بازدید 10799

پخش زنده عملیات بازداشت رئیس جمهور اختلاسگر

کد خبر: ۸۸۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ 22 March 2019

پخش زنده عملیات دستگیری میشل تامر نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری برزیل از شبکه‌های تلویزیونی برزیل با استقبال بسیاری از تماشاگران روبرو شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، دادستانی کل برزیل اعلام کرد «میشل تامِر» رئیس‌جمهور سابق این کشور رهبری «سازمانی مجرمانه‌» را برعهده داشته که درگیر اختلاس و پولشویی بوده است.

در بیانیه دادستان فدرال برزیل آمده است این سازمان ضمن ارتباط با نهادها و شرکت‌های دولتی جرائم متنوعی مرتکب شده که در مجموع رقمی بالغ بر ۴۷۰ میلیون دلار در آنها جابجا شده است.

تامر، که ۷۸ سال دارد روز گذشته-پنج‌شنبه- در جریان عملیات ضدفساد موسوم به عملیات «ماشین‌شویی» (Car Wash) در شهر «سائو پائولو» واقع در جنوب شرقی این کشور بازداشت شد. همچنین «موریرا فرانکو» وزیر اسبق معادن و انرژی برزیل نیز به همراه شماری دیگر طی همین عملیات بازداشت شده است.

میشل تامر نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری برزیل تا کنون بوده است و پخش زنده عملیات دستگیری وی از شبکه‌های تلویزیونی برزیل با استقبال بسیاری از تماشاگران روبرو شد. بنا بر اعلام رسانه‌های برزیل بناست وی به زودی به ریو دو ژانیرو منتقل شود.

میشل تامِر که به مدت دو سال و نیم مقام ریاست جمهوری موقت برزیل را بر عهده داشت در سال ۲۰۱۸ از سمت خود کنار رفت.

وی که در زمان ریاست جمهوری «دیلما روسف» رئیس جمهور پیشین برزیل، معاون اول وی بود پس از استیضاح و برکناری خانم روسف، به عنوان رئیس جمهوری موقت جایگزین وی شد.

آقای تامر سومین رئیس جمهوری برزیل است که با اتهام فساد روبرو می‌شود. پیش از وی «لولا داسیلوا» و دیلما روسف درگیر پرونده‌های فساد مالی شده‌ بودند. لولا داسیلوا، که پیش از خانم روسف رئیس جمهوری برزیل بود به جرم فساد مالی به ۱۲ سال حبس محکوم شده و هم اکنون در زندان به سر می‌برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار