بازدید 5101

نصف جهان را به باد ندهید

گوش فلک را کر کرده اند که برای جذب گردشگر و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی برنامه ریزی کرده اند؛ بوی بهار می آید البته در نصفه دیگر جهان؛ مدیران میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم در خواب غفلت هستند، هم در خواب زمستانی. سازمانی که نمی تواند جذب حامی و اسپانسر کند و نمی تواند برنامه ای برای مسافران نوروزی اصفهان طراحی و اجرا کند، مجموعه ای که نمی تواند هماهنگی بین بخشی در مدیریت داخلی خود و هماهنگی بین دستگاهی با سایر سازمان های استانی ایجاد کند، همین نصفه مانده از جهان که زبانزد همه دوستداران میراث فرهنگی است را هم نمی تواند حفاظت کند.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 19 March 2019

نصف جهان را به باد ندهیدنوروز فرا می رسد که مهمترین موسم سفر و ایرانگردی ایرانیان است. خانواده ها از ماهها قبل برای استراحت و گردشی شیرین و کنار عزیزان بودن، طرح و نقشه کشیده اند. از گوشه و کنار خبر می رسد که اماکن تفریحی و دیدنی کشور مهیای پذیرایی از هموطنان شده است.

به گزارش «تابناک»؛ گوش فلک را کر کرده اند که برای جذب گردشگر و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی برنامه ریزی کرده اند؛ بوی بهار می آید البته در نصفه دیگر جهان؛ مدیران میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم در خواب غفلت هستند، هم در خواب زمستانی، سازمانی که نمی تواند جذب حامی و اسپانسر کند و نمی تواند برنامه ای برای مسافران نوروزی اصفهان طراحی و اجرا کند، مجموعه ای که نمی تواند هماهنگی بین بخشی در مدیریت داخلی خود و هماهنگی بین دستگاهی با سایر سازمان های استانی ایجاد کند، همین نصفه مانده از جهان که زبانزد همه دوستداران میراث فرهنگی است را هم نمی تواند حفاظت کند.

از گوشه کنار شهر اصفهان مطلع شده بودیم که یک بانک خصوصی با هدف حمایت از صنایع دستی داخلی کشور در سالی که سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، مقدمات برگزاری یک جشن بزرگ را در میدان نقش جهان اصفهان فراهم کرده است.

در این جشن ها که حدود 20 شب برنامه ریزی شده است قرار بوده علاوه بربرگزاری موسیقی های آیینی و سنتی به قید قرعه به گردشگرانی که صنایع دستی اصفهان را خریداری می کنند، کارت هدیه اعطا کنند.

نصف جهان را به باد ندهید

ارائه تسهیلات تورها و بازدید رایگان از اماکن گردشگری برای خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران از دیگر برنامه های این جشن بوده است، اما مسئولان میراث فرهنگی دو روز مانده به آغاز سال جدید و پس از انجام هزینه های مقدماتی برای گروه های هنری در اصفهان ، اعلام کرده اند باید با مقامات ستادی در تهران هماهنگ کنند.

گردشگری و جذب اسپانسر و حمایت از کالای ایرانی و صنایع دستی اسیر کوتاهی ها و ناهماهنگی های چند کارمند و مدیری که اختیار برای سازمان استانی خود ندارد، شده است، با تمام این اوصاف رکورد 20 میلیونی گردشگر، در هاله ای از ابهام است که هیچ، اصفهان این شهر تاریخی و زیبا، با تمام جاذبه ها و صنایع دستی فاخر و مردمان مهمان نواز، باز هم به خاطر بی برنامگی، ناهماهنگی و سومدیریت فرصت طلایی نوروز 98 را برای ایجاد شادی و نشاط عمومی که همواره مورد تاکید مقامات عالی رتبه کشور بوده است را از دست می دهند.

مسافرانی که نوروز 98 به اصفهان که براستی برای همه ما ایرانیان جان و تمام جهان است، نه فقط نصف جهان، سفر می کنند، بیشتر مراقب باشند تا اسیر ناهماهنگی های مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نشوند، مجهزتر به اصفهان سفر کنند و روی این سازمان اغلب خواب آلود حسابی باز نکنید.

برنامه های جامع توسعه گردشگری و ثبت رکورد جذب توریست پیش کش، با این مدیریت میراث فرهنگی و این شیوه معرفی و صیانت از صنایع دستی، نصف جهان را به باد ندهید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان