بازدید 11411

نامه 50 ژنرال و دیپلمات آمریکایی به ترامپ درباره ایران

کد خبر: ۸۸۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸ 12 March 2019

جمعی از ژنرال‌ها و سفرای پیشین آمریکا در نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» ضمن تاکید مجدد بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، بازگشت به توافق سال 2015 و رفع تحریم‌ها را خواستار شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پنجاه ژنرال و دیپلمات پیشین آمریکایی در نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بازگشت مجدد این کشور به توافق هسته‌ای با ایران و لغو تحریم‌ها را خواستار شدند.

به نوشته «نشنال اینترست» در این توصیه نامه نام افرادی چون ژنرال «استفان چنی»، ژنرال «مایکل فرانکن» سرلشکر «دیوید زابکی» و «ادوارد والکر»، «ادوارد مارکس» و «پاتریک کندی» جملگی از دیپلمات‌های سابق آمریکا مشاهده می‌شود.

در توصیه این افراد به ترامپ آمده است:

* ایران در حال اجرای تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای‌ است. این مورد در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و با وجود خروج آمریکا از این توافق و باز اعمال تحریم‌های اقتصادی، اشاره شده است. تداوم پایبندی ایران به توافقنامه نیز نشان دهنده تعهد دولت ایران به توافق است.

*تحت مقرات برجام، ایران در زمینه توسعه سلاح‌های هسته‌ای لازم برای تولید یک بمب اتمی فعالیت نمی‌کند و تحت نظارت بی‌سابقه بین‌المللی قرار دارد.

* متحدان اروپایی ما متعهد به این توافق هستند. در بیانیه اخیر، اتحادیه اروپا تعهد قاطعانه خود در زمینه توافق هسته‌ای و تداوم حمایت از آن که از دید آنها عامل مهمی در زمینه ساز و کار منع گسترش سلاح‌های اتمی در جهان و دستیابی به دیپلماسی چند جانبه است را بیان کرد.

* ورود مجدد به توافق هسته‌ای به ایجاد یک راهبرد ملی گسترده تر آمریکا برای خاورمیانه کمک خواهد کرد. ما فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم را محکوم می‌کنیم، زیرا آنها تهدیدی علیه آمریکا و منطقه هستند.

* باید یادآوری کنیم که توافق اولیه تلاش راهبردی و بلند مدت و بر یک هدف متمرکز بود: جلوگیری از برنامه ساخت سلاح اتمی از سوی ایران.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر