بازدید 3188

تورم کشورهای اروپایی بیشتر شد

کد خبر: ۸۸۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 18 March 2019

متوسط نرخ تورم کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوازده ماه منتهی به فوریه 2019 به 1.6 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، در پایان دوازده ماه منتهی به فوریه، نرخ تورم در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل به ۱.۶ درصد رسیده است. در همین مدت متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو نیز با افزایش مشابه ۰.۱ درصدی از ۱.۴ درصد در ژانویه به ۱.۵ درصد در فوریه رسیده است.

در این مدت پایین‌ترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به ایرلند با ۰.۷ درصد بوده است و پس از این کشور، یونان، کرواسی و قبرس هر سه با تورم ۰.۸ درصدی قرار دارند. بیشترین نرخ تورم نیز مربوط به رومانی با چهار درصد بوده است و پس از این کشور، مجارستان با تورم ۳.۲ درصدی و لتونی با تورم ۲.۸ درصدی، دیگر کشورهای با تورم بالا در اتحادیه اروپا بوده‌اند.

بزرگ‌ترین محرک تورم اتحادیه اروپا در دوازده ماه منتهی به فوریه ۲۰۱۹، تورم بخش خدمات با ۰.۶۶ درصد و غذا و نوشیدنی با ۰.۴۴ درصد بوده‌اند. تورم بخش انرژی نیز در این مدت معادل ۰.۳۵ درصد برآورد شده است.

در بین دیگر کشورها، نرخ تورم ایتالیا ۱.۱ درصد، لهستان ۱.۳ درصد، اتریش ۱.۴ درصد، فرانسه ۱.۶ درصد، آلمان ۱.۷ درصد، انگلیس ۱.۸ درصد و هلند ۲.۶ درصد بوده است. در بین کشورهای اروپایی که در اتحادیه اروپا عضو نیستند، نرخ تورم ایسلند یک درصد، نروژ ۳.۴ درصد و سوئیس ۰.۷ درصد بوده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر