بازدید 4967
۱

قیمت مرغ به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید

حجت از کاهش یک هزار تومانی نرخ مرغ خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 21 March 2019

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش یک هزار تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به سپری کردن پیک تقاضا و آغاز سفر‌های نوروزی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ طی روز‌های آتی با روند کاهشی در بازار روبرو شود.

حجت با اشاره به اینکه ۲ نوع هزینه در سیستم مرغداری ایجاد شده است، بیان کرد: با وجود آنکه برخی مرغداران در اسفند با نرخ آزاد نهاده از بازار خریداری کردند، از این رو استمرار روند نزولی قیمت به زیان مرغداران تمام خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر دولت سیاست خود در بحث تامین نهاده‌ها با نرخ مصوب را به خوبی اجرا کند به طوریکه مرغداران در تامین نهاده خود مشکلی نداشته باشند، بنابراین قیمت کنونی مرغ برای تولیدکننده و مصرف کننده مقرون به صرفه است.

وی نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مرغداران هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا را  ۵ هزار تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنند که شرکت پشتیبانی امور دام برای تعدیل قیمت‌ها اقدام به عرضه کنجاله سویا با نرخ مصوب در سطح استان‌ها کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با تکذیب قیمت مرغ به بالای ۲۰ هزار تومان در استان‌های مسافر پذیر بیان کرد: با توجه به آنکه شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد به اندازه کافی در انبار‌ها دارد، بنابراین مطرح کردن چنین موضوعاتی در شبکه‌های مجازی منجر به بر هم زدن بازار می‌شود چرا که قیمت مرغ به هیچ عنوان از متوسط ۱۵ هزار تومان به بالای ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، تصریح کرد: مطرح کردن چنین موضوعاتی در شبکه‌ها تنها مرغداران را در بحث عرضه دچار شک و شبهه می‌کند و چنین آلارم‌هایی برای بازار مناسب نیست، اما باید به مرغداران اطمینان خاطر داد که به سبب جوجه ریزی مناسب واحد‌ها و ذخیره شرکت پشتیبانی امور دام، نرخ مرغ به این رنج قیمتی در بازار نمی‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرغ هم از خارج و با ارز میآید؟ یا چون تمام قیمت مرغ یعنی نهاده های دامی و چون قیمت نهاده های دامی سه برابر شد پس مرغ هم سه برابر شده است؟. پس تفاوت قیمت آب و برق و دستمزد چه میشود.؟ این اتفاق در قیمت تمام محصولات تولید داخل دیده میشود از میوه و آجیل تا اتومبیل. گویی ما بخشی از اامریکا هستیم که فقط دستمزد ما بواسطه اینکه ریال میگیریم متناسب با این افزایش قیمتها تغییر نمیکند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل