بازدید 6819
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ششمین سبزپوشی متوالی بورس در روز‌های پایانی سال؛ نماگر در کانال ۱۶۹ هزار واحد/ ارزش معاملات به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و دوم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۲۰۵ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۱۶۹ هزار و ۱۱۵ واحد رسید. این در حالی است که در پنج روز کاری گذشته در مجموع شاهد رشد ۵۳۱۴ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 13 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و دوم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۲۰۵ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۱۶۹ هزار و ۱۱۵ واحد رسید. این در حالی است که در پنج روز کاری گذشته در مجموع شاهد رشد ۵۳۱۴ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۸ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۸۲ واحدی معادل ۰.۵۸ رصد، عدد ۳۱ هزار و ۵۸۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۷ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد به رقم ۲۲ هزار و ۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۳۹ واحد افزایش معادل ۰.۹۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۰ هزار و ۲۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۰۷۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۱۲۷ هزار و ۲۲۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد همراه بود و عدد ۳۲۴ هزار و ۳۵۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۰۵ داشت و در سطح ۱۶۹ هزار و ۶۶۳ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سهام، نماد‌های معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۹ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۶۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۵۸ واحد، نماد شپیدس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۸۶ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۷۸ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۷۰ واحد، نماد حکشتی متلعق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۹ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۴۷ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۴۲ واحد و نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۳۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۵۵ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۴۲ واحد، نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۱۷ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۶ واحد و نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۱۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۴ هزار و ۱۱۶ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۳۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز در حالی ارزش معاملات بورس تهران به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید که بزرگترین تامین سرمایه کشور با نماد "تنوین" به بورس وارد شد.
 
ترافیک عرضه‌های اولیه در آخرین روز‌های سال شدت گرفته و علاوه بر"تنوین"، "ومعلم" و "بزاگرس" نیز روز شنبه در فرابورس عرضه می‌شوند. در عرضه اولیه "تنوین" به هر کد بورسی ۱۹۹۹ سهم در قیمت ۲۲۰۰ ریالی اختصاص یافت.
 
امروز گروه شیمیایی‌ها و بانکی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و بر این اساس بیش از ۳۰۵ میلیون سهم در گروه شیمیایی‌ها به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان دست به دست شد و همچنین بیش از ۳۵۸ میلیون برگه سهم با ارزشی بیش از ۸۷ میلیارد تومان در نماد‌های بانکی جابجا شد.
 
بر اساس این گزارش گروه زعال سنگی ها با رشد ۱۷۰ واحدی معادل ۴.۸۴ درصد و گروه سایر معادن با افزایش بیش از ۹۰۰ واحدی معادل ۳.۶۸ درصد در راس شاخص های صنعت قرار داشتند و همه نمادهای آنان سبزپوش بودند.
 
در جریان دادوستدهای امروز بورس تهران نمادهای "وصنعت"،" فراور"، "کاما"، غمهرا"، "ثامان"، "سنیر" و "تکشا" بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند و در مقابل نمادهای" امید"، "کسرام"،" تکالا"، "قلرست"، "رتکو"،" قپیرا "و" شکربن" شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.
 
در اخرین روز معاملاتی هفته همچنین طولانی ترین صفوف خرید و تاصا متعلق به نمادهای کطبس، شیراز ،کاما ،وبملت، امین یکم ،کروی و خراسان بودیم و بیشترین صوف عرضه و فروش نیز به نمادهای کسرام، کیان ، صایپا۱۰۴، وساخت ، نبورس ، وغدیر و رتکو متعلق بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میزان بازدهی بازارهادریکسال گذشته:
طلا وارز۳۵۰ درصد
مسکن ۱۰۰ درصد
بورس ۶۵ درصد
امکان صدرنشینی بورس در سال ۹۸

کماکان شاخص بورس در فاصله‌ای بیش از ۱۵ درصدی از اوج نهم مهرماه 97 (۱۹۵ هزار واحد) قرار گرفته که نشان‌دهنده سپری شدن دوره‌ای پرچالش برای سهامداران در نیمه دوم سال است.
پرونده بازار سهام در حالی بسته می‌شود که در مقایسه با دلار، سکه و حتی مسکن بازدهی به مراتب ضعیف‌تری در سال جاری به ثبت رسانده است؛ وضعیتی که باعث شده تا برخی تحلیلگران نسبت به جبران این عقب‌ماندگی در سال آینده و امکان صدرنشینی بورس در سال ۹۸ با یک فاز تاخیر ابراز امیدواری کنند.

تحلیل آقای ش شهریاری - تحلیلگر برجسته بازار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان