بازدید 1578

تظاهرات مجدد الجزایری‌های مقیم فرانسه در اعتراض به ادامه حضور بوتفلیقه در قدرت

هزاران تن از الجزایری‌های مقیم فرانسه در اعتراض به ادامه ریاست جمهوری بوتفلیقه مجددا در پاریس تظاهرات کردند.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 18 March 2019

هزاران تن از الجزایری‌های مقیم فرانسه در اعتراض به ادامه ریاست جمهوری بوتفلیقه مجددا در پاریس تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از الجزایری‌ها و فرانسوی‌های الجزایری‌تبار  با در دست داشتن پرچم این کشور در میدان "جمهوری" واقع در پاریس تظاهرات کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "پیروزی به صورت مسالمت‌آمیز یا سرنگونی عزتمندانه".

در همین راستا، رجاء بن سعید، یکی از معترضان در خصوص دولتمردان فعلی الجزایر تصریح کرد: ما می‌خواهیم تمامی دولتمردان بروند. رئیس جمهوری ما از مدت‌ها پیش مرده است.

این در حالی است که یکی دیگر از اعتراض‌کنندگان که خواست نامش فاش نشود، گفت: آنها هرگز از قدرت کناره‌گیری نمی‌کنند و مردم باید صبر پیشه کنند.

روی برخی از پلاکاردهایی که اعتراض‌کنندگان در پاریس در دست داشتند شعارهایی علیه حمایت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از عبدالعزیز بوتفلیقه، همتای الجزایری او دیده می‌شد. روی برخی از این پلاکاردها شعارهایی همچون "ماکرون به کار خودت برس" و " نه پوتین، نه ماکرون، مردم خودشان رئیس‌ هستند" نوشته شده بود.

همزمان با تظاهرات در پاریس حدود ۵۰۰ تن از مخالفان بوتفلیقه در شهر سنت‌اتی‌ین در هوایی بارانی راهپیمایی کردند و شعار "الجزایر را آزاد کنید" سر دادند. در بوردو واقع در جنوب غربی فرانسه حدود ۳۰۰ تن از معترضان بوتفلیقه و حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن در تولوز و حدود ۲۰۰ تن در مارسی تظاهرات اعتراض‌آمیز مشابهی را به راه انداختند.

رئیس‌جمهوری فرانسه پیشتر با بیان اینکه تصمیم عبدالعزیز بوتفلیقه برای کناره‌گیری از پنجمین دور حضور در قدرت فصل جدیدی را در تاریخ این کشور رقم می‌زند، خواستار "مدت زمان منطقی" دوره انتقال شد.

در فرانسه حدود ۷۶۰ هزار الجزایری زندگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی