 روزه انتخابات رو داد و این یعنی ایشون انقدر قدرت داشته و داره که بتونه کار کنه. شما بهتره چیزی رو که از نزدیک ندیدی درباره اش صحبت نکنی چون اگه رییس جمهور اختیار نداشت سایت محبوبتون از سه سال زودتر تبلیغات انتخاباتی برای دار و دسته اصلاح طلب راه نمی نداخت
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
اگه حرف منو باور ندارید برید به دور ترین ومحرو م ترین نقاط ایران تا بفهمید من چی میگم نه بخاطر چهل وپنج هزارنومان که خدا شاهد ه من یه رعیتم اما بخاطر حرف روحانی رفتم امصراف دادم تا مملکتم ساخته بشه اما دارن به منافع عدهای خواص کمک میکنن والان پشیمانم منم بهشرای دادم وفقط میگم متاسفم
پدرپسرشجاع
| Canada |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
تازماني كه سطح سواد مردم تغيير نكند منتظر وضعيت بهتري نباشيد. فقط انتخابات ازاد
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
به خدای هست: حالا که موسوی و کروبی کاندیدا شدن و از دید خودشان برای صیانت از رای مردم ایستادند و نه ساله تو یک اطاق حبس اند آیا چند بار از آنها حمایت کردی؟ مگه نمیگویی باید محکم ایستاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
اگر رئیس جمهور اختیار ندارد ، چرا پس اصلاح طلبان عزیز موقع انتخابات خودشان را به هلاکت می اندازند تا رای جمع کنند ؟ رئیس جمهوری که 95 درصد بودجه مملکت را دارد ... اختیار ندارد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
رییس جهمور فعلی از ارکان اصلی کشور و شوارای عالی امنیت بوده قربان پرچم امریکا
پس می داند کجا می رود وگرنه کسی نمی رود جایی که فقط فحش در ان است اگر کاری نتواند بکند
بیخیال عمو و ان کسی که به تو این چیزها گفته دوست تو نیست
بله جناب مطهری انها قانون تصویب می کنند ولی شما شعار می دهید ان هم در حد لالیگا می دانید!!!!!!!
کشور ۶ ساله ب نابودی کشیده شده..

.شیخ حسن رفته مسافرت


البته این سایت حق داره از حسن نگه
اما از محمود بگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
به شایعات توجه نکنید
دریای سرشک دیدهٔ پر نم ماست

وان بار که کوه برنتابد غم ماست

در حسرت همدمی بشد عمر عزیز

ما در غم همدمیم و غم همدم ماست
انتخابات بعدی یک گفتمان جدید با جوانگرائی لازم دارد نه یک آدم سیاستمدار کهنه کار. باید جوانانی که در دولت روحانی به حاشیه رانده شده اند به کار گرفته شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
واقعا مردم اکثرا دیگه از برخی رویگردان هستند.مگه کسی مثل عادل فردوسی پور رو کاندید کنن که مردم کمی بیان پای صندوق
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
عاقل ازیک سوراخ چندبار گزیده نمیشه
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
داداش از کدام جوان حرف میزنی . منطورت همان جوانی هست که در سر چشمه آب در دهه پنجاه دختران مردم را با گزنه به صورت ارشاد میکردند یا نه جوانی که حداقل چند درس کلاسیک دانشگاهی را خوانده و چند سال تجربه سیاسی و اقتصادی و مدیریتی داره کدام جوان منطورت هست . جوان گرای دیگه چه صیغه ای هست . کشور نیاز به اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی دارد
همه جناح ها یه جورند. ملت محاله این بار به یک جناح رای بده.
نه عزیزم انتخابات رو دیگه شرمنده ...
اگر شرافتی درارند به رای مردم عمل کنند
احمدی نژاد را تایید صلاحیت کنند ، ببینند چه کسی رای میاورد
نه این که مانند دوره قبل از دو جناح اشخاصی را به مردم تحمیل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
حرفت قبول ولی بشرطی که خاتمی را هم تائید صلاحیت کنند.
پس از تکمیل نمای بیرونی و داخلی استادیوم 40000 نفری الوکره برای جام جهانی 2022 قطر، چمن این ورزشگاه امروز در مدت زمان 9 ساعت و 15 دقیقه به طور کامل پهن شد که این کار در جهان بی‌سابقه بوده و رکورد محسوب می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
میخواهی صد تا رکورد های ما در ایران برات بنویسم. طرف اینقدر تو صف گوشت ایستاده که اگه اون ساعتها را در خیلی جاهای دنیا کار میکرد با پولش ظرف چند دقیقه چند کیلو گوشت تحویل او میدادند.
همانطور که رئیس ججمهورمحبوب در اس ام اس فرمودند امسال با عبور از سختیهای اختصادی به رشو و پیشرفت برسیم. پس مردم قهرمان باید با صبر و تحمل و پرهیز از مصرف گرایی دشمن را ناامید کنند تا رئیس جمهور موفق شود و بفضل پروردگار با احیای کوپن و سهمیه بندی بنزین دشمن خار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
برادر ، داداش ، اخوی
ماشین نداریم که کوپن بنزین داشته باشیم
با این دولت احتمالا علوفه چهارپایان نیز کوپنی و جیره بندی خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
بخدا اگه رییس جمهور اراده کار داشته باشه همه باهاش کنار میان. من شخصا رفتم دنبال مجوز بهم مجوز مرغداری و دامداری هم ندادند... ببین چه نقشه ای برای مردم کشیدند
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
صحیح هست صحیح هست
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
نعمت قرصاتو باز نخوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
ماضا فاظا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
قطعا نعمت 500تا منفی میگیری
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
نعمت جان طنز پداز خوبی میشی .آفرین
آرزو بر لاریجانی عیب نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
روزی که ریسی انتخاب نشد ممکن بود آرزو برای او عیب نیست . امروز برو جایگاه و جبروت او را نگاه کن . بهتره بنویس آرزو برای مردم عیب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
خخخخخخخخ ایول
در دوره انتخابات ریاست جمهوری اینده اگر اقای احمدی نژاد تایید صلاحیت نشود رای نخواهم داد
آقای مطهری''جوکی که درباره نقش مردم گفتی اصلا خنده دار نبود..ما فقط یه رای میندازیم تو صندوق. بعد چهار سال میشینیم نگاه میکنیم ببینیم دست سرنوشت برامون چی رقم میزنه..چه دولت باشه چه مجلس.یکی از یکی بدتر.ولی مطمئن باش دیگه ما از این اشتباهها نمیکنیم
اخر عاقبت مانورهای الکی و عدم داشتن مدیران توانمند و دلسوز میشه این. چندین سال از زلزله بم می گذرد ولی هنوز در مدیریت مشکل داریم. باید پیش بینی کنیم و از کاغذ بازی بیرون بیائیم. به فکر مردم گلستان و روستاهای گرفتار در برف کالپوش شاهرود باشیم
(وقتی بعد از انتخابات ۹۶اینچنین بر نهاد‌های انتخابی ما فشار وارد می‌شود که عملا از عهده تامین مطالبات حداقلی مردم هم بر نمی‌آیند،)
اصلاح طلبان اول انتخابات با شعارهای عجیب و غریب مردم را اغوا می کنند بعد اتمام دوران ریاستشون که نا کار امدی انها بر ملا شد شروع میکنند به جر زنی و بهانه اوردن انگار قبل از انتخابات خبر از وضع کشور و سیستم نداشتند که ان همه اغوا گری میکردند
با تمام توان باید در این جنگ اقتصادی علیه قدرت پوشالی غرب بجنگیم
چرا این افرادخوابندویاخودرابه خواب زده اند.اگرپوشالی است که ارزشی نداردباآنهامقابله کنیم .واقعیت چیزدیگری است که همین قدرت پوشالی این آقایان را بی اعتباروناتوان کرده است .وهمه افکارمدیریتی آنهارا بهم ریخته است .
آقایان خودتان رادرگیرقدرت پوشالی نکنید
منم خیلی دلم می خواد رییس جمهور بشم
عدم حضور من هم در انتخابات کاملا قطعیه
یعنی این دولت تا 1400 دوام میاره!؟
لاریجانی در مجلس نتونست یه قانون تصویب کنه کاغذ بازی جمع بشه یه بار بدون دو قطبی سازی یه رای خوب بدید
اله کرم ....
آقای عبد خدائی، آمریکا باج خواه و بد، حتما روسیه و چین دوست هستند؟!
بهتره که در انتخابات آینده برای سکان داری قوه مجریه از یک چهره جدید رونمایی بشه.برای اینکار نیاز به تغییر قانون انتخابات داریم آنجا که اسم از رجل سیاسی به میان میاد.مردم اگر در انتخابات بعدی دوست نداشته باشند که به یک رجل رای بدهند و در عوض آن به یکی مثل خانم کلباسی رای بدهند چه باید بکنند؟
کلا سرتاپای این مملکت رو افرادی اشغال کرده اند که تبحر خاصی در گفتن وعده و حرف دارند
یعنی سفیر ایران در لیبی نتوانست برای احمدی نژاد در کنفرانس لیبی جز پتج‌نفر اول در جایگاه تلاش کند سفیر را برکنار کرد .‌ احمدی نژاد اصلا چرا رییس جمهور شده بود وقتی کمترین اداب دیپلماتیک را بلد نبود . حالا مثلا سخنرانی میکرد چی میگفت عزیران من . من تلاش میکنم مردم‌گرسنه آفریقا را نجات دهم . چه فایده دارد این حرف های پوپولیستی
حالا نماینده های مجلس کار ملت و مملکت رو ول می کنن میفتن دنبال تصویب لایحه علیه آمریکا
دوره احمدی نژاد تورم 40 درصد بود .
اون موقع رسانه ای و فضای مجازی نبود که مردم بفهمن چ اتفاقی در حال رخ دادنه .صدا سیما و کسانی در حال تخریب دولت نبودن.کسی نظر نمیداد .حتی در خطبه های نماز جمعه.نقدینگی از دوره احمدی نژاد شروع شد نه روحانی.یارانه ای نقدی بدون هیچ پشتوانه

موقعه ای روحانی دولت رو دست گرفت با تورم 40 درصد .تونست تورم رو به 9 و8 برسونه.
از حق نگذریم 5 سال روحانی سال خوبی بود.
مشکل الان روحانی یک شخص و دو شخص نیست .رانت و فساد در حال رشد الان همه دارن ضد دولت حرف میزنن.از صدا سیما تا تریبونهاتا فضای مجازی امید رو از بین بردن بدترین عامل بود.هنوز تورم به 40 احمدی نژاد نرسیده 24-29
از خودتون پرسیدین چرا به احمدی نزاد چیزی نمیگن

چرا خاتمی ممنون تصویر شده ؟؟پس چرا این چیزی نمیگه؟


یکم بیایم یه طرفه فکر نکنیم.مقایسه کنیم.بفهمیم ک چ اتفاقی افتاد چرا اصلا تورم دوباره برگشت.!
1-تحریم امریکا
2-کاهش سود بانکی برداشت پول ها ذخیره شده در بانک
3-رانت و فساد
4-نا امیدی مردم.تبلیغات نا به جای رسانه ها
5-همبستگی نبودن احزاب داخلی (تخریب داخلی)
6-بی تدبیری مردم در خرید اقلام

ممنون از سایت تابناک
در این دوران تفکر اصلاح طلبان به کار نمیاد به نظر من ریاست جمهوری اینده باید یک فردی باشد که شجاع باشد منش استکبار ستیزی داشته باشد و با شجاعت کامل از برجام خارج شود هرچه باد آباد. تا دشمن از این همه فشار اوردن عقب نشینی کند
همه میدونیم که انتخابات و اومدن شخص جدید و بقیه چیزا هیچ تاثیری تو وضع و حال مردم نداره . اونایی که پشت صحنه قدرتن همه کاره هستند. انتخابات . یه نگاهی به وضع و حال این ملت بندازین. حداقل دوران ریاست جمهوری سه رئیس جمهور گذشته تا الان رو بررسی کنین ببینین چی برای ما تغییر کرده. رفاهمون بیشتر شده ، امید به زندگی و آینده در بین مردم بالا رفته، بیکاری کنترل شده ، واقعا چی تغییر کرده. رو به روز عزتمون خرد و خردتر شده. یا تو صف برنج یا تو صف گوشت و مرغ یا تو صف قند و شکر .... وقتی برای این ملت برخی ارزشی قائل نیستن بریم رای بدیم که چی بش؟ اصلا رای دادن ما چه تاثیری داره. به فرض که ما انتخاب کردیم. چی میشه؟
توجیه کودکانه فلاحت پیشه
تیتر خبر "سرگردانی احمدی نژاد در لیبی " رو طوری زدین که انگار ایشون رفتن لیبی و مشکل براشون پیش اومده! جدأ مشکلتون با احمدی نژاد چیه؟
شهروند استرالیایی به ‌خاطر ایران به حبس محکوم شد. چقدر پول گرفته بود
هیچ وقت پای صندوق نمی روم .
خداحافظ انتخابات. مگر نظر یا اصلا خود مردم اهمیتی دارند؟اقای ریسی الان بالاتر رییس جمهور ایستادن.
الله كرم بشه. دستيار رييس جمهور
بعد هم رييس جمهور بشه
کی به لاریجانی رای میده؟
کی به لاریجانی رای میده؟
لاریجانی باحمایت بی چون وچرااز روحانی وسیاست های خارجی اش شانس خودش برای ریاست جمهوری را ازبین برد
بعد ببخشید ابن کجاش سرگردانی احمدی نژاد بود؟
بالعکس نرفتن نشان از ایستادن روی اصول جهت قدرت نمایی هست
لاریجانی و امثال ایشان کارامدی ریاست جمهوری را ندارند ایشان باید خود را بعداز موعد مقرربازنشسته کنند
نگو ایران، بگو ویرانه ی غم....
آدم تو لیبی سرگردان باشه بدتره یا مشغول خوشگذرانی تو کیش و ملتش تو محاصره سیل!؟؟ کار کردن و محبوب بودن! مساله این است
در زمان امام راحل هدف خدمت به مردم بود. الان هدف قدرت طلبی است.
لاریجانی یا هر کسی دیگه بیاد وضعیت همینه. هدف معلومه.
هدف روحانی همین بود. هدف احمدی نژاد همین بود. هدف خاتمی همین بود. هدف هاشمی همین بود.
حالا هرکسی یکطوری وارد میشه.
یکی حیله کلید. یکی حیله سازندگی. یکی حیله جامعه مدنی.یکی حیله خدمت به قشر فقیر و یارانه و .‌‌
حالا باید منتظر بود که با چه وارد انتخابات میشوند.
#علی_برکت_الله
#روحانی_مچکریم
#به_عقب_بر_نمیگیردیم بلکه با دنده عقب تا کوپنی شدن مثل زمان جنگ میریم عقب
حالا هی نگاه کنید چندتا بازیگر بی درد از کی تبلیغ میکنند
حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ به معنای ادامه مسیر روحانی در دولت است و بسیاری از مردم در سیاست داخلی با ادامه مسیر روحانی موافق نیستند. لاریجانی در میان بسیاری از اصول گرایان هم پایگاه مناسبی ندارد. لذا به نظر می رسد مسیر اعتدال به سبک روحانی شکست خورده است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر