بازدید 13347

شناسایی بمب‌افکن B-52 آمریکا توسط پدافند روسیه

کد خبر: ۸۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 17 March 2019

وزارت دفاع روسیه خبر داد که یک بمب‌افکن راهبردی B-52H آمریکا پس از شناسایی شدن توسط دفاع هوایی روسیه در نزدیکی مرزهای آبی این کشور، از مسیر خود بازگشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه روز شنبه خبر داد که یک بمب افکن B-52H نیروی هوایی آمریکا در روز 15 مارس (جمعه 24 اسفند) بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک و به موازات آب‌های منطقه‌ای روسیه پرواز کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این هواپیما در فاصله 150 کیلومتری با مرزهای آبی روسیه پرواز می‌کرد و زمانی که دفاع هوایی روسیه در حالت جنگی شروع به ردیابی این هواپیما کرد، بلافاصله از مسیر خود بازگشت.

پیشتر، منبع ردیابی آنلاین هواپیما، گزارش داده بود که بمب افکن B-52H نیروی هوایی آمریکا که قابلیت حمل بمب هسته‌ای را دارد و با شماره 61-0009 ثبت شده، بر فراز دریای بالتیک به پرواز در آمده و به شبیه‌سازی بمباران پایگاه ناوگان بالتیک روسیه پرداخته است.

سال 2017 و آخرین باری که بمب افکن B-52H در نزدیکی مرزهای روسیه بر فراز دریای بالتیک به عملیات پرداخته، نیروی دفاع هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-27 را به پرواز در آورد و از پیشروی این بمب‌افکن جلوگیری کرده و آن را تا بیرون رفتن از منطقه، مشایعت کرد.

آمریکا و متحدان ناتویی آن، از سال 2014 و پس از بحران اوکراین، حضور مداوم خود در نزدیکی مرزهای روسیه را افزایش داده‌ و رزمایش‌های خود در منطقه را افزایش داده و تعداد نیروهای خود در کشورهای بالتیک از جمله لهستان و رومانی را افزایش داده‌اند.

ارتش روسیه همواره پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا و پهپادهای شناسایی در نزدیکی مرزهای خود در بالتیک و دریای سیاه و نزدیک مرزهای روسیه در دریای مدیترانه را زیر نظر دارد.

بر اساس آمارها، شبکه دفاع هوایی روسیه در سال 2018 پرواز بیش از هزار هواپیمای جاسوسی خارجی و پهپادهای خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه را شناسایی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار