بازدید 6563
۲

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ ۲۹ اسفند ۹۷

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، وضع هوای کشور به شرح زیر پیش بینی می‌شود: چهارشنبه ۹۷/۱۲/۲۹ - بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و پنج شنبه...
کد خبر: ۸۸۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 20 March 2019
تابناک اجتماعی -
از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، در حالی که ساعات زیادی تا تحویل سال نو باقی نمانده، کماکان ترافیک زیادی در محورهای مواصلاتی مختلف کشور در جریان است و پیش بینی ها حکایت از افزایش این ترافیک دارد. نکته قابل تامل اما شرایط جوی است که در بسیاری از مناطق، همراه با بارش نزولات جوی است.
 
شاید این مهم ترین نکته ای است که می‌بایست به رانندگان و مسافران گوشزد شود؛ اینکه شرایط آب و هوایی در بسیاری از مناطق کشورمان ناپایدار و همراه با بارش باران و برف و جدای آن، کاهش دید به دلیل مه گرفتگی و بارندگی است و علاوه بر آن، لغزندگی مسیر و افزایش احتمال انحراف از مسیر و واژگونی و سقوط.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی، با اشاره به سفید پوش شدن محورهای مواصلاتی هفت استان با برف اشاره کرده و می‌گوید: در استان‌های آذربایجان شرقی (محوربستان آباد- میانه)، استان آذربایجان غربی (محور‌های خلخال-اسالم گردنه پرچم و اردبیل- سراب)، استان گیلان (محور آستارا- اردبیل گردنه حیران)، استان قزوین (محور قزوین- الموت)، ارتفاعات محور‌های کرج – چالوس، هراز و فیروزکوه شاهد بارش برف و در استان گیلان (اکثر محورها) شاهد بارش باران هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان در قزوین (محور قزوین- رشت و گردنه طالقان) با مه گرفتگی همراه با کاهش دید مواجه هستیم، می‌افزاید: رانندگان محترم در محور استان گیلان (محور اسالم- خلخال) با زنجیر چرخ تردد کنند.

مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (از ابتدای محور تا دهانه جنوبی تونل کندوان و پل زنگوله) -سنگین و طول محور پرحجم و روان، مسیر جنوب به شمال محور هراز (محدوده پیست آبعلی و تونل وانا و سه راهی لاسم) نیمه سنگین، مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه (طول محور پرحجم و روان)، مسیر جنوب به شمال محور رودبار-منجیل - نیمه سنگین، آزادراه تهران به کرج (از پل کلاک تا پل فردیس) - نیمه سنگین، آزادراه کرج به قزوین (از پل فردیس تا پل حصارک) -نیمه سنگین شاهد بار ترافیکی هستیم، اما سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ ۲۹ اسفند ۹۷

آخرین وضعیت آب و هوا

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، وضع هوای کشور به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

چهارشنبه ۹۷/۱۲/۲۹:
بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان.

پنجشنبه ۹۸/۰۱/۰۱:
بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان. بارش باران گاهی وزش باد شدید در شمال سمنان.

از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به سبب کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه گردنه‌های کوهستانی این مناطق به عمل آید و به مسافرین محترم توصیه می‌شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود:
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ ۲۹ اسفند ۹۷
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام عرض ادب
محور خلخال اسالم در استان اردبیل میباش ضمنا مسیر پرچم درست نیست (سرچم صحیح میباشد )
شرمنده که معلومات جغرافیاییتون ضعیف
خیلی مفید هست، ممنونم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل