بازدید 10242
پیمانه اقتصادی؛

افزایش قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت ۹۸/ تشدید فشار ترامپ بر یک شرکت خودروساز/ بازار چین به کالا‌های ایرانی نیاز دارد/ معرفی برترین مراکز مالی جهان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سکه با کاهش عرضه، ۱۰۰ هزار تومان گران شد، بورس تهران بازهم کانال‌شکنی کرد، افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی، تاثیر منفی تحریم‌های ایران و ونزوئلا بر بازار‌های انرژی، سیگنال عربستان درباره تمدید کاهش تولید اوپک، پول اضافی برای جعبه شیرینی پرداخت نکنید، انعقاد قرارداد وام ۳۰۰ میلیون دلاری سودان با صندوق پول عرب و افزایش ذخایر استراتژیک شکر به ۵۰۰ هزار تن را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 19 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سکه با کاهش عرضه، ۱۰۰ هزار تومان گران شد، بورس تهران بازهم کانال‌شکنی کرد، افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی، تاثیر منفی تحریم‌های ایران و ونزوئلا بر بازار‌های انرژی، سیگنال عربستان درباره تمدید کاهش تولید اوپک، پول اضافی برای جعبه شیرینی پرداخت نکنید، انعقاد قرارداد وام ۳۰۰ میلیون دلاری سودان با صندوق پول عرب و افزایش ذخایر استراتژیک شکر به ۵۰۰ هزار تن را در بر دارد.

سکه با کاهش عرضه، ۱۰۰ هزار تومان گران شد

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی، در خصوص بازار روز دوشنبه اظهار داشت: بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (سکه امامی) سکه، ۴,۶۶۰,۰۰۰ تومان بود. این سکه در ابتدای صبح ۴،۶۰۰،۰۰۰ تومان بود و در نهایت نسبت به روز یکشنبه، ۱۰۰ تومان گران شده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۴،۴۵۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ابتدای روز، ۲۰ هزار تومان افزایش داشته  و نسبت به روز یکشنبه، ۵۰ هزار تومان رشد داشته است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در معاملات با ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ ۲,۵۲۰،۰۰۰ تومان رسید هرچند در ابتدای صبح، نرخ نیم سکه ۲,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۱,۶۱۰,۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز یکشنبه، ۲۰ هزار تومان افزایش داشته است. همچنین هر سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان افزایش در سطح ۸۵۵ هزار تومان قرار گرفت و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۲ هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۶ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران ۱،۸۲۵,۰۰۰ تومان بود که نسبت به آخرین قیمت، ۲۰ هزار تومان به ازای هر مثقال گران‌تر شد.

بورس تهران بازهم کانال‌شکنی کرد

دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۳۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۵ هزار و ۸۹۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۴۰۲ واحد افزایش رقم ۳۲ هزار و ۵۶۰ واحدی را تجربه کرد. در عین حال شاخص آزاد شناور ۳۴۹۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۹۷ هزار و ۳۱۹ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۳۶۷ و ۷۲۷۱ واحد رشد کرده‌اند. دیروز نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی بیشترین تأثیر را روی شاخص‌های بازار سهام داشتند؛ به طوریکه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تنهایی ۴۳۴ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشت. پس از این نماد ملی صنایع مس ایران معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گوهر هر کدام به ترتیب ۳۰۹، ۲۰۲ و ۱۸۴ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

سهام آسیایی رشد کرد

روز دوشنبه، با امید به اینکه فدرال‌رزرو در اجلاس سیاست‌گذاری این هفته خود نرخ بهره را افزایش ندهد، سهام آسیایی رشد کرد و تقاضا برای اوراق قرضه بالا رفت. داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های سهام اروپا، معاملات دیروز خود را با رشد آغاز کردند؛ داکس آلمان و کاک فرانسه ۰.۱۵ درصد رشد کردند، درحالی‌که فوتسی انگلیس ۰.۵۹ درصد بالا آمد. شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا هم ۰.۲۴ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۶۲ درصد رشد کرد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، در خارج از ژاپن ۰.۶ درصد بالا آمد. در بازارهای چین، کامپوزیت شانگهای و سی‌اس‌آی ۳۰۰ به ترتیب، ۲.۴۷ درصد و ۱.۶ درصد جهش کردند. شاخص هنگ‌کنگ هم ۱.۳۷ درصد به ارزش خود افزود. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۶ درصد رشد کرد، درحالی‌که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۵ درصد بالا آمد. اِی‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز، هردو ۰.۵ درصد در ساعات آسیایی رشد کردند.

افزایش قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت ۹۸

هیئت دولت افزایش قیمت آب و برق را به وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد؛ بر همین اساس از ابتدای اردیبهشت ماه بهای آب شرب و برق کلیه مشترکان سالانه به میزان ۷ درصد افزایش می‌یابد و از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می­‌شود. لازم به ذکر است؛ بر اساس مصوبه مذکور منابع درآمدی حاصل از افزایش صورتحاسب مشترکین پر مصرف آب و برق حسب مورد صرفا برای تعویض لوازم اندازه گیری و مدیریت مصرف، کاهش هدررفت، اصلاح شبکه‌های توزیع و خرید و آب و برق  از بخش خصوصی خواهد شد.

افزایش قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت ۹۸/ تشدید فشار ترامپ بر یک شرکت خودروساز/ بازار چین به کالا‌های ایرانی نیاز دارد/ معرفی برترین مراکز مالی جهان

افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی

به دنبال نگرانی در مورد رکود اقتصادی که می‌تواند مصرف سوخت در جهان را کاهش دهد، قیمت نفت در معاملات دیروز افزایش یافت. از دیگر عوامل تقویت قیمت‌ها کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا عنوان شده است. هر بشکه نفت برنت با 17 سنت افزایش 67.33 دلار فروخته شد که چندان با 68.14 دلار، بالاترین رقم سال 2019 که هفته گذشته به دست آمد، فاصله چندانی ندارد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 27 سنت افزایش 58.79 دلار معامله شد که همچنان به 58.95 دلار در هر بشکه، بالاترین رقم سال 2019 نزدیک است. تولید کارخانه‌های آمریکا برای دومین ماه متوالی در ماه فوریه کاهش یافت و این نشان می‌دهد که رشد بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه ماه نخست کند شده است. در آسیا نیز میزان صادرات ژاپن برای سومین ماه متوالی در ماه فوریه کاهش یافته است. با این حال، قیمت نفت از ابتدای امسال به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کاهش تولید اوپک افزایش یافته است.

تاثیر منفی تحریم‌های ایران و ونزوئلا بر بازار‌های انرژی

الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، تاثیر منفی بر بازارهای انرژی جهان دارد و مانع از برنامه‌ریزی‌های بلند می‌شود و تصمیم‌های سرمایه‌گذاری را دچار سردرگمی می‌کند. نوآک گفت به علت بلاتکلیفی در مورد تحریم‌های احتمالی مرتبط، برنامه‌ریزی برای حتی چند ماه پیش روبرو نیز دشوار است. وی افزود کشوری که تحریم‌ها را اعمال می‌کند، این کار را با هدف تقویت منافع خود انجام می‌دهد.

سیگنال عربستان درباره تمدید کاهش تولید اوپک

عربستان سعودی اعلام کرد مأموریت اوپک برای متعادل کردن بازار نفت تا پایان فاصله زیادی دارد زیرا ذخایر جهانی با وجود تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، رو به افزایش است و ممکن است تمدید کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ را الزامی کند. به نقل از ایسنا؛ خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: ارزیابی من این است که همچنان کار زیادی پیش روی ما قرار دارد. ما همچنان شاهد رشد ذخایر هستیم و مطمئناً تا ژوئن باید روند محدودیت عرضه را حفظ کنیم. فالح در آستانه دیدار اعضای کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در باکو گفت: ما مایل هستیم برای ادامه رصد وضعیت عرضه و تقاضا آماده بمانیم و هر آنچه که لازم است را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ انجام دهیم.

بازار اوراق مسکن؛ سال منفی «تسه‌ها»

اوراق تسهیلات مسکن دی 96 «تسه9610» در معاملات دیروز 16/ 0 درصد افت داشت و به قیمت 52 هزار و 993 تومان به فروش رفت. این تسه که از ابتدای سال در مدار نزولی قرار داشت و کمتر صعودی شد در 27 خرداد وارد کانال 70 هزار شد و اوج سالانه خود را رقم زد. اما با اوج‌گیری نرخ ارز و شدت گرفتن رشد بهای واحدهای مسکونی شدیدتر به اصلاح قیمت پرداخت و از آبان وارد کانال 50 هزار شد و در 10 دی کمینه خود را به مقدار 49 هزار تجربه کرد. کاهش 32 درصدی حجم معاملات مسکن، رشد 69 درصدی میانگین قیمت هر متر مربع خانه در 11 ماه ابتدایی سال، عدم تغییر سقف وام مسکن و حضور وام‌های موازی همچون وام صندوق یکم بازار «تسه‌ها» را محدودتر کرد و در نهایت بازده سالانه منفی ۱۷ درصد برای این اوراق رقم خورد.

تشدید فشار ترامپ بر یک شرکت خودروساز

دنیای اقتصاد: شرکت جنرال‌موتورز، اوایل ماه جاری تصمیم خود را برای تعطیلی کارخانه‌اش در «لوردزتاون» اوهایو اعلام کرد. این تصمیم در راستای طرح‌های این شرکت برای کاهش چشمگیری فعالیتش در آمریکا اتخاذ شده است. در این طرح، کاهش ۱۵ هزار شغل و تعطیلی چهار کارخانه پیش‌بینی شده است و زمانی که نخستین‌بار در ماه نوامبر گذشته اعلام شد، خشم ترامپ را برانگیخت. ترامپ همان زمان به خبرنگاران گفت که شخصا مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز را تحت فشار قرار داده تا به فعالیت این شرکت در اوهایو ادامه دهد. ترامپ روز شنبه گذشته بار دیگر چنین درخواستی را تکرار کرد و مصرانه از مدیرعامل شرکت جنرال‌موتورز خواست فعالیت و سرمایه‌گذاری خود در کارخانه «لوردزتاون» را ازسربگیرد. ترامپ در توئیتی نوشت: «با توجه به رونق اقتصادی آمریکا، شرکت جنرال‌موتورز باید کارخانه خود در «لوردزتاون» اوهایو را باز نگه دارد شاید نیاز باشد مالک جدیدی داشته باشد، اما باید هر چه زودتر این اقدام را انجام دهد.»
 
پول اضافی برای جعبه شیرینی پرداخت نکنید

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران از محاسبه قیمت جعبه و بسته بندی شیرینی در قیمت نهایی شیرینی خبر داد و گفت: در یک سال اخیر قیمت جعبه و بسته بندی شیرینی با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه شده است. علی بهرمند در گفت‌و گو با ایسنا، در رابطه با شرایط بازار شیرینی در ایام عید نوروز و روزهای منتهی به سال جدید، گفت: در ماه‌های اخیر قیمت مواد اولیه با رشد قابل توجهی همراه بوده اما قیمت انواع شیرینی که به صورت رسمی نرخ گذاری می‌شود، تغییری نداشته است. وی با بیان اینکه قیمت جعبه شیرینی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است، گفت: در شرایط فعلی قیمت جعبه و بسته بندی شیرینی از قیمت خود شیرینی بیشتر است. بهرمند یادآور شد: قیمت جعبه و بسته بندی شیرینی در تعیین قیمت مصوب، دیده شده و این در حالی است که قیمت جعبه شیرینی‌هایی که به صورت مصوب تعیین نشده، در قیمت نهایی محصول دیده شده و بازرسان و کارشناسان اتحادیه بر قیمت شیرینی و احتساب جعبه نظارت دارند.

انعقاد قرارداد وام ۳۰۰ میلیون دلاری سودان با صندوق پول عرب

سودان برای مقابله با بحران اقتصادی و اعتراضات خیابانی ۳ ماه در این کشور قراردادی با صندوق عرب منطقه ای برای اعطاء ۳۰۰ میلیون دلار وام منعقد کرد. وزارت دارایی سودان قرار داد وام ۲۳۰ میلیون دلاری با «صندوق پول عرب» در ابوظبی برای پشتیبانی تراز پرداخت ها امضاء کرد. همچنین قرار داد دوم سودان با صندوق «برنامه فاینانس تجارت عرب» که یکی از سهامداران آن صندوق پول عرب است برای اخذ وام ۷۰ میلیون دلاری بود. این قراردادها در خارطوم پایتخت سودان در حضور رییس جمهور، مقامات این کشور از جمله رییس بانک مرکزی سودان و نیز رییس کل صندوق پول عرب منعقد شدند. وخیم شدن بحران اقتصادی در سودان منجر به تظاهرات در سراسر این کشور شده است. دولت سودان عرضه پول را افزایش داده که این امر باعث افزایش تورم به بیش از ۷۰ درصد تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی شد؛ اما در ماه ژانویه و فوریه سال جاری میلادی به کمتر از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد. بر پایه این گزارش، کارشناسان سیاسی بر این باورند که دولت سودان تلاش به جذب منابع مالی بیشتر از خارج می کند تا اقتصاد این کشور را پابرجا نگه دارد.

بازار چین به کالا‌های ایرانی نیاز دارد

معاون وزیر بازرگانی چین گفت: بازار چین به کالاهای ایرانی بخصوص انرژی و نفت نیاز زیادی دارد در همین راستا واردات نفت ایران به چین در سال گذشته (2018) میلادی، 25 درصد رشد داشته است. به گزارش ایرنا 'چیان که مینگ' دوشنبه شب در نشست «فرصت های سرمایه گذاری و تجاری» ایران و چین که با حضور 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد ایران را یک شریک بسیار مهم چین در منطقه خاورمیانه دانست و افزود: سطح مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی 35 میلیارد دلار بود که بخش مهمی از آن واردات ایران به چین بوده است. او گفت: دو کشور ایران و چین دارای روابط بسیار دیرینه و همکاری های بسیار نزدیک تجاری و اقتصادی هستند و این تعاملات تحت اراده دو کشور افزایش خواهد یافت. معاون وزیر بازرگانی چین گفت: سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به چین نشان می دهد که تهران در کنار پکن برای گسترش روابط دو کشور عزمی راسخ دارد. 

ذخایر استراتژیک شکر به 500 هزار تن افزایش یافت

کارگروه تنظیم بازار در گزارشی درباره اقدام های این کارگروه برای تامین شکر مورد نیاز بازار اعلام کرد: برپایه آمارهای رسمی، سالانه افزون بر 2 میلیون و 500 هزار تن شکر در صنوف، صنایع و منازل مصرف می شود، اما امسال به دلایلی همچون خشکسالی و محدودیت تخصیص آب برای مزارع چغندر و نیشکر و مشکلات خاص ایجاد شده برای کارخانجات نیشکری، تولید این محصول نسبت به سال 96 با کاهش مواجه بود و همین موضوع مشکلاتی را در تامین شکر مورد نیاز کشور به وجود آورد. از شهریور ماه امسال، شکر خام مشمول ممنوعیت واردات فصلی شد که این موضوع به همراه کاهش عرضه کارخانجات شکر، افزایش نرخ این محصول در بازار را در پی داشت. در ادامه گزارش آمده است: برای بازگرداندن آرامش به بازار شکر و کاهش نرخ آن، موضوع بلافاصله در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش ذخایر استراتژیک به میزان 500 هزار تن اقدام کند.

معرفی برترین مراکز مالی جهان

مؤسسه "لانگ فایننس" با استفاده از ۱۳۳ معیار مختلف و ۲۳۷۳ مورد نظرسنجی آنلاین از کاربران خود در سراسر جهان، ۱۰۲ شهر جهان را رتبه بندی کرده است که امتیاز صفر بدترین امتیاز و امتیاز ۱۰۰۰ بیشترین امتیاز ممکن در نظر گرفته شده است.

برترین مراکز مالی سال ۲۰۱۹:

۱- نیویورک آمریکا

امتیاز: ۷۹۴

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: بدون تغییر

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۶ امتیاز افزایش

۲- لندن-انگلیس

امتیاز: ۷۸۷

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: بدون تغییر

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۱ امتیاز افزایش

۳- هنگ کنگ

امتیاز: ۷۸۳

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: بدون تغییر

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: بدون تغییر

۴- سنگاپور

امتیاز: ۷۷۲

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: بدون تغییر

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۳ امتیاز افزایش

۵- شانگهای- چین

امتیاز: ۷۷۰

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: بدون تغییر

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۴ امتیاز افزایش

۶- توکیو- ژاپن

امتیاز: ۷۵۶

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: بدون تغییر

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۱۰ امتیاز افزایش

۷- تورنتو- کانادا

امتیاز: ۷۵۵

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: ۴ رتبه بهبود

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۲۷ امتیاز افزایش

۸- زوریخ- سوئیس

امتیاز: ۷۳۹

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: ۱ رتبه بهبود

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۷ امتیاز افزایش

۹- پکن- چین

امتیاز: ۷۳۸

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: ۱ رتبه تنزل

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۵ امتیاز افزایش

۱۰- فرانکفورت- آلمان

امتیاز: ۷۳۷

تغییر نسبت به رتبه سال گذشته: بدون تغییر

تغییر امتیاز در مقایسه با سال قبل: ۷ امتیاز افزایش

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
دولت خودش گرانی را شروع می کند آقای مسئول خودت می دانی که مردم با گرانی دست و پنجه می کند چرا به مردم خیانت می کنید این مردم برای این آب و خاک شهید داده که راحت زندگی کند تو را به خدا تمام کنید. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
سه شنبه ۲۸ اسفند
دلار ۱۳۳۵۰
سکه۴۷۵۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
به نظرم دولت باید دلار رو یکدفه بکنه ۵۰ هزار تومان تا ده سال هم نگه داره روی ۵۰ تومان تا ده سال قیمت ها ثابت بموونه
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
مسولان مسول بودند کشور در بی تدبیری به سر نمی برد ، شخص معاول اول و بقیه هم مثل همیشه لبخند می زنند و انگار نه انگار ، جای ریس جمهور بودیم ابتدا معاول اول را عوض می کردیم شاید کلیدی ترین شخص عوض شود و فکر و ایده نو بیاید از این وضعیت خارج شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
تویی که می گی بکنه 50 هزارتومن منظور اینه که کلا مردم فقیر برن بمیرن دیگه یهویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
اخروقت دلارشد۱۳۵۰۰
ابر تورم ۹۸ با مرغ و گوشت شروع شد.
خدا به داد مردم برسد
پاسخ ها
حسنعلی
| France |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
به این نمی گن ابر تورم. می گن ابر بی مدیریتی و ابر بی کفایتی دوست محترم! همه چیز مرغ و گوشت نیست!
آب و برق اهدایی به عراق و...چند درصد گران شد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
تفکرات عقب افتاده
احسان رضاییان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
اونا تقریبا صلواتیه
قیمت هیچ چیز در سال 1398 گران نمی شود! فقط شعار بدهید! نه حامل های انرژی، نه قیمت مسکن، نه گوشت و مرغ، نه دارو، و ...
کارمندان عزیز،با افزایش قیمت آب و برق،فرض کنید به جای۴۰۰تومن،۳۰۰تومن به حقوقها اضافه شده.
کمتر دردتون میگیره.
آقای چهانگیری با این بخشنامه های گرانی آب و برق و ...داری نفس های آخر مردم را میگیری این هم مانند دلار 4200 تومانی است چرا به فکر مردم نیستید و همه اش از جیب مردم فلک زده هزینه میکنید
دولت بی تدبیر و ناکارامد و نا امید با این گرانی وحشتناک و کاهش قدرت خرید مردم قصد دارد با افزایش قیمت برق ... به موج جدید گرانی عمدا دامن بزند.
چین فقط به نفت ایران نیاز داردو دیگر کالاها در خود چین تولید می شود.منظور از انرژی فقط نفت است .آیا ما برق به چین صادر میکنیم؟
پاسخ ها
جليل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
برق رو با هوا توليد نميكنن كه. تجهيزات وارداتي برق از گرانترين تجهيزات صنعتي هست. البته مثل بقيه چيزها توي اين صنعت هم كاملا خودكفا هستيم ;)
بدون هیچ تردیدی و براساس اقدامات دولت و وضعیت اقتصادی جامعه باید متاسفانه بگم سال جدید سال انجام نافرمانیهای مدنی خواهد بود چون دیگه واقعا جامعه ظرفیت صبر و تحمل از کف داده.
متاسفامه استارت گرانی و در نتیجه ایجاد تشنج را دولت ناکارامد بی تدبیر شروع کرد تا با اعتراضات مردمی فرار به جلو کند. ولی کور خوندید مردم با هوش تر از این حرفها هستند ودر انتخابات ۱۴۰۰ درسی به مسولین بدهند تا بغهمند یک من ماست چقدر کره داره.
یک بار قیمت آب و برق و که آزاد کردین چخبره هر سری هی رو قیمت میزارن گفتن آزاد سازی قیمت ها حالا چخبره هر سری قیمت رو قیمت یک باد آزاد شد تمام
دولت ۴ درصدی ها
. اخه چین به جز نفت خام و پول ایرانی ها به چه چیز ما احتیاج دارد؟ این ها همه اش هندودنه زیر بغل گذاشتن ایرانیها میباشد .

اگر نفت ایران تمام شود به هیچ عنوان تو مجامع بین المللی از ایران حمایت نمیکند .
بارش باران زیاد،در ایران نتیجه عکس دارد!
افزایش قیمت ،گوشت ،شیر ،سبزی و آب و برق
وکلاً هرچه به وجود آب بستگی دارد
خوش آمدی گرانی مصنوعی ناشی از بی تدبیری دیگر کلید دارد تبدیل به شمشیری در چشم ملت می شود
دستور افزایش نرخ آب وبرق را صادر میکنم علی برکت الله
یارانه رو هم بیشتر کنید طبق قانونی که خودتون تصویب کردید!
یارانه ها ازاول اجرای طرح 45000تومان بوده درحالیکه هرسال بر هزینه های حاملهای انرژی چون برق وآب وتلفن وگاز افزوده میشود وروحانی ریالی هم افزایش نداده واگر اختیارداشت آن مبلغ ناچیر راهم قطع میکرد خداوند متعال این ملت مظلوم را نجات دهد
آقا همینطوریش ماروخرج زندگیمون موندیم آقا ما اصلا یارانه نمیخوایم مبلغ رو به قبل برگردونین همه تو زیر فقر هستیم آی مجلسی ها بداد مردم برسید آهای مسئولین هر قانونی رو تصویب نکنین .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل