بازدید 3676

فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری در هیوستون

کد خبر: ۸۸۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳ 12 March 2019

در پی از کار افتادن موتور یک فروند هواپیمای بوئینگ 900-737 حامل 180 سرنشین این هواپیما ناگزیر به فرود اضطراری در فرودگاه هیوستون شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مقامات فدرال آمریکا اعلام کردند در پی از کار افتادن موتور یک فروند هواپیمای بوئینگ900-737 حامل 180 سرنشین این هواپیما ناگزیر به فرود اضطراری در فرودگاه هیوستون شد.

یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آمریکا با شماره پرواز 1168 که روز گذشته حامل 174 مسافر و شش خدمه بود در نزدیکی فرودگاه بین المللی جرج بوش از ناحیه موتور دچار نقص فنی شد. این هواپیما از فرودگاه بین المللی نیوارک لیبرتی نیوجرسی عازم هیوستون بود.

این حادثه در حالی روی داد که روز گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 از خطوط هواپیمایی اتیوپی با 157 مسافر سقوط کرد. افزون بر آن، در پی وقوع حادثه ای دیگر در اکتبر سال گذشته، یک فروند هواپیما از مدل مشابه در اندونزی سقوط کرد و 189 قربانی بر جا گذاشت.

هواپیمای 737 مکس 8 مدل جدیدتر و بخشی از ناوگان هواپیمایی است که جایگزین 900-737 و دیگر هواپیماهای بوئینگ خواهد شد. کریس موریسن یکی از مسافران این هواپیمای آمریکایی است که در گفتگو با مطبوعات هیوستون گفت: پس از شنیدن صدایی مهیب لرزش و نور شدید احساس کرده است. فیلیپ مورو نیز از دیگر مسافرانی است که شاهد خروج شعله های آتش از داخل موتور هواپیما بوده است.

لین لونسفورد سخنگوی هواپیمایی فدرال آمریکا افزود مسئولان بخش فرود اضطراری هیچگونه سند یا مدرکی از خروج شعله آتش که خدمه ها در حال بررسی آن هستند ارائه نکرده اند.

راشل ریواس سخنگوی خطوط هواپیمایی آمریکا گفت: شماری از مسافران هنگام سُرخوردن برای خروج از هواپیما دچار صدمات جزئی شده اند.

مکزیک پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 خود را به حالت تعلیق درآورد

دراین حال، به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، مکزیک اعلام کرد استفاده از هواپیمای "بوئینگ 737 مکس 8" را به حالت تعلیق درآورده است. همچنین؛ انجمن خلبانان آرژانتین نیز اعضای خود را از پرواز با هواپیمای "بوئینگ 737 مکس 8" منع کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر