بازدید 13937

آمار داوطلبان کنکور ۹۸ اعلام شد

کد خبر: ۸۸۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 18 March 2019

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار نهایی ثبت نام داوطلبان در کنکور ۹۸ گفت: داوطلبان نظام جدید ۶-۳-۳، گروه علوم تجربی و دختران در صدر تعداد داوطلب در کنکور ۹۸ هستند.

به گزارش مهر، حسین توکلی افزود: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

وی گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت. در مهلت مجدد نیز داوطلبان در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ در آزمون ثبت نام کردند.

توکلی گفت: در مجموع با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در فرصت اول و فرصت مجدد ثبت نام، تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب در کنکور ۹۸ تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر از نظام آموزشی ۶-۳-۳ که هم اکنون دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم هستند در کنکور ثبت نام کرده‌اند. همچنین تعداد ۵۴۱ هزار و ۵۶۲ نفر از نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم دیپلم چهار ساله داوطلب کنکور شده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: در واقع از میان داوطلبان کنکور ۵۱.۵۹ درصد داوطلبان از نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و ۴۸.۴۱ درصد داوطلبان از نظام آموزشی قدیم داوطلب کنکور هستند.

جدول آماری داوطلبان و کارت آزمون سراسری سال ۹۸

گروه آزمایشی تعداد داوطلب تعداد کارت
علوم ریاضی و فنی ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ داوطلب ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ کارت
علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۹۴ داوطلب ۶۳۷ هزار و ۹۴ کارت
علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ داوطلب ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ کارت
هنر

۲۴ هزار و ۷۶۹ داوطلب

۷۸ هزار و ۸۹۶ مورد علاقمندی

۱۰۳ هزار و ۶۶۵ کارت

زبان‌های خارجی

۱۰ هزار و ۵۰۱ داوطلب

۱۵۵ هزار و ۳۲ مورد علاقمندی

۱۶۵ هزار و ۵۳۳ کارت
جمع یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت

وی یادآور شد: همچنین از تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب در کنکور ۹۸ تعداد ۶۴۸ هزار و ۷۵۴ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۳۹ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۵۷.۹۹ درصد داوطلبان کنکور زن و و ۴۲.۰۱ درصد داوطلبان مرد هستند.

توکلی درباره آمار داوطلبان کنکور به تفکیک گروه‌های آزمایشی گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ داوطلب، در گروه علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۹۴ داوطلب، در گروه علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ داوطلب، در گروه هنر ۲۴ هزار و ۷۶۹ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی ۱۰ هزار و ۵۰۱ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان شرکت تمام داوطلبان گروه‌های آزمایشی در دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی وجود دارد تعداد ۷۸ هزار و ۸۹۶ داوطلب علاقمندی خود را به گروه هنر و تعداد ۱۵۵ هزار و ۳۲ داوطلب علاقمندی خود را به گروه زبان‌های خارجی اعلام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: با توجه به اینکه هر داوطلب که در یک، دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده باشد باید یک، دو یا سه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ دریافت کند و با توجه به تعداد علاقمندی ثبت شده برای گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی تعداد یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت برای داوطلبان کنکور ۹۸ صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: کارت‌های ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸ از روز ۱۰ تیر ماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان تا روز ۱۲ تیر امکان دریافت کارت خود را دارند. آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

توکلی گفت: برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر