بازدید 7320

پرونده دستمزد ۹۸ بسته شد

کد خبر: ۸۸۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 19 March 2019

شورای عالی کار پس از ۱۲ ساعت چانه‌زنی فشرده با تعیین درصد سایر سطوح مزدی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، دستمزد سایر سطوح مزدی عمدتاً به صورت ترکیبی از درصد و رقم ثابت تعیین می‌شود و مربوط به شاغلان با سابقه‌ای است که دریافتی آنها بیش از حداقل حقوق یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومانی سال ۱۳۹۷ است.

اعضای شورای عالی کار در دویست و هشتاد و دومین نشست خود در خصوص افزایش درصد سایر سطوحمزدی به توافق رسیدند. بر اساس مصوبه ۲۸ اسفند ماه شورای عالی کار سایر سطوح مزدی به میزان ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان رقم ثابت ماهانه تعیین شد. برای سال ۱۳۹۷ این رقم ۱۰.۴ درصد به اضافه روزانه ۲,۸۲۰ تومان معادل ۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان رقم ثابت در ماه تصویب شده بود.

سال گذشته به دلیل طولانی شدن مذاکرات مزد، شورای عالی کار تصمیم‌گیری درباره سایر سطوح مزدی کارگران را به بعد از تعطیلات عید موکول کرد و سرانجام در مورخ ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۷، پایه سنوات کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه کار را روزانه ۱,۷۰۰ تومان تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، حداقل دستمزد کارگران اسفند ماه سال گذشته یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان تصویب شد که به دنبال افزایش ۳۶.۵ درصدی دستمزد در نشست امسال با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید.

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در حالی به تصویب شورای عالی کار رسید که پیش از این مجلس افزایش چهارصد هزار تومانی حقوق کارمندان در سال ۹۸ را تصویب کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان