بازدید 3292
مشاور سازمان بهداشت جهانی خبر داد ؛

شرکت بیوتکنولوژیک با 6 محصول رتبه سوم بالاترین درآمدزایی

مشاور سازمان بهداشت جهانی با بیان این که شروع یک پروژه از ایده تا بازار است، گفت: سال گذشته و براساس آمار ارائه شده یکی از شرکت‌های حوزه بیوتکنولوژی با ۶ محصول در رده سوم بالاترین درآمدها قرار داشته و از شرکتی با ۱۵۰ محصول در حوزه دیگر درآمد بیشتری کسب کرده بود.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 12 March 2019

مشاور سازمان بهداشت جهانی با بیان این که شروع یک پروژه از ایده تا بازار است، گفت: سال گذشته و براساس آمار ارائه شده یکی از شرکت‌های حوزه بیوتکنولوژی با ۶ محصول در رده سوم بالاترین درآمدها قرار داشته و از شرکتی با ۱۵۰ محصول در حوزه دیگر درآمد بیشتری کسب کرده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، علی‌اکبر محمدی در دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش در نوآوری و فناوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،‌ گفت: وقتی معنویت بالا و روح انسانی قوی باشد، می‌توان از میکروب واکسن ساخت نه سلاح میکروبی؛ صدام و گروه‌های تروریستی در انبارهایشان سلاح‌هایی قرار داده بودند که علیه انسان‌ها به خصوص ایرانیان از آن استفاده کردند و بنابراین می‌توان گفت تزکیه روح در علم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بیوتکنولوژی به معنای استفاده از توانایی موجودات زنده برای تولید محصول یا خدمات است که بحث اخلاق در این علم بسیار مطرح می‌شود.

مشاور سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه بشر سال‌ها دنبال کیمیاگری بود و بیوتکنولوژی همان علم کیمیاست، گفت: دانشمندان مشتاق هستند محصولی را به سرعت تولید کنند؛ اما ترمز این سرعت کجاست، ترمز آن اخلاق است.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت و اخلاق سلامت بحث‌های بسیاری داریم، گفت: ماه آینده در این خصوص جلسه‌ای در سازمان بهداشت جهانی برگزار می‌شود.

مشاور سازمان بهداشت جهانی گفت:‌ البته بیوتکنولوژی ارزش اقتصادی و ارزش افزوده بالایی دارد، در تثبیت طلا و اورانیوم استفاده از باکتری‌ها، ناخالص‌ترین طلا به صورت خالص تثبیت می‌شود.

محمدی ادامه داد: جهان در صنعت و به خصوص در بیوتکنولوژی رشد خوبی داشته و کشور ما نیز در این زمینه پیشرفت کرده است. سال قبل در آماری که ارائه شد یکی از شرکت‌های حوزه بیوتکنولوژی با ۶ محصول در رده سوم بالاترین درآمدها قرار داشت و از شرکتی با ۱۵۰ محصول در حوزه دیگر درآمد بیشتری کسب کرده بود.

وی با اشاره به نقش این علم در کشاورزی نیز گفت:‌ در دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده‌های مختلف پتانسیل بسیار بالایی در این حوزه هست و شرکت‌هایی تاسیس شدند که حاضر هستند پروژه‌هایی محصول محور را حمایت کنند.

مشاور سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه یک پروژه از ایده تا بازار شروع می‌شود، گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بیوتکنولوژی در حال رشد هستند. بیوتکنولوژی در ایران در حوزه فناوری و نوآوری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که امیدوارم پیشرفت این حوزه بیشتر هم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان